Kirjoittaja Aihe: Nokkaketju..  (Luettu 95698 kertaa)

Poissa mi16

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 245
  • K1300S HP 234
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #30 : 03.12.11 - klo:14:12 »
Moi. Voiko joku kertoa mistä ihmisille on tullut käsitys että vanhaketju (hammas) on jotenkin heikompi kuin uusiketju (rulla).
Uusi ketju on huomattavasti vahvempi ja eri jaolla. Tästä johtuen joudutaan uuden ketjun vaihdon yhteydessä asentamaan myös uudet rattaat.

Oletko BMW huollossa töissä?

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #31 : 03.12.11 - klo:18:54 »
MOi. mi16.
« Viimeksi muokattu: 07.04.14 - klo:11:42 kirjoittanut 1234 »

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #32 : 07.01.12 - klo:14:39 »
Ameriikassa ne on tämänkin ratkaisseet:
http://www.ascycles.com/detail.aspx?ID=123666

Bin laden

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #33 : 07.01.12 - klo:15:37 »
MOi. Jenkki vehkeestä en tiedä, onko siinä hydrauliosuutta, vai vaan mekaaninen. Suomalaisessa versiossa on 42% akuperäisestä hydrauli kiristyksestä ja loppu mekaanista. Tämä kiristin on ollut aiemminkin tällä foorumilla.
« Viimeksi muokattu: 08.01.12 - klo:19:15 kirjoittanut 1234 »

Poissa mote

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #34 : 27.06.12 - klo:13:39 »
onko nyt niin,ettei vanhalle ketjulle kannata vaihtaa uuden mallin kiristäjää.
viime syksynä huollatin-05 57th ajetun,eivät vaihtaneet kiristäjää kun ei ollut
hyllyssä.nyt on ruvennut pitämään rallatusta kylmänä tartatessa.öljy merkki vaihtu
casrolin reisign 1.nyt sanovat huollossa ettei kannata vaihtaa pelkää kiristäjää?

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #35 : 27.06.12 - klo:19:24 »
MOi.  Olisiko asentaneet ilmapurkin, jos olisi ollut hyllyssä. Kuinka mahdottomasti ajettu lisää, kun eivät enää halunneet asentaa purkkia. Mitä öljyä olet käyttänyt ennen muutosta. terv.

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #36 : 27.06.12 - klo:20:42 »
onko nyt niin,ettei vanhalle ketjulle kannata vaihtaa uuden mallin kiristäjää.
viime syksynä huollatin-05 57th ajetun,eivät vaihtaneet kiristäjää kun ei ollut
hyllyssä.nyt on ruvennut pitämään rallatusta kylmänä tartatessa.öljy merkki vaihtu
casrolin reisign 1.nyt sanovat huollossa ettei kannata vaihtaa pelkää kiristäjää?

En ole purkanut Ässää tai Ärrää ku tykkään enempi ajaa mutta ihan insinöörimutuna:
Rallatus johtunee edelleenkin siitä ettei kiristimellä ole paineita alussa?
Jos ketju vaihdettu ja järkevä määrä maileja alla niin eiköhän se mene pelkällä kiristimen vaihdolla?
Taitaa vaan työnä olla sellainen että se ketjun vaihto menisi siinä samalla kun purkamaan on alettu.

On kyllä varsin häiritsevä ääni nätissä mopossa.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa mote

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #37 : 27.06.12 - klo:21:33 »
MOi.  Olisiko asentaneet ilmapurkin, jos olisi ollut hyllyssä. Kuinka mahdottomasti ajettu lisää, kun eivät enää halunneet asentaa purkkia. Mitä öljyä olet käyttänyt ennen muutosta. terv.

ennen oli repsolin öljy,tuntuu olevan casrtoilin öljyllä äänekäämpi.

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #38 : 27.06.12 - klo:22:54 »

En ole purkanut Ässää tai Ärrää ku tykkään enempi ajaa mutta ihan insinöörimutuna:
Rallatus johtunee edelleenkin siitä ettei kiristimellä ole paineita alussa?
Jos ketju vaihdettu ja järkevä määrä maileja alla niin eiköhän se mene pelkällä kiristimen vaihdolla?
Taitaa vaan työnä olla sellainen että se ketjun vaihto menisi siinä samalla kun purkamaan on alettu.

On kyllä varsin häiritsevä ääni nätissä mopossa.


Uusi kiristin ei tuo painetta yhtää nopeammin. Pelkän kiristimen vaihto luokkaa 150€. Ketjun ja vähintään nämä osat. Rullaketju, 3 ratasta, mahdollisesti 2 liukua, kytkinkoppan tiiviste, kytkinkopan pultit (alumiini), venttiilikopan tiiviste, ketjun ylihyppimis suoja. Tämä tekisi pitkälti toista tonnia.
« Viimeksi muokattu: 01.06.13 - klo:20:24 kirjoittanut 1234 »

Poissa Ekku

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 187
  • Bmw K1200s -05, Bimota Sb6 1995, bmw G450x ym.
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #39 : 28.06.12 - klo:10:56 »
Minun pyörästäni loppui se rallatus ihan sillä kiristäjän vaihdolla. Pyörä oli silloin muistaakseni ajettu joku 25 tuhatta. Rallatteli jo uudesta asti ja Repsolin öljyä näyttivät Kuvalla käyttävän.

Nyt on Motulit sisällä ja ainakaan kytkimen toiminta ei ole kummentunut miksikään.

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #40 : 28.06.12 - klo:18:20 »
Uusi kiristin ei tuo painetta yhtää nopeammin.

Eikös originaali kiristin ollut sellaista mallia että se hukkas paineet jos pannu ei ole käynnissä?
Rallatusti niin kauan kunnes kiristin sai paineet päälle? (tai taakse)
Uudessa mallissa on joku maailman mysteeri nimeltään takaiskuventtiili tai jotain joka pitää peruskireyden päällä ja estää rallatuksen?

Löysä ketju voi toki kulua nopeammin tuossa startin vaiheessa kuin peruskireydellä oleva.
Good Will pyyntö maahantuojalle osasta, työt joutunee maksamaan.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #41 : 20.07.12 - klo:11:48 »

En ole purkanut Ässää tai Ärrää ku tykkään enempi ajaa mutta ihan insinöörimutuna:
Rallatus johtunee edelleenkin siitä ettei kiristimellä ole paineita alussa?
Jos ketju vaihdettu ja järkevä määrä maileja alla niin eiköhän se mene pelkällä kiristimen vaihdolla?
Taitaa vaan työnä olla sellainen että se ketjun vaihto menisi siinä samalla kun purkamaan on alettu.

On kyllä varsin häiritsevä ääni nätissä mopossa.


Uusi kiristin ei tuo painetta yhtää nopeammin. Pelkän kiristimen vaihto luokkaa 150€. Ketjun ja vähintään nämä osat. Rullaketju, 3 ratasta, mahdollisesti 2 liukua, kytkinkoppan tiiviste, kytkinkopan pultit (alumiini), venttiilikopan tiiviste, ketjun ylihyppimis suoja. Tämä tekisi pitkälti toista tonnia.


Niin kuin SPK1978 vastasi, niin uusi kiristin jossa on korkea öljysäiliö, pitää öljynpaineet sisällään pitkään. Vanha kiristin tyhjeni hyvin lyhyessä ajassa omia aikojaan ja laski ketjun löysälle. Eli kuten 1234 vastasi öljynpaineet eivät nouse yhtään nopeammin uuden kiristäjän kanssa, mutta ero on siinä että ne eivät myöskään laske. Eli ketju pysyy kireällä pitkään.

Kiristimen vaihtohan on työnä n. kymmenen minuutin juttu, mutta ketjun vaihto onkin sitten isompi remppa. Korjaan tuota 1234:sen kommenttia ketjupyörien määrästä. En nimittäin löydä ketjusta paikkaa kolmelle ketjupyörälle ("rattaalle"). Kaksi sinne saa helposti laitettua.

Ketjun vaihto on useamman tunnin homma, mutta jos kone menee 30 tonnin huoltoon, niin siinä sivussa sen tekee varmaan parissa kymmenessä minuutissa. Eli suurin homma on katteiden, syylärin ja venttiilikopan kannen irroittamisessa ja kiinni laitossa.  30 tonnin huollossa nämä hommat tehdään joka tapauksessa joten ketjun vaihto kannattaa ajoittaa tähän. Jos haluaa ketjun vaihdon. Seuraava helppo mahdollisuus onkin sitten vissiin 60 tonnin huollossa.

Kellä on vanha kiristäjä mopossa, niin sille suosittelen kiristäjän vaihdon kilometreistä piittaamatta.

Nokkaketjun vaihdolle en henkilökohtaisesti osaa antaa mitään neuvoa. Itse jatkan toistaiseksi vanhalla konstruktiolla.


Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa gozamite

  • Mr TouRinki
  • Sport
  • **
  • Viestejä: 66
  • S1000XR
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #42 : 23.12.12 - klo:15:34 »
Tuolla R-keskustelussa oli saatu 30tkm ajettuun uudet osat Bemmulta joten täytyy munkin koittaa soittaa.
Ostin oman -06:n vuosi sitten syyskuussa (22tkm ajettu silloin). Oli se jo silloin melkoinen kilkatus kylmänä käynnistettäessä. Mutta nyt se on jo alkanu oikeen pelottamaan... Pyörällä ajettu vajaa 51tkm.
gozamite.com

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #43 : 05.01.13 - klo:14:17 »
Uusi kiristin ei tuo painetta yhtää nopeammin.

Eikös originaali kiristin ollut sellaista mallia että se hukkas paineet jos pannu ei ole käynnissä?
Rallatusti niin kauan kunnes kiristin sai paineet päälle? (tai taakse)
Uudessa mallissa on joku maailman mysteeri nimeltään takaiskuventtiili tai jotain joka pitää peruskireyden päällä ja estää rallatuksen?

Löysä ketju voi toki kulua nopeammin tuossa startin vaiheessa kuin peruskireydellä oleva.
Good Will pyyntö maahantuojalle osasta, työt joutunee maksamaan.

Moi.  kyllä vanhassa kiristimessä on myös joku maailman mysteeri nimeltään takaiskuventtiili.

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #44 : 05.01.13 - klo:14:35 »

En ole purkanut Ässää tai Ärrää ku tykkään enempi ajaa mutta ihan insinöörimutuna:
Rallatus johtunee edelleenkin siitä ettei kiristimellä ole paineita alussa?
Jos ketju vaihdettu ja järkevä määrä maileja alla niin eiköhän se mene pelkällä kiristimen vaihdolla?
Taitaa vaan työnä olla sellainen että se ketjun vaihto menisi siinä samalla kun purkamaan on alettu.

On kyllä varsin häiritsevä ääni nätissä mopossa.


Uusi kiristin ei tuo painetta yhtää nopeammin. Pelkän kiristimen vaihto luokkaa 150€. Ketjun ja vähintään nämä osat. Rullaketju, 3 ratasta, mahdollisesti 2 liukua, kytkinkoppan tiiviste, kytkinkopan pultit (alumiini), venttiilikopan tiiviste, ketjun ylihyppimis suoja. Tämä tekisi pitkälti toista tonnia.


Niin kuin SPK1978 vastasi, niin uusi kiristin jossa on korkea öljysäiliö, pitää öljynpaineet sisällään pitkään. Vanha kiristin tyhjeni hyvin lyhyessä ajassa omia aikojaan ja laski ketjun löysälle. Eli kuten 1234 vastasi öljynpaineet eivät nouse yhtään nopeammin uuden kiristäjän kanssa, mutta ero on siinä että ne eivät myöskään laske. Eli ketju pysyy kireällä pitkään.

Kiristimen vaihtohan on työnä n. kymmenen minuutin juttu, mutta ketjun vaihto onkin sitten isompi remppa. Korjaan tuota 1234:sen kommenttia ketjupyörien määrästä. En nimittäin löydä ketjusta paikkaa kolmelle ketjupyörälle ("rattaalle"). Kaksi sinne saa helposti laitettua.

Ketjun vaihto on useamman tunnin homma, mutta jos kone menee 30 tonnin huoltoon, niin siinä sivussa sen tekee varmaan parissa kymmenessä minuutissa. Eli suurin homma on katteiden, syylärin ja venttiilikopan kannen irroittamisessa ja kiinni laitossa.  30 tonnin huollossa nämä hommat tehdään joka tapauksessa joten ketjun vaihto kannattaa ajoittaa tähän. Jos haluaa ketjun vaihdon. Seuraava helppo mahdollisuus onkin sitten vissiin 60 tonnin huollossa.

Kellä on vanha kiristäjä mopossa, niin sille suosittelen kiristäjän vaihdon kilometreistä piittaamatta.

Nokkaketjun vaihdolle en henkilökohtaisesti osaa antaa mitään neuvoa. Itse jatkan toistaiseksi vanhalla konstruktiolla.

Moi. Voisiko joku kertoa miten uusi kiristin toimii, kun täällä kerrotaa että paine kiristimessä ja kireys ketjussa pysyy pitkään vaikka moottori ei käy.

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal