Kirjoittaja Aihe: ZX-10R vs muu maailma Bike 4/2011  (Luettu 37163 kertaa)

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: ZX-10R vs muu maailma Bike 4/2011
« Vastaus #30 : 23.03.11 - klo:13:09 »
Sami, joka penkitti tämän nykyisen mopon, ja edellisenkin, sanoi että voimansiirtohäviöt lisääntyvät suhteellisesti nopeuden kasvaessa. Tuntuis aika luonnolliselta.

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: ZX-10R vs muu maailma Bike 4/2011
« Vastaus #31 : 23.03.11 - klo:13:13 »
Penkissä juu kun pyöritetään kevyttä(?) rullaa.
Mutta tien päällä esim kytkin joutuu erilaisen kuorman alle riippuen kuskin/mopon painosta, epäilemättä jossain kohtaa ilmanvastuskin alkaa näytellä roolia kun kuorma koko systeemissä kasvaa.
Tiedä sitten onko sillä mitään käytännön merkitystä..

Voimansiirtohäviöt kasvaa nopeuden kasvaessa.. hesse_fool Makes sense.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: ZX-10R vs muu maailma Bike 4/2011
« Vastaus #32 : 23.03.11 - klo:13:34 »
Yousee, kitkasta on kyse. Siksi voimansiirron mittaukselle on juuri tuo tapa, jossa häviöt mitataan samoilla kitkoilla kuin itse huipputehokin. Ja nopeus vaikuttaa kitkaan (kuin myös inertiaan). Jos jo tyhjäkäyntinopeudella häviöt olisi 20hp, niin joka koneella ei lähtisi takapyörä/rulla pyörimään.

Mutta sinällään ei suuresti vaikuta puskeeko kone täyttä tehoa takapyörään penkissä vai tiellä, stabiilissa kuormituksessa. Vähän sama juttu kuin että mitä lämpömittari näyttää paikallaan tai satasen nopeudessa. Saman, vaikka iholle tuntuu kylmemmältä.

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: ZX-10R vs muu maailma Bike 4/2011
« Vastaus #33 : 23.03.11 - klo:14:35 »
Minä kirjoitin "suhteellisesti"-sanan sinne väliin. Se meinaa että suurella nopeudella penkissä, 6-vaihteella, kitka, ilmanvastus (vanteessa), ketjujen osien suunnanmuutokset, ja mitä lie, kasvavat. Vrt. 1-vaihteella suoritettu ajo, jolloin mootori antaa tietysti saman tehon, mutta vähemmän kuluu voimansiirrossa edellä mainittuihin jutskiin.

Jokos mää nyt osuin maaliin?

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: ZX-10R vs muu maailma Bike 4/2011
« Vastaus #34 : 23.03.11 - klo:15:03 »
Joo, eiköhän tämä keskustelun kohteena oleva kawatsaki ole nyt tarkasti analysoitu.  icon_rooki

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: ZX-10R vs muu maailma Bike 4/2011
« Vastaus #35 : 23.03.11 - klo:15:21 »
No eikös koko pyörä ja sitä kautta presidenttikin ole koko lailla off-topic tälle foorumille? hesse_blum
Hyvä koittaa keksiä mahdollisimman paljon selityksiä JarZXalle kesää ajatellen.

Viimeisenä selityksenä lienee se väärin toimitettu väri  idea3

Missähän mennään varusteluissa?
Lämpökahvaa, selkänojaa kenties?
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: ZX-10R vs muu maailma Bike 4/2011
« Vastaus #36 : 23.03.11 - klo:15:46 »
Jeah. Siellä 'tiedät kyllä missä' foorumissa pressa näkyy notkuvan. Vähän väsynyttä meininkiä ainakin vielä, kun kaivatut ylistävät testitulokset antavat vaan odottaa...

Jos vaikka kokeeksi näyttäis sille  633 niin näkee lukeeko se näitä juttuja  icon_rooki


Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: ZX-10R vs muu maailma Bike 4/2011
« Vastaus #37 : 23.03.11 - klo:16:38 »
Kyllä täällä hereillä ollaan pojat. :mrgreen:

Tuunausta on tehty jonkin verran jo, mutta ihan tarkotuksella pitänyt tällä puolella hieman matalempaa profiilia. hesse_wink2

No jos jotain "lipsauttas"...

Naviteline paikoillaan(RR:n pallukasta tuunattu), extra virran ulosotto lisätty, tankin sivusuojien kanssa sekoiltu, ensin tilasin snake skinit mut sitten peruin ja tilasinkin Stomp Gripit, kirkkaina.(spk:n syytä hesse_blum).

Kaffalämppäreitä en asenna, hankin ehkä lämmitettävät kinttaat...tai sitten sinnittelen pelkällä thuliliivillä. hesse_ok

Pöntön kanssa vielä pähkäilen, ehkä Akra..ehkä joku muu...

Ja kun tässä karvalakkimallissa ei ole shifteriä niin sekin olis hankintalistalla.
« Viimeksi muokattu: 23.03.11 - klo:16:40 kirjoittanut jaRRska »

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: ZX-10R vs muu maailma Bike 4/2011
« Vastaus #38 : 23.03.11 - klo:18:26 »
Pönttö joo, häkäpönttö ei  horisko

Poissa JiiPee66

  • HP
  • *
  • Viestejä: 371
  • BMW HP4 ja TV4 1100 Factory
Vs: ZX-10R vs muu maailma Bike 4/2011
« Vastaus #39 : 24.03.11 - klo:21:46 »
Uusimmassa bikessa kehuttiin uutta kymppiä, tosin kasassa vain nippon ryhmä.
Buimuri  parempi kuin agusta (taas)  bmw2_smilie

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: ZX-10R vs muu maailma Bike 4/2011
« Vastaus #40 : 24.03.11 - klo:21:53 »
Juu, melkosta hehkutusta oli Biken testissä.

Kiva nähdä myöhemmin kun vastassa on myös RR.

Tällä kertaa ZX:n takapallotehoksi oli mitattu 186,2hv hesse_blink hali_sikalovena icon_rolleyes, tosin herää vasta kunnolla yli kympin kiekkojen.

Poissa JiiPee66

  • HP
  • *
  • Viestejä: 371
  • BMW HP4 ja TV4 1100 Factory
Vs: ZX-10R vs muu maailma Bike 4/2011
« Vastaus #41 : 24.03.11 - klo:22:26 »
Juu, melkosta hehkutusta oli Biken testissä.

Kiva nähdä myöhemmin kun vastassa on myös RR.

Tällä kertaa ZX:n takapallotehoksi oli mitattu 186,2hv hesse_blink hali_sikalovena icon_rolleyes, tosin herää vasta kunnolla yli kympin kiekkojen.

Aivan....hieman korkeita lukemia kautta linjan, bladessakin 13hp enemmän kuin aiemmin. hesse_blink
Bemu vie....... smiley_hitler-t

Poissa Jetwave

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 87
  • S1000RR
Vs: ZX-10R vs muu maailma Bike 4/2011
« Vastaus #42 : 25.03.11 - klo:17:00 »
Olihan Bemussakin viime vuonna muistaakseni 182hv takarenkaalta. icon_rolleyes

Poissa JiiPee66

  • HP
  • *
  • Viestejä: 371
  • BMW HP4 ja TV4 1100 Factory
Vs: ZX-10R vs muu maailma Bike 4/2011
« Vastaus #43 : 25.05.11 - klo:21:37 »
Juu, melkosta hehkutusta oli Biken testissä.

Kiva nähdä myöhemmin kun vastassa on myös RR.

Tällä kertaa ZX:n takapallotehoksi oli mitattu 186,2hv hesse_blink hali_sikalovena icon_rolleyes, tosin herää vasta kunnolla yli kympin kiekkojen.

No nyt on myös suomenkielisessä bikessa uusi ninja vs SRR.
Tulos ei ollut mikään yllätys. bmw2_smilie
Biketeamin kavereilta kysyin mites uusi kymppi myy ja sanoivat että nihkeästi...miksköhän oops2

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: ZX-10R vs muu maailma Bike 4/2011
« Vastaus #44 : 25.05.11 - klo:23:23 »
Biketeamin kavereilta kysyin mites uusi kymppi myy ja sanoivat että nihkeästi...miksköhän oops2

No mutta tämähän on vaan hyvä asia, ei tule joka kulmalla vastaan. hesse_wink2

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal