Kirjoittaja Aihe: Lepuuttajat ja moottorisuoja  (Luettu 6924 kertaa)

Poissa Matti

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 3
  • K 1600 GTL vm 12
Lepuuttajat ja moottorisuoja
« : 11.11.12 - klo:16:59 »
http://www.ebay.com/itm/BMW-K1600GT-K1600GTL-Engine-Protection-Guard-Highway-Pegs-Combo-Package-/140854124472?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item20cb8f5fb8&vxp=mtr

Löytyísikö kenelläkään tietoa tekeekö joku nuita Suomessa. Putki jossa on kiinnikkeet ja lepuuttajatapit. Ei kätevälle ihmiselle mikään tikki, mutta, kun en itse ole. Yksi paikallinen yritys olisi kiikarissa, mutta en ole vielä ehtinyt juttelemaan asiasta.

Matti
Jotain uutta se pitää aina olla, odotella, havitella ja etsiä.

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Lepuuttajat ja moottorisuoja
« Vastaus #1 : 12.11.12 - klo:23:01 »
Onpas hinnakkaat!
Tuskin vielä on tekijöitä Suomenmaalla.
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Lepuuttajat ja moottorisuoja
« Vastaus #2 : 13.11.12 - klo:04:59 »
Onpas hinnakkaat!
Tuskin vielä on tekijöitä Suomenmaalla.

Kohta varmaan on?
Saatavilla rosterina ja hiilikuituisena, tai näiden yhdistelmänä?
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Lepuuttajat ja moottorisuoja
« Vastaus #3 : 13.11.12 - klo:07:28 »
Onpas hinnakkaat!
Tuskin vielä on tekijöitä Suomenmaalla.

Kohta varmaan on?
Saatavilla rosterina ja hiilikuituisena, tai näiden yhdistelmänä?

En minä sillä tuota vastannut että alkaisin näitä tekemään. Oleellinen kysymys on löytyykö noille markkinoita jotta niitä kannattaa tehdä.
Tekeminen ei sitten ole suuri juttu kun siihen alkaa eli kun mitat ja jigit on tehty niin sittenhän noita voi tehdä enemmänkin. 

Rosteri toki olisi sopiva materiaali, mutta tuossa linkissä oli ihan fiksun värinen rauta. Sehän on sovitettu moottorin väreihin. Titaani olisi tietysti kevyempi.

Ei sitä tiedä vaikka tässä innostuisikin. Pitäis varmaan ostaa tuommoinen K1600 firmalle jigiksi...

Aikanaan LT:hen katselin vastaavia J-Peg lepuuttajia. Ne taisivat olla vielä kalliimmat kuin nuo linkissä olleet lepuuttajat.
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Matti

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 3
  • K 1600 GTL vm 12
Vs: Lepuuttajat ja moottorisuoja
« Vastaus #4 : 16.11.12 - klo:18:34 »
Joopa joo, vähän reilun hintaiset ovat, joten jätetään ebayt väliin, mutta jos jossainvaiheessa joku tietää saako nuita Suomesta, niin ei muuta, kuin tietoa liikkeelle, kiitos. 
Jotain uutta se pitää aina olla, odotella, havitella ja etsiä.

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: Lepuuttajat ja moottorisuoja
« Vastaus #5 : 18.11.12 - klo:10:44 »
Jos mallikappaleet löytyy, niin uskoisinpa kaverini vääntävän moiset rosterista kohtuuhintaan. Ilman mallia menee sen verran työlääksi, että tuskin kannattaa..
Noissakin on vaan sama epäilyttävä ominaisuus kuin orggis moottorinsuojaraudoissa, eli ne kiinnitetään moottoriin. Epäilen, että kaatotilanteessa moisista suojaraudoista saattaa tulla täystuhoraudat.

Omaani en ole osannut lepuutustappeja edes kaivata, mutta suojarautoja kyllä. En vaan uskalla laittaa, kun kiinnitys hieman epäilyttää..
« Viimeksi muokattu: 19.11.12 - klo:08:39 kirjoittanut j@ck »

Poissa Mare

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 47
Vs: Lepuuttajat ja moottorisuoja
« Vastaus #6 : 24.12.12 - klo:18:44 »
Suojarautoja kaipailen minäkin, mutta pelkkä moottoriin kiinnitys huolestuttaa. Altrider valmistaa jonkunverran luotettavamman tuntuisella kiinnityksellä, kuin originaalit, olevia suojia. Suojarauta on yläosaltaan läpimenevä, kuin -70-80-luvun kamppeet, jolloin se tukeutuu molemman puolen kiinnityksiin. Toiseksi moottorin etupuolella on alkuperäisten lisävalotankojen kiinnityspulttien vieressä poraukset johon em. tangon päässä oleva tappi työnnetään ja pultilla vierestä kiinni. Samoihin kiinnityksiin tulee suojaraudan yläkiinnitys, jolloin se on huomattavasti tukevampi Bmw:n oma kiinnitys. Materiaali on ruostumaton teräs himmeaksi puhallettuna tai musta maali. Hinta vajaa 400 taalaa. Mutta toimitetaanko näitä Suomeen? Kiinnostaisi kyllä.
http://www.altrider.com/altrider-engine-protection-bars-for-bmw-k-1600-gt-gtl/pcid/918-1


 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal