Kirjoittaja Aihe: Levottomuutta?  (Luettu 7036 kertaa)

Poissa Raaseri

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 122
  • 998s FE, SX-F 350
Levottomuutta?
« : 01.07.11 - klo:10:59 »
Nyt kun on enemmän katuajoa takana, olen tehnyt jännän huomion. Mopo woblaa aika rajusti esim moottoritien rampeissa kun tarjoilee sen minkä uskaltaa vähän samalla kaartaen. Radalla en ole samaa huomannut, toki ajoasento on silloin aika paljon parempi ja paino kunnolla edessä.

Mutta olen kadulla pitänyt noita elektronisia apupyöriä päällä ja musta tuntuu että pahiten woblaa Race-moodilla. Tulee väkisinkin mieleen että aiheuttaako keulimisenesto sen että etufillari jää leijumaan asfaltille ja siksi woblaa. Slickillä ei woblaa kun keulii vaan, tai siltä se tuntuu.

Noh, niin rajua toi woblailu ei ole ettenkö sen kanssa pärjäisi, mutta joka tapauksessa mielenkiintoinen havainto. Täytyy kokeilla lisää. Jotenkin tuntuu vaan hassulta jos noi kaikki järjestelmät tuo woblaamisen. Ja joo, Dunlopin D211 seosrenkaat, jotkaa nyt lienee pahimmasta päästä levottomat tuollaiseen.

Silti täytyy vielä sanoa: ETTÄ VOE RISTUS ON WOEMANPASKAA KATUMOPEDISSA!

Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 907
  • R1250RS Triple Black ja K1200S
Vs: Levottomuutta?
« Vastaus #1 : 01.07.11 - klo:13:53 »
ss1000rr on miehekäs peli...en oo etes uskaltanu koeajjaaa. Uskallan, en uskalla, uskallan. NO MÄ KÄYN AJAÀ.

Mutta kun siinä ei oo tilaa kamppeille niin ei oo mun peli. Ja ne ketjutkin. bmw2_smilie
"Ei riemulla rajaa kun är ässällä ajaa"

Poissa Raaseri

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 122
  • 998s FE, SX-F 350
Vs: Levottomuutta?
« Vastaus #2 : 01.07.11 - klo:14:06 »
Käy käy. Ei se paha ole, mutta jotenkin typerryttävän paljon tuossa on kiukkua, vaikka jos jonkinmoista on tullu omistettua kilpurina ja katumopona. Tarkennus, mallimerkinnässä on vain yksi S. Saksalaiset tuskin vielä viiteenkymmeneen vuoteen pystyy koodittaan mitään merkinnällä "SS". Aikanaan ekoja kertoja saksalaisen vaimoni vanhempien luo laitoin Ducati SS-cup paidan päälle sen enempiä miettimättä. Kaikkihan ne vain sen SS siitä huomas...    offtopic

Poissa TommoKe

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 123
Vs: Levottomuutta?
« Vastaus #3 : 02.07.11 - klo:20:55 »
Niks naks, alustan säätöä.... Ja on loputoa työmaa!!!  tongue2
-Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän-

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Levottomuutta?
« Vastaus #4 : 07.07.11 - klo:07:13 »
Aikanaan ekoja kertoja saksalaisen vaimoni vanhempien luo laitoin Ducati SS-cup paidan päälle sen enempiä miettimättä.

Sälli otti pisteet kotiin kertalaakista!
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Raaseri

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 122
  • 998s FE, SX-F 350
Vs: Levottomuutta?
« Vastaus #5 : 08.07.11 - klo:09:52 »
Toisessa ketjussa tuli jo kirjoiteltuakin. Nyt vähän taas enemmän kokemusta ässästä. Tällä kertaa sain kellot seisautettua 1.22,79 parhaimmillaan. Ratalevottomuus välillä rajua, en saanut kropalla niin paljoa painoa eteen ettei puistelisi suorilla ja joutuu kaasua nostelemaan välillä pois. Hakkaa niin rajusti slapperia että jarrupalat irtoo levyistä ja jarruihin joutu meneen varovasti että ehtii puristelemaan kahdesti tarpeen vaatiessa. Lisäksi keula ei oikein tahdo kantaa, vaan painuu syvälle ja ei saa mitään tehoja jarruttamiseen.

Aiemmin Motoville jo sanoi että nosta keulaa, Wehnältä sama neuvo. En viitsi kenttäolosuhteissa noita turata, ja siksi jätin tekemättä radalla. Eli neuvona jota kokeilen on että nostetaan keula ylimpään viivaan. Ainakin jarruttamiseen sen pitäs vaikuttaa paljon ilman että pitäisi lisää hidastaa ja menettää herkkyyttä. Katotaan vakauttaa geometrian muutos keulaa muuten.

Edessä comp ja reb nyt asennossa 8, esijänitys tehtaan arvoissa (83kg kuski). Takana reb 8, muuten tehtaan tikissä.

Carbon

  • Vieras
Vs: Levottomuutta?
« Vastaus #6 : 09.07.11 - klo:19:51 »
No niin. Meikä n. 100 kg, josta suurin osa vettä, olen huomannut myös että keula putoaa tosi nopeasti ja syvälle jarrutuksissa. App, Tommoke ja Wehnän kanssa
jutelleena, tulin eilen siihen tulokseen että kaikki säädöt edessä kymppiin ja keula n. 10 mm ylemmäs ja kokeilemaan. Piti vielä sanoman että mulla kävi yhdessä jarrutuksessa niin että keula pohjas ja takapyörä nousi muutaman sentin ylös ja sivulla ja toiselle, etuputket taitaa olla siinä kohtaa melkein vatupassissa, niin ei hyvä.
Kävin äsken tuolla sivuteillä kokeilemassa satasesta jarruttaa voimakkaasti, niin oikeasti heti tuntui paremmalta!
Ei se ihme että nuo isot ja nopeet pojat pistää pyörän säätämisessä suurimman osan etupään toimivuuteen.
Mulla nyt menee ratakierrokseen puolisen tuntia, mutta kyllä sitä voi joutua jarruttamaan ihan maantielläkin? ( Tervetuloa ens vuoden kursseille! )

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal