Kirjoittaja Aihe: Kaatumaraudat ja muut sellaiset  (Luettu 6571 kertaa)

Poissa Funseeker

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 3
Kaatumaraudat ja muut sellaiset
« : 27.02.17 - klo:21:38 »
Terve!
ponkaisin viime kesänä GT:n iloiseksi omistajaksi ja täten ilmoittaudun uutena palstalle.
Merkin keltanokkana on nyt myös pari kysymystä herännyt.

Eli GT:n käsittely pikkunopeuksissa on osoittautunut paikoittain suurta keskittyneisyyttä vaativaksi ja olen jopa joskus säikähtänyt kaadon mahdollisuutta. Minkälaisia kaatumarautoja tai muoveja 2011 K1600GT:hen siihen oikein on saatavana, ja mikä on hyvä. Ja ettei jalalla kolhaise, käytetäänkö jossain suojateippejä laukkujen päällä?

Myös uusi pleksi on hankinnassa, kun originaali on muuten hyvä, mutta tuuli vain tulee keskelle kypärää. Cee Baileystä kuulee hyvää, mutta mistä ihmeestä niitä saa?

Poissa piiisiepe

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 201
  • r 1250 Adventure Rallye 2021 I
Vs: Kaatumaraudat ja muut sellaiset
« Vastaus #1 : 28.02.17 - klo:10:20 »
Joo. Onnee GT johdosta ja tervetuloa saitille.

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: Kaatumaraudat ja muut sellaiset
« Vastaus #2 : 01.03.17 - klo:15:18 »
Moi.

Omani K 16 GT:n pleksiin laitoin aikoinaan säädettävän lisälipan, taisi olla merkiltään Laminar Lip. Siitä oli kyllä ihan hyötyäkin, muistelisin.. En vaihtaisi koko pleksiä ainakaan ensi töikseni, on huonoja kokemuksia. Ts. saataa mennä vaan hullumpaan suuntaan.

Kaatumarautoja löytyy vaikka täältä: Wunderlich
Miksei laukkuihin voisi suojateippauksiakin laittaa. Jonkunmoinen mielikuva, että niihin olisi saatavilla jotain orggis suojiakin. Kysäise marmoritiskiliikkeestä, tai tsekkaa jos tuolta Wunderlichiltä löytyisi jotain.

Pakko taas kertoa, että tuon paikoillaan ja pikkunopeuksissa käsittelyn vaativuuden vuoksi GT vaihtui aika pian takaisin ässään. Ja se ässä taas viime kesänä vielä mukavampaan XR:ään. Vaan moni noista GT ja GTL pyöristä tykkää ja pitää parhaana mahdollisena. Koitat vaan totutella, myös joku ennakoivan ajon kurssi voisi olla - eiku on varmasti hyödyllinen.
Tuli vielä mieleen, että ajelin GT:llä ilman painavia perä- ja sivulaukkuja aina, kun se vaan oli mahdollista. Perälaukun sähköpiuhaan laitoin liittimen, niin ei tarvinnut enää irrottaa takapenkkiä sen vuoksi.

Tämä palsta on vain varjo siitä, mitä se oli vielä muutama vuosi sitten. Koitetaanpa kirjoitella, ettei kuole kokonaan. Tapaamiset ja ruosteenpoistotkin on tainneet jäädä unholaan..?
« Viimeksi muokattu: 01.03.17 - klo:15:53 kirjoittanut j@ck »

Poissa Kartsa

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 141
  • R 1200 GS Rallye
Vs: Kaatumaraudat ja muut sellaiset
« Vastaus #3 : 02.03.17 - klo:11:57 »
Onnea hyvän pyörän hankinnasta. Itse tilasin kaatumaraudat altrider.eu-sivustolta. Nuo ovat mielestäni paremmat kuin
Bemun omat, koska puoliskot ovat yhdessä.
Meikä on tämmöinen alle 170, mutta ei mulla hidasajo tuottanut ongelmia, ison koneen vahva veto on helppo
käyttää hyödyksi.
Itse vaihdoin rt:hen, kun kyllästyin tuohon voimansiirron välykseen.
GTL:sä on erimallinen pleksi, josko jollain olisi hyllyyn jäänyt ja antais sun sitä kökeilla?

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: Kaatumaraudat ja muut sellaiset
« Vastaus #4 : 02.03.17 - klo:15:06 »

Meikä on tämmöinen alle 170, mutta ei mulla hidasajo tuottanut ongelmia, ison koneen vahva veto on helppo
käyttää hyödyksi.
Itse vaihdoin rt:hen, kun kyllästyin tuohon voimansiirron välykseen.
GTL:sä on erimallinen pleksi, josko jollain olisi hyllyyn jäänyt ja antais sun sitä kökeilla?

Joo, ei se hidasajo niinkään - enempi paikoillaan käsiteltävyys. Vaikka tosin seikkailut mm. Traben Trarbachin märillä mukulakivikaduilla jäivätkin mieleen. Pari kertaa meinasin kaataa GT:n pihassa ja no, se siitä. Kun erehtyy parkkeeraamaan GT:n keula alamäkeen ja pois pääsee vain perä edellä, niin se todennäköisesti jää mieleen  :D  Uusissa taitaa tosin olla jo pakkikin?
Pleksikokeiluista vähän tuota meinasin, eli kokeilematta en lähtisi pleksinvaihtolinjalle. Koeajoin aikoinaan myös GTL:än ja muistan etten saanut säädettyä sen pleksiä sopivaan asentoon mitenkään. Joku 10-15 cm pituudessa vaikuttaa todella paljon ja mikä sopii yhdelle, on toiselle mahdoton..
Samaa mieltä voimansiirron välyksistä, vaikka sen kanssa oppikin elämään. Uudemmissa on ilmeisesti saatu jotain parannusta aikaan?

Poissa Tumppi678

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 191
  • S1000XR(R1250RS,S1000XR,K12S,YZF600R,Suzuki PV)
Vs: Kaatumaraudat ja muut sellaiset
« Vastaus #5 : 03.03.17 - klo:12:53 »
Terve!

Eli GT:n käsittely pikkunopeuksissa on osoittautunut paikoittain suurta keskittyneisyyttä vaativaksi ja olen jopa joskus säikähtänyt kaadon mahdollisuutta. Minkälaisia kaatumarautoja tai muoveja 2011 K1600GT:hen siihen oikein on saatavana, ja mikä on hyvä. Ja ettei jalalla kolhaise, käytetäänkö jossain suojateippejä laukkujen päällä?

Myös uusi pleksi on hankinnassa, kun originaali on muuten hyvä, mutta tuuli vain tulee keskelle kypärää. Cee Baileystä kuulee hyvää, mutta mistä ihmeestä niitä saa?

Moi,
Appiukko meni ihan teippifirmaan ja laitatti siellä teipit laukkujen päälle. Kirkkaat, eli ei käytännössä näy ollenkaan.
Itse mä teippautin laukut (eri pyörä tosin) ja se osoittautui hyväksi ratkaisuksi. Teipistä lähtee superhyvin kengänjäljet pois ihan normi liuoitinpesuaineella.
Jos vaikutat PK-seudulla niin Cotec on yksi hyvä firma joka näitä teippauksia tekee. Osaa ja tuntee mm bemarit ;)

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Kaatumaraudat ja muut sellaiset
« Vastaus #6 : 03.03.17 - klo:17:34 »
Noita erilaisia kalvoja saa vaikka piiltemasta. Vähän kuumaa ilmaa asennusvaiheessa, niin muotoutuu kaareviin pintoihin. Tämä tietysti on vähän persaukisen ratkaisu, mutta saa sitä mitä sattuu tulemaan.

Kirkasta kalvoa laitoin hp-tappien mukana tulleisiin hiilikuituisiin suojiin, kun ne hiertyy muuten hetkessä kengän kantojen kosketuksesta. Täysin huomaamaton on ja voi uusia jos menee
naarmuille. Irtoaa helposti, vaikka pysyy muuten hyvin.

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
eilen kello 10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal