Kirjoittaja Aihe: HP2 Sport - Kallistusvarat  (Luettu 11329 kertaa)

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
HP2 Sport - Kallistusvarat
« : 07.10.09 - klo:14:58 »
Muistan lukeneeni että sportin kallistusvaraa saa lisättyä nostamalla maavaraa jousituksesta.
Onnistuu siis ihan "vakio"sportissakin.

Kuinkahan kallellaan sitä pitää viedä että kannut alkaa raapia maata?

Ei sikäli että pelkäisin sen itsellä toteutuvan jos moisen aparaatin saisi hankittua..
Mä vaan köröttelen ja naaaatin.

Eka ja Hoopee jos ehtii kommentoimaan tuleeko niitä pyttyjä mietittyä kun mutkaan lähtee taittamaan.
Itselläkun pääkopassa tuntuu että ässässäkin jalkatapit raapii maata ja sit kun kuvia katselee niin matkaa on kilometritolkulla.

Niin siis tossa kuvassa ei suinkaan puikoissa ole allekirjoittanut.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Eka

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 613
  • HP2 Sport & Megamoto, K1600GT
Re: HP2 Sport - Kallistusvarat
« Vastaus #1 : 07.10.09 - klo:23:00 »
No ei tule ajateltua, enkä tule saamaankaan katukumeilla sylintereitä maahan näillä taidoilla. Tai no ehkä, mutta silloin tulee kyllä muutakin vahinkoa. En tiedä, onko hoopee Sami, jonka tapasin Fuengirolassa. Hän oli saanut radalla raapaistua kannen slideria maahan, mutta sanoi olleensa jo kaatumassa ja sylinterin kansi pelasti tilanteen, eikä mopo lähtenyt alta. Noista sojottavista sylintereistä on siis paremminkin hyötyä.

Eihän se tuossakaan vielä ole maassa:
« Viimeksi muokattu: 22.01.10 - klo:09:10 kirjoittanut jarska »
Nyt: HP2 Sport 2011 + HP2 Megamoto 2007 + K1600GT 2011 + Husqvarna 650 Terra 2013

Poissa Eka

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 613
  • HP2 Sport & Megamoto, K1600GT
Re: HP2 Sport - Kallistusvarat
« Vastaus #2 : 08.10.09 - klo:00:12 »
Tuossa kuvassa näkyy hyvin, että vielä kuinka paljon varaa on jäljellä.



On siellä näköjään saatu kansi maahan kallistettua kisapelissä ja kanteen on liukupalaan laitettu jokin metallilevy:

« Viimeksi muokattu: 22.01.10 - klo:09:10 kirjoittanut jarska »
Nyt: HP2 Sport 2011 + HP2 Megamoto 2007 + K1600GT 2011 + Husqvarna 650 Terra 2013

Poissa HooPee

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 4
  • HP 2 Sport ja S 1000 RR
Re: HP2 Sport - Kallistusvarat
« Vastaus #3 : 08.10.09 - klo:08:07 »
Ei kyllä tule paljo ajateltua sylintereitä ajaessa , eikä "onneksi" ole vielä rataa hiponeet. Alasäädöilläkin on meikäläiselle vakiokumeilla vähintään riittävästi
kallistusvaroja. Mulla oli aikasemmin pari k 1200 s versiota ja niissä tuppasi
kyllä jalkatapin alaosan tapit kulumaan.

Poissa markkuviitala

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 30
  • R1200S
Re: HP2 Sport - Kallistusvarat
« Vastaus #4 : 27.10.09 - klo:06:54 »
Mulla on HP:n edeltäjä  eli R1200S. Siinä on kallistusvaraa ilmoitettu vakiona 52 astetta. Epäilenpä, että jos perää lähtee nostamaan kallistusvaran nimissä, niin keulan ohjauskulman muutos tuo taas oman muutoksen soppaan.
Tulimma Joukolla, soon meirän hevoone.

Poissa Eka

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 613
  • HP2 Sport & Megamoto, K1600GT
Re: HP2 Sport - Kallistusvarat
« Vastaus #5 : 27.10.09 - klo:08:50 »
Käsittääkseni San Jose BMW Racing -tiimi on säätänyt perän yläasentoon ja laittanut etupään telelevervivuksi jonkun lyhyemmän (muistaakseni RT:stä). Keulakulma on vieläkin jyrkempi ja nopeampi. Itsekin olen nostanut perän yläasentoon, mutten kallistusvarojen vuoksi.
Nyt: HP2 Sport 2011 + HP2 Megamoto 2007 + K1600GT 2011 + Husqvarna 650 Terra 2013

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Re: HP2 Sport - Kallistusvarat
« Vastaus #6 : 27.10.09 - klo:13:42 »
Nouseeko toi perä ihan jousta ruuvaamalla vai kuinka se on toteutettu?

52 astetta on ihan kohtuullinen noja.
GP kuskeilla harvoin menee yli 60 astetta, ja jos menee niin sit se on 61.  
(tää ihan siis GP:n tv-lähetyksessä olevien kallistusilmaisimien mukaan)

Noi valmistajat sitten tykkää aina kallistaa kuvia siten että näyttää niinkuin mopot ois vaakatasossa, horisonttiin ei kukaan kiinnitä huomioo kun Stouneri tulee fysiikan lakeja kumoten mutkasta =)  
Ei sikäli, kova äijä toi Stoner..
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Eka

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 613
  • HP2 Sport & Megamoto, K1600GT
Re: HP2 Sport - Kallistusvarat
« Vastaus #7 : 27.10.09 - klo:15:30 »
Takaiskarissa on erikseen sen pituussäätö, mikä ei vaikuta jousen jännitykseen. Kun ruuvaa pidemmäksi, niin perä nousee.
Nyt: HP2 Sport 2011 + HP2 Megamoto 2007 + K1600GT 2011 + Husqvarna 650 Terra 2013

Poissa petri

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 11
  • HP 2 SPORT
Vs: HP2 Sport - Kallistusvarat
« Vastaus #8 : 29.01.12 - klo:11:47 »
Viime kesänä Alastaron "lemminkäisessä" HP2Sportin vasen pytty maahan 2 tai 3 kertaa samassa kallistuksessa, hieman ylös ja taas uudestaan.Pitää muuten järkyttävän äänen, sitä ensin hiukan niinkuin pelästyy,Ja sitten on ajo hetkellisesti aivan sekaisin, ei enää uskaltanut kallistaa niin vapaasti.Vaihtoehtoja toki ei aina oo, joskus on vain kallistettava.
Oon nostanut pyörän perää ja ohjautuu nyt ehkä herkemmin kurveihin. Boxerillahan on kuitenkin ajettava hieman erilailla kuin esim. R1 tms kyykyt, ei voi kallistaa yllättäen vaan on ennekoitava ajolinjat tarkemmin,ja ajettava mutkat pyöreämmiksi,polvipalasta saatava kallistuskulma on tärkeä. Tämä tietysti koskee vain meitä harrastelijoita, vetomiehet ei tollaisesta kaiketi paljon hätkähtele.
Tosi hankalaksi homman tekee, kun vaihtaa välillä pyörää ja lisäksi vaihdekaavat eripäin, siis ei ainakaan samalla vuorolla kannata ajaa kovin erilaisilla pyörillä.

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: HP2 Sport - Kallistusvarat
« Vastaus #9 : 29.01.12 - klo:15:27 »
Boxerillahan on kuitenkin ajettava hieman erilailla kuin esim. R1 tms kyykyt, ei voi kallistaa yllättäen vaan on ennekoitava ajolinjat tarkemmin,ja ajettava mutkat pyöreämmiksi,polvipalasta saatava kallistuskulma on tärkeä. Tämä tietysti koskee vain meitä harrastelijoita, vetomiehet ei tollaisesta kaiketi paljon hätkähtele.

Paljonkohan erilaiseen tarvittavaan ajotyyliin vaikuttaa tuo tele/paralever-meininki?
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa petri

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 11
  • HP 2 SPORT
Vs: HP2 Sport - Kallistusvarat
« Vastaus #10 : 29.01.12 - klo:16:12 »
Minähän en tiedä paljonko vaikuttaa, mutta varmasti osaltaan vaikuttaa,
etenkin kun etupää ei jarruissa laske niin rajusti jne.
Joku varmasti näitäkin juttuja oikeasti ymmärtää, se en ikäväkyllä ole minä.

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal