Kirjoittaja Aihe: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?  (Luettu 39250 kertaa)

Poissa Eka

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 613
  • HP2 Sport & Megamoto, K1600GT
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #15 : 03.09.10 - klo:23:24 »
Toi kapeampi vanne on tarkoitettu 180 leveälle kumille. Leveämpi Sport-vanne kai oli pientä lisämaksua vastaan ja 190 leveälle kumille. Se on samanlainen kuin KS:ssä vakiona.
Nyt: HP2 Sport 2011 + HP2 Megamoto 2007 + K1600GT 2011 + Husqvarna 650 Terra 2013

Poissa Jussiboy

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 60
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #16 : 04.09.10 - klo:00:40 »


Niin ja sellanen juttu, että oli 7,500- 17 000 tkm ajettuja -06 joissa oli täysi huoltohistoria ilmoituksen mukaan. aika vähän 7500km -06 pyörälle...??? "ruuvvaako" ne noita aina poikkeuksetta?

Parissa oli sporttilaukut mukana, jos hankkii sellasen missä ei ole niin paljon niille täytyy laske hintaa??

No joka paikassa niitä ruuvataan, mutta BMW:n mittarin ruuvaus on aikalailla vaativampi kuin joihinkin muihin merkkeihin. Pyörille  tulee varmaan keskimäärin 10000 km/vuosi, joten kysymykseesi on mahdotonta ottaa kantaa, koska Saksassa on paljon tarjontaa. Itse olen tuonut 4 pyörää ja varmaan parikymmentä autoa ulkomailta ja ainoa lainalaisuus on, että vapaassaeuroopassa tavara on hinnoiteltu sen kunnon mukaan ja Suomessa kaikki ovat saman hintaisia...
Ei ole olemassa mitään parhaat päältä Saksalaisille yms. asiaa, noissa maissa vaan markinatalous toimii (kaikki tietää paljonko ko. asunnosta/mp.stä kannattaa maksaa).
Omista Sport-laukuista maksoin 600 €uroa Germaaniaan ja sain samaan rahaan tarakan mukaan, joten Suomen hinnat ovat kilpailukykyisiä, kyllä jotain kannatta maksaa paikallisuudestakin.
Onnea kaupantekoon, mistäpä sitten ostatkin.

Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 292
  • K1300S, GSX 750 F
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #17 : 04.09.10 - klo:03:36 »
Mulla on sellainen käsitys että saksalaiset motoristit ajaa melko vähän kaudessa. Ostin omani Leipzigistä, 2006 mallia ja kolme vuotta vanhassa mopedissa kilsoja oli silloin 8000, varmasti paikkansa pitävä lukema, sen näkee kyllä pyörän kunnosta. Nyt metrejä on 23 miljuunaa. Tuo minun mussukka on myös saksapyörä ja myös sen ajokilometrit on olleet n. 2000 vuodessa. Nyt ikää 18 vuotta ja mittarissa 58000, niistä yli puolet Suomessa. Siinäkin voi mopon ulkoasusta päätellä, että paljoa ei ole huijattu, jos ollenkaan.
« Viimeksi muokattu: 04.09.10 - klo:03:40 kirjoittanut Geeäsäxähvä »
K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

Poissa Jusa

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #18 : 04.09.10 - klo:19:54 »
Toisaalta 1300  himoittas koska hinta ero on siihen nähden pieni, että jos ostaa vähänajetun -07 1200 tai melkein uuden 1300 http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?lang=en&id=134823068&pageNumber=1&tabNumber=2

Paljonkohan tuommoseen 11 000€ pyörään rätkähtää veroa? 3000-4000 tonttua?
Tällä hetkellä pyörätön, myin edellisen pois...

Poissa salpe

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 9
  • R1200GS
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #19 : 04.09.10 - klo:21:41 »
Tullin sivuilta selviää hyvin perusasiat ja verot tuotuihin pyöriin, tosin K1300R:ää ei ole tainnut kukaan tuoda kun ei siitä tullin päätöstä löytynyt. (Heinäkuun taulukko viimeisin)
En tiedä mitenkä tarkkana rajana käytetyissä pitävät tuota alla mainittua 6000km mittarilukemaan:

"Uudella kuljetusvälineellä tarkoitetaan arvonlisäverolainsäädännössä moottorikäyttöistä maakuljetusvälinettä, jonka moottorin iskutilavuus on yli 48 cm³ tai teho yli 7,2 kW; ja se on myyty enintään 6 kk kuluttua sen ensimmäisestä käyttöönotosta tai sillä on ajettu enintään 6 000 km. Kuljetusväline on uusi kun jompikumpi edellytys on voimassa."

Omana heittona arvioisin, että verot on lähempänä neljää kuin kolmea tonnia kun vertaa tuotuihin K1200R:iin, jotka ovat n.3v vanhempia tullattaessa kuin K1300R. Ja kilsojakin kaikissa reilummin enemmän kuin linkkisi 4700km.

Käy tuo ja kerro sitten paljon oli verot niin saadaan vertailupohjaa   hesse_biggrin

« Viimeksi muokattu: 04.09.10 - klo:21:45 kirjoittanut salpe »

Poissa Jusa

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #20 : 04.09.10 - klo:21:45 »
Ööö...pitää katella tässä...kyllä jos tuomaan lähden niin 1300 tuon...
Tällä hetkellä pyörätön, myin edellisen pois...

Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 292
  • K1300S, GSX 750 F
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #21 : 05.09.10 - klo:02:14 »
Mun viime keväänä (siis 2009) tuodusta K12R:stä, vm 2006, ajokilometrejä maahan tullessa 9000 kilsaa rokottivat 3300 euroa veroja. Mopon saksalainen myyjä ei ollut uskoa korviaan kun sanoin veroista. Ihmetteli ihan aidosti, että "eikös suomikin ole eu:n jäsen?".
K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #22 : 05.09.10 - klo:07:45 »
Jäikö veroasia siihen vai onko prosessi käynnissä?
Onko valituksille perusteita?
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa anothergeek

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 18
  • ZZR1400
    • anothergeek.net
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #23 : 25.03.11 - klo:12:47 »
Tervehdyn foorumin uudelta jäseneltä!

Suunnitelmissa olisi toukokuussa lähteä "pappamopojen" kotimaahan noutamaan K1200R:ää ja tästä syystä tämä topic olikin erittäin kiinnostava. Kiikarissa on 2005-2008 vuosimallin pyörä Frankfurtin ympäristöstä.

Olen koittanut etsiä tietoa onko 2005-2008 valmistetuissa K1200R eroja ja tästä asiasta halusinkin kysäistä täällä foorumilla. Lisäksi onko edellämainittujen tietojen lisäksi muita kohteita, joita pyörästä kannattaa ostovaiheessa tarkistaa?
Kawasaki ZZR1400 -2009
ex. BMW K1200R -2007
ex. Honda CBR 1100XX -1998
ex. Honda VFR 750F -1994

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #24 : 25.03.11 - klo:13:18 »
2007 alkaen taisi jarrut muuttua servottomiksi. Pitäisin niitä huolettomampana. Pieniä fiksauksia on tullut sinne tänne vuosien mittaan, joten siksi uudempia voi pitää 'parempina'. Tosin omaankin 07-malliseen on tehty useampi toimenpide, joista osa on oman aktiivisuuden ansiota. Jos mahdollista, niin tehdyt takuu- ja muut operaatiot olisi hyvä tietää.

Ongelmiahan näissä on ollut ainakin
- varashälyttimen/ajoneston antenni, joka häiriintyessään jättää tielle (takuu)
- ilmanottoboxi, jostain syystä muuttui 2006/2007 (?)
- jakoketjun uusi kiristäjä poistaa mekaanisia ääniä (good will)
- kytkin, ääniä ja toimintahäiriöitä (good will)
- ohjaustangon sähkönippelit (takuu)
- ruiskun ohjelma, uudemmilla (2007 ja myöh) siistimpi käytös (good will)
- toimiiko polttoainenäyttö, viallisia mittausantureita (takuu)
- 2010 lopussa tuli takaisinkutsu takajousituksen alumiinisesta linkusta laakerointeineen (takuu KAIKKIIN K1200R/S/GT)

Varusteiltaan saksalaiset voivat olla erilaisia, mm. lämpökahvat olisi hyvä olla. Liekö ABS vakio? Tietysti ESA ja ajotietokonekin. Ehkä jättäisin 2005 mallit ostamatta. Jarruja lukuunottamatta 2005-2008 mallit eroavat vain väritykseltään.

Hyvä pyörä, en myy.  icon_rooki

Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 292
  • K1300S, GSX 750 F
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #25 : 25.03.11 - klo:15:00 »
Saksassa nuo tuppaavat olemaan paremmin varusteltuja kuin täällä, omassani oli Sport-tuulilasi, kirkkaat vilkut, ajotietokone, lämpökahvat, ABS(servo), ESA ja leveä takavanne.

Tuo oli aika tavanomainen saksavarustelutaso silloin kun omaa pyörää olin hommaamassa. Tuo varustelu myytiin kai Saksassa jonain "sportpackina" tjsp. Suomimopoista puuttuu aika usein ainakin ESA.

ABS lienee aika lailla vakiokamaa, joistakin Power Cup-vehkeistä se puuttuu.

Ai niin, tarkasta, ettei perä vuoda ja ettei ole välyksiä. Helppo tarkastus.
« Viimeksi muokattu: 25.03.11 - klo:15:02 kirjoittanut Geeäsäxähvä »
K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 907
  • R1250RS Triple Black ja K1200S
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #26 : 26.03.11 - klo:20:19 »
Perän vuodon näkee silmälläkin, mutta mikä on se välyksen helppo tarkastus?
"Ei riemulla rajaa kun är ässällä ajaa"

Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 292
  • K1300S, GSX 750 F
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #27 : 26.03.11 - klo:21:37 »
Takapyörä ylös ja sen kehällä saa välystä olla sivuttaissuunnassa korkeintaan millin verran. Käytännössä siis, jos välyksen tuntee niin vikaa voi jo olla. Ei sen kummempaa. Eikä tietenkään sen kummempia rutinoita saa kuulua tai tuntua kun pyörää pyörittää. Niin kuin normaali laakerin tarkastus tehdään. Vuoto näkyy tosiaan silmällä ja jos ei viitsi kumartua niin sormella voi pyyhkäistä siitä perämurikan alta. Minä teen nykyisin niin joka kerta ennen ajoon lähtöä.
K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

Poissa Jussiboy

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 60
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #28 : 27.03.11 - klo:11:29 »
Takapyörän laakerin tutkimisesta sen verran, että siinä pitää tuntua aivan pieni välys  (noin milli) edestakaisinliikkeessä.
2005 vuoden mallia ei kannata jättää vetämättä, koska ensimmäisissä pyörissä olleet lastentaudit on varmasti korjattu vuosien varrella.
 Servojarrujen poistuminen sekä perämurikan öljynvaihtopropun lisääminen ovat isoimmat erot vuosimallien välillä. Kytkimiä noissa on varmasti paranneltu kolmeen kertaan ja niitä on vaihdettu myös goodwillinä vuosien varrella uudempiin ja vanhempiin riippumatta vuosimallista.
Noista veroista sen verran, että ässän hinnoilla laskettuna 2005 vuoden malli 70000km ajettuna verot 1950 €uroa, 20000km ajettuna 2154€uroa. Vastaavasti 2008 vuoden malli 70000km ajettuna 2670€uroa ja 20000km ajettuna 2950€urova. Eli vuosimalleilla on suurempi ero verotuksessa kuin ajokilometreillä.
 Esa lienee kaikkien mielestä pakollinen varuste. Servojarruista mielipiteet vaihtelevat suurestikin, itse kuulun siihen  hali_peukku koulukuntaan, joka vaihtelee niihin nesteet useasti ja pitää akun kunnossa. Ennenkaikkea osta sellainen peli kun itse haluat... Onnea pyörän hakuun.

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #29 : 27.03.11 - klo:15:32 »
Vuoto näkyy tosiaan silmällä ja jos ei viitsi kumartua niin sormella voi pyyhkäistä siitä perämurikan alta. Minä teen nykyisin niin joka kerta ennen ajoon lähtöä.

Älä herranen aika sano tota ääneen.
Jos Honda mies tuon kuulee niin kettuilusta ei tule ikinä loppua. hesse_blum

Isoimpana ajoon vaikuttavana tekijänä näkisin servojarrujen poistumisen.
Tämä oli mun mielestä positiivinen seikka, vaikkakin servot antaa helkkaristi tehoa.

Se legendaarinen nokkaketjun kiristin josta on olemassa uudistettu versio on sitten se ensimmäinen esteettinen juttu joka särähtää.

Ei muuta kuin kovaa ajoa.
Jos ei jatkuvasti halua saksan autobaanoja ajaa niin Ärrä on hauskempi kuin Ässä.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal