Kirjoittaja Aihe: Nokkaketju..  (Luettu 95677 kertaa)

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #60 : 07.01.13 - klo:12:11 »
Moi. Olen kanssasi samaa mieltä että päätarkoitus on että mopot on kunnossa. Monia varmaa harmittaa kun ovat hankkineet BMW K12 siinä uskossa että siinä olisi sitä aiemmin kuulua kestävyyttä ja luotettavuutta. Itsekin olen luottanut Saksalaiseen osaamiseen. Tässä mallissa olen pettynyt hyvin yksinkertaisiin suunnittelu virheisiin.

On kirjoitettu. Vanha kiristin toimii aikansa ja saattaa toimia pitkään. Minä uskon että, vanha ja uusi kiristin toimii ainakin 200tkm. Enkä usko että yhtäkään kiristintä olisi vaihdettu rikkoutumisen vuoksi.

 Jos joku voisi kertoa mihin kohtaan ja suuntaa pitäisi piirtää se säiliössä oleva takaiskuventtiili, olisin kovin kiitollinen.
« Viimeksi muokattu: 08.01.13 - klo:23:15 kirjoittanut 1234 »

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #61 : 07.01.13 - klo:16:14 »
Joku toinen kommentoikoon takaiskuventtiilejä. Mutta kiristimistä vielä sen verran, että vanhakin hoitanee hommiaan muuten paitsi sen käynnistysäänen osalta. Se oli minulla pysyvä ongelma, joka poistui uudella hardwarella, sehr gut. Jos pärähdys ei olisi haitannut, niin varmaan vieläkin vanha HW olisi käytössä ja toimisi. Jos ketju pysyy riittävän kireänä eri tilanteissa, eivätkä auringonpilkut ole huonosti, niin tuskin tosiaan mitään varsinaisesti menee rikki. Jostain voi lastua irrota (pärinän yhteydessä), mutta ehkä ei liikaa.

Ei näitä sakemanneja sen takia kannata hankkia, että laatu olisi jotain ylivertaista. Se on vaan omanlaistaan ja siitä saattaa pitää. Itse pidän vieläkin, enkä herkästi edes muista kaikenlaisia menneitä pikkuongelmia, joista on päästy yli varsin vaivattomasti. Odottelen tosin jo innolla bemarilta jotain kiinnostavaa uutta 'lastentautipesäkettä' tyyliin HP4 tulevaksi... Saa olla muukin merkki, jos on kiinnostava teknisesti eikä ole mikään pikkukinneri.

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #62 : 08.01.13 - klo:16:31 »

Moi. Olen kanssasi samaa mieltä että päätarkoitus on että mopot on kunnossa. Monia varmaa harmittaa kun ovat hankkineet BMW K12 siinä uskossa että siinä olisi sitä aiemmin kuulua kestävyyttä ja luotettavuutta. Itsekin olen luottanut Saksalaiseen osaamiseen. Tässä mallissa olen pettynyt hyvin yksinkertaisiin suunnittelu virheisiin.

On kirjoitettu. Vanha kiristin toimii aikansa ja saattaa toimia pitkään. Minä uskon että, vanha ja uusi kiristin toimii ainakin 200tkm. Enkä usko että yhtäkään kiristintä olisi vaihdettu rikkoutumisen vuoksi.

Tässä BMW ohjekirjan välistä otettu piirustus. Jos joku voisi kertoa mihin kohtaan ja suuntaa pitäisi piirtää se säiliössä oleva takaiskuventtiili, olisin kovin kiitollinen.

Jos sinä pidät tämmöistä kirististintä mopossasi, niin ota nyt ihmeessä tuo ilma pois tuolta säiliöstä. Ei se sinne kuulu eikä sitä sinne mene vaikka kuinka paperille piirtäisi.
Jos haluat tuollaista säiliötä/kiristintä tutkia tarkemmin, voin sinulle semmoisen muutamalla kympillä lähettää niin saat purkaa sen ja katsoa mistä se vastaventiili löytyy.

Ja se on sitten aivan sama menekö se öljy oikealta, vasemmalta vai keskeltä tuonne kiristimeen. Ei se kiristin sitä tunnista mistä suunnasta öljy tulee. Kunhan vain on reitti jota myöten öljy pääsee sinne minne sen pitää mennä ja painetta syntyy tarpeeksi. Eli päätelmäsi öljyn reitin vaikutuksesta kiristimen toimintaan on tässä tapuksessa virheellinen.

Tottahan se on järkevintä viedä suorinta ja helpointa reittiä, joka on myös edulisin valmistaa. Mutta kriteereinä on tässä tapauksessa valmistettavuus, kustannukset ja toimivuus, eikä niinkään reitin valinta.
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #63 : 08.01.13 - klo:17:30 »
Moi. Eikö olisi yksinkertaisempaa jos Sinä tai kuka tahansa kertoo ne venttiilin tiedot.

Poissa Eka

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 613
  • HP2 Sport & Megamoto, K1600GT
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #64 : 08.01.13 - klo:18:17 »
mikähän tässä taas on se pointti  hesse_blink
Nyt: HP2 Sport 2011 + HP2 Megamoto 2007 + K1600GT 2011 + Husqvarna 650 Terra 2013

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #65 : 08.01.13 - klo:18:33 »
Moi. REPALLE. Ei minun mopossa ole öljysäiliötä. Jos mielestäsi tämä piirustus on huono juttu, voin yrittää poistoa, silläkin uhalla että menetän kirjoitusoikeuden.
« Viimeksi muokattu: 08.01.13 - klo:18:50 kirjoittanut 1234 »

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #66 : 08.01.13 - klo:19:00 »
mikähän tässä taas on se pointti  hesse_blink

Tämä tuskin selkenee. Ongelma on korjattu mutta tutkielmia piisaa. Kansa ei ymmärrä.
« Viimeksi muokattu: 08.01.13 - klo:19:03 kirjoittanut hidas57 »

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #67 : 08.01.13 - klo:19:14 »
Tulis jo kesä, pääsis ajamaan. ajelu
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #68 : 08.01.13 - klo:19:42 »
Jep. Pointti pääsi hukkumaan matkan varrella.
Viimeiset parit kommentit ovat pelkkää asiaa.
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #69 : 09.01.13 - klo:09:00 »
Moi. Loppu kommenttini. Voihan Ihminen erehtyä, mutta ei sen tarvitse väärässä olla.

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #70 : 09.01.13 - klo:10:46 »
Moi. Loppu kommenttini. Voihan Ihminen erehtyä, mutta ei sen tarvitse väärässä olla.

Mikäänhän ei ole niin viisas kuin insinööri!

(Paitsi ihminen)
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa gozamite

  • Mr TouRinki
  • Sport
  • **
  • Viestejä: 66
  • S1000XR
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #71 : 23.01.13 - klo:20:05 »
Joku toinen kommentoikoon takaiskuventtiilejä. Mutta kiristimistä vielä sen verran, että vanhakin hoitanee hommiaan muuten paitsi sen käynnistysäänen osalta. Se oli minulla pysyvä ongelma, joka poistui uudella hardwarella, sehr gut.

Yritin lukea tätä ketjua läpi, muttan huomannut sitä että oletko vaihtanut pelkän kiristimen ja sillä korjannut ketjun rallatuksen?
Vanha ketju ja rattaat jäivät siis koneeseen...?
gozamite.com

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #72 : 23.01.13 - klo:21:30 »
Moi. En ole vaihtanut mitään kiristimeen, ketjuun, rattaisiin tai liukuun liittyvää osaa. Kyseiset osat ovat alkuperäisiä ja olleet pyörässäni ostosta lähtien. 

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #73 : 24.01.13 - klo:18:14 »
Joku toinen kommentoikoon takaiskuventtiilejä. Mutta kiristimistä vielä sen verran, että vanhakin hoitanee hommiaan muuten paitsi sen käynnistysäänen osalta. Se oli minulla pysyvä ongelma, joka poistui uudella hardwarella, sehr gut.

Yritin lukea tätä ketjua läpi, muttan huomannut sitä että oletko vaihtanut pelkän kiristimen ja sillä korjannut ketjun rallatuksen?
Vanha ketju ja rattaat jäivät siis koneeseen...?

Kiristimen vaihtoi huoltoliike jotain 22tkm kohdalla. Tuskin muuta vaihdettiin, mistään en maksanut. Ongelmat olleet pois jo 30tkm sen jälkeen.

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #74 : 24.01.13 - klo:18:48 »
Joku toinen kommentoikoon takaiskuventtiilejä. Mutta kiristimistä vielä sen verran, että vanhakin hoitanee hommiaan muuten paitsi sen käynnistysäänen osalta. Se oli minulla pysyvä ongelma, joka poistui uudella hardwarella, sehr gut.

Yritin lukea tätä ketjua läpi, muttan huomannut sitä että oletko vaihtanut pelkän kiristimen ja sillä korjannut ketjun rallatuksen?
Vanha ketju ja rattaat jäivät siis koneeseen...?

Minä vaihdoin kiristimen n. 30 tonnin kohdalla ja rallatus loppui siihen.
Rallatus alkoi jossakin 25 tonnin jälkeen.
Muut osat ovat vanhat.
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal