Kirjoittaja Aihe: K1200S jousitus  (Luettu 24305 kertaa)

Poissa Jami-75

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 64
  • R1200GS
Vs: K1200S jousitus
« Vastaus #15 : 09.08.11 - klo:11:19 »
Luulenpa että tuo akselin läpi menevän pystyputki kannattaisi jättää hieman pystympään. Jokaisessa kaupallisessa pukissa akselilinja on noin 10cm taaempana kuin pukin etureuna. Ei kaadu enää eteenpäin, eikä vastaavasta joudu pois nostettaessa käyttämään niin paljon voimaa.

Kaikissa omissa yksipuolisissa pukeissa on lisäksi jotain tukirautaa vaaka- ja pystyputken väliin. Ehkä varmuuden vuoksi, materiaalistahan se on kiinni.

Totta tuokin, jäi vähän turhan lyhyeks toi vipu. Tai sitten ois kulmaa vähän muuttanut. No, eiköhän tällä jotenkin pärjäile.
BMW R1200 GS -06
Fordson Major -58

Poissa Raaseri

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 122
  • 998s FE, SX-F 350
Vs: K1200S jousitus
« Vastaus #16 : 09.08.11 - klo:11:40 »
Tuommoisen Bursigin standin hommaisin jos ei olisi jo nurkat täys ständejä: http://www.youtube.com/watch?v=sbwaWJx1yZI

Livenäkin nähnyt yhden käytössä, on kyllä pätevän oloinen.

Poissa mi16

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 245
  • K1300S HP 234
Vs: K1200S jousitus
« Vastaus #17 : 10.08.11 - klo:20:58 »
Olisiko tuosta pukista mitat, niin vois itellekkin rakentaa.

T:Jari

Tässä mittoja:

-akseliputki 24cm, n.50mm putkea
-alaputki 70cm
-pystyputki 33cm
-tuki/nostovipu 47cm. Tämä kannattaa tehdä vaikka 10-15cm pidemmäksi kun mulla. Itse käytän usein jatkopalaa, keventää nostoa ja rengas nousee vähän ylemmäs.
Toki se toimii noinkin.


Kiitos mitoista, tuli rakennettua kopio, laitoin vielä nurkkiin lattat tueksi.


Poissa Jami-75

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 64
  • R1200GS
Vs: K1200S jousitus
« Vastaus #18 : 12.08.11 - klo:09:06 »
Olisiko tuosta pukista mitat, niin vois itellekkin rakentaa.

T:Jari

Tässä mittoja:

-akseliputki 24cm, n.50mm putkea
-alaputki 70cm
-pystyputki 33cm
-tuki/nostovipu 47cm. Tämä kannattaa tehdä vaikka 10-15cm pidemmäksi kun mulla. Itse käytän usein jatkopalaa, keventää nostoa ja rengas nousee vähän ylemmäs.
Toki se toimii noinkin.


Kiitos mitoista, tuli rakennettua kopio, laitoin vielä nurkkiin lattat tueksi.

Komee kun mikä ja toimii ku junan vessa! hesse_biggrin
BMW R1200 GS -06
Fordson Major -58

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: K1200S jousitus
« Vastaus #19 : 12.08.11 - klo:19:50 »


Tässä lontoon kielellä.
Eli lukkoruuvi auki ja kiertelemään kunhan saat painon pois etuselta.






Eli kuorman mukaan ja sillain simppelisti keulaa ei säädellä..

Jopas nämä tekstien lainaamiset on hankalia minulle, aina menee päin peetä-
« Viimeksi muokattu: 12.08.11 - klo:19:54 kirjoittanut j@ck »

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: K1200S jousitus
« Vastaus #20 : 12.08.11 - klo:20:09 »
No voihan sillä painaumaa säätää tosin hiukan hankalaa se on ilman keskitukea.
Siitä että miten säädöt vaikuttaa mopon käyttäytymiseen  en uskalla veikata mitään.

Aika tunnoton tuo K-sarjalaisen keula on, toisaalta matka-ajossa alusta toimii hienosti.

Radalla keula tuntuu pehmeältä, nomiajossa runko toimii ihan hyvin.

ESA taitaa vaikuttaa vain takajouseen? (jotkus artikkelit kyllä väittää että etunenkin säätyy)
Siitä voisi jotain päätellä rungon toimintaperiaatteesta ja etupään säätötarpeesta.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa mi16

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 245
  • K1300S HP 234
Vs: K1200S jousitus
« Vastaus #21 : 12.08.11 - klo:21:09 »
Nyt kun noita telineitä alkoi tekemään, niin tein myös eteen telineen. Tein tavalliseen takapyörän nostimeen sovitepalat. Kuva kertoo ehkä enemmän:


Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: K1200S jousitus
« Vastaus #22 : 13.08.11 - klo:16:39 »

ESA taitaa vaikuttaa vain takajouseen? (jotkus artikkelit kyllä väittää että etunenkin säätyy)
Siitä voisi jotain päätellä rungon toimintaperiaatteesta ja etupään säätötarpeesta.

Niin minun ymmärtääkseni ESA korvaa vain takavaimentimen mekaaniset säädöt. Joku kutina kuitenkin, että uusissa 1600 malleissa säätö vaikuttaisi myös eteen. Onkohan näin..
« Viimeksi muokattu: 13.08.11 - klo:16:41 kirjoittanut j@ck »

Poissa huttma

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 35
  • K1600GTL
Vs: K1200S jousitus
« Vastaus #23 : 13.08.11 - klo:20:06 »

ESA taitaa vaikuttaa vain takajouseen? (jotkus artikkelit kyllä väittää että etunenkin säätyy)
Siitä voisi jotain päätellä rungon toimintaperiaatteesta ja etupään säätötarpeesta.

Niin minun ymmärtääkseni ESA korvaa vain takavaimentimen mekaaniset säädöt. Joku kutina kuitenkin, että uusissa 1600 malleissa säätö vaikuttaisi myös eteen. Onkohan näin..

1600 mallissa ESA säätää eteen vain iskunvaimennuksen jäykkyyttä. Takapäässä se säätää myös jousen esijänitystä.
Näillä vuosin pitää olla kivaa !

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: K1200S jousitus
« Vastaus #24 : 19.08.11 - klo:23:13 »
Kyllä jo K1200S/R -malleissa ESA säätää iskunvaimennusta edessäkin.

Ohessa linkki myytävänä oleviin K1200S/R iskareihin http://www.beemerboneyard.com/31427691036p.html
Etuiskariinkin menee piuhat, mutta edessä ei ole sähkömoottoria jousen esijännityksen säätöön kuten takana.

Tuntee sen ajossakin nyökkimisen vähentymisenä kun säätää vaimennusta jäykemmäksi
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: K1200S jousitus
« Vastaus #25 : 22.08.11 - klo:11:24 »
^Mahdollistahan se, voisi siellä vaimennuksen säätö ollakin. Nuo on kyllä tarvikevaimentimia, liekö alkuperäisessä etuiskarissa piuhoja.. Onko joku purkanut ässää / ärrää niin paljon, että etuvaimennin on kunnolla näkyvillä?

Poissa RiKe

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 123
Vs: K1200S jousitus
« Vastaus #26 : 22.08.11 - klo:16:52 »
Huoltocd:n mukaan etuiskariin menee kaksinapainen johto. Iskarin ja syylärin irroitelussa on erikseen mainittu ESA-malleissa olevan piuhan irroittaminen.

Poissa MotoAuto

  • Sport
  • *
  • Viestejä: 51
  • K1300r
Vs: K1200S jousitus
« Vastaus #27 : 22.08.11 - klo:18:20 »
Kyllä sinne nelinapainen johto menee:
K1300r
K1200s
Ikuinen optimisti...ja lapsi

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: K1200S jousitus
« Vastaus #28 : 23.08.11 - klo:18:06 »
^Mahdollistahan se, voisi siellä vaimennuksen säätö ollakin. Nuo on kyllä tarvikevaimentimia, liekö alkuperäisessä etuiskarissa piuhoja.

Kuvan iskarit oli purkuosia käytetystä. Käsittääkseni alkuperäisiä - tai ainakin samannäkösiä kuin esmes mulla on paikoillaan.
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa MotoAuto

  • Sport
  • *
  • Viestejä: 51
  • K1300r
Vs: K1200S jousitus
« Vastaus #29 : 23.08.11 - klo:21:41 »
Tuossa kuvassa on mun etuiskari, joka oli menettänyt vaimennuksen kokonaan. Heinolla huomasivat että muistiin oli jäänyt huomautus toimimattomasta vaimennuksesta. Huoltomies sanoi korjanneensa muutaman josta oli mennyt johto poikki, oli kuulemma tehtaalla hieman huonosti asennettu innocent
Avasin johdon päällä olleen suojakuoren ja löysin katkenneen keltaisen johdon. Oli mennyt poikki iskarin alapään kohdalta jossa se oli tiukasti nippusiteellä kiinni, joten iskarin joustaessa taivutus tapahtui ihan noppusiteen kohdalla.
Jousessa ei ole jäykkyyden säätöä, kuin manuaalisesti  idea3
K1300r
K1200s
Ikuinen optimisti...ja lapsi

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal