Kirjoittaja Aihe: K1200S jousitus  (Luettu 23921 kertaa)

Poissa akkep

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 7
  • K 1200 S -05
K1200S jousitus
« : 08.08.11 - klo:13:40 »
Ja kysymykset jatkuu..
luin käyttäjän käsikirjan rules2 kannesta kanteen mutten löytänyt vastausta siihen voiko K1200ässän etupään jousitusta säätää jostain erikseen vai säätyykö se samasta murikasta ja ruuvista kuin takapääkin?

ja ja

"mezukan Z6set" alkaa tulemaan tiensä päähän,mitä rengasta arvon raati suosittelee seuraavaksi alle? ajot etupäässä matkaa ja mutkaa,kerta pari Kemorassakin kesän aikana (toivottavasti)

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K1200S jousitus
« Vastaus #1 : 08.08.11 - klo:14:04 »
Joku toinen vastannee jousituksesta, kun on vain ESA, joka säätyy napista.

Renkaistahan löytyy ainakin tuolta:
http://www.bmwsportbikes.fi/index.php?topic=54.0

Omat suosikkini ovat tässä: Michelin Pilot Power (B- ja W-erikoistyypit). Kehuja on tullut muistakin, Mezejä ei oikein voi suositella, tai en ainakaan itse M3:a. Nyt on alla PR3, mutta kehuja vain varauksella ja radalla liian raskas kääntymään, plus luoton puutetta.

Dunlop SportSmart taitaa olla aika etevä.

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: K1200S jousitus
« Vastaus #2 : 08.08.11 - klo:14:14 »
Ei voi säätää. ESA-napista, tai (esan puuttuessa) manuaalisesti "ruuvista ja murikasta" säätyy vain takapää.
Mz kuutosia uskaltaisin suositella edelleen, ovat ainakin minun seuraavat renkaat.
« Viimeksi muokattu: 08.08.11 - klo:14:23 kirjoittanut j@ck »

Poissa akkep

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 7
  • K 1200 S -05
Vs: K1200S jousitus
« Vastaus #3 : 08.08.11 - klo:14:25 »
ok.kiitos tiedosta.
hetken jo luulin toivovani että murikan vääntely vaikuttaa etuseenkin.
eturengas ei oo vanha,mut laineelle on jo mennyt ns traktorikuviota ilmenee...

mutta kiitos taas tiedoista

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: K1200S jousitus
« Vastaus #4 : 08.08.11 - klo:15:03 »
Ja kysymykset jatkuu..
luin käyttäjän käsikirjan rules2 kannesta kanteen mutten löytänyt vastausta siihen voiko K1200ässän etupään jousitusta säätää jostain erikseen vai säätyykö se samasta murikasta ja ruuvista kuin takapääkin?

Samaa itse funaillut, mutten koskenut.
Muistaakseni jousen esijännitystä voi säätää, ja mieli tekis sitä ruuvata kireemmälle mutta kuten sanottu annoin olla.

"mezukan Z6set" alkaa tulemaan tiensä päähän,mitä rengasta arvon raati suosittelee seuraavaksi alle? ajot etupäässä matkaa ja mutkaa,kerta pari Kemorassakin kesän aikana (toivottavasti)

Z6 on aika terve valinta monelle.
Miltä ne susta itse tuntuu? Jos poikkeet radalla niin noi matkarenkaat alkaa kuoria aika helposti.
Laita rohkeasti Dunloppia alle. Tuskin petyt.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K1200S jousitus
« Vastaus #5 : 08.08.11 - klo:15:07 »
Joo, no Metzelerin tapauksessa M3 ja Z6 eivät eroa merkittävästi esim kestoltaan. Omasta mielestä M3 oli täysi floppi beemerissä, Z6 ei ole tässä pyörässä ollut alla, edellisessä FZ1:ssä kylläkin. Aika tavanomainen siinä, keskeltä tasaiseksi 'nopeasti'. Molemmat mallia kova. Selkeä ero, kun kokee misukan mukavuuden. Misukalla tosi karkeaakaan tien pintaa ei huomaa.

Mutta monia hyviä on, varsinkin uudemmat mallit, ja aika vähän tosi huonoja.

Poissa keke

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 106
Vs: K1200S jousitus
« Vastaus #6 : 08.08.11 - klo:15:18 »
Metzeller Z8:lla takana 11000 km ja kulutuyspintaa jäljellä vaikka kuinka paljon. Tuntuu olevan hyvä ja kestävä rengas.  Radallakin toimi aika hyvin. Hinta oli kyllä aika korkea.
 jumpie

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: K1200S jousitus
« Vastaus #7 : 08.08.11 - klo:18:05 »
^^^ Jos etupään jousen etujännitystä voi säätää, niin joku sitä säätänyt voisi kertoa asiasta tarkemmin. Mielestäni ohjekirjassa ei kerrota asiasta mitään, enkä ole kenenkään kuullut keulan jousta / vaimennusta säätäneen.

Ainakin Repa varmaan tietää, eli annahan totuuden kuulua  idea3

^Tuo Metzeller Z8 vaikuttaisi mielenkiintoiselta. Voisikin olla nämä mun seuraavat renkaat. Onko Mz 8 joku uusi malli ja millaisia muiden kokemukset ko. kumeista ovat? Vallankin tuo vastaohjauksen mahdollinen keveneminen kiinnostaa..

24MX Europe AB:n tekstistä lainattua:

Uudet Roadtec Z8 Interact renkaisiin on panostettu ajomukavuuteen. Renkaat joilla on monipuolinen käyttöalue, mukavuus ja turvallisuus (erityisesti märissä olosuhteissa). Mahdollistaa täydellisen ajohallinnan.
CMT-profiili (Contour Modeling Technology) vähentää vastaohjausta 5%:illa!

Päällyskerroksen paksuutta on vähennetty ja interact teknologia takaa älykkään paineen jakautumisen koko profiilin alueelle ja varmistaa, että ajotuntuma säilyy erilaisista ajotyyleistä huolimatta.
« Viimeksi muokattu: 08.08.11 - klo:21:10 kirjoittanut j@ck »

Poissa pekkaärrä

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 37
  • S1000RR
Vs: K1200S jousitus
« Vastaus #8 : 08.08.11 - klo:20:23 »
Itse laitoin alle Pirellin Diablo Rosso II:n sunnuntaina, pyörä muuttui mielestäni tosi paljon verrattuna vanhaan perus Diabloon. Rosso II profiili on enemmän U:n muotoinen, kun perus Diablo oli enemmän V:n mallinen.
=> Pyörä muuttui mielestäni paljon herkemmäksi kääntymään, toki suuntavakavuus samalla heikkeni.
Itse kaipasin pyörään lisää kääntyvyyttä, joten 240 km kokemuksella olen tyytyväinen.

Enemmän kokemuksia huomenna, jos sää sallii Alastarolla kurvailla Ducati miesten ja naisten kanssa  ajelu
-- S1000RR -11 --
-- ex: K1200S -08, R1200RT -08, CBF600SA -08 --

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: K1200S jousitus
« Vastaus #9 : 08.08.11 - klo:20:30 »
^^^ Jos etupään jousen etujännitystä voi säätää, niin joku sitä säätänyt voisi kertoa asiasta tarkemmin. Mielestäni ohjekirjassa ei kerrota asiasta mitään, enkä ole kenenkään kuulut keulan jousta / vaimennusta säätäneen.

Tässä lontoon kielellä.
Eli lukkoruuvi auki ja kiertelemään kunhan saat painon pois etuselta.

1. Remove lower cowling.

2. Remove upper right cowling (easier access to shock than through the front).

3. Remove set screw in shock collar using 3mm allen wrench. (note: I removed it planning on using that hole for leverage. Turned out it didn't help much and I didn't what to take a chance on damaging the threads. So, you may just want to loosen it rather than remove it completely.)

4. There is another hole on the shock collar about 1/3 the way around to the left as you face the front of the bike. A 4.5mm allen wrench fits into the hole perfectly, it is not threaded. This is what I used to turn the collar. If you need additional leverage, the threaded hole is a standard M6 bolt.

Note: The trick is to get the front wheel off the ground to reduce the pressure on the spring. Once the pressure is off, the shock collar was suprisingly easy to turn. I would say this would be an impossible task without the center stand.

5. Once the adjustment is done, replace/tighten the set screw back, not too tight, don't want to damage the threads on the collar.

6. Replace the upper right cowling.

7. Replace the lower cowling and you're good to go.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Jami-75

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 64
  • R1200GS
Vs: K1200S jousitus
« Vastaus #10 : 08.08.11 - klo:21:22 »
Renkaista kommenttia: itse vaihdoin hiljattain Dunlop RoadSmartin alle ja toistaseks oon ollu tyytyväinen
VFR:ssä samanlainen alla eikä siinäkään valittamista. Kilometreistä en vielä tiedä kuinka kauan kestää mut sen näkee sitten.

Vähän karkaa aiheesta mut rengasjutuista tuli mieleen...
Rakentelin tos aikani kuluksi huoltopukin pyörään, katotaan onnistunko näiden liitteiden kans hesse_biggrin
BMW R1200 GS -06
Fordson Major -58

Poissa mi16

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 245
  • K1300S HP 234
Vs: K1200S jousitus
« Vastaus #11 : 09.08.11 - klo:08:24 »
Renkaista kommenttia: itse vaihdoin hiljattain Dunlop RoadSmartin alle ja toistaseks oon ollu tyytyväinen
VFR:ssä samanlainen alla eikä siinäkään valittamista. Kilometreistä en vielä tiedä kuinka kauan kestää mut sen näkee sitten.

Vähän karkaa aiheesta mut rengasjutuista tuli mieleen...
Rakentelin tos aikani kuluksi huoltopukin pyörään, katotaan onnistunko näiden liitteiden kans hesse_biggrin

Olisiko tuosta pukista mitat, niin vois itellekkin rakentaa.

T:Jari

Poissa Raaseri

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 122
  • 998s FE, SX-F 350
Vs: K1200S jousitus
« Vastaus #12 : 09.08.11 - klo:08:40 »
Luulenpa että tuo akselin läpi menevän pystyputki kannattaisi jättää hieman pystympään. Jokaisessa kaupallisessa pukissa akselilinja on noin 10cm taaempana kuin pukin etureuna. Ei kaadu enää eteenpäin, eikä vastaavasta joudu pois nostettaessa käyttämään niin paljon voimaa.

Kaikissa omissa yksipuolisissa pukeissa on lisäksi jotain tukirautaa vaaka- ja pystyputken väliin. Ehkä varmuuden vuoksi, materiaalistahan se on kiinni.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K1200S jousitus
« Vastaus #13 : 09.08.11 - klo:10:14 »
Joo, näitä pukkeja on itse kukin keksinyt rakentaa ja säästänyt. Kukaan ei toki kerro mahdollisista äxxidenteistä protovaiheessa.  icon_rooki

Näissä maantiemalleissa helpoiten kulkee mukana keskituki.  oops2

Poissa Jami-75

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 64
  • R1200GS
Vs: K1200S jousitus
« Vastaus #14 : 09.08.11 - klo:11:13 »
Olisiko tuosta pukista mitat, niin vois itellekkin rakentaa.

T:Jari

Tässä mittoja:

-akseliputki 24cm, n.50mm putkea
-alaputki 70cm
-pystyputki 33cm
-tuki/nostovipu 47cm. Tämä kannattaa tehdä vaikka 10-15cm pidemmäksi kun mulla. Itse käytän usein jatkopalaa, keventää nostoa ja rengas nousee vähän ylemmäs.
Toki se toimii noinkin.
« Viimeksi muokattu: 09.08.11 - klo:11:17 kirjoittanut JTK »
BMW R1200 GS -06
Fordson Major -58

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal