Kirjoittaja Aihe: Peräöljyjen vaihto  (Luettu 1079 kertaa)

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Bemujammu

  • Sport jr.
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Syys 2020
  • Viestejä: 13
  • Viestieni tykkäämiset: 6
  • Ikä: 58
  • Paikkakunta: Kalix
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:12.04.21 - klo:19:49
  • K1300s
  • Kuvat
Peräöljyjen vaihto
« : 06.09.20 - klo:16:23 »
Yritin tuossa vaihtaa peräöljyt k 1300s 2009 vuosimalliin,mutten saannut silmään liioin tyhjennyspropua tai täyttöpropua,onko tässä vuosimallissa joku erikois kikka tähän toimenpiteeseen?

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 5
  • Liittynyt: Syys 2009
  • Viestejä: 342
  • Viestieni tykkäämiset: 44
  • Ikä: 49
  • Paikkakunta: Oulu
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 11:47
  • K1200S -08 ja ex -05.
  • Kuvat
Vs: Peräöljyjen vaihto
« Vastaus #1 : 07.09.20 - klo:10:05 »
Yritin tuossa vaihtaa peräöljyt k 1300s 2009 vuosimalliin,mutten saannut silmään liioin tyhjennyspropua tai täyttöpropua,onko tässä vuosimallissa joku erikois kikka tähän toimenpiteeseen?

Eikö siinä ole mitään proppua? En oo kyllä perehtynyt eri vuosimallien proppujen sijaintiin tai eroihin. Omassa K1200S -08 on proppu puolivälissä takana. Omassa saa vaihdettua, kun irrottaa äänenvaimentimen, takarenkaan, jarrusatulan (saatoin irrottaa kyllä jarrupalojenkin vaihdon takia samalla - en varma) ja sitten löysää perää paikallaan pitävän tukitangon pultin. Öljyt sisään samasta reiästä tai nopeusmittarin anturin reiästä esim. pienen suppilon avulla, jonka nokassa letkun pätkä tms. - vaatii sen anturin irrottamisen yhdellä ruuvilla.

Kuva: https://photos.app.goo.gl/RUtELQ8qY9mTSQpF6

Sitä öljyä on perässä vain vähän. 1,8 dl. Liikatäyttö aiheuttaa öljyvuodon.
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa Bozze

  • HP
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 4
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Tammi 2010
  • Viestejä: 343
  • Viestieni tykkäämiset: 138
  • Ikä: 45
  • Paikkakunta: Vaasa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 11:51
  • Yamaha Ténéré 700
  • Kuvat
    • akerblom.fi
Vs: Peräöljyjen vaihto
« Vastaus #2 : 07.09.20 - klo:17:40 »
Alla sama Youtube-videona, siinä tosin potilaana K1300GT, mutta lienee aika sama Ässään


Poissa Bemujammu

  • Sport jr.
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Syys 2020
  • Viestejä: 13
  • Viestieni tykkäämiset: 6
  • Ikä: 58
  • Paikkakunta: Kalix
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:12.04.21 - klo:19:49
  • K1300s
  • Kuvat
Vs: Peräöljyjen vaihto
« Vastaus #3 : 07.09.20 - klo:20:00 »
Vasemmalla kardanin puolella ei ole minkäänlaista proppua,mutta kuten tuossakin videossa se sijaitsee rengas puolella,,mutta täytyy ottaa rillit mukaan ja kattoa paremmin,kiitti bozze vinkeistä

Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 4
  • -Saadut: 22
  • Liittynyt: Huhti 2010
  • Viestejä: 852
  • Viestieni tykkäämiset: 307
  • Ikä: 53
  • Paikkakunta: Tikkakoski
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:22.02.21 - klo:14:37
  • K1200S
  • Kuvat
Vs: Peräöljyjen vaihto
« Vastaus #4 : 07.09.20 - klo:21:48 »
K1200S -05 pyörässäni peräöljyn vaihto menee just niin kuin MP71 kertoo. Keskellä perää on yksi proppu josta se öljy poistetaan ja lisätään. Takarengas on irroitettava ja keskituki auttaa tässä, mulla semmoinen ollut vuodesta 2010 kun laitteen ostin. Pakoputkea minulla ei tarvii irroittaa kun se on Laserin kapeampi malli, sirompi kuin alkuperäinen mökelö. Orkkis on liian hiljainenkin. Tukitangon irroittamalla saa perämurikan kääntymään ja öljyt valuu astiaan. Perämurikka ylös ja tukitanko paikalleen. Uudet öljyt sisään. Helppoa.

Mutta toi K1300GT öljynvaihto video oli tosi hyvä. Siitä opit homman.
"Ei riemulla rajaa kun ässällä ajaa"

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 5
  • Liittynyt: Syys 2009
  • Viestejä: 342
  • Viestieni tykkäämiset: 44
  • Ikä: 49
  • Paikkakunta: Oulu
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 11:47
  • K1200S -08 ja ex -05.
  • Kuvat
Vs: Peräöljyjen vaihto
« Vastaus #5 : 08.09.20 - klo:09:41 »
Näköjään vaihtoa on helpotettu, kun perää ei tartte roikottaa enää. Proppu lisätty täyttöä vartenkin ja tyhjennysproppu pohjassa. Tai tuolta minusta vaikuttaa videon perusteella.
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa Bemujammu

  • Sport jr.
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Syys 2020
  • Viestejä: 13
  • Viestieni tykkäämiset: 6
  • Ikä: 58
  • Paikkakunta: Kalix
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:12.04.21 - klo:19:49
  • K1300s
  • Kuvat
Vs: Peräöljyjen vaihto
« Vastaus #6 : 08.09.20 - klo:20:17 »
Joo ,tuossa k 1300 gt näyttää olevan proppu sekä tyhjennykseen että täyttöön, S:ssä  täytyy ottaa se pois niinkuin sanot  mp71. hali_peukku

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 63
  • -Saadut: 47
  • Liittynyt: Joulu 2009
  • Viestejä: 1570
  • Viestieni tykkäämiset: 412
  • Ikä: 2017
  • Paikkakunta: Valkeala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:09.04.21 - klo:22:07
  • R 1200 GS & Tunturi SS
  • Kuvat
Vs: Peräöljyjen vaihto
« Vastaus #7 : 08.09.20 - klo:22:20 »
Jussipolon ohjeen mukainen ”perän alas nuljautus” kannattaa tehdä vaikka joka toisen öljynvaihdon yhteydessä. Niin saa tsekattua&voideltua kardaanin takapään boorit.
Tuoreen öljyn saa sisään helposti ja oikean määrän hakemalla apteekista ison lääkeruiskun, johon lisää letkun pätkän.
Quot homines, tot sententiae.

Poissa Bemujammu

  • Sport jr.
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Syys 2020
  • Viestejä: 13
  • Viestieni tykkäämiset: 6
  • Ikä: 58
  • Paikkakunta: Kalix
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:12.04.21 - klo:19:49
  • K1300s
  • Kuvat
Vs: Peräöljyjen vaihto
« Vastaus #8 : 12.09.20 - klo:18:17 »
Näillä mennään ,vielä tuo kardaanin poorien rasvaus,on ihan tavallista vaseliinia?

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 5
  • Liittynyt: Syys 2009
  • Viestejä: 342
  • Viestieni tykkäämiset: 44
  • Ikä: 49
  • Paikkakunta: Oulu
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 11:47
  • K1200S -08 ja ex -05.
  • Kuvat
Vs: Peräöljyjen vaihto
« Vastaus #9 : 12.09.20 - klo:23:51 »
Ite oon pistany, mita on sattunu oleen. Viimeksi ns. tappirasvaa, jossa normaalia enempi molybdeenia ja tavallista sitkeampaa. Kaikki on varmasti jollain tapaa lisaaineistettuja.
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa Bemujammu

  • Sport jr.
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Syys 2020
  • Viestejä: 13
  • Viestieni tykkäämiset: 6
  • Ikä: 58
  • Paikkakunta: Kalix
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:12.04.21 - klo:19:49
  • K1300s
  • Kuvat
Vs: Peräöljyjen vaihto
« Vastaus #10 : 13.09.20 - klo:08:07 »
Oukki doukki

 

Uusimmat viestit

K1200RS:ään tankopainot kirjoitti Bozze
eilen kello 00:41

Nokkaketjun kiristin kirjoitti hidas57
04.04.21 - klo:12:44

K1200R lämmöt nousee? kirjoitti mp71
31.03.21 - klo:11:54

BMW MOTORRAD DAYS 5.-7.7.19 kirjoitti Paavo Amerikka
22.03.21 - klo:19:09

Bmw r1150 rt käynnistys ongelma kirjoitti mchuurre
22.03.21 - klo:08:46

K1300s öljymäärä kirjoitti Bemujammu
14.03.21 - klo:19:42

Etukatteen erot K1200S ja K1300S kirjoitti mp71
25.02.21 - klo:12:33

K1200S Kytkinlevyjen vaihto kirjoitti zzhot
21.02.21 - klo:13:20

Ajovalo propleema? - apuwa kirjoitti Jussipolo
21.01.21 - klo:18:42

500000 km Ässällä kirjoitti Jussipolo
28.10.20 - klo:12:24

Kytkinkori kirjoitti TMy
22.10.20 - klo:23:09

Shifterin kaapelin liitäntä kirjoitti Bemujammu
19.09.20 - klo:06:48

"RaateJutaus II" 25.-27.09.2020 Suomussalmi- Raate kirjoitti mchuurre
17.09.20 - klo:16:36

Shifteri kirjoitti atomic
13.09.20 - klo:22:06

Motoscan vs GS-911 kirjoitti Hammar
13.09.20 - klo:16:53

Powered by EzPortal