Kirjoittaja Aihe: BMW K1200S:n kannibalisointi  (Luettu 10449 kertaa)

Poissa Chelios

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 12
  • BMW K1300S
BMW K1200S:n kannibalisointi
« : 26.03.14 - klo:11:05 »
Moro

Kuinka paljon K13S ja K12S jakaa osia keskenään tekniikan osalta? Lähinnä kiinnostaa meneekö esim pakoputkisto alusta loppuun saakka ristiin keskenään, eli saako K12S:n putken siirrettyä "heittämällä" K13S:ään? 

Saattaisi olla mahdollista päästä raapimaan "hieman" kolaroidusta K1200S:stä (vm -08) osia talteen, mutta eipä sitä järkeä ole tehdä jos ei osat sovi.

Eli viisaammat ja kokeneemmat, mitä kaikkea osia (pois lukien vilkut ja peilit yms) nämä mallit jakaa keskenään? Vai onko helpompi listata että mitkä ei käy?
- < With great power comes great responsibility > -

Ei riemulla rajaa kun Ässällä ajaa

Poissa mara h

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 224
  • K 1200S MV Agusta F4R
Vs: BMW K1200S:n kannibalisointi
« Vastaus #1 : 26.03.14 - klo:11:18 »
Putkisto käy mielestäni suoraan,olin lukevinani jostain, siitä olevan tehon kannaltakin hyötyä

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: BMW K1200S:n kannibalisointi
« Vastaus #2 : 26.03.14 - klo:21:43 »
K12 putkisto sopii K13:een muuten,mutta kanteen tulevat tiivisteet pitää olla paksummat.Itse laitoin 3mm kuparitiivisterenkaat em. paikkaan.
Woimaläpän vaijerin kun ottaa pois ja jättää sen moottorin paikalleen,niin ei tule vikailmoitustakaan.
Penkissä saatiin vakio 13:n putkiston ja "avarretun" K 12 putkiston eroksi vajaat 2 hp rwp.
Siis K1300S pyörässä.PCV + Autotune samoilla tavoitearvoilla.
Man cannot live on beer only.

Poissa Chelios

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 12
  • BMW K1300S
Vs: BMW K1200S:n kannibalisointi
« Vastaus #3 : 27.03.14 - klo:23:21 »
K12 putkisto sopii K13:een muuten,mutta kanteen tulevat tiivisteet pitää olla paksummat.Itse laitoin 3mm kuparitiivisterenkaat em. paikkaan.
Woimaläpän vaijerin kun ottaa pois ja jättää sen moottorin paikalleen,niin ei tule vikailmoitustakaan.
Penkissä saatiin vakio 13:n putkiston ja "avarretun" K 12 putkiston eroksi vajaat 2 hp rwp.
Siis K1300S pyörässä.PCV + Autotune samoilla tavoitearvoilla.

Kyseisestä K1200S:stä löytyy ilmeisesti Akran kokoputkisto hiilikuituänkkärillä, eli pyörässä ei ole vakioputkea. Muuttaako tilannetta? Jos tälläiseen on vaihdettu niin varmaan nuo tiivisteet on vaihdettu myös.. Tuleekohan noiden putkien mukana omia tiivisteitä..? No mutta kiitos tästä jo tässä vaiheessa. Alkaa kannibalisointi houkuttelemaan.
- < With great power comes great responsibility > -

Ei riemulla rajaa kun Ässällä ajaa

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: BMW K1200S:n kannibalisointi
« Vastaus #4 : 28.03.14 - klo:19:04 »
Luultavasti tuo Akra sopii heittämällä,tiivisteethän kannattaa kuitenkin laittaa uudet,niin ei sitten supsuttele välistä.Mittaa vaan sen käyrästön kannen sisään menevän olakkeen pituuden ja sen mukaan oikean vahvuiset tiivisteet,niin,ettei pohjaa.
Tuo Akra säädettynä varmaan aiheuttaa tehon ja etupyörän nousua.
 hesse_cool
Man cannot live on beer only.

Poissa Chelios

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 12
  • BMW K1300S
Vs: BMW K1200S:n kannibalisointi
« Vastaus #5 : 16.03.15 - klo:13:17 »
Enpäs ikinä muistanut tänne jakaa (meni .orgin puolelle) lopputulosta tän prokkiksen osalta:

"Kävin penkittämässä oman K1300S:n..

Sitä ennen toki siihen asennutin Akran "kokoputken" hiilikuitusliparilla, vaihdettiin K&N vapaavirtaussuodattimet, pistettiin PC5 kiinni ja säädettiin kone kohdilleen.

Lopputulemaan pitää olla tyytyväinen: Takapallolta mitattiin 168,8hv konetehon ollessa tällöin n. 196hv. Kuva tuossa liitteenä. Kardaani aiheuttaa melkoisesti tuota tehohäviötä.. Joka tapauksessa pyörän luonnetta saatiin enemmän sinne suuntaan mitä haettiin, käytös meni sulavammaksi ja ajettavuutta voisi kuvailla adjektiivilla kevyempi. Kulutuskin tippui kivasti 0,4 - 0,5l / 100km."

- < With great power comes great responsibility > -

Ei riemulla rajaa kun Ässällä ajaa

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: BMW K1200S:n kannibalisointi
« Vastaus #6 : 16.03.15 - klo:20:26 »
Takapallolta mitattiin 168,8hv konetehon ollessa tällöin n. 196hv. Kuva tuossa liitteenä. Kardaani aiheuttaa melkoisesti tuota tehohäviötä.. Joka tapauksessa pyörän luonnetta saatiin enemmän sinne suuntaan mitä haettiin, käytös meni sulavammaksi ja ajettavuutta voisi kuvailla adjektiivilla kevyempi. Kulutuskin tippui kivasti 0,4 - 0,5l / 100km."

Vaikuttaa onnistuneelta muutostyöltä.Samansuuntaisia tuntemuksia aikoinaan oman K 13:n kanssa.Oikein säädettynä tuo laite menee tosi pienellä kulutuksella normaalipyörittelyissä.Jatkojalostuksessa kannattaa vielä laittaa Autotune,saa kätsästi pari tehokarttaa napin taakse. 03Biker
Man cannot live on beer only.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: BMW K1200S:n kannibalisointi
« Vastaus #7 : 17.03.15 - klo:09:51 »
Kruisailualueille voi tosiaan laittaa aika ohuet seokset ja sen huomaa matka-ajossa vähäisenä tankkaustarpeena. Ei ole mitään järkeä laittaa pienille kierroksille ja kaasuasennoille rikasta seosta.

Itsellä on PCV+Autotune, mutta tuossa säästöalueella tuli kyllä ongelmia, eli jotkin kohdat menivät toistuvasti ja havaittavasti liian laihoiksi jostain syystä, kenties ilmansyöttö pakosarjaan nolla-/pikkukaasuilla pitäisi tukkia. Kahta karttaa en ole käyttänyt nappiohjattuna, vaan valitsen kytkimellä autotunen päälle/pois. Jos näin tekee, niin on hyvä olla pohjakarttana vaikkapa penkissä säädetty versio. Autotune päällä siihen tehdään ajossa 'trimmauksia' (rinnakkaiskarttaan) ja kytkintä kääntämällä trimmaukset ja autotune putoaa pois päältä, eli palataan penkissä säädettyyn peruskarttaan.

Saatan kyllä vaihtaa kartan jos otan killerin ulos, vaikkakin useimmiten juuri se kartta on sisällä myös killerin kanssa, ei niissä niin paljoa ole eroa normialueella. Voimassa kyllä on, ilman killeriä on selkeästi virkeämpi.

Ja jos on PCV, niin miksei laittaisi myös shifteriä, ellei jo ole.

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal