BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => K1200S & K1300S => Viat & Huollot => Aiheen aloitti: gozamite - 26.07.13 - klo:16:57

Otsikko: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: gozamite - 26.07.13 - klo:16:57
Kerran teki pari viikkoa sitten sen että servot ei lähteneet lainkaan toimimaan. Ajelin parikymmentä kilsaa ABS-valot vilkkuen lähes kokonaan ilman jarruja... No se vika ei ole onneksi toistunut.
Mutta takajarrun servo kenkkuilee tällä hetkellä. Ei siis lähde lainkaan päälle... En tiedä sitten miten tuo vaikuttaa jarrujen toimintaan yleensä kun kerran ABS-valo vilkkuu punaisena, mutta etujarrun servo toimii (tehostaa) normaalisti.
Onko kellään kokemusta?
Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: juke - 26.07.13 - klo:21:39
Kerran teki pari viikkoa sitten sen että servot ei lähteneet lainkaan toimimaan. Ajelin parikymmentä kilsaa ABS-valot vilkkuen lähes kokonaan ilman jarruja... No se vika ei ole onneksi toistunut.
Mutta takajarrun servo kenkkuilee tällä hetkellä. Ei siis lähde lainkaan päälle... En tiedä sitten miten tuo vaikuttaa jarrujen toimintaan yleensä kun kerran ABS-valo vilkkuu punaisena, mutta etujarrun servo toimii (tehostaa) normaalisti.
Onko kellään kokemusta?

Onko pyörän akku kunnossa? Aikoinaan RT:n servojarrut oikuttelivat, kun akku vähän huonossa kunnossa. Yleensä valo lakkasi vilkkumasta, kun antoi käydä ensikäynnistyksen jälkeen muutaman minuutin jonka jälkeen sammutti/käynnisti ja lähti uudestaan liikkeelle. Virtaa ei huonokuntoisesta akusta riittänyt tarpeeksi käynnistyksen jälkeen, jotta ABS-jarrujen itsetestaus olisi mennyt läpi OK.

t. juke


Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: gozamite - 26.07.13 - klo:22:48
Jos akku on huono menee jarrut ns. "vikasietotilaan" eli ABS valo vilkkuu punaisena ja molemmat jarrut puuttu (etu ja taka), tämä kävi mulle siis kerran.
Nyt ABS-valo vilkkuu punaisena ja takajarrun servo ei toimi...
Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: gozamite - 28.07.13 - klo:22:16
Tänään ajettu 400km lenkki. Takajarru toimii nyt normaalisti ja hienosti. Niin pitkään kun jarruttelen pelkästään takajarrulla ei edes ABS-valo ala vilkkumaan.
Mutta etujarru sitten eri juttu, ensimmäinen jarrutus servo kyllä inisee ja tehostaa mutta jarrukahva tuntuu silti tunnottomalta eli jarrutustehoja ei ole... Kunnes yht' äkkiä lyö renkaan lähes lukkoon ja samantien ABS-valo alkaa vilkkua (plus punainen kolmio). Vilkkuu niin pitkään kunnes otan virrat pois päältä.
Ja vaikka ABS valo vilkkuukin, tuntuu jarrut nyt toimivan normaalisti (siis sen ensimmäisen jarrutuksen jälkeen).
Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: ylma - 17.07.15 - klo:12:08
Vanhaan ketjuun jatkoa..


Itselläni ilmeni pyörässä vastaavanlaista vikaa parin päivän seisonnan jälkeen, tätä edelsi 500 kilsan lenkki ja sitten tosiaan parin päivän päästä jarrut kummittelee.
Liikkeelle lähtiessä ABS-valo vilkkuu sen aikaa että saa tehtyä tarkistelunsa. Noh sitten koetan jarruttaa etujarruilla sillä tuloksella ettei vauhti hidastu lainkaan.. Voimakkaampi puristus ja punainen kolmio syttyy palamaan ja ABS-valo vilkkuu neljä kertaa sekunnissa (ja tässä kohtaa jarrut toimivat likimain normaalisti).
Ongelma tässä on se että servo jää huutamaan ja huutaa kunnes pyörästä sammuttaa virrat.

Lueskeltuani foorumeita vaihdoin pyörään uuden akun  -  ei vaikutusta.
Jarrupalat eteen -  ei vaikutusta.
Ilmautin koko järjestelmän Oulun EMC-llä -  ei vaikutusta.
EMC:n diagnoosi on että servo on rikki mekaanisesti, mitä uskallan epäillä?! Miten se nyt ensin pelaa ja sitten parin päivän päästä jotain olisikin "mekaanisesti" rikki.
Epäilevät mekaanista vikaa koska diagnostiikka ei näytä mitään vikaa ja servo pyörii ja pärisee niinku normaalistikin..

Onko kenelläkään tullut vastaavaa vastaan?!
Uusi ABS-servohässäkkä maksaa tosiaan sen puolitoista tonnia ja asennus päälle..

Onko vaihtoehtona uusi boxi vai revitäänkö vanha mäjelle ja tehdään pärrään oikeat jarrut.


---

K1200S vm.2005


Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: Jussipolo - 19.07.15 - klo:08:23
Aika vaikealta kuulostaa. Omassa kohta 92 tkm lasissa ja toimii jarrut. Akusta johtuva jännitteenalennus teki Grossglocknerilla vian. Servot hävisi. Mutta kunhan vähän kaasuttelin niin laturi latasi... olisiko joku kosketusvika...mutta kun on can väylä. En osaa sanoa.
Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: mara h - 19.07.15 - klo:08:55
Can-väylässä kulkee ohjaus ja mittaus tietoja, normaali sähkö on erikseen
Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: ylma - 19.07.15 - klo:09:08
Kyllä tosiaan vaikeata on. Jotenki ei mahu järkeen että servo pyörii ja tehostaa, muttei kuitenkaan pyörän omasta mielestä tehosta.
Tein eilen sellaisen tempun että otin ABS:n liittimen edestä irti ja tulos on sellainen että servo tehostaa eikä jää surisemaan vaikka miten jarruttelee.
ABS-jarruja ei luonnollisestikkaan ole ja aamulla motarilla kiihdyttäessä suttasi aika komiasti.. :D

Noh, enivei, koitan vielä etsiä vastausta tähän vikaan. Pitänee soitella etelään isommalle pajalle viikolla, josko siellä ois tullu vastaavaa vastaan. Vinkkejä hyvistä bmw-pajoista?

Ongelmahan on edelleen se ettei mikään osa näytä diagnostiikan mukaan olevan rikki ja mekaanisestikkin linjat ovat kunnossa kun pyörä kuitenkin nyt pysähtyy ja hitaasta vauhdista olen saanut etupyörän ihan lukkoon asti.
Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: mi16 - 20.07.15 - klo:16:36
Kyllä tosiaan vaikeata on. Jotenki ei mahu järkeen että servo pyörii ja tehostaa, muttei kuitenkaan pyörän omasta mielestä tehosta.
Tein eilen sellaisen tempun että otin ABS:n liittimen edestä irti ja tulos on sellainen että servo tehostaa eikä jää surisemaan vaikka miten jarruttelee.
ABS-jarruja ei luonnollisestikkaan ole ja aamulla motarilla kiihdyttäessä suttasi aika komiasti.. :D

Noh, enivei, koitan vielä etsiä vastausta tähän vikaan. Pitänee soitella etelään isommalle pajalle viikolla, josko siellä ois tullu vastaavaa vastaan. Vinkkejä hyvistä bmw-pajoista?

Ongelmahan on edelleen se ettei mikään osa näytä diagnostiikan mukaan olevan rikki ja mekaanisestikkin linjat ovat kunnossa kun pyörä kuitenkin nyt pysähtyy ja hitaasta vauhdista olen saanut etupyörän ihan lukkoon asti.

R.M. Heino.
Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: mp71 - 14.08.15 - klo:19:53
Onko Ylman vikaan tullut selkoa? Ainakin Saksan ebaysta saa bemarin osia tilattua purkamoista - uutta osaa halvempi ratkaisu ainakin.
Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: ylma - 14.08.15 - klo:20:32
Iltapäivää,

Ei ole valitettavasti tullut selkoa. Itseasiassa just viis minuuttia sitten raahustin kartanolta sisään eväille kun taas alko vi%&##aa ku apassia. 32

Kokeilin uudella ohjeella korjaustoimia ja käytin paineenrajoitusventtiilit pois ja vaihdoin vielä ristiin siinä toivossa että aiemmin toiminut takapää siirtyisi eteen mutta ei.. Ohjeet löytyy kiinnostuneille tuolta: http://forum.hexcode.co.za/forum/index.php?topic=4.0
Tuossa kahlatessa löytyi muuten tosi pätevät ohjeet jarrujärjestelmän ilmaukselle, ohjeet tuolla erittäin selkeässä muodossa: http://advwisdom.hogranch.com/Wisdom/service_abs3.pdf


..Toisaalta onhan tässä ilman jarrujaki pärjätty. 8)  Just tuossa pari viikkoa sitten kävin toteamassa Norjan vuonoissa asti että kyllä pärjätään ilman jarrujaki.  hali_rokrok

Noo vaan oishan se mukava saaha pelaamaan. Seuraavaksi aattelin irrottaa paineanturin jos ei muuta niin "säädän" vähän hienosäätölekalla. hesse_biggrin

-Ylli
Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: mp71 - 14.08.15 - klo:23:25
Tuolla vaikuttais olevan käytettyjä abs-yksiköitä myynnissä
https://www.motorworks.co.uk/vlive/Shop/Parts.php?T=5&NU=10&M=50&Ct=GA&SbCt=BA_10_50_GA_90

Toimiiko jarruvalot normisti kummastakin eli etu- ja takajarrusta erikseen? Jumittavat mikrokytkimetkin voi sekottaa pakkaa.
Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: ylma - 15.08.15 - klo:00:46
Kiitoksia vinkistä.  hali_peukku
Oon itekki ebaysta vilassu pari vaihtoehtoa hintaluokkaa 400-500 euroa.. Toiminnasta sitten aina tiiä.

Jarruvalot kyllä toimii molemmissa päissä oikein.

Nyt illan päätteeksi tein semmosen tempun että "rikkasin" edessä olevan ABS-anturin kauemmas kiekosta niin lopputulos on se että ABS-testi ei mene läpi ja näin ollen ei vikakaan mene päälle.
Näillä mennään tämä ajokausi. hali_rokrok


-Ylli
Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: mp71 - 25.08.15 - klo:14:39
Tuolla foorumilla oli samankuuloinen vika vanhemmassa servojarrullisessa Bemarissa http://www.k-bikes.com/forums/showthread.php?t=31057

Joku korjattavissa oleva relevika. Servomoottori jää päälle eikä pysähdy.
Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: ducati851 - 26.08.15 - klo:17:29
eikö se ole juurikin relevika niinkuin tossa aiemmin viitattiin,olisi ainakin halvin vaihtoehto kokeilun ja erehdyksen saralla....
Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: TMy - 16.10.15 - klo:00:25
Onhan tarkistettu etujarrukahvan alla olevan mikrokytkinen ja jarrukahvan välinen toiminta?
Jos mikrokytkin reagoi ennen kuin kahvan painaminen nostaa painetta syttyy hälyvalo.
Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: ylma - 23.02.16 - klo:20:30
Iltasta päivää!

Palataampa taas aiheeseen kun alkaa aurinkokin jo näkyä taivaalla.. :)
Otin pyörästäni menneenä sunnuntaina ABS-yksikön irti.

Yksikkö pöydälle ja "älypuolen" kansi pois.
Tämän alta näkyykin jo moottorien navat. Ja eikun 12 volttia molempiin moottoreihin.. tättäräräää.. rumpujen pärinää.
Tulos:
Etupiirin DC-moottori rikki hesse_biggrin  hali_peukku . Ma olen niin iloinen! :D
Eli problem solved. Uus moottori haussa ja eka tarjouskin tuli tänään.

Päivittelen tilannetta kun uus moottori tulee. hesse_mbounce
Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: ylma - 10.03.16 - klo:15:18
Päivää taas!

Nyt kävi niin että iski piru mertaan.
Moottoritoimittaja joka uutta moottoria tarjosi kertoi ettei hänen tarjoamansa moottori olekkaan juuri sellainen jota alunperin tiedustelin..
Noh tätä nimenomaista kysyttyäni selvisi muutaman päivän vartoilun jälkeen että KAG:n valmistama moottori tehdään yksinoikeudella loppuasiakkaalle ja tämän loppuasiakkaanhan voi arva.. :D

Seuraava kysymys onkin että onko kenelläkään äkkiseltään tiedossa firmaa jossa käämitään DC-moottoreita?
En ihan äkkiseltään viitsi ostaa käytettyä ABS-yksikkökää siihen 700 euron hintaan millä porukka näitä netissä kauppaa..
Kun näissäkin kuitenkin ovat juuri ne samat moottorit jotka mahdollisesti jossain vaiheessa porsivat. :)

Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: perttip - 10.03.16 - klo:17:49
"No johan myrkyn lykkäsi"!
Mutta jos vaan kelpaa, niin minulta löytyisi "nimellistä" korvausta vastaan käytetty Servojarruyksikkö,
-06 mallin GT:stä. (Elektoniikkayksikkö  -05 mallin S:stä)  
Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: mp71 - 10.03.16 - klo:22:43
Oulussa voi kysästä kans ammattikoululta käämityksestä onnistuuko ja millä aikataululla.
Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: ylma - 10.03.16 - klo:22:44
Pitääpä kysästä sieltäkin. :)
Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: ylma - 31.03.16 - klo:20:17
Hellou!

No nyt on taas jarrut kunnossa. Paljon kiitoksia Pertille! Varaosa oli yhtä paineanturia lukuunottamatta täysin ehjä ja siinä sitten osia ristiin vaihdettuani sain toimivan paketin rakennettua ja nyt jarrut toimivat. :)


Sitten tulikin uusi vika.. >:(
Tämä nyt ei sinänsä enää itse jarruaiheeseen liity, mutta kerrotaan nyt kumminkin kun tuli ilmi jarrujen korjauksen jälkeen tiiä vaikka joku keksisi syyn?
Vehje käy korvakuulolta kolmella ja savuttaa ja bensa haisee.
Ensimmäiseksi epäilin tulppia joten tyhjensin koneesta nesteet ja otin tulpat pois.. Kaikki iskevät kipinää, noh ostin kumminkin uudet tulpat kun kerran niin suuri vaiva piti nähdä tulppien irrottamiseksi. Tulos: Savuttaa ja käy kolmella edelleen.

Arvauksia siinä järjestyksessä missä vian oletan olevan:
-Jokin polttoainesuutin jumissa.
-Jokin polttoainesuuttimen johto vaurioitunut.
-Jokin venttiili kantaa.

Onko kenelläkään valistuneempaa tietoa mistä vikaa kannattaisi hakea?
Taustoista vielä sen verran että syksyllä kävi kunnolla kun vein lämpimään talveksi. Tankissa ollu 1/3 98 bensaa.

Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: mp71 - 31.03.16 - klo:23:14
Puola mennyt. Kun käynnistät pyörän suihkuta vesisprayta pakoputkien juureen ja se, joka jää pisimpään kosteaksi ei iske kunnolla kipinää. Varmista vika vaihtamalla viereisestä pytystä puola ristiin. Puola maksaa reilun satkun.
Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: ylma - 02.04.16 - klo:22:55
Kyllä siitä tosiaan oli sitten loppuin lopuksi puola mennyt rikki.
Tänään kylmän koneen kun käynnisti niin ensin kävi neljällä ja sitten yksi pytty putos pois.
Otin kaikki tulpat irti ja puolat johtoihin roikkumaan ja tulpat päihin, kaikki kuparijohtimella runkoon ja konetta pyörittämään.
Tuloksena se että kolme neljästä iskee kipinää ja edelleen kun puolan paikkaa vaihtoi niin siirtyi vika. Piti vielä varmistaa asia eri tulpilla ja tulos sama.

Nyt sitten vaan puolaa tilaamaan.
Pohdin tässä vaan että pitäskhän samaan syssyyn tilata ebaysta neljän setti satasella käytetystä vermeestä? Luulis että on noista nyt varmasti vähintään puolet ehjiä jos vielä väittävät että ehjästä on irroitettu...?

Esimerkkinä vaikkapa tuo setti:

http://www.ebay.de/itm/BMW-K1200-GT-R-S-Zundspulen-kompl-coils-complete-bobines-bougiedoppen-4-stuks-/151846086796?hash=item235abb688c:g:H68AAOSwl9BWGy1N



Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: j@ck - 03.04.16 - klo:10:36
Vähän ot, mutta puolista mieleen.. Superbista hajosi ensimmäinen puola n. ½ vuotta sitten. Sen jälkeen 10 tkm sisään meni kaksi muuta ja nyt on kaikki uusittu. Skodan puolille tulee näköjään tunnit täyteen 110-120 tkm lukemilla.
Mikä lie ässän puolien kestoikä keskimäärin..?
On kyllä pikkusen helpompi vaihtaa puolat Skodaan, kuin ässään - 5 min homma..
Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: ylma - 03.04.16 - klo:15:48
Samaa mietin itsekkin.. Nyt on neljä puolaa tulossa. happybikeday
Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: Jussipolo - 03.04.16 - klo:21:28
96000 km lasissa ja ei ole puolia mennyt. Polttoainetankin filmiantureita on jo kolmas menossa. Helppo vaihtaa. Tunnin homma. Molemmat vilkun katkaisijat olen myös uusinut. Sähkövikaa on enemmän kuin japseissa. Edellisessä pyörässä Yamahassa (YZF600R) ei ollut vikoja. 72000 km taisi olla lasissa kun vaihdoin ässään. Mutta on 1200 ässä ihan eri luokkaa maantiellä kuin kuussatanen. Ja ne ketjujen rasvaukset ja ketjun + rattaiden vaihdot. Kardaani on mahtava juttu...huoleton. Eikä lonksu ässässä. Aivan huoleton. Mutta toivotaan että vehkeet kestää...pidetään kuin kukkaa kämmenellä.
Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: hidas57 - 04.04.16 - klo:20:24
Jarruista puheen ollen, kyllä täytyy sanoa, että pääsylinteriä vaihtaen paranee. Ainakin jos laittaa Brembon RCS19:n. Uusimmissa pyörissä noita vastaavia alkaa ollakin, ehdoton parannus. Pelkät palat vaihtaen, ihan mihin tahansa, ei saa kuin 20% siitä mitä tehokas sylinteri antaa. Jaa mistä? Carpimoto.it. Tavara edullista ja tulee nopeasti.
Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: Speed King - 09.04.16 - klo:19:58
Jarruista puheen ollen, kyllä täytyy sanoa, että pääsylinteriä vaihtaen paranee. Ainakin jos laittaa Brembon RCS19:n. Uusimmissa pyörissä noita vastaavia alkaa ollakin, ehdoton parannus. Pelkät palat vaihtaen, ihan mihin tahansa, ei saa kuin 20% siitä mitä tehokas sylinteri antaa. Jaa mistä? Carpimoto.it. Tavara edullista ja tulee nopeasti.

Vaikuttaa kiinnostavalta. Sopivatko nuo  (http://www.carpimoto.it/en-FI/Brakes/Brake-Master-Cylinder-Street/45435_RCS19PK-Radial-Brake-Master-Cylinder-Brembo-19RCS-Premium-Kit.htm)myös gen 1 servojarrulliseen versioon?
Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: hidas57 - 10.04.16 - klo:10:37
Pääsylinteri ei käsittääkseni ota kantaa servoihin. Carpimoton sivuille voi syöttää pyörämallin ja se kertoo sopivat osat.
Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: ylma - 12.04.16 - klo:18:07
 32  hedari

Taas menee ot aika pahasti vaan jatketaan..
Vähän vaikuttaa että käyntihäiriöt johtuu ECUsta. Puolat vaihdettu ja sen jälkeen pytyt kylmiä vuoron perään. Kylmään pyttyyn kun vaihtaa puolan niin vika siirtyy seuraavaksi huonoimpaan pyttyyn ja taas kun vaihtaa tulppaa niin vika edelleen siirtyy. Vahva epäily ECUsta johtuen tästä sivusta:
http://www.i-bmw.com/showthread.php?p=556360#post556360

Aiheeseen liittyen onko jollakulla varmaa tietoa että todellakin mikäli vaihdan ECUn niin on vaihdettava myös virtalukko?
V-mäinen sinänsä että mulla on bemarin orkkilaukut pyörän avaimella ja tietenkin penkin lukko myös..

Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: juke - 13.04.16 - klo:23:45
Onko vikakoodeja luettu?


32  hedari

Taas menee ot aika pahasti vaan jatketaan..
Vähän vaikuttaa että käyntihäiriöt johtuu ECUsta. Puolat vaihdettu ja sen jälkeen pytyt kylmiä vuoron perään. Kylmään pyttyyn kun vaihtaa puolan niin vika siirtyy seuraavaksi huonoimpaan pyttyyn ja taas kun vaihtaa tulppaa niin vika edelleen siirtyy. Vahva epäily ECUsta johtuen tästä sivusta:
http://www.i-bmw.com/showthread.php?p=556360#post556360

Aiheeseen liittyen onko jollakulla varmaa tietoa että todellakin mikäli vaihdan ECUn niin on vaihdettava myös virtalukko?
V-mäinen sinänsä että mulla on bemarin orkkilaukut pyörän avaimella ja tietenkin penkin lukko myös..
Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: ylma - 18.04.16 - klo:21:37
Ei kait sitä semmosia, sehän saattas vika vaikka selvitä.  hesse_biggrin
Kyllä tuo vikakoodien luku on tarkotus tehä. Lähinnä tässä arvon että hankinko lukijan itse vai mitä asian kanssa teen.
Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: 1234 - 19.04.16 - klo:18:48
Onko vikakoodeja luettu?


32  hedari

Taas menee ot aika pahasti vaan jatketaan..
Vähän vaikuttaa että käyntihäiriöt johtuu ECUsta. Puolat vaihdettu ja sen jälkeen pytyt kylmiä vuoron perään. Kylmään pyttyyn kun vaihtaa puolan niin vika siirtyy seuraavaksi huonoimpaan pyttyyn ja taas kun vaihtaa tulppaa niin vika edelleen siirtyy. Vahva epäily ECUsta johtuen tästä sivusta:
http://www.i-bmw.com/showthread.php?p=556360#post556360

Aiheeseen liittyen onko jollakulla varmaa tietoa että todellakin mikäli vaihdan ECUn niin on vaihdettava myös virtalukko?
V-mäinen sinänsä että mulla on bemarin orkkilaukut pyörän avaimella ja tietenkin penkin lukko myös..


Moi. Kyseinen kiertävä vika voi johtua nokkaakselinasentotunnistimen antamasta tiedosta. Tunnistin saattaa antaa virhetietoa, mikä voi johtua venyneestä jakoketjusta.
Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: ylma - 19.04.16 - klo:22:02
Tuosta nokka-akselin asentotunnistimesta itseasiassa olikin MP71:n kanssa puhetta. Se ois tavallaan looginen vika vaikka toisaalta teknisesti se on aika simppeli osa mutta tokihan se voi vanhetessaan jollain tapaa vioittua. Pistin ebaysta vaihto-osan tiluuseen niin koittaa vielä nyt ainakin sen. :)
Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: 1234 - 20.04.16 - klo:10:11
Tuosta nokka-akselin asentotunnistimesta itseasiassa olikin MP71:n kanssa puhetta. Se ois tavallaan looginen vika vaikka toisaalta teknisesti se on aika simppeli osa mutta tokihan se voi vanhetessaan jollain tapaa vioittua. Pistin ebaysta vaihto-osan tiluuseen niin koittaa vielä nyt ainakin sen. :)

Moi, En epäillyt sensoria, vaan ketjun venymistä.
Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: ylma - 21.04.16 - klo:21:18
Moi,

Onhan sekin tieten mahdollista joskin epäilyttävää sikäli että syksyllä ajoin lämpimään talliin ja nyt syksyllä ei enää käy.. Ei vaikuta mekaaniselta vialta siinä mielessä. Noh, nähtäväksi jää.
Otsikko: Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
Kirjoitti: ylma - 09.06.16 - klo:23:21
Hellou,

Nythän se kuulkaas merkillinen homma kävi. BEMARI TULI KUNTOON.  hali_peukku  hesse_biggrin  hesse_yahoo
Viaksi lopunviimein paljastui sitten se jo aiemmin noitumani ECU ja se kun vaihdettiin niin taas kehrää peli vimpan päälle.
Vika selvitettiin lopuksi Oulun EMC:llä kun itseltä loppui huumorintaju jo tuossa huhtikuun puolella..  hedari
EMCllä alkujaan arvioitiin TPS-anturin viallisuutta ja/tai johtosarjavikaa. Johtosarja kuitenkin mitattiin ehjäksi ja mittauksissa oli havaittu että ECU:lta ei tule maata ollenkaan TPS:lle ja tässä ei auttanut edes lisämaat joten päädyttiin uuden ECUn hankintaan.

Vähän tyyriinpuoleista hommaahan tuommosen vaihtaminen on vaan se on semmosta. Nyt sitten vaan ajelemaan. 03Biker


-Ylli