Kirjoittaja Aihe: ZX-10R vs muu maailma Bike 4/2011  (Luettu 37158 kertaa)

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
ZX-10R vs muu maailma Bike 4/2011
« : 13.03.11 - klo:14:29 »
Nyt kun noita testejä alkaa tippumaan niin ilmeisen selkeetä on että 201HP sisältää aika perkuleen monta myyntimiehen mainospollea.

Biken Dynotesti on selkeetä luettavaa: Buimuri puskee 17 pollea enemmän kuin uusi iso Ninja, ollen koko jenka-alueella selkeästi edellä.
Toinen mielenkiintoinen seikka on että aikaisemmat 10R:t on huomattavasti tehokkaampia keskialueella kuin uusi. 2006 vuosimallin Ninja laittaa tauluun 20hepoa enemmän kuin 2011 malli 8000rpm kohdalla.
Itseasiassa uusi Ninja pääsee tehossa ohi edeltäjistään vasta 10-11donan kohdalla.

Loppukommentit Bemarille: "Suspension and handling not as good as teh ZX or CBR, engine sometimes too much"
Vastaavasti ZX-10R:n ajettavuutta kehutaan.
Sinänsä hassua että viimevuodelta juurikin bemun mutkiin meno ja sieltä poistuminen sai kehuja jatkuvasti.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: ZX-10R vs muu maailma Bike 4/2011
« Vastaus #1 : 13.03.11 - klo:16:31 »
Nyt kun noita testejä alkaa tippumaan niin ilmeisen selkeetä on että 201HP sisältää aika perkuleen monta myyntimiehen mainospollea.

Biken Dynotesti on selkeetä luettavaa: Buimuri puskee 17 pollea enemmän kuin uusi iso Ninja, ollen koko jenka-alueella selkeästi edellä.
Toinen mielenkiintoinen seikka on että aikaisemmat 10R:t on huomattavasti tehokkaampia keskialueella kuin uusi. 2006 vuosimallin Ninja laittaa tauluun 20hepoa enemmän kuin 2011 malli 8000rpm kohdalla.
Itseasiassa uusi Ninja pääsee tehossa ohi edeltäjistään vasta 10-11donan kohdalla.

Loppukommentit Bemarille: "Suspension and handling not as good as teh ZX or CBR, engine sometimes too much"
Vastaavasti ZX-10R:n ajettavuutta kehutaan.
Sinänsä hassua että viimevuodelta juurikin bemun mutkiin meno ja sieltä poistuminen sai kehuja jatkuvasti.

Juu, heposissa bmw2_smilie oli ykkönen, edelleen. Viime vuonna S 1000 RR.ää tosiaan kehuttiin joka paikassa, eikä varmaan syyttä suotta. Eikä tuo Biken juttukaan aiheuttane tuhkan ripottelua BMW leirissä eikä edes Honda kuskeissa, vaikka kawa nimettiin uudeksi #1 angst :mrgreen:
Biken (UK) testi keskittyi maantie jne. "tieliikenne"ominaisuuksiin. "There are no super-sticky tyres, we aren´t near a track and there´s not a tyrewarmer insight. What we´re hunting for is the defining litre sportsbike for the road..." eli rata-ajoa ei lehden 1000 mailin testipätkälle sisältyny.
Sinänsä mukava lukea vertailuja joita ei automaattisesti voita tehokkain tai nopein pyörä.

offtopic Aprilian RSV4 versiot on jäänyt melko vähälle huomiolle lehtien jutuissa, etenkin vertailuissa?
Quot homines, tot sententiae.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: ZX-10R vs muu maailma Bike 4/2011
« Vastaus #2 : 14.03.11 - klo:07:15 »
Tämä se on aina yhtä hauskaa, nimittäin arpoa ja vertailla tehoja. :mrgreen:

Mä ainakin olen törmännyt dynotuksissa milloin Bemun paremmuuteen, ja milloin taas Kawan...on tää vaikeeta.

Tuumailinki etten enää usko mihinkään muuhun kuin samaiseen penkkiin missä käytin RR:n viime kesänä.

Siellä ei Akran sliparilla irronnut noiden Enklannin sumuisten vuorten hurjia yli 190hv takapallotehoja vaan 174,1hv.

Dynottaja kertoi minulle että hyvä tulos, tuo tekee jo 200hv konetehoa ja ilmoitettu 193hv oli silloin alakanttiin, kyllä hymyilin tyytyväisenä ja maireana.

Noniin, kun vien tuon Kawan ens kesänä samaiseen penkkiin, on kiva vertailla tuloksia ja saan vihdoinkin mielenrauhan.

UK:n poikien testissä oli Kawasta irronnut 175hv, joka pitäisi tuon mun dynottajan mukaan silloin olla se 200-201hv konetehoo, vai mitä viisaammat??

Saatuani penkistä tuloksen voin alkaa keskittymään juuri niihin ominaisuuksiin, mitä tuossa testissä kehuttiin, road bike ominaisuuksiin jotka saattavat olla mulle juuri sitä mitä hainkin, koska ajoni on suurimmaksi osaksi matkaa ja radalla silloin tällöin.

Jos tulos on kovin huono RR.ään verrattuna, heikentää se toki noita edellä mainittuja ominaisuuksia mielessäni ja silloin vaihto takas Bemuun saattaa olla lähellä...on tää oikeesti vaikeeta. hesse_blum

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: ZX-10R vs muu maailma Bike 4/2011
« Vastaus #3 : 14.03.11 - klo:07:31 »
UK:n poikien testissä oli Kawasta irronnut 175hv, joka pitäisi tuon mun dynottajan mukaan silloin olla se 200-201hv konetehoo, vai mitä viisaammat??

Kuten aiemmin todettua niin noissa tuloksissa on erilaisia korjauskertoimia.
Jos kyseisen penkin 175 tarkoittaisi 201 hp niin bemu olisi poikinut aika hurjat lukemat vastaavilla korjauskertoimilla. (yli 220hp)

Katuominaisuustesti joo, siitä huolimatta dynotettu ja mun mielestä mielenkiintoisinta on toi keskialueen "laiskuus" verrattuna jopa 7v vanhempaan ninjaan. Odotellaan kesää ja kunnon testiä.
Saadaan Jarsskankin kommentit persdynosta =)
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: ZX-10R vs muu maailma Bike 4/2011
« Vastaus #4 : 14.03.11 - klo:07:39 »
UK:n poikien testissä oli Kawasta irronnut 175hv, joka pitäisi tuon mun dynottajan mukaan silloin olla se 200-201hv konetehoo, vai mitä viisaammat??

Kuten aiemmin todettua niin noissa tuloksissa on erilaisia korjauskertoimia.
Jos kyseisen penkin 175 tarkoittaisi 201 hp niin bemu olisi poikinut aika hurjat lukemat vastaavilla korjauskertoimilla. (yli 220hp)

Katuominaisuustesti joo, siitä huolimatta dynotettu ja mun mielestä mielenkiintoisinta on toi keskialueen "laiskuus" verrattuna jopa 7v vanhempaan ninjaan. Odotellaan kesää ja kunnon testiä.
Saadaan Jarsskankin kommentit persdynosta =)

Kyllä, persdyno on minusta se tärkein, mut kyllä kovasti kiinnostaa mitä tuo samainen penkki antaa Kawalle tulokseksi.

On tässä muutamat kerrat otettu kylmätyyppejä keittiön nurkassa ja ajoasento tuntuu tossa rennommalta ja hieman pystymmältä kuin RR:ssä.

Polvet taas menee enemmän koukkuun ja saas nähdä miten wanhat nivelet kestää.

Tankki on kyllä muotoiltu silleen et oikeen hyppää syliin kun siihen istuu ja sivutukee saa kunnolla.

Kiva päästä vertaileen, ajokelit tänne ja heti... jumpie airrev

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: ZX-10R vs muu maailma Bike 4/2011
« Vastaus #5 : 14.03.11 - klo:09:39 »
Kiva päästä vertaileen, ajokelit tänne ja heti... jumpie airrev

29 mittarissa, ala tulla. (tosin varjolämpö, ei siellä ole pakko olla)
Tarjoon menovedet mopolle ja kuskille..
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: ZX-10R vs muu maailma Bike 4/2011
« Vastaus #6 : 14.03.11 - klo:10:03 »
Kiva päästä vertaileen, ajokelit tänne ja heti... jumpie airrev

29 mittarissa, ala tulla. (tosin varjolämpö, ei siellä ole pakko olla)
Tarjoon menovedet mopolle ja kuskille..

Kiitos kiitos mutta pakko nyt vaan malttaa odotella täällä alkavia ajokelejä, ei ne niin kaukana ole... icon_rooki

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: ZX-10R vs muu maailma Bike 4/2011
« Vastaus #7 : 14.03.11 - klo:13:15 »
Tämä se on aina yhtä hauskaa, nimittäin arpoa ja vertailla tehoja. :mrgreen:


Siellä ei Akran sliparilla irronnut noiden Enklannin sumuisten vuorten hurjia yli 190hv takapallotehoja vaan 174,1hv.

Dynottaja kertoi minulle että hyvä tulos, tuo tekee jo 200hv konetehoa ja ilmoitettu 193hv oli silloin alakanttiin, kyllä hymyilin tyytyväisenä ja maireana.

Noniin, kun vien tuon Kawan ens kesänä samaiseen penkkiin, on kiva vertailla tuloksia ja saan vihdoinkin mielenrauhan.

UK:n poikien testissä oli Kawasta irronnut 175hv, joka pitäisi tuon mun dynottajan mukaan silloin olla se 200-201hv konetehoo, vai mitä viisaammat??


Ei BMW, tai muutkaan valmistajat ole väittäneet takapyörältä löytyvän 193, tai 201 tehoja. Moottorin teho mitataan kampiakselin päästä, ja takapyörältä ensiö- ja toisiovedon häviöiden jälkeen saatava teho.

Nämä penkeissä mitatut moottoritehot ovat aina arvauksia, koska se penkki ei sitten niin millään voi mitata vaihdelaatikon ja toisiovedon tappioita.

Mulla antoi tälle mopolle penkki lukeman 172,0 takapyörältä (tämä tietenkihn niin luotettava, kuin penkin tarkkuus), ja siitä se laski moottoritehoksi arvion 192,4. Käytännössä juuri se, minkä saksalainen lupas. Penkittäjäkin sanoi, että saksalaisilla on tapana pitää se, minkä lupaavat. Itse kiihdyttelee Kawalla.
Jos tuo 175 on oikea tulos takaselta, moottoritehoksi voidaan tämän testin perusteella veikkailla vaikkapa lukemaa 195 hp.

Nuo englannin Amewikan penkkitulokset on kyllä olleet ihan sitä sun tätä. Dewilin putkella ilmoitti joku (USA) sivusto tehoksi 220 hp, mikä on viitisen heppaa enemmän kun tehdas ilmottaa tallin MM-sarjan mopojen tehoiksi. Kyseinen sivusto myi Dewiliä.

Älä hyvä mies luovu siitä Kawasta. Se on kuitenkin jo lähtöön 10 kg kevyempi, kuin Buimuri, ja kokorännin jos laitat, paino on sama kun kuussatasissa. Erittäin merkittävä tekijä. Sillä ei ole mitään merkitystä tuolla maksimiteholla näillä kotimaisilla radoilla, vaan nopeimmat mopot on ne jotka on ketterimpiä kurveissa. Eihän tuossa Kawassakaan keula pysy maassa, ennen kun ollaan jo suoran päässä.
Joka tapauksessa sulla on puhuria nyt yhtä paljon kun siinä entisessä, ja kehityksessä on menty piiru eteen päin, kun on kevennetty pyörää.
« Viimeksi muokattu: 14.03.11 - klo:13:25 kirjoittanut app »

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: ZX-10R vs muu maailma Bike 4/2011
« Vastaus #8 : 14.03.11 - klo:13:41 »
Tänks selvennyksestä app. shakehands

Mut en mä sekottanutkaan konetehoja ja takapyörätehoja, kunhan vaan ihmettelen näitä suuriakin eroja penkkien välillä.

En tokkiisa ole Kawaa heti kärkeen vaihtamassa takas Bemuun, semmonen kutina on et tuo vois vaikka sopia mulle paremmin...ehkä.

Ja kun tunnetusti virityskärpänen ja tourinkikärpänen purasee yhtäaikaa niin se on taas rahan menoa...eihän se mikään riitä. :mrgreen:

Poissa JiiPee66

  • HP
  • *
  • Viestejä: 371
  • BMW HP4 ja TV4 1100 Factory
Vs: ZX-10R vs muu maailma Bike 4/2011
« Vastaus #9 : 14.03.11 - klo:14:06 »
Tämä se on aina yhtä hauskaa, nimittäin arpoa ja vertailla tehoja. :mrgreen:


Siellä ei Akran sliparilla irronnut noiden Enklannin sumuisten vuorten hurjia yli 190hv takapallotehoja vaan 174,1hv.

Dynottaja kertoi minulle että hyvä tulos, tuo tekee jo 200hv konetehoa ja ilmoitettu 193hv oli silloin alakanttiin, kyllä hymyilin tyytyväisenä ja maireana.

Noniin, kun vien tuon Kawan ens kesänä samaiseen penkkiin, on kiva vertailla tuloksia ja saan vihdoinkin mielenrauhan.

UK:n poikien testissä oli Kawasta irronnut 175hv, joka pitäisi tuon mun dynottajan mukaan silloin olla se 200-201hv konetehoo, vai mitä viisaammat??


Ei BMW, tai muutkaan valmistajat ole väittäneet takapyörältä löytyvän 193, tai 201 tehoja. Moottorin teho mitataan kampiakselin päästä, ja takapyörältä ensiö- ja toisiovedon häviöiden jälkeen saatava teho.

Nämä penkeissä mitatut moottoritehot ovat aina arvauksia, koska se penkki ei sitten niin millään voi mitata vaihdelaatikon ja toisiovedon tappioita.

Mulla antoi tälle mopolle penkki lukeman 172,0 takapyörältä (tämä tietenkihn niin luotettava, kuin penkin tarkkuus), ja siitä se laski moottoritehoksi arvion 192,4. Käytännössä juuri se, minkä saksalainen lupas. Penkittäjäkin sanoi, että saksalaisilla on tapana pitää se, minkä lupaavat. Itse kiihdyttelee Kawalla.
Jos tuo 175 on oikea tulos takaselta, moottoritehoksi voidaan tämän testin perusteella veikkailla vaikkapa lukemaa 195 hp.

Nuo englannin Amewikan penkkitulokset on kyllä olleet ihan sitä sun tätä. Dewilin putkella ilmoitti joku (USA) sivusto tehoksi 220 hp, mikä on viitisen heppaa enemmän kun tehdas ilmottaa tallin MM-sarjan mopojen tehoiksi. Kyseinen sivusto myi Dewiliä.

Älä hyvä mies luovu siitä Kawasta. Se on kuitenkin jo lähtöön 10 kg kevyempi, kuin Buimuri, ja kokorännin jos laitat, paino on sama kun kuussatasissa. Erittäin merkittävä tekijä. Sillä ei ole mitään merkitystä tuolla maksimiteholla näillä kotimaisilla radoilla, vaan nopeimmat mopot on ne jotka on ketterimpiä kurveissa. Eihän tuossa Kawassakaan keula pysy maassa, ennen kun ollaan jo suoran päässä.
Joka tapauksessa sulla on puhuria nyt yhtä paljon kun siinä entisessä, ja kehityksessä on menty piiru eteen päin, kun on kevennetty pyörää.

Taitaa APP olla kawaa vailla kun noin mielistelee....?

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: ZX-10R vs muu maailma Bike 4/2011
« Vastaus #10 : 14.03.11 - klo:14:33 »
Onneks ei ole varaa edes miettiä. Ja tähän on nyt mennyt jo niin paljon ropoja, että saa kelvata muutaman vuoden vähintään.

Carbon

  • Vieras
Vs: ZX-10R vs muu maailma Bike 4/2011
« Vastaus #11 : 14.03.11 - klo:14:51 »
Eiköhän tolta Kawalta ole aina löytynyt se ykköstykki näille kylänraiteille, missä sitten pullistellaan, kuten pitääkin! ashamed
Mullakin on pari ollut ja varmaan tulee vielä olemaankin? Se miksi Kawa sitten ei pärjää oikeastaan missään noissa kilpasarjoissa, sitä en tiedä. Ehkä joku pystyy siihen vastaamaan. Itse kovasti haluaisin tuon kympin. Tulevan kesän kyllä bemulla vetelen. Olispa molemmat, siinä sitä olis kiva saddle to saddle kokeilla. Jarrskahan lupas Jyväskylässä pikkutunneilla mulle pariksi viikkoa Kawaa lainaksi että saan tutustua, tosi reilu kaveri. Muistatko Jarrska?

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: ZX-10R vs muu maailma Bike 4/2011
« Vastaus #12 : 14.03.11 - klo:15:06 »
Jarrskahan lupas Jyväskylässä pikkutunneilla mulle pariksi viikkoa Kawaa lainaksi että saan tutustua, tosi reilu kaveri. Muistatko Jarrska?

Siis ei mitään muistikuvaa, mut jos näin on päässyt käymään niin tottahan toki....otan lupaukseni takaisin, en raaski millään. reps

Poissa yamapower

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 2
  • GSX-R1000 K9
Vs: ZX-10R vs muu maailma Bike 4/2011
« Vastaus #13 : 14.03.11 - klo:17:32 »
Nuo biken mittaukset kannattaa jättää aina omaan arvoonsa, nehän nyt ovat aina antaneet erituloksia kuin suomessa mitatut. Onhan tästä buimurin ja kwakan tehoerosta olemassa jo faktaa suomestakin kun Kuvalla viime vkolla mitattuna bemari oli noin 8hepoa huipputehossa kireämpi. Keskialueesta en tiedä kun en ole käyriä nähnyt mutta epäilen suuresti tota biken mittausta. Anyway molemmissa on varmasti liikaa potkua suurimmalle osalle käyttäjistä. 633

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: ZX-10R vs muu maailma Bike 4/2011
« Vastaus #14 : 14.03.11 - klo:20:32 »
Nuo biken mittaukset kannattaa jättää aina omaan arvoonsa, nehän nyt ovat aina antaneet erituloksia kuin suomessa mitatut. Onhan tästä buimurin ja kwakan tehoerosta olemassa jo faktaa suomestakin kun Kuvalla viime vkolla mitattuna bemari oli noin 8hepoa huipputehossa kireämpi. Keskialueesta en tiedä kun en ole käyriä nähnyt mutta epäilen suuresti tota biken mittausta. Anyway molemmissa on varmasti liikaa potkua suurimmalle osalle käyttäjistä. 633

hesse_blink "kannattaa jättää aina omaan arvoonsa, nehän ovat aina antaneet erituloksia...." .... "....Keskialueesta en tiedä kun en ole käyriä nähnyt mutta epäilen suuresti tota biken mittausta..."  hesse_fool

Joo, vain suomessa osataan mitata oikein. reps
Quot homines, tot sententiae.

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal