Kirjoittaja Aihe: k1300s--etuiskari  (Luettu 17932 kertaa)

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #15 : 20.08.15 - klo:07:46 »
Googletin huoltopaikkoja vähän lähempää, ja tässä yksi:

MP-Huolto Jarkko Honkanen
Ratakatu 31
76100 Pieksämäki

Kirjoitti näin:
Takaiskari on tuttu. Olen korjannut/huoltanut. BMW:ltä ei ilmeisesti saa huoltoa, eikä huolto-ohjeita. Käsittääkseni ainoastaan uuden iskarin myyvät.
Keulaa en ole huoltanut, mutta ei pitäisi olla ongelma.
Iskareiden sähköiset asetukset minimiin. Sen jälkeen liittimet irti ja iskarit irti.
Huolto maksaa n. 250euroa + mahdollisesti tarvittavat varaosat ja tarvukkeet, sekä keulaöljy.


Väittipä Jarkko vielä, että BMW:llä on WP:n kanssa sopimus, jonka mukaan WP ei saa antaa huoltotietoja eteenpäin. Tarkoitus lienee vain myydä uutta (kallista) osaa.
« Viimeksi muokattu: 20.08.15 - klo:08:51 kirjoittanut hidas57 »

Poissa ducati851

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #16 : 20.08.15 - klo:11:25 »
WP on toimittanut linjan jossa nää iskarit tehdään bemariin,siks näihin ei saa osia itävallasta wp tehtailta.Tää Ari on ollu siellä sillon ku tää valmistuslinja on koottu,nii ties kertoo.Tää etuiskari on silleen kinkkisempi ku siinä ei oo sitä kaasun täyttöventtiiliä ollenkaan.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #17 : 20.08.15 - klo:12:19 »
Joo, muistelen kyllä jonkin putiikin tehneet tuohon etuiskariin modauksen, jolla lisätään tuo venttiili. Näillä palstoilla jossain siitä oli mainintaa.

Poissa hopeanuoli59

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 88
  • K1300S -09
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #18 : 20.08.15 - klo:12:43 »
WP on toimittanut linjan jossa nää iskarit tehdään bemariin,siks näihin ei saa osia itävallasta wp tehtailta.Tää Ari on ollu siellä sillon ku tää valmistuslinja on koottu,nii ties kertoo.Tää etuiskari on silleen kinkkisempi ku siinä ei oo sitä kaasun täyttöventtiiliä ollenkaan.
Tuntuu tälläkin etuiskari vahän löysältä vaikka jousta olen vähän tiukentanut. Yhtä astetta tiukemmat vieterit jos saisi huollon yhteydessä niin saattaisi parantua. Takaiskari huollettiin pari vuotta sitten, parani mutta vähän sekin saisi tiukempi olla. Pitäisi käydä uutta pyörää testaamassa niin osisi verrata. Talven aikana pitäää syventyä asiaan

Poissa atomic

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • R1200GS LC Triple Black
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #19 : 20.08.15 - klo:12:52 »
Joo, muistelen kyllä jonkin putiikin tehneet tuohon etuiskariin modauksen, jolla lisätään tuo venttiili. Näillä palstoilla jossain siitä oli mainintaa.

Täällä
"Vain eksymällä voi löytää jotain uutta"

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #20 : 20.08.15 - klo:15:45 »
K13-sarjaan laittoivat jäykemmän alustan ainakin testien ja palstojen mukaan. Sakemannien mielestä kovuussäätö oli kova-kovempi-kovin.

Kaikkihan riippuu kuljetettavista massoista. Itse en ole täydessä lastissakaan kokenut alustaa löysäksi, kunhan vedän jäykkyyden maksimiin ja vaimennus tilanteen mukaan jokin niistä kolmesta.

Etujousenkin (ESA) perusjäykkyyttä voi säätää mekaanisesti, mutta helppoa se ei ole.

Poissa ducati851

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #21 : 22.08.15 - klo:17:19 »
OK. Vielä pari juttua, joita voisi kokeilla. ESA:han ei toimi jos virrat ei ole päällä. Kun virta on päällä, ESA-vaimennusta vaihtaen (comfort-normal-sport) kun vähän odottaa, niin kuulee keulasta selvän äänen kun venttiilin asentoa muutetaan. Sitten kun virrat katkaisee, kuuluu sama ääni ja käsittääkseni venttiili ajetaan aina comfort-asentoon, jossa se on lepotilassa. Eli aika lotkö jos virta on pois. Mutta kun noita asentoja käy läpi virrat päällä odottaen aina välissä sen äänen, eli säätötapahtuman, niin eroa pitäisi olla. Tuolla nyt voisi todeta että yrittääkö se edes, eli kuuluuko ääni.

Eipä ollu ihme et ei paljoo muuttunu siel pälkäneen sällin huollos.
Kyllä hevosmies on hevosmies,vaihto muka tiivisteen.Laittanu saatana pari milliä pienemmän ja sit viä tempassu o-renkaan lisäksi ku ei ollu täyttäny sitä asennustilaa.Nehän tuli varmaan ennen paikalleen asennusta jo kaasut pihalle ja öljyt alkop tihkuun parisadan kilsan jälkeen.Oli viimonen remppa RM.heinon suositteleman racing kaukosen pajas.
Vittu mikä pelle...

Vittu......
tää menee ihan pelleilyksi tää iskarihomma.
viimeviikol sen vei korjattavaks ja viä on reisus,kuulemma nii vaikee se nippa laittaa siihen yläpäähän.Olivat hitsannu ja sit kuitenki vuotanu ja taas homma uusiks,ei voi ymmärtää....

Nyt on iskari sit paikoillaan ja kyllä sen eron huomaa heti paikallaankin pumpatessa.190 egee makso toi nipan laitto ja huolto.Ja eikun baanalle kokeilemaan.......
« Viimeksi muokattu: 27.08.15 - klo:14:20 kirjoittanut ducati851 »

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal