Kirjoittaja Aihe: k1300s--etuiskari  (Luettu 17944 kertaa)

Poissa ducati851

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
k1300s--etuiskari
« : 06.07.15 - klo:18:20 »
Elikkä olis ongelma et toi etupumppu heittäyty aika hervottomaksi ja pitäis varmaan alkaa sitä irroitteleen.
minkälainen operaatio on klyseessä,riittääkö irroitus noista pallonivelistä vai pitääkö muuta purkaa??onko noissa pallonivelissä kartiot niinkuin autoissa,,,,eli miten piukat on aukaista......Kiitos etukäteen ;)

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #1 : 06.07.15 - klo:22:13 »
Siellä oli jokin kohta joka vaati erikoistyökalun. Teetätin vaihdon huollon yhteydessä. Ei se iskari rikki ollut, vaan 60tkm ajettu ja tuumasin laittaa vähemmän käytetyn, kun sellainen löytyi. Pajalla tuo oli pikkuhomma, kun niillä on nosturi, että saa keulan vedettyä eteenpäin jotta iskarin saa ulos.

Käsittääkseni testerillä voi tsekata jotain ESA:sta, jos on sellainen. Luulisi iskarin menevän ennemmin lötköksi kuin jumiin, vaan rikki tuo taitaa olla.

Poissa ducati851

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #2 : 05.08.15 - klo:16:56 »
Oli sit iskari irti ja huollettiin pälkäneellä,mut eipä se oikeastaan muuttunut tuskin ollenkaan.Melko lötkö se on ja esa säätö ei vaikuta ollenkaan.huomenna kattovat heinolla esasta vikakoodit ja yrittävät resetoida???...
Luulen vahvasti että menee pyörämerkki uusiksi,ei saa olla mielestäni näin hintavassa laitteessa noin heikkoa laatua......

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #3 : 05.08.15 - klo:20:30 »
OK. Vielä pari juttua, joita voisi kokeilla. ESA:han ei toimi jos virrat ei ole päällä. Kun virta on päällä, ESA-vaimennusta vaihtaen (comfort-normal-sport) kun vähän odottaa, niin kuulee keulasta selvän äänen kun venttiilin asentoa muutetaan. Sitten kun virrat katkaisee, kuuluu sama ääni ja käsittääkseni venttiili ajetaan aina comfort-asentoon, jossa se on lepotilassa. Eli aika lotkö jos virta on pois. Mutta kun noita asentoja käy läpi virrat päällä odottaen aina välissä sen äänen, eli säätötapahtuman, niin eroa pitäisi olla. Tuolla nyt voisi todeta että yrittääkö se edes, eli kuuluuko ääni.

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #4 : 05.08.15 - klo:21:56 »
Mulla murtui kerran ESAn johto etulampun alapuolelta ja säätö ei toiminut. Liittäminen ja teippaus on auttanut nyt muutaman vuoden eli kantsii tarkistaa näkyykö piuhoissa murtumia etuhaarukan tienoilla. Luulin vian ilmaantuessa aluksi etuiskarin antautuneen, mutta vielähän tuo pelittää eikä ainakaan maantieajossa tunnu jousitus huonolta 93 tkm mittariisa.
« Viimeksi muokattu: 05.08.15 - klo:22:01 kirjoittanut mp71 »
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa ducati851

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #5 : 06.08.15 - klo:11:50 »
Mulla murtui kerran ESAn johto etulampun alapuolelta ja säätö ei toiminut. Liittäminen ja teippaus on auttanut nyt muutaman vuoden eli kantsii tarkistaa näkyykö piuhoissa murtumia etuhaarukan tienoilla. Luulin vian ilmaantuessa aluksi etuiskarin antautuneen, mutta vielähän tuo pelittää eikä ainakaan maantieajossa tunnu jousitus huonolta 93 tkm mittariisa.
ei siellä venttiiliä ole vaan pieni servomoottori joka säätää kartiopäistä neulaa joka vaikuttaa öljyn kulkuun. kyllä on kokeiltu ihan oikeaoppisesti virrat päällä ja kone käynnissä,eilenkin parinsadan kilsan verran ja ei siellä vaimennus toimi.tänään sit kuulee mitä heinon huoltomies on mieltä

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #6 : 06.08.15 - klo:13:43 »
Tuskin sitten testeri näyttää sen kummempaa jos säätömoottori pelaa. Ei kai sieltä millään saa tietoa sen neulan liikkeistä.

Poissa ducati851

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #7 : 06.08.15 - klo:17:08 »
Tuskin sitten testeri näyttää sen kummempaa jos säätömoottori pelaa. Ei kai sieltä millään saa tietoa sen neulan liikkeistä.

Jep,diagnoosi tuli et on luulosairautta ;) ei kuulemma vikaa elegtroniikassa.
Kait se on teetettävä siihen uudet sisäkalut.
Kundi sano et se on niin pieni se esan säätö et sitä ei ees huomaa,mut kyl mun mielestä se
 toimiessaan vaikutti tosi paljon ajoon.En tiedä mitä mieltä muut on asiasta...

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #8 : 06.08.15 - klo:19:08 »
Huomaa sen selvästi, kun säätö muuttuu. Nyökkiminen pehmeimmässä asennossa on selkeämpää ja pintapehmeyttä selvästi enempi. Pienellä viivellä vaihtuu säätö mulla eli menee jokunen sekunti sen jälkeen, kun moodi vaihtuu että tuntee eron.

Käy koittaan toista vastaavaa pyörää onko iso ero.
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #9 : 07.08.15 - klo:22:38 »
Tuli vielä mielee, että kelkan klikkeri-iskareissa voi säätöneula jumittaa ääriasentoon. Kaipa sama voi huonolla tuurilla käydä myös Buimurin iskareissa.
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa ducati851

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #10 : 18.08.15 - klo:21:29 »
Tuli vielä mielee, että kelkan klikkeri-iskareissa voi säätöneula jumittaa ääriasentoon. Kaipa sama voi huonolla tuurilla käydä myös Buimurin iskareissa.

Kyllä ny pelaa,mut takaiskari;) Skog racing Otalampi.puh.0505111920
Kyllä on osaava hemmo,oli se esan neula täysin jumissa.eli oli mun perse tarkempi ku Heinon testerit ;).
Etuiskari pitää viel kerran käyttää auki ja viedä tonne niin saa senkin sit kuntoon(siinä kans se neulka varmaan jumissa)
Tuonne kannattaa eteläsuomen wp toimittaa huoltoon.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #11 : 19.08.15 - klo:07:42 »
Kuten aiemmin arvelinkin, niin ei se testeri neulan liikkeistä tiedä. Elektroniikka voi ollakin kunnossa. ESA:aa kannattaa myös säädellä välillä, eikä vetää aina samoilla asetuksilla.

Oliko minkä hintaista tuo iskarin huolto? Mulla originaali etuiskari on hyllyssä, kun laitoin vähemmän ajetun tilalle, ja voishan sitä uudistaa.

Poissa Tumppi678

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 191
  • S1000XR(R1250RS,S1000XR,K12S,YZF600R,Suzuki PV)
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #12 : 19.08.15 - klo:13:30 »
Joo, kiinnostaa kovasti tuo hinnoittelu kans.... ihan se tossa nurkilla näköjään on toi paikka

Poissa ducati851

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #13 : 19.08.15 - klo:19:56 »
Tänään heitin runsaan 600 kilsan lenkin ja takanen pelas loistavasti,päätin sit tempasta ton etuiskarin irti ja huomenna vien huoltoon.Paukutti niin käsille.
Kannattaa soitella Skogille hinnoista,mulla toi takaiskari makso 140 egee,ku joutu taisteleen sen neulan kanssa......

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #14 : 19.08.15 - klo:20:32 »
Ei paha.

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal