Kirjoittaja Aihe: K1200S Kytkinlevyjen vaihto  (Luettu 4398 kertaa)

Poissa TMy

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 15
  • K1200S -05
K1200S Kytkinlevyjen vaihto
« : 21.10.20 - klo:23:38 »
Heips
Nyt levyjenvaihtoprosessi (Barnett Performancen Products) menossa.
Kytkinlevy pakka otettu pois koristaan, jonka jälkeen ihmettelin kun pakan uloimman puolen kitka- ja metallilevy heiluvat vaikka pakka on kasassa (välissä on sisäkehällä metallilanka, joka estää metallilevyn liikkumisen kitkalevyä vasten). Ko. langan päät ovat näkyvillä sisäkehällä.
Miksi ko. metallilanka on olemassa, kun se rajoittaa reunimmaisen kitkapinnan "lukkiutumista".

Terveisin Ihmettelijä
« Viimeksi muokattu: 21.10.20 - klo:23:42 kirjoittanut TMy »
Niillä mennään mitä on saanut tai ottanut.

Poissa TMy

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 15
  • K1200S -05
Vs: K1200S Kytkinlevyjen vaihto
« Vastaus #1 : 02.11.20 - klo:20:57 »
Kytkin kasattu kuten alkuperäisenä oli. Pyörä taas ajokunnossa.
Niillä mennään mitä on saanut tai ottanut.

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: K1200S Kytkinlevyjen vaihto
« Vastaus #2 : 02.11.20 - klo:22:15 »
Paljon ajettu? Luistiko kytkin?
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa TMy

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 15
  • K1200S -05
Vs: K1200S Kytkinlevyjen vaihto
« Vastaus #3 : 20.01.21 - klo:19:13 »
Paljon ajettu? Luistiko kytkin?
Sellainen fiilis oli että luisti, kun 2019 Alastaron tuoreella asfaltilla lähtösuoralle kiihdytti mutkasta 3vaihteella niin kierrokset nousi liian nopeasti. hesse_blink
Ajettu 75000km.
Ehkä radalla ajotapani on väärä, kun mutkat tulee ajettua 3vaihteella ja mutkan jälkeen reippassti kaasua.
Niillä mennään mitä on saanut tai ottanut.

Poissa MK_1200GT

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 2
  • K1200GT -06
Vs: K1200S Kytkinlevyjen vaihto
« Vastaus #4 : 21.01.21 - klo:09:32 »
Levitin kerran kytkimeni ja koitin vaihtaa siihen suomesta ostamani piraattikitkalevyt. Eipä käyneetkään, kun BMW paketissa yhdessä sakarassa on eri mitat kuin muissa (olisi kai pitänyt tietää?). No ei mitään, vanhat sisään ja uudet öljyt, niin kytkin toimi kuten uusi. Onko Barnettin levyt suoraan sopivat ja mitä maksaa/ mistä kannattaa ostaa? BMW myy vain koko levypakkaa ja hinta on huikea...

Poissa TMy

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 15
  • K1200S -05
Vs: K1200S Kytkinlevyjen vaihto
« Vastaus #5 : 21.01.21 - klo:10:14 »
Levitin kerran kytkimeni ja koitin vaihtaa siihen suomesta ostamani piraattikitkalevyt. Eipä käyneetkään, kun BMW paketissa yhdessä sakarassa on eri mitat kuin muissa (olisi kai pitänyt tietää?). No ei mitään, vanhat sisään ja uudet öljyt, niin kytkin toimi kuten uusi. Onko Barnettin levyt suoraan sopivat ja mitä maksaa/ mistä kannattaa ostaa? BMW myy vain koko levypakkaa ja hinta on huikea...
Levypakka löydetty ja hankittu EBaystä.   hesse_biggrin
Barnett Carbon Fiber Clutch Plate Kit (306-17-20011) maksoi 143£+oheiskulut (tulli, jne) ja kävi paikoilleen, kuin alkuperäiset.
Kitkalevyt käy vain yhdessä asennossa paikoilleen.
Toimitus USA:sta kesti tosin 6kk (tilasin 03/20 ja tuli 09/20) koronan vuoksi.

« Viimeksi muokattu: 26.01.21 - klo:19:41 kirjoittanut TMy »
Niillä mennään mitä on saanut tai ottanut.

Poissa MK_1200GT

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 2
  • K1200GT -06
Vs: K1200S Kytkinlevyjen vaihto
« Vastaus #6 : 21.01.21 - klo:12:50 »
 OK, kiitos! Se piraattipakka ei sopinut mitenkään päin, kokeilin ja mittasin tulkilla sakarat; oli samalla mitalla kaikki.

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: K1200S Kytkinlevyjen vaihto
« Vastaus #7 : 05.02.21 - klo:11:38 »
Osa 1200sista on ainakin vanhan mallisella kytkimellä. Osaan uudempi malli, mikä on 1300sessakin,  on vaihdettu korjauksen yhteydessä tai takuuseen. Tietääkö joku mistä nuo erottaa, jos ja kun kun purkaa?
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: K1200S Kytkinlevyjen vaihto
« Vastaus #8 : 06.02.21 - klo:19:32 »
Minulla on 1300s kytkinpakka hyllyssä, voin lähettää kuvia.



Bin laden

Poissa DrPain

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 156
  • K1200S -08
Vs: K1200S Kytkinlevyjen vaihto
« Vastaus #9 : 14.02.21 - klo:16:25 »
joskus vuosia sitten meni pakka vaihtoon, kuviakin postasin foorumilla
http://www.bmwsportbikes.fi/index.php?topic=324.msg17664#msg17664

Löytyypi tallista tuo vanha vielä jos lisäkuvia kaipaillaan

Tää siis K1200S -08
DrPaiN & K1200S -08

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: K1200S Kytkinlevyjen vaihto
« Vastaus #10 : 15.02.21 - klo:17:01 »
joskus vuosia sitten meni pakka vaihtoon, kuviakin postasin foorumilla
http://www.bmwsportbikes.fi/index.php?topic=324.msg17664#msg17664

Löytyypi tallista tuo vanha vielä jos lisäkuvia kaipaillaan

Tää siis K1200S -08
Jos oot Hyvinkäällä voidaan laittaa pakat vierekkäin ja ottaa kuvia.


Bin laden

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: K1200S Kytkinlevyjen vaihto
« Vastaus #11 : 16.02.21 - klo:14:44 »
Mullon kans -08 K1200S ja lähinnä mietin, että mitkä kytkinosat sopii siihen, jos esim. tilaan uudet levyt. Luulen, että tuossa pitäis jo olla sama kytkin kuin K1300S, mutta en ole varma. Ilmeisesti tuo hampaiden määrä vaihtee vanhemmassa ja uudemmassa mallissa?
« Viimeksi muokattu: 16.02.21 - klo:14:46 kirjoittanut mp71 »
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa zzhot

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: K1200S Kytkinlevyjen vaihto
« Vastaus #12 : 21.02.21 - klo:13:20 »
Pistänpä lapioni tähänkin keitokseen.1200 ja 1300 levyt ovat samanlaiset,poikkeuksena 04-3/06 mallit joissa uloin massalevy on kapeampi.Olen ajanut k1200s 05 mopollani 209000tkm ja siitä n.puolet 1300:n kytkimellä.1300:n kytkinkorin ja öljypumpun rattaan kytkentä on erilainen joten täytyy myös vaihtaa  öljypumpun ratas 1300:n 25 hampaiseen rattaaseen.Rattaita on myös 26 hampaisena mutta se ei käy koska ketju on sama.1200:n alkuperäinen kytkinkori on pelkkä alumiinikori mutta 1300:n on kaiketi kovaeloksoitu(harmaa) kestävyyden parantamiseksi,mutta kyllä siihenkin on jo tullut kolot massalevyjen sakaroiden kohdalle.Massalevyjä mulla ei ole ollut tarvetta vaihtaa.Paksuus on3,4-3,6mm.Korin jousia olen vaihtanut useita erilaisia ja viimeksi teetin uudet jouset.

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal