BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => K1200S & K1300S => Aiheen aloitti: mp71 - 25.02.21 - klo:12:33

Otsikko: Etukatteen erot K1200S ja K1300S
Kirjoitti: mp71 - 25.02.21 - klo:12:33
Moro,

Minulla on K1200 Ässässä ollut useita erilaisia pleksejä, mutta ihan turbulenssitonta ajokokemusta en oo oikein koskaan saavuttanut. Olen 186 pitkä ja varmasti oma pituus ei ihan täsmää tuohon suunniteltuun aerodynamiikkaan. Yksin ajaessa se toimii kuitenkin ihan kohtalaisesti, mutta kaks päällä tulee kypärään paljon turbulenssia.

On ollut vakiopleksi, korkea tuplakupla,ja MRA Touring säädettävällä lipalla ja nyt vakiopleksissä säädettävä pieni lippa päällä, joka toimii ihan OKsti.

K1300 Ässässä vaikuttaa olevan etukatteessa lampun yläpuolella ja pleksin alapuolella kolot, joilla on varmasti jotain vaikutusta tuohon ilman virtaukseen. Meneekö nuo kolot läpi asti katteesta eli onko siellä reiät pohjalla? Mietin kokeilisko viritellä K1200Säänkin, jotkut pienet pykälät (muovilistan pätkä tms.) samaan kohtaan tai pieni reikä tai reikiä pleksin alareunaan (kokeeksi), kun pleksejä on kertynyt useita.

Toki kuulisin mieluusti miten K1300S-kuskit kokee onko ollut samanlaisia ongelmia ja onko joku huomannut eroa tuolta osin k1200S ja K1300S välillä, jos ajellut molempia?

K1200S etukate (sileä) https://photos.app.goo.gl/WRaRaPJRatW1L4Xn7
K1300S etukate (kolo) https://photos.app.goo.gl/93kcm4b6HKmo6U2p9