Kirjoittaja Aihe: K1200R Sport jarrunesteiden vaihto, teil integral, ei servoja  (Luettu 12081 kertaa)

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Niin, kyllä minäkin muistelin, että jotain nippoja pitää avata ja nestettä laittaa johonkin. Ja että molemmissa päissä sama juttu, ehkä.  :D

Täytyy kokeilla.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Homma suoritettu jarruneste-imurilla satuloista. Lopuksi pääsylinterin ilmaus manuaalisesti.

Imuri vetää väkisin ilmaa sisään nipan kierteestä. Se on niin lyhyt ettei vaseliinin laitto esteeksi kierteeseen helposti onnistu. Suzukissa kierrettä näkyy melkein sentti. Homma kuitenkin hoituu, eli nestettä saa imettyä systeemin läpi helposti.

Tuossa keksinnössä on manuaalista poiketen jokin keltainen foami etupään nestesäiliössä. Estänee hölskymistä, mutta tekee myös nestepinnan havainnoinnin hankalaksi. Ja hiukan pienentää tilavuuttakin. Jotenkin muistelen ettei foamia olisi alunperin ollut.

Poissa atomic

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • R1200GS LC Triple Black
Jotenkin muistelen ettei foamia olisi alunperin ollut.

Joo, ei ole alunperin ollu ainakaan K:ssa. Olis laittannet mulle recallin yhteydessä mutta ei ollut liikkeessä silloin niin jäi laittamatta.
"Vain eksymällä voi löytää jotain uutta"

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Niin, kyllä minäkin muistelin, että jotain nippoja pitää avata ja nestettä laittaa johonkin. Ja että molemmissa päissä sama juttu, ehkä.  :D

Täytyy kokeilla.

Meinasin siis, että nesteet vaihtuu ilman imuriakin. Hitaammin tosin  juoppo4
K 13 Bemussa oli foami säiliössä.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Juu, ei tuo 20€ imuri välttämätön ole. Mutta jos systeemiin on joutunut reilummin ilmaa, on kahvasta vemputtaminen aika tehotonta, kuten jotkut välillä valittavat. Imuri vetää kyllä nesteen, vaikka sitä ei olisi kuin säiliössä. Esimerkiksi letkujen vaihdon jälkeen.

Jarrusatuloiden kaikki männät kannattaa olla pohjaan painettuina nestettä vaihdettaessa, kuten ohje sanoo. Muutenhan vanhaa nestettä jää satuloihin. Imuria käytettäessä männät myös pysyvät pohjassa pitämättäkin.


 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal