Kirjoittaja Aihe: k1300s--etuiskari  (Luettu 13446 kertaa)

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ducati851

  • Sport jr.
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Kesä 2011
  • Viestejä: 32
  • Viestieni tykkäämiset: 8
  • Paikalla:27.07.17 - klo:21:23
  • Kuvat
k1300s--etuiskari
« : 06.07.15 - klo:18:20 »
Elikkä olis ongelma et toi etupumppu heittäyty aika hervottomaksi ja pitäis varmaan alkaa sitä irroitteleen.
minkälainen operaatio on klyseessä,riittääkö irroitus noista pallonivelistä vai pitääkö muuta purkaa??onko noissa pallonivelissä kartiot niinkuin autoissa,,,,eli miten piukat on aukaista......Kiitos etukäteen ;)

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 31
  • Liittynyt: Loka 2009
  • Viestejä: 2344
  • Viestieni tykkäämiset: 338
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 13:08
  • K1200R Sport -07
  • Kuvat
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #1 : 06.07.15 - klo:22:13 »
Siellä oli jokin kohta joka vaati erikoistyökalun. Teetätin vaihdon huollon yhteydessä. Ei se iskari rikki ollut, vaan 60tkm ajettu ja tuumasin laittaa vähemmän käytetyn, kun sellainen löytyi. Pajalla tuo oli pikkuhomma, kun niillä on nosturi, että saa keulan vedettyä eteenpäin jotta iskarin saa ulos.

Käsittääkseni testerillä voi tsekata jotain ESA:sta, jos on sellainen. Luulisi iskarin menevän ennemmin lötköksi kuin jumiin, vaan rikki tuo taitaa olla.

Poissa ducati851

  • Sport jr.
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Kesä 2011
  • Viestejä: 32
  • Viestieni tykkäämiset: 8
  • Paikalla:27.07.17 - klo:21:23
  • Kuvat
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #2 : 05.08.15 - klo:16:56 »
Oli sit iskari irti ja huollettiin pälkäneellä,mut eipä se oikeastaan muuttunut tuskin ollenkaan.Melko lötkö se on ja esa säätö ei vaikuta ollenkaan.huomenna kattovat heinolla esasta vikakoodit ja yrittävät resetoida???...
Luulen vahvasti että menee pyörämerkki uusiksi,ei saa olla mielestäni näin hintavassa laitteessa noin heikkoa laatua......

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 31
  • Liittynyt: Loka 2009
  • Viestejä: 2344
  • Viestieni tykkäämiset: 338
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 13:08
  • K1200R Sport -07
  • Kuvat
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #3 : 05.08.15 - klo:20:30 »
OK. Vielä pari juttua, joita voisi kokeilla. ESA:han ei toimi jos virrat ei ole päällä. Kun virta on päällä, ESA-vaimennusta vaihtaen (comfort-normal-sport) kun vähän odottaa, niin kuulee keulasta selvän äänen kun venttiilin asentoa muutetaan. Sitten kun virrat katkaisee, kuuluu sama ääni ja käsittääkseni venttiili ajetaan aina comfort-asentoon, jossa se on lepotilassa. Eli aika lotkö jos virta on pois. Mutta kun noita asentoja käy läpi virrat päällä odottaen aina välissä sen äänen, eli säätötapahtuman, niin eroa pitäisi olla. Tuolla nyt voisi todeta että yrittääkö se edes, eli kuuluuko ääni.

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 5
  • Liittynyt: Syys 2009
  • Viestejä: 342
  • Viestieni tykkäämiset: 44
  • Ikä: 49
  • Paikkakunta: Oulu
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:09.04.21 - klo:22:51
  • K1200S -08 ja ex -05.
  • Kuvat
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #4 : 05.08.15 - klo:21:56 »
Mulla murtui kerran ESAn johto etulampun alapuolelta ja säätö ei toiminut. Liittäminen ja teippaus on auttanut nyt muutaman vuoden eli kantsii tarkistaa näkyykö piuhoissa murtumia etuhaarukan tienoilla. Luulin vian ilmaantuessa aluksi etuiskarin antautuneen, mutta vielähän tuo pelittää eikä ainakaan maantieajossa tunnu jousitus huonolta 93 tkm mittariisa.
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa ducati851

  • Sport jr.
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Kesä 2011
  • Viestejä: 32
  • Viestieni tykkäämiset: 8
  • Paikalla:27.07.17 - klo:21:23
  • Kuvat
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #5 : 06.08.15 - klo:11:50 »
Mulla murtui kerran ESAn johto etulampun alapuolelta ja säätö ei toiminut. Liittäminen ja teippaus on auttanut nyt muutaman vuoden eli kantsii tarkistaa näkyykö piuhoissa murtumia etuhaarukan tienoilla. Luulin vian ilmaantuessa aluksi etuiskarin antautuneen, mutta vielähän tuo pelittää eikä ainakaan maantieajossa tunnu jousitus huonolta 93 tkm mittariisa.
ei siellä venttiiliä ole vaan pieni servomoottori joka säätää kartiopäistä neulaa joka vaikuttaa öljyn kulkuun. kyllä on kokeiltu ihan oikeaoppisesti virrat päällä ja kone käynnissä,eilenkin parinsadan kilsan verran ja ei siellä vaimennus toimi.tänään sit kuulee mitä heinon huoltomies on mieltä

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 31
  • Liittynyt: Loka 2009
  • Viestejä: 2344
  • Viestieni tykkäämiset: 338
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 13:08
  • K1200R Sport -07
  • Kuvat
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #6 : 06.08.15 - klo:13:43 »
Tuskin sitten testeri näyttää sen kummempaa jos säätömoottori pelaa. Ei kai sieltä millään saa tietoa sen neulan liikkeistä.

Poissa ducati851

  • Sport jr.
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Kesä 2011
  • Viestejä: 32
  • Viestieni tykkäämiset: 8
  • Paikalla:27.07.17 - klo:21:23
  • Kuvat
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #7 : 06.08.15 - klo:17:08 »
Tuskin sitten testeri näyttää sen kummempaa jos säätömoottori pelaa. Ei kai sieltä millään saa tietoa sen neulan liikkeistä.

Jep,diagnoosi tuli et on luulosairautta ;) ei kuulemma vikaa elegtroniikassa.
Kait se on teetettävä siihen uudet sisäkalut.
Kundi sano et se on niin pieni se esan säätö et sitä ei ees huomaa,mut kyl mun mielestä se
 toimiessaan vaikutti tosi paljon ajoon.En tiedä mitä mieltä muut on asiasta...

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 5
  • Liittynyt: Syys 2009
  • Viestejä: 342
  • Viestieni tykkäämiset: 44
  • Ikä: 49
  • Paikkakunta: Oulu
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:09.04.21 - klo:22:51
  • K1200S -08 ja ex -05.
  • Kuvat
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #8 : 06.08.15 - klo:19:08 »
Huomaa sen selvästi, kun säätö muuttuu. Nyökkiminen pehmeimmässä asennossa on selkeämpää ja pintapehmeyttä selvästi enempi. Pienellä viivellä vaihtuu säätö mulla eli menee jokunen sekunti sen jälkeen, kun moodi vaihtuu että tuntee eron.

Käy koittaan toista vastaavaa pyörää onko iso ero.
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 5
  • Liittynyt: Syys 2009
  • Viestejä: 342
  • Viestieni tykkäämiset: 44
  • Ikä: 49
  • Paikkakunta: Oulu
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:09.04.21 - klo:22:51
  • K1200S -08 ja ex -05.
  • Kuvat
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #9 : 07.08.15 - klo:22:38 »
Tuli vielä mielee, että kelkan klikkeri-iskareissa voi säätöneula jumittaa ääriasentoon. Kaipa sama voi huonolla tuurilla käydä myös Buimurin iskareissa.
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa ducati851

  • Sport jr.
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Kesä 2011
  • Viestejä: 32
  • Viestieni tykkäämiset: 8
  • Paikalla:27.07.17 - klo:21:23
  • Kuvat
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #10 : 18.08.15 - klo:21:29 »
Tuli vielä mielee, että kelkan klikkeri-iskareissa voi säätöneula jumittaa ääriasentoon. Kaipa sama voi huonolla tuurilla käydä myös Buimurin iskareissa.

Kyllä ny pelaa,mut takaiskari;) Skog racing Otalampi.puh.0505111920
Kyllä on osaava hemmo,oli se esan neula täysin jumissa.eli oli mun perse tarkempi ku Heinon testerit ;).
Etuiskari pitää viel kerran käyttää auki ja viedä tonne niin saa senkin sit kuntoon(siinä kans se neulka varmaan jumissa)
Tuonne kannattaa eteläsuomen wp toimittaa huoltoon.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 31
  • Liittynyt: Loka 2009
  • Viestejä: 2344
  • Viestieni tykkäämiset: 338
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 13:08
  • K1200R Sport -07
  • Kuvat
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #11 : 19.08.15 - klo:07:42 »
Kuten aiemmin arvelinkin, niin ei se testeri neulan liikkeistä tiedä. Elektroniikka voi ollakin kunnossa. ESA:aa kannattaa myös säädellä välillä, eikä vetää aina samoilla asetuksilla.

Oliko minkä hintaista tuo iskarin huolto? Mulla originaali etuiskari on hyllyssä, kun laitoin vähemmän ajetun tilalle, ja voishan sitä uudistaa.

Poissa Tumppi678

  • Sport sr.
  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 11
  • -Saadut: 3
  • Liittynyt: Marras 2013
  • Viestejä: 191
  • Viestieni tykkäämiset: 84
  • Ikä: 46
  • Paikkakunta: Veikkola
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 09:39
  • S1000XR(R1250RS,S1000XR,K12S,YZF600R,Suzuki PV)
  • Kuvat
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #12 : 19.08.15 - klo:13:30 »
Joo, kiinnostaa kovasti tuo hinnoittelu kans.... ihan se tossa nurkilla näköjään on toi paikka

Poissa ducati851

  • Sport jr.
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Kesä 2011
  • Viestejä: 32
  • Viestieni tykkäämiset: 8
  • Paikalla:27.07.17 - klo:21:23
  • Kuvat
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #13 : 19.08.15 - klo:19:56 »
Tänään heitin runsaan 600 kilsan lenkin ja takanen pelas loistavasti,päätin sit tempasta ton etuiskarin irti ja huomenna vien huoltoon.Paukutti niin käsille.
Kannattaa soitella Skogille hinnoista,mulla toi takaiskari makso 140 egee,ku joutu taisteleen sen neulan kanssa......

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 31
  • Liittynyt: Loka 2009
  • Viestejä: 2344
  • Viestieni tykkäämiset: 338
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 13:08
  • K1200R Sport -07
  • Kuvat
Vs: k1300s--etuiskari
« Vastaus #14 : 19.08.15 - klo:20:32 »
Ei paha.

 

Uusimmat viestit

Nokkaketjun kiristin kirjoitti hidas57
04.04.21 - klo:12:44

K1200R lämmöt nousee? kirjoitti mp71
31.03.21 - klo:11:54

BMW MOTORRAD DAYS 5.-7.7.19 kirjoitti Paavo Amerikka
22.03.21 - klo:19:09

Bmw r1150 rt käynnistys ongelma kirjoitti mchuurre
22.03.21 - klo:08:46

K1300s öljymäärä kirjoitti Bemujammu
14.03.21 - klo:19:42

Etukatteen erot K1200S ja K1300S kirjoitti mp71
25.02.21 - klo:12:33

K1200S Kytkinlevyjen vaihto kirjoitti zzhot
21.02.21 - klo:13:20

Ajovalo propleema? - apuwa kirjoitti Jussipolo
21.01.21 - klo:18:42

500000 km Ässällä kirjoitti Jussipolo
28.10.20 - klo:12:24

Kytkinkori kirjoitti TMy
22.10.20 - klo:23:09

Shifterin kaapelin liitäntä kirjoitti Bemujammu
19.09.20 - klo:06:48

"RaateJutaus II" 25.-27.09.2020 Suomussalmi- Raate kirjoitti mchuurre
17.09.20 - klo:16:36

Shifteri kirjoitti atomic
13.09.20 - klo:22:06

Motoscan vs GS-911 kirjoitti Hammar
13.09.20 - klo:16:53

K1200R kytkimen korahtelu kirjoitti Moukari
13.09.20 - klo:11:53

Powered by EzPortal