Kirjoittaja Aihe: Nokkaketju..  (Luettu 95684 kertaa)

Poissa mara h

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 224
  • K 1200S MV Agusta F4R
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #105 : 14.06.14 - klo:05:15 »
Jos nokkaketju on käynnistyksessä löysällä, sen kuulee kyllä, rolahtaa pahalla äänellä, ja silloin on ylihyppäyksen vaara, mutta jos käynnistettäessä ei "rolaha", niin ylihyppäystä ei pitäs päästä tapahtumaan

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #106 : 14.06.14 - klo:07:17 »
Tarkistin huollosta että ylihyppäysestin oli vaihdettu samalla kun kiristinkin. Kertoivat että ylihyppäys on vielä mahdollinen mutta epätoden näköinen. Sitä nyt vaan pelästyy pientä eroa äänessä että leviikö kone kesken matkan.

Moi. Oliko ylihyppäysestin kulunut vai oliko jokin vaurio vaihdon syynä.

Poissa riviural

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 18
  • K1200S 05
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #107 : 14.06.14 - klo:12:33 »
Kirjoitin väärin. Ylihyppäys estin oli asennettu huoltokutsuna, ei vaihdettu. Vuoden 2005 k12s:ssä ei alunperin ollut ylhyppäysestintä ?
Olen niin onnellinen

Poissa riviural

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 18
  • K1200S 05
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #108 : 14.06.14 - klo:12:41 »
Jos nokkaketju on käynnistyksessä löysällä, sen kuulee kyllä, rolahtaa pahalla äänellä, ja silloin on ylihyppäyksen vaara, mutta jos käynnistettäessä ei "rolaha", niin ylihyppäystä ei pitäs päästä tapahtumaan
Rolahduksen pitäisi olla nakuttava ääni. Sitä ei kuulu. Ainoastaan yleistä resonointi räminää.
Olen niin onnellinen

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #109 : 16.06.14 - klo:16:32 »
Tarkistin huollosta että ylihyppäysestin oli vaihdettu samalla kun kiristinkin. Kertoivat että ylihyppäys on vielä mahdollinen mutta epätoden näköinen. Sitä nyt vaan pelästyy pientä eroa äänessä että leviikö kone kesken matkan.

Moi. Mielestäni, jos sinun mopossa tapahtuu ylihyppäys, On suurin mahdollisuus käynnistäessä. Hyvin hyvin pieni mahdollisuus ajossa.

Käynnistettäessä koska öljynpaineet silloin vielä matalat. Itse ei kai voi pienentää riskiä pitämällä kaasua pohjassa käynistyksessä. Entäpä jos nostaa kierroksia sammutuksessa jotta kiristäjään jäisi isompi paine...?

Moi. Olin löytävinäni kysymyksen tai ainakin kysymysmerkin. Hidas57 on antanut ohjeen miten on meneteltämä jos löytää kysymyksen.

Jos olet katsonut miten tohtori V Rossi kyykistyy mopon viereen ennen ajoa. Uskon että nämä sinun ehdottamasi konstit ylihyppäyksen estoon ovat yhtä hyviä kuin V Rossin. Tai vaikka eivät olisi yhtä tehokkaita, eivät ne ainakaa herätä niin paljon huomiota kahvilta lähdettäessä.

mara h:la on kiristimessä rengas jota ukko bmw yritti jäljitellä jo alkupään K sarjalaisissa. mara h:n mopossa ylihyppäys on lähes mahdoton vaikka öljyn painetta ei olisi yhtää.     

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #110 : 16.06.14 - klo:18:38 »
En tästä viimeisestä paljoa ymmärtänyt...vaan ei tuo haittaa. Nokkaketjuhan siis klassisesti pitää lyhyen pärähdyksen startatessa, jonka jälkeen ei pitäisi äännellä. Eihän vaan kuulu kytkimestä, kuuluuko kytkin pohjassa?

Poissa riviural

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 18
  • K1200S 05
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #111 : 16.06.14 - klo:20:56 »
En tästä viimeisestä paljoa ymmärtänyt...vaan ei tuo haittaa. Nokkaketjuhan siis klassisesti pitää lyhyen pärähdyksen startatessa, jonka jälkeen ei pitäisi äännellä. Eihän vaan kuulu kytkimestä, kuuluuko kytkin pohjassa?
Ei vaikuta kytkimen painaminen ääneen.
Olen niin onnellinen

Poissa riviural

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 18
  • K1200S 05
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #112 : 16.06.14 - klo:21:09 »
Tarkistin huollosta että ylihyppäysestin oli vaihdettu samalla kun kiristinkin. Kertoivat että ylihyppäys on vielä mahdollinen mutta epätoden näköinen. Sitä nyt vaan pelästyy pientä eroa äänessä että leviikö kone kesken matkan.

Moi. Mielestäni, jos sinun mopossa tapahtuu ylihyppäys, On suurin mahdollisuus käynnistäessä. Hyvin hyvin pieni mahdollisuus ajossa.

Käynnistettäessä koska öljynpaineet silloin vielä matalat. Itse ei kai voi pienentää riskiä pitämällä kaasua pohjassa käynistyksessä. Entäpä jos nostaa kierroksia sammutuksessa jotta kiristäjään jäisi isompi paine...?

Moi. Olin löytävinäni kysymyksen tai ainakin kysymysmerkin. Hidas57 on antanut ohjeen miten on meneteltämä jos löytää kysymyksen.

Jos olet katsonut miten tohtori V Rossi kyykistyy mopon viereen ennen ajoa. Uskon että nämä sinun ehdottamasi konstit ylihyppäyksen estoon ovat yhtä hyviä kuin V Rossin. Tai vaikka eivät olisi yhtä tehokkaita, eivät ne ainakaa herätä niin paljon huomiota kahvilta lähdettäessä.

mara h:la on kiristimessä rengas jota ukko bmw yritti jäljitellä jo alkupään K sarjalaisissa. mara h:n mopossa ylihyppäys on lähes mahdoton vaikka öljyn painetta ei olisi yhtää.    
OK. Sitten ei estä varikolta lähdettäessä tehdyt sammakkovenytykset nokkaketjun ylihyppelyä.

Olen niin onnellinen

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #113 : 26.08.16 - klo:15:08 »
Vaihdoin äsken K1300s uuden nokkaketjun kiristimen. Ostin tiivisteet, öljysäiliön ja kiristimen.
Öljysäiliö on ainakin päällepäin samannäköinen ja numerotkin ovat melkein samat. Kiristimessä lovi ja mainostarra moottoriin päin kun asennat!
Nyt loppui särähtely käynnistyksessä. Lopullisesti selviää kun kelit kylmenevät särähtääkö käynnistäessä vai joutuuko vielä vaihtamaan nokkaketjunkin. 92000 km mittarissa. Osat maksoivat 142€
Näillä ohjeilla vaihtotyö onnistui hyvin:

http://www.i-bmw.com/showthread.php?t=56778

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=0508-EUR-12_2007_K40_BMW_K_1300_S_0508,0509_&diagId=11_4273#11317705460

ylihyppäysuoja:
http://www.bmwsportbikes.fi/index.php?action=gallery;sa=view;id=3732

« Viimeksi muokattu: 26.08.16 - klo:15:28 kirjoittanut bin laden »
Bin laden

Poissa bemari-ari

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 22
  • K 1200 S-07
Vs: Nokkaketju..
« Vastaus #114 : 09.07.20 - klo:00:25 »
Nostetaas vanhaa ketjua. Vaihdoin juuri K 1200 S -07 uuden mallisen nokkaketjun kiristimen. Alkuperäinen oli siis käytössä ja ajettukin 110 tkm. Alkoi ketjun särähdys käynnistyksessä häiritsemään vasta nyt ja selväähän on että ajat sitten tämän kanssa olisi pitänyt toimia! Varsinkin kun yleinen ongelma oli tiedossani..

Särähdys katosi samantien kiristimen vaihdon jälkeen. Aika pahantuntuisesti kone "kronksutti" ekan starttauksen jälkeen mutta parin lisästartin jälkeen kiristimen öljynpaine kohosi ja homma ok. Toimin juuri ohjeiden mukaan ja homma kävi näppärästi. Kiristimen asentamista oikein täytyy korostaa jälleen kerran eli kiristimen lovi koneeseen "sisäänpäin". Väärinpäin asennuksessa vaanii iso vahinko!
« Viimeksi muokattu: 09.07.20 - klo:00:28 kirjoittanut bemari-ari »

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal