Kirjoittaja Aihe: S1000RR 2012  (Luettu 55183 kertaa)

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: S1000RR 2012
« Vastaus #15 : 20.10.11 - klo:13:24 »
Lisää vettä myllyyn:
http://hellforleathermagazine.com/2011/10/2012-bmw-s1000rr-king-of-the-hill-again/#more-21289
Ja tekstin kopio siltä varalta, että 'häviää'

The 2012 BMW S1000RR is the same as the old BMW S1000RR, just with a tweaked engine and chassis to tweak performance slightly. Peak power and torque numbers remain unchanged, but the curves grow fatter. Much more importantly, the steering angle gets steeper and the wheelbase shrinks, that should help cure the current model’s so-so handling. Oh, and heated grips are now optional, finally making this a real BMW.

Here’s all the changes at a glance:

Optimised torque curve for improved ridability.
• Expansion from two to three performance curves (one each for Rain and
Sport modes and an additional one for Race and Slick modes); Rain mode
now 120 kW (163 hp).
• Reconfigured throttle for enhanced response (particularly gentle and
sensitive acceleration in Rain mode, and immediately direct and
spontaneous response in Sport, Race, and Slick modes).
• Reduced twisting force and tighter twistgrip angle.
• Smaller secondary ratio for boosted thrust.
• Refined tuning between Race ABS and Dynamic Traction Control (DTC).
• Enlarged cross sectional area of the intake air guide through the steering
head for greater air flow efficiency.
• Better handling, steering accuracy, and feedback.
• Revised spring elements for an even wider range of damping forces.
• Suspension geometry modified with new values for the steering head
angle, offset, position of the swing arm pivot, fork projection, and spring
strut length.
• New mechanical steering damper adjustable over ten levels.
• Forged and milled fork bridge in a new design and with a smaller offset.
Revised design with a leaner tail section, redesigned side panels, centre
airbox cover with side aperture grilles, and winglets.
• For new colour variants: plain Racing Red with Alpine white, Bluefire,
Sapphire black metallic, BMW Motorrad Motorsport colours.
• Revised RR logo.
• New heel plates and leaner stabilisers on the passenger footrests.
• Redesigned LCD engine speed display for better readability and with five
dimming levels.
• Instrument cluster with the new functions “Best lap in progress” and
“Speedwarning”; deactivation of “Lamp” fault message when headlamp
or number plate carrier removed.
• Catalytic converters relocated, so no heat shield necessary.
• Expansion to the optional extras and special equipment ex works.

The S1000RR still makes 193bhp, 83lb/ft and weighs 204kg (wet), leaving it behind the new Ducati 1199 Panigale (195bhp, 179kg wet) and 2012 Kawasaki ZX-10R (197bhp and 198kg wet).

'Revised spring elements' viittaa (myös) niihin etujousiin.
« Viimeksi muokattu: 20.10.11 - klo:13:27 kirjoittanut hidas57 »

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: S1000RR 2012
« Vastaus #16 : 20.10.11 - klo:13:47 »
Noniin, kyllä tuossa saattaapi tosiaan olla et etujousiin on puututtu, hyvä BMW.

Ja muutenkin alustan geometriaan+moneen muuhun paikkaan, hienoo että näin pian tuunataan "kuntoon"! bowdown

Ennustan että ens keväänä kauppiaiden varastot pursuaa edellistä mallia, edulliseen hintaan, tietenkin. hesse_wink2


Jaaniin, aika hyvin jos keskialuetta on saatu entisestään parannettua, tosin en usko etteikö yhtään tehon kustannuksella...
« Viimeksi muokattu: 20.10.11 - klo:13:49 kirjoittanut jarZa »

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: S1000RR 2012
« Vastaus #17 : 20.10.11 - klo:14:14 »
Tehon osalta oleellinen lienee ilmanoton väljennys, jolloin poistopuolen väljennyksestä voidaan saada enempi hyötyä. Tosin siinäkin on jo vakiona pientä modia. Tuskin putoo huipputeho.

Edit: tulikin updeittiä jo tuohon laittamaani linkkiin, kuvia, käppyröitä ja pressimateriaalia.
« Viimeksi muokattu: 20.10.11 - klo:15:39 kirjoittanut hidas57 »

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: S1000RR 2012
« Vastaus #18 : 20.10.11 - klo:15:30 »
Eiks tuolla Pasin aamuisessa linkissä: superbiken sivuille jo ollu:
"In addition, the Sachs fork internals feature a bigger piston, new valving and spring rates and there’s now a manually ..."


Vaan mistään en hokannu että nokka-akseleihin olis puututtu? :mrgreen:

Edit: Vaikuttaa että kisapelin suuntaan kehittävät, joten noi kahvanlämppärit kummastuttaa. Jostain jenkkisaitilta lueskelin loppukesällä, että 2012 olis tulossa kaks eri versiota, raaseri ja vielä raaserimpi hesse_blink. Lienee kuitenkin "asiantuntijoiden" arvailua, niinku oli "lähes varma tieto" turpo-kawasta.
« Viimeksi muokattu: 20.10.11 - klo:15:37 kirjoittanut JTK »
Quot homines, tot sententiae.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: S1000RR 2012
« Vastaus #19 : 20.10.11 - klo:15:42 »
Oleellista  :mrgreen:
« Viimeksi muokattu: 20.10.11 - klo:16:06 kirjoittanut hidas57 »

Poissa JiiPee66

  • HP
  • *
  • Viestejä: 371
  • BMW HP4 ja TV4 1100 Factory
Vs: S1000RR 2012
« Vastaus #20 : 20.10.11 - klo:18:18 »
Jaa pitäisköhän vaihtaa uudenpaan.....?

Poissa DrPain

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 156
  • K1200S -08
Vs: S1000RR 2012
« Vastaus #21 : 20.10.11 - klo:19:10 »
Kait se pitää laittaa sitten tämä virallisenkin linkki, kun niin nätisti pyörittävät tuota tuossa pramilla...

http://www.bmw-motorrad.fi/fi/fi/index.html?content=http://www.bmw-motorrad.fi/fi/fi/bike/sportbikes/s1000rr_my2012/s1000rr_mu_overview.html
DrPaiN & K1200S -08

Carbon

  • Vieras
Vs: S1000RR 2012
« Vastaus #22 : 21.10.11 - klo:06:11 »
Tässä se nyt on:

http://www.superbike.co.uk/viewers/viewcontent.aspx?contentid=2354&catid=news&subcatid=mainnews&longtitle=The+new+2012+BMW+S1000RR%3a+tweaked+chassis%2c+'more'+low+rev+grunt%2c+improved+electronics

Jumankekka, tuleepa nameja muutoksia...Caaaarboniiiii, ei sillä sun wanhalla tee enää yhtään mitään,hae pois se sieltä tuunauksesta, tässä sun seuraava pyörä. hesse_blum

Ja vielä...lämpökahvatki hesse_blink hesse_blink..ei hitto, valmis tourinki vehje.



Jaaha, vai ei enää ole 2010 räärää romurautaa arvokkaampi knuppel2 No, onhan se totta että nuo ensimmäiset versiot mistä vain laitteesta on vähemmän parempia kuin pari vuotta jo palautetta saaneet uutuudet. app kun kirjoitti tuolla toisaalla että ei sen merkin niin väliä, kunhan vain sopiva kärpänen ja kuume siihen päälle iskee, niin se riittää, amen !
Olis se kiva tietää kun esim mun pyörässä on se optimaalinen limiitti 100 %, niin kuinkakohan paljon siitä meikäläinen ottaa irti ? 62,3% ? Tarkoitan niinkuin radalla.
Nopeustestissä sain sen 302, siitä ei enää paljon limiittiä ole jäljellä....
« Viimeksi muokattu: 21.10.11 - klo:06:17 kirjoittanut Carbon »

Poissa Kemo81

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 21
  • Bmw s1000rr 2010
Vs: S1000RR 2012
« Vastaus #23 : 21.10.11 - klo:07:39 »
Nyt on ainakin Facebookissa bmw motorrad sivuilla uudesta kvia ja videoit.:)

Iselle ei oikein osunu silmään muuta kun takakatteessa ilmanotot joist näki koko perän läpi,eli jotkin metalliverkot tms.Edessä olevat pienet splitterit/ilmanohjaimet oli muuttuneet läpinäkyväksi eli jotai pleksiä jne..Värit tietty ovat uudet.Mageita pikku muutoksia.
S1000rr Thunder Grey
E91 325i Arktis Metal

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: S1000RR 2012
« Vastaus #24 : 21.10.11 - klo:11:03 »
Linkki lisää NAKS
Quot homines, tot sententiae.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: S1000RR 2012
« Vastaus #25 : 21.10.11 - klo:12:38 »
Itselle ei sinällään ole merkitystä tällä uutuudella, mutta näin merkkifoorumin kannalta se tarjoaa piristystä. Ja antaa toivoa vastaavanlaisen tekniikan tulemisesta myös enempi kiinnostavaan genreen. Joka tapauksessa näyttävät panostaneen keskeisesti oleelliseen, eikä vanneteippeihin. Testit sitten näyttävät kuinka siinä on onnistuttu.  smiley_hitler-t

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: S1000RR 2012
« Vastaus #26 : 21.10.11 - klo:12:45 »
No jos vuoden 2010 testien voittokulkua kattelee, niin tuskin uutuuskaan tulee sen huonommaksi jäämään, päinvaston on odotettavissa vielä parempia tuloksia, näin uskon sillä onhan tuossa puututtu "kovalla kädellä" oikeestaan kaikkeen, missä ei niin loistanut ja enemmänkin. bowdown

Mut kuka hemmetti noita värejä oikeen suunnittelee, taas on kuin tikkurilan värikartasta napattuja.

Poissa Raaseri

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 122
  • 998s FE, SX-F 350
Vs: S1000RR 2012
« Vastaus #27 : 21.10.11 - klo:13:18 »
Nätit pikku päivitykset. Tuo haarukan uudistus on mielenkiintoinen, keulassa vaimennukset ei oikein kovaa ajoa ihan palvelleet, vaan olisi varmaankin vaatinut modifikaatioita. Takapäässä en nyt varsinaisesti toiminnallista heikkoutta edes rata-ajossa huomannut. Taipumus keulia liikaa varmaan juontuu takaakin, mutta enpä osaa sanoa paljonko sitä silti katukäyttöön tarkoitetulla iskarilla pois saadaan.

Uusi on uusi, mutta itse jos Bemariin ensi kaudeksi jään, tarvii miettiä tarkkaan laittaako vanhaan keulaan Öhlärin big pistonit cartridgen reilu tonnilla, vaihtaako sen takia vaihtaa koko mopo. Se nyt on ainoa itseäni teknisesti kiinnostava heikkous nykyisestä.

Panigalella noi ongelmat poistuis, ja sais lisäksi kauniin äänen ja muotoilun. Mutta noiden välissä tullee olemaan ~8k€ ero.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: S1000RR 2012
« Vastaus #28 : 21.10.11 - klo:13:33 »
No on ne sentään keksineet useampia värejä kuin yhden sävyn vihreän ja mustan.  :mrgreen:

Ehkä perusongelma näissä värityksissä yleensäkin on, että kun moottori, runko ja vanteet ovat aina mustat, niin nuo muutamat eriväriset lärpäkkeet korostuvat ja periaatteessa hyväkin väri näyttää huonolta. No, ei ole nuo bemarin värit ostoksille kirvoittaneet sitten 2007.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: S1000RR 2012
« Vastaus #29 : 21.10.11 - klo:16:19 »
« Viimeksi muokattu: 20.01.12 - klo:13:49 kirjoittanut jarZXa »

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
eilen kello 10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal