Kirjoittaja Aihe: Rengasvinkkiä  (Luettu 21067 kertaa)

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Rengasvinkkiä
« : 06.11.09 - klo:15:27 »
Tuohon K12R:ään, ja muihinkin bemareihin, sopivia renkaita löytää kätevästi mynetmoto.com sivustolta, kun syöttää pyörän mallin ja vanteen leveyden hakukoneeseen. Ehdotetut renkaat ovat ainakin omaan Sporttiini Saksassa 'tyyppihyväksyttyjä', eli se osaa tarjota erikoismerkinnöin olevia renkaita, ellei vakio käy.

Sieltä löytyy oma suosikkini MPP 6" takavanteelle, eteen erikoismerkintä B ja taakse W. On hyvä rengas, on. Ei ole kahdessa setissä ollut mitään lipsumisen merkkejä edes uutena, toisin kuin M3:ssa. Ja MPP on mukava ja vakuuttava ajella muutenkin, sekä kestääkin. Niin ja parhaimman näköinen.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Re: Rengasvinkkiä
« Vastaus #1 : 06.11.09 - klo:16:09 »
Jep, tuolta firmasta olen minäkin jo kaksi sarjaa tilannut, nyt ässän alla uudet Contin sport attackit.  hesse_yahoo
« Viimeksi muokattu: 22.01.10 - klo:13:16 kirjoittanut jarska »

Poissa Peter G

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 148
  • BMW R1250GS HP 2019
Vs: Rengasvinkkiä
« Vastaus #2 : 02.03.10 - klo:20:47 »
Omaani k13rään taitaa tulla 190/50 sarjan
Continental sport Attack
Minkälaista kokemusta porukoilla on ko. renkaista?
« Viimeksi muokattu: 02.03.10 - klo:20:50 kirjoittanut Peter G »
-BMW F800ST
-BMW K1200R Sport
-BMW K1300R 2010
-BMW R1200GS 2015
-BMW R1250GS HP 2019

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Rengasvinkkiä
« Vastaus #3 : 02.03.10 - klo:21:55 »
Hyvä kiekko, toivottavasti profiili riittää.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Rengasvinkkiä
« Vastaus #4 : 31.12.10 - klo:13:09 »
Mä laitoin K13R:ään alle Dunlopin Qualifier RR:t.
(Sport Smartit oli mielessä, mutta täällä hiekkalaatikolla mopon rengastus tuntuu oleban varsin hankalaa)
Ensivaikutelma on hyvä. Radalla toimi hienosti ja kovemmilla paineilla tielläkin varsin luotettavan tuntuinen kumi.
Radalla oli asennuksen jälkeen paineet 1,8 ja 2,0 bar. M3 meni varsin hankalaksi moisilla paineilla mutta nää tuntuu lämpenevän aika nopeasti ja sikäli kivat ajella radalla kun lämmöt (paineet) nousee ekalla kierroksella huomattavasti paremmin.

Vanhat M3:t oli aika kuluneessa kunnossa, on varsin hieno tunne herättää mopon ajo-ominaisuudet taas henkiin pyöreillä renkailla.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Rengasvinkkiä
« Vastaus #5 : 03.01.11 - klo:08:50 »
Elekee nyt ainakaan noita M3:a laittako.  horisko bmw_yllapito rules2

Poissa TommoKe

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 123
Vs: Rengasvinkkiä
« Vastaus #6 : 03.01.11 - klo:12:11 »
Mä laitoin K13R:ään alle Dunlopin Qualifier RR:t.
(Sport Smartit oli mielessä, mutta täällä hiekkalaatikolla mopon rengastus tuntuu oleban varsin hankalaa)
Ensivaikutelma on hyvä. Radalla toimi hienosti ja kovemmilla paineilla tielläkin varsin luotettavan tuntuinen kumi.
Radalla oli asennuksen jälkeen paineet 1,8 ja 2,0 bar. M3 meni varsin hankalaksi moisilla paineilla mutta nää tuntuu lämpenevän aika nopeasti ja sikäli kivat ajella radalla kun lämmöt (paineet) nousee ekalla kierroksella huomattavasti paremmin.

Vanhat M3:t oli aika kuluneessa kunnossa, on varsin hieno tunne herättää mopon ajo-ominaisuudet taas henkiin pyöreillä renkailla.


Eikös tollaset 1.8/2.0 bar kylmäpaineet ole kovin alhaiset radallekkin m3:selle? Jonnin verta yli 2bar kummassakin päässä aluks kaiketi parempi, kumminkaan ei sitä maantiepainetta sentään...
-Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän-

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Rengasvinkkiä
« Vastaus #7 : 03.01.11 - klo:13:43 »
Kai ne on jos ei kerran toimi =)

2.0 on toiminut molemmissa päissä ihan OK kunhan lämpiää.
Nyt oli tuon 1.8 edessä renkaanvaihdon jälkeen ja toimi hienosti.

Josko perjantaina pääsis opetteleen lisää..
Ei sillä että itsellä olis renkaista kiinni se vauhti, mutta kivaa silti fiilistellä.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa 180279

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: Rengasvinkkiä
« Vastaus #8 : 24.02.12 - klo:10:31 »
 hesse_yahoo

" Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 120 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista. "

No niin, taitaa olla talven jälkeen aika nostaa tämä aihe tapetille. Alla tällä hetkellä alkuperäiset Bridgestone 021:set (muistaakseni :) sportvanteilla, pyörä on rekattu 4/08 ja renkaat ovat varmaan ´07 paistoja. Pintaa kyllä riittäisi vielä, pyörän hankin myöhään viime kesänä erittäin vähän ajettuna. Kylmillä ja sateisilla säillä alkoi tuntuma kuitenkin olemaan vähän liukas ja epämääräinen.

Kaipailisin siis rengasvinkkiä vahvasti maantie/mutkapainotteiseen 1-2 -päällä ajeluun... Ratakäyttöön ei välttämättä tarvitse nyt antaa painoarvoa. Kokemusta M3 Sportecista edellisessä pyörässä, minusta käytös oli loogista ja varmaa, mutta kuluminenkin oli yllättävän kovaa jopa kevyessä ja vähätehoisessa F800R:ssa.

Mites M5 tai jopa Z8 Roadtec? Vai Conti Sport A:t, vai Pirelli Rosso II:set, tai Angelit?

Prkl kun on liikaa vaihtoehtoja.  icon_rolleyes
Tiger Aqua ´93 , F800R ´09 , K1200R ´08

Poissa JiiPee66

  • HP
  • *
  • Viestejä: 371
  • BMW HP4 ja TV4 1100 Factory
Vs: Rengasvinkkiä
« Vastaus #9 : 24.02.12 - klo:10:43 »
hesse_yahoo

" Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 120 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista. "

No niin, taitaa olla talven jälkeen aika nostaa tämä aihe tapetille. Alla tällä hetkellä alkuperäiset Bridgestone 021:set (muistaakseni :) sportvanteilla, pyörä on rekattu 4/08 ja renkaat ovat varmaan ´07 paistoja. Pintaa kyllä riittäisi vielä, pyörän hankin myöhään viime kesänä erittäin vähän ajettuna. Kylmillä ja sateisilla säillä alkoi tuntuma kuitenkin olemaan vähän liukas ja epämääräinen.

Kaipailisin siis rengasvinkkiä vahvasti maantie/mutkapainotteiseen 1-2 -päällä ajeluun... Ratakäyttöön ei välttämättä tarvitse nyt antaa painoarvoa. Kokemusta M3 Sportecista edellisessä pyörässä, minusta käytös oli loogista ja varmaa, mutta kuluminenkin oli yllättävän kovaa jopa kevyessä ja vähätehoisessa F800R:ssa.

Mites M5 tai jopa Z8 Roadtec? Vai Conti Sport A:t, vai Pirelli Rosso II:set, tai Angelit?

Prkl kun on liikaa vaihtoehtoja.  icon_rolleyes

Rosso II oli ainakin h..vetin hyvä pidoltaan, kuluivat tosin aika nopeaan

Poissa 180279

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: Rengasvinkkiä
« Vastaus #10 : 24.02.12 - klo:11:19 »
No joo, kun metrejä ei tuu kymmeniätuhansia vuodessa, niin taitaa se ajonautinto olla kuitenkin parempi noissa sport- kuin sporttouring-kumeissa.

Vaatiiko K12R + 97 kg kuski välttämättä sen vahvistetun takanakin, vai pärjäiskö ihan normirenkaalla? Jollain foorumilla korostettiin erikseen että laittakaa sitten se vahvistettu alle...
Tiger Aqua ´93 , F800R ´09 , K1200R ´08

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: Rengasvinkkiä
« Vastaus #11 : 24.02.12 - klo:11:35 »
hesse_yahoo

Kaipailisin siis rengasvinkkiä vahvasti maantie/mutkapainotteiseen 1-2 -päällä ajeluun... Ratakäyttöön ei välttämättä tarvitse nyt antaa painoarvoa.

Prkl kun on liikaa vaihtoehtoja.  icon_rolleyes

Laittaisin ilman muuta Mezelerin Z8, tai Michelinin Pilot Road 3:set. Pehmeämmät kuluu tourinkiajossa silmissä ja ajo-ominaisuudet loppuu alle 5 tkm.

Tämmönen löytyi.. Tuon perusteella voisin kokeilla muitakin. Uusimpia misukoita ja mezelerejä testistä ei tosin löydy.

Motorrad onlinen rengastesti 2010
Sport Touring renkaat
1. Michelin pilot Road 2
2. Pirelli Angel st
3. Bridgestonebt 023
4. Continental road attack 2
5. Dunlop Roadsmart
6. Metzler roadtec z6 interact
7. Avon storm 2 ultra
« Viimeksi muokattu: 24.02.12 - klo:11:41 kirjoittanut j@ck »

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Rengasvinkkiä
« Vastaus #12 : 24.02.12 - klo:12:08 »
hesse_yahoo

" Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 120 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista. "

No niin, taitaa olla talven jälkeen aika nostaa tämä aihe tapetille. Alla tällä hetkellä alkuperäiset Bridgestone 021:set (muistaakseni :) sportvanteilla, pyörä on rekattu 4/08 ja renkaat ovat varmaan ´07 paistoja. Pintaa kyllä riittäisi vielä, pyörän hankin myöhään viime kesänä erittäin vähän ajettuna. Kylmillä ja sateisilla säillä alkoi tuntuma kuitenkin olemaan vähän liukas ja epämääräinen.

Kaipailisin siis rengasvinkkiä vahvasti maantie/mutkapainotteiseen 1-2 -päällä ajeluun... Ratakäyttöön ei välttämättä tarvitse nyt antaa painoarvoa. Kokemusta M3 Sportecista edellisessä pyörässä, minusta käytös oli loogista ja varmaa, mutta kuluminenkin oli yllättävän kovaa jopa kevyessä ja vähätehoisessa F800R:ssa.

Mites M5 tai jopa Z8 Roadtec? Vai Conti Sport A:t, vai Pirelli Rosso II:set, tai Angelit?

Prkl kun on liikaa vaihtoehtoja.  icon_rolleyes

Edelleen hehkutan Dunlopin SportSmartteja mainitsemaasi käyttöä ajatellen, kestää yllättävän hyvin kilometrejä, taittuu mutkiin hienosti, eikä mitään ongelmaa jos haluat joskus poiketa myös radalla, paineet alas ja menoksi, kyllä pitää kovissakin vauhdeissa.
« Viimeksi muokattu: 24.02.12 - klo:12:11 kirjoittanut jarZXa »

Poissa 180279

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: Rengasvinkkiä
« Vastaus #13 : 24.02.12 - klo:15:35 »
Kiitosta vain toverit!

Näkyy työhuoneen ikkunasta kolmostie, ja kivasti näyttää tie jo kuivuvan. Tai siis tavallaan, sulamisen kauttahan tuo vesi tuosta poistuu.  jumpie

Vielä tuosta takanakista, onko siinä merkittävää eroa vahvistetun ja tavallisen välillä normiajossa, kyytiläinen + laukut (yht. noin. 70 kg) kuormana?
Tiger Aqua ´93 , F800R ´09 , K1200R ´08

Carbon

  • Vieras
Vs: Rengasvinkkiä
« Vastaus #14 : 24.02.12 - klo:15:51 »
Hämmennän vielä että menee entistä epävarmemmaksi. En ole rengastuntija mitenkään mutta muutama vuosi sitten ostin M5 setin.
Enemmänkin kahvila-ajoa, pari kertaa pikkuvauhtia radalla. Olivat mielestäni tod hyvät siihen. Taisin ajella niillä joku 9000 km. Kuluivat hyvin tasaisesti ym.
Ostimpa toiset samanlaiset heti perään kun niin hyvät olivat. Ne oli ihan erilaiset ! Paljon liukkaammat, ei vain niin miellyttävät.
Niillä ajoin max 4000 km, melkein jo loppu, mutta kun kyllästyin niihin.
Toiseksi: Mulla on S60 volvo. Ihan paska ! Aina rikki jostain. Naapurilla on samanlainen, saman ikäinen, kaikki samaa. Ei siinä ole koskaan ollut mitään vikaa?
Ne viatkin jotka mulle tulee ei johdu huollon puutteesta tai välinpitämättömyydesta.
Pointti oli se että ulkonaisesti samanlaiset tekeleet voivat olla käytössä täysin erilaiset...

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal