Kirjoittaja Aihe: Vesipumppu  (Luettu 36997 kertaa)

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Vesipumppu
« Vastaus #45 : 21.08.12 - klo:13:46 »
 
MOi. On arvioitu että kannen tiivistys ei olisi pettänyt. Tästä huolimatta arvioni olisi että, tiivistys on pettänyt ketjutunnelin kohdalta. Tässä on hyvin kapea kannas. Vedellä oli suora pääsy öljyjen joukkoon.

No pannaanpas muutama kuva jotta jokainen voi itse arvioida tuon kannaksen paksuuden ja veden menon sitä kautta öljytilaan. Tai päätellä jonkin vaihtoehtoisen reitin vedelle mennä öljytilaan.

Eli kansi:




Kansipahvi (ja hiukan ylomääräistä kamaa)




Sekä tiiviste lohkoon asennettuna



Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Vesipumppu
« Vastaus #46 : 21.08.12 - klo:22:20 »
Tulipa mieleen että yksi vaihtoehto veden joutumiselle öljytilaan voisi liittyä noihin tiivistemateriaaleihin.
Kansi on toki alunperin hyvin kiristetty, mutta ylikuumetessaan se ja lohko saattavat elää hiukan eritavoin kuin teräksiset kannen pultit ja kannen tiivisteet. Eli tulisiko tässä tilanteessa hiukan rakoa tiivisteiden ja kannen väliin niin että paineen alainen vesi pääsisi öljytilaan? Jäähtyessään tämä tila saattaa jäädä päälle kun tiiviste ei ehkä pääsekään liikkumaan takaisin alkuperäiseen asentoon, ellei löysää kannen pultteja ja kiristä kantta uudestaan jolloin osat asettuvat taas normaaliin asentoon. Näin kansi vuotaisi veden öljyn sekaan kunnes kansi on kerran irroitettu. Tämä selittäisi miksi vesi menisi vesipumåun vaihdon jälkeen öljytilaan.

Tämä on aika villi veikkaus mutta ehkä mahdollinen.
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Veppe

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 81
  • K1300S -11
Vs: Vesipumppu
« Vastaus #47 : 22.08.12 - klo:02:26 »
Moro, nonniin, vuosi sitten, tai about 15 kuukautta sitten, tuli hankittua bemari K1300S ja nyt on ajeltu noin 50.000 km.
Tällä hetkellä ollaan Montenegrossa oottelemasa kottiin kuletusta ku mopo on täyvellisesä moottoriremontisa joka kuulemma kestää noin 4 viikkua!!!
Mopoilu tuli alotettua 1972 (virallisesti ajokortin kansa) ja kilometreja on takana noin 750.000-800.000. Kaikki aikasemmat mopot on ollu Hondia ja ikinä en oo jääny tiepuoleen, paitti nyt; jottenni meni aikalailla usko tohon BMW laatuun.
Samat kokemukset - mutta pyörässä kilometrejä alle 15.000 km. Ikinä ei mikään muu merkki, uusi tai vanha, ole jättänyt tielle, BMW nyt jättänyt kahdesti, joten taidan vastaavasti jättää nyt BMW:n ekan ja vikan kerran.
BMW:n liikkuvuuspalvelu toimii loistavasti, mutta vian diagnosoinnissa olisi parantamisen varaa.
- Veppe

Poissa Pekkas

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: Vesipumppu
« Vastaus #48 : 23.08.12 - klo:14:03 »
Nonnii, sen verran väliaikatietoja jotta kansi on ollut pois paikoiltaan ja tutkittu;
ei mitään vikkaa.
Samoin kannentiiviste oli aivan ehjä.

Vika siis lienee lohkossa ja jatkotoimenpide on kuulemma koko koneenvaihto, mitä
tässä on tullutkin ehotettua alusta asti.
No saatiimpahan kulumaan 4 viikkoa jahkailuun.

Poissa Pekkas

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: Vesipumppu
« Vastaus #49 : 29.08.12 - klo:07:29 »
Nyt tuli vihdoinkin infoa Montenegrosta.

Ihmetellä täytyy tätä BMW:n touhua; 23 päivä sanoivat puhelimessa, että ratkaisu
ongelmiin on koko koneen vaihto ja odotellaan vahvistusta Saksasta.
Eilempä sitten ilmoitettiinkin, että kaikki kunnossa ja mopossa ei olekaan mitään
vikaa!!!!
Haloo...

Syysksi vesivuotoon ilmoittivat löysät kannenpultit; mitenköhän ne ihan yhtäkkiä löystyivät
48.000 km ajon jälkeen ja mikähän mahtaa olla syy noitten termostaattien menoon?
Ja kaiken lisäksi tämä keksittiin viikonlopun aika kun mopoa on tutkittu neljä viikkoa!
Kansihan oli suora ja tiiviste ehjä eikä halkeamia löytynyt kannesta...
Mistähän ne tietää, että pultit olisivat olleet löysällä kun eivät kantta pois ottaessa huomanneet/
kommentoineet mitään? Tämähän tapahtui jo yli kaks viikkoa sitten!

Herättää kysymyksiä.

Kaiken huipuksi nämä neropatit olivat laittaneet koneeseen vanhan kansipahvin jonka aikovat nyt
sitten vaihtaa uuteen joten jatketaan odottelua.

BMW:n toimintaan ja ratkaisuihin pettyneenä kävinkin sitten hetinmiten vaihtamassa mopon ZZR1400:een

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Vesipumppu
« Vastaus #50 : 29.08.12 - klo:08:41 »
Näin se vaan joskus menee, kun tarpeeksi hermoja koetellaan. Onnea taipaleelle uuden pärrän sarvissa.

Poissa bemari-ari

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 22
  • K 1200 S-07
Vs: Vesipumppu
« Vastaus #51 : 04.09.19 - klo:16:37 »
Lämmöt nousi varsinkin hitaammin ajaessa ja ruuhkissa. Puhallin kyllä toimii ja aika ahkeraankin
vielä korkeiden lämpöjen takia.
Purin katteet ja jäähdytin esille, varsinkin alaosa oli kaikenlaista töhnää täynnä ja ihan tukossa.
Perusteellinen liuotinpesu ja uskomaton määrä kuravettä juoksi jäähdyttimen rivoista. Pyörällä
on nyt ajettu 106 tkm ja muistaakseni olen saman toistanut joskus 50 tkm sitten. Tärkeää
jäähdyttimen pesussa on nimenomaan perusteellinen pesu- varmaankin tämä kannattaisi tehdä
n.30 tkm välein.
Minusta useimmiten lämpöongelmat näissä johtuu juuri tästä.
Mahtava pyörä muuten ja hyvin pienillä murheilla mennyt nämä kilometrit. Vaihtaakin kai vois
mutta kun pelaa hienosti ja itse tyytyväinen niin olkoon

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: Vesipumppu
« Vastaus #52 : 04.09.19 - klo:16:56 »
Tätä olen käyttänyt, hyvin lika ja hyöteiset irtoaa: https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2014011303/Products/10117074
140000 km mittarissa ja edelleen 200000 km tavoitteena tällä bemarilla.
Tää makarooni on ajanut ihan kivasti jo matkaa: https://www.youtube.com/watch?v=fpEyS4M0PrU&list=LLpSTHrwBeCoaSCFMeXzhJng&index=3&t=16s
« Viimeksi muokattu: 04.09.19 - klo:17:07 kirjoittanut bin laden »
Bin laden

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal