Kirjoittaja Aihe: Käy vain osalla pyttyjä  (Luettu 17793 kertaa)

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Käy vain osalla pyttyjä
« : 03.08.14 - klo:17:16 »
Kävin tuossa Jyväskylässä ralleja katteleen, mutta jäi reissu aavistuksen tyngäksi kun pyörä alko käymään vain osalla sylintereitä kesken reissun.

Selvästi 1-2 pyttyä on vaihtelevasti piemeänä. Ainakin 1 kokoa ajan. Ajelin kuitenkin nilkuttaen  kotia silläkin riskilä, että jotain hajoaa enemmän. Vika alkoi yhden pysähdyksen jälkeen ja aika pian tankilla käynnin jälkeen.

Omia arvauksia viasta: tulppa pimeänä, puola rikki tai molempia, lambda, venttiilivika...

Reissun päällä tyhjensin tankin ja vaihdoin uudet bensat, koska se oli helppo tehdä ja vika ilmeni pian tankkauksen jälkeen. Ei auttanut. Tulppiin on pirun vaikea päästä käsiksi varsinkin tien päällä/reissussa eli tulppien käpistely jäi tekemättä.

Bensaa tuntuu saavan, kun käryä tulee ja katalysaattori hehkuu punaisena pimeällä... mitään ylimääräisiä mekaanisia ääniä ei kuulu, öljyä ei kulu ja lähtee käyntiin oksti.

Vien pajalle. Ilmottelen mitä löytyy. Mittarissa reilu 82 tkm ja pyörä K1200S 2005.
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa mi16

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 245
  • K1300S HP 234
Vs: Käy vain osalla pyttyjä
« Vastaus #1 : 03.08.14 - klo:19:07 »
Kävin tuossa Jyväskylässä ralleja katteleen, mutta jäi reissu aavistuksen tyngäksi kun pyörä alko käymään vain osalla sylintereitä kesken reissun.

Selvästi 1-2 pyttyä on vaihtelevasti piemeänä. Ainakin 1 kokoa ajan. Ajelin kuitenkin nilkuttaen  kotia silläkin riskilä, että jotain hajoaa enemmän. Vika alkoi yhden pysähdyksen jälkeen ja aika pian tankilla käynnin jälkeen.

Omia arvauksia viasta: tulppa pimeänä, puola rikki tai molempia, lambda, venttiilivika...

Reissun päällä tyhjensin tankin ja vaihdoin uudet bensat, koska se oli helppo tehdä ja vika ilmeni pian tankkauksen jälkeen. Ei auttanut. Tulppiin on pirun vaikea päästä käsiksi varsinkin tien päällä/reissussa eli tulppien käpistely jäi tekemättä.

Bensaa tuntuu saavan, kun käryä tulee ja katalysaattori hehkuu punaisena pimeällä... mitään ylimääräisiä mekaanisia ääniä ei kuulu, öljyä ei kulu ja lähtee käyntiin oksti.

Vien pajalle. Ilmottelen mitä löytyy. Mittarissa reilu 82 tkm ja pyörä K1200S 2005.

 Jos katalysaattori hehkuu punaisena, vikana lienee bensan läpipääsy , eli tulppa tai puola. Toimiiko kylmänä paremmin?

Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 907
  • R1250RS Triple Black ja K1200S
Vs: Käy vain osalla pyttyjä
« Vastaus #2 : 03.08.14 - klo:20:48 »
No voehan perhana. Mulla lähestyy samat kilsat ihan kohta, mutta nää on yksilöitä. Kerro tosiaan millä oikeni. Kyllä se kuntoon tulee. Voipi olla ihan helppo ja halpakin vika. Toivotaan niin.
"Ei riemulla rajaa kun är ässällä ajaa"

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: Käy vain osalla pyttyjä
« Vastaus #3 : 03.08.14 - klo:21:11 »
Moi. Jos käynnistät kylmän tai viileän moottorin ja annat käydä esim. 3sek. tarkasta sylinterikannen läheltä pakoputkien lämpö. Putki/putket mitkä selvästi muita kylmempiä, näissä saattaa olla tulppa tai puola murheita. Jos kaikki putket suunnilleen saman lämpöisiä on mahdollista että vika löytyy läppäasento sensorista tai aivoista. Täällä jo kerrottu miksi katti hehkuu.

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: Käy vain osalla pyttyjä
« Vastaus #4 : 03.08.14 - klo:22:36 »
Ei eroa kylmän ja lämpimän välillä. Huomasin yötä vasten ku ajelin kotia kohti niin tauolla katti hehkui ja tiesin saavan ainakin bensaa ja joku pytty ei kipinöi. Purin tänään katteet ja kytkimen puoleinen sylinteri on kylmä pakosarjasta. Irrotin syyläriä ja otin flektin pois ja pääsin tulppiin käsiksi. Se tulppa vaikutti olevan löysällä, muttei ollut korkannuy kierteitä onneksi. Kyseinen tulppa kipinöi kun kokeilin runkoa vasten ja ruuvailin tulpan paikoilleen ja putkikin alkoi lämpiämään, mutta ei iske ilmeisesti vieläkään aivan joka kipinää kun putki ei ole yhtä kuuma kuin muut. Pitää hakea uudet tulpat ja mitata puristukset, kunhan ehtii. Jos puristukset on ok vrt muut pytyt ja tulpat uudet niin vika vois olla puolassa. Toivottavasti tulis kuntoon jo tulppien vaihdolla - ne on sen verta vmäisessä paikassa, että kantsii nyt kyllä vaihtaa kaikki. Palailen astialle.
« Viimeksi muokattu: 03.08.14 - klo:22:39 kirjoittanut mp71 »
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: Käy vain osalla pyttyjä
« Vastaus #5 : 04.08.14 - klo:11:06 »
Netissä oli jonkun verran puolavikoja noissa, kun teki pari hakua. Pitää kokeilla vaihtaa pri puolaa päittäin ja kattoa siirtyykö vika eri pyttyyn.
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: Käy vain osalla pyttyjä
« Vastaus #6 : 04.08.14 - klo:21:25 »
Vaihtelin puolien paikkaa ja kylmä pakoputken juuriosa siirtyi oletettavasti rikkinäisen puolan mukana seuraavan sylinterin kohdalle. Uus puola 136 euroa EMCllä. Tuurilla sen saa perjantaiksi. Vaikuttaa lupaavalta, että tuon sais kohtuuhintaan pelittään taas.

Ulkomaan foorumeilla oli juttua, että orastava puolavika eli pieni osa kipinöistä hukassa, paljastuu usein epätasaisesta tyhjäkäynnistä.
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: Käy vain osalla pyttyjä
« Vastaus #7 : 07.08.14 - klo:22:12 »
Sain tänään uuden puolan. Pelittää taas. Kävi kyllä mielessä oisko pitäny uusia ne kaikki, mutta   ehkä sitte ku seuraava kosahtaa. Hinta olikin 107 euroa.
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Käy vain osalla pyttyjä
« Vastaus #8 : 08.08.14 - klo:16:51 »
Puolavikaa mullakin kovasti esitettiin, kun oli tyhjäkäyntiongelmaa. Eli varmaan noista usein syyn löytää. Itsellä ei ollut se, vielä.

Toivottavasti pelittää taas pitkään tuo pyöräsi.

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: Käy vain osalla pyttyjä
« Vastaus #9 : 08.08.14 - klo:16:58 »
Sain tänään uuden puolan. Pelittää taas. Kävi kyllä mielessä oisko pitäny uusia ne kaikki, mutta   ehkä sitte ku seuraava kosahtaa. Hinta olikin 107 euroa.

Kannataa ostaa 1 puola varalle hyllyyn, jos saat halvalla. Oma apu paras apu. :D
Bin laden

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: Käy vain osalla pyttyjä
« Vastaus #10 : 09.08.14 - klo:11:24 »
Joo. Kävi tuo varapuolien osto mielessä. Reissu päällä nuo kyllä vaan jää vaihtamatta vaikka varaosa ois mukanakin. Uus varaosa oli muuten modattu malli. Sähköist ominaisuudet ilmeisesti samat, mutta ulkonäkö poikkesi ensiasennusosasta.

Edellisellä viikolla muuten oli semmosia oireita, että tyhjäkäynti vaelteli/röpötteli muutaman kerran normaalia enemmän satunnaisesti esim. liikennevaloihin tultaessa mutta palautui pian normaaliksi. Kunnolla vika tuli sitten aikalailla kertaheitolla päälle. Tiedoksi lähinnä, jos sattuis oleen jollekkin apua.
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa TMy

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 15
  • K1200S -05
Vs: Käy vain osalla pyttyjä
« Vastaus #11 : 07.02.16 - klo:13:09 »
Itselläkin syksyllä 2014 alkoi röpöttäen käymään. Itse epäilin sytytystä. Vikaa ei löytynnt tulpista eikä puolista epäily siirtyi polttoaine paineeseen. Mutta röpötys jatkui sattuman varaisesti eri kierroksilla. Lopulta vika kohdentuo puolaan kun siihen ilmestyi halkama. Tuo pakoputken lämpö juttu on erittäin hyvä vinkki  laitettavaksi korvantaakse. ;-)
Niillä mennään mitä on saanut tai ottanut.

Poissa mara h

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 224
  • K 1200S MV Agusta F4R
Vs: Käy vain osalla pyttyjä
« Vastaus #12 : 10.02.16 - klo:09:26 »
Se vinkki on ollut toiminnassa, niin kauan kun on ollut polttomoottoreita hesse_biggrin

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Käy vain osalla pyttyjä
« Vastaus #13 : 10.02.16 - klo:10:22 »
Nykyään saa infrapunalämpömittareita hintaan 20€. Kätevä laite monessakin hommassa. En ole mitannut putkien lämpöjä, mutta täytyypä kokeilla, kun laitan pyörän ensitulille. Mitään käyntihäiriötä ei ollut ainakaan viime vuonna.

Poissa mara h

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 224
  • K 1200S MV Agusta F4R
Vs: Käy vain osalla pyttyjä
« Vastaus #14 : 10.02.16 - klo:10:56 »
Siinä on vaan sellainen juttu, että 20€ mittarissa ei välttämättä riitä mitta-alue. Pitäs mitata tuonne 1000 asteeseen, jos aikoo vaikka seoksia käyrien lämmöistä päätellä.No ei siellä nyt tuhatta ole,noin 700, mutta ei vara venettä kaada

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal