Kirjoittaja Aihe: RR kokemukset  (Luettu 99353 kertaa)

Poissa Raaseri

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 122
  • 998s FE, SX-F 350
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #180 : 05.09.11 - klo:17:01 »
Olen liian vanha vastaamaan oikein. Mulla on opittua mutua tuota elektroniikkaa kohtaan, jolla ei ole mitään oikeaa todellisuuspohjaa. Ja kun katsoo noita SBK ukkoja, osalla on ABSit poistettu kokonaan. Suurin osa pitää kai luistoneston toiminnassa, mutta ajaa kuivalla ABSitta. Toisaalta erityisesti sateella suurin osa ajoi kai ABSeilla.

Ja ne on VETOMIEHIÄ. Ne osaa ajaa. Mä ajan sinne päin ehkä vielä vaikka parhaasta kaudestani on 10v, ja pyrin pitämään nollariskin. Silti luulen että tatsi on melko hyvää tasoa siihen mitä etupyörän alla tapahtuu, verrattuna normiratapäivän kiertäjiin. Tosin kaatumaton en kuvittele olevani, tiedostan että se on mukana joka kierroksella, joka mutkassa.

Kuulemani perusteella olen muodostanut mielipiteen että BMW:n omat ohjelmat on aika isoilla marginaaleilla. Ilman muuta luuopuisin RACE-moodista ja nimenomaan SLICKsillä, koska toi keulimisenesto leikkaa aivan liian rajusti. Mulla oli ABSin kanssa tunne että menee joka paikkaan metrin leveeksi, eli ABS vie inan ja hitusen tehoa jarrusta. Ja tuskin BMW tehtaalla on paljoa miettinyt NTECien kaltaisten liimakumien käyttöä, ne on tehneet sen "turvalliseksi" jenkkien kanjoniteiden Ghostridereille. Jos boksin ohjelmat päivittäs Alphalla liimakumeille, varmaan itsekin käyttäisin ABSia. Nyt en kun het tuntuu siltä että joku muu ohjaa tilannetta liikaa.

Siihenkin varmasti tottuisi, mutta olen vanha koira... Summasummarum. Liimakumeilla rataa ilman muuta SLICKsillä. ABSitta vain jos on luottamus omiin kykyihin. Kaikista mielipiteistä seuraavista kokeista vastuu on lukijalla.

PS. itselleni alkaa aina sattua (kirjaimellisesti) silloin kun luulee osaavansa. En oikein muuten osaa selittää miksi eilen ekalla kiekalla crossia hyppäsin koko pöytähyppyrin yli kauas tasaselle ja nyt liikun kepeillä.  oops2

« Viimeksi muokattu: 05.09.11 - klo:17:02 kirjoittanut Raaseri »

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #181 : 05.09.11 - klo:18:03 »
Pidän edellisen perusteella ABS:n edelleen toiminnassa. Kun siihen on jo tottunut, on varmasti parempi treenata jarrun kanssa mutkaan tuloa hitu-ukon valvonnassa. Ei se menoa hidasta kuitenkaan, ja jos niin tekeekin, varmasti oikeassa kohtaa. Kun soitin Turkuun tuosta sensoriremontista, kysyin samalla sieltäkin suunnalta mielipidettä, ja hyvin oli samanlainen vastaus kuin Raaserilla. ABS on kuulemma ollut käytössä joillain kisaa aktiivisesti ajavilla kuskeilla myös kuivalla kelillä, ja ajat aivan samalla tasolla kuin ilman ajavilla. Turvallisinta oli hänenkin mielestään pitää systeemi päällä, jos ei ole opetellut ensin ilman näitä ajamaan.

Luistoneston laitan SLICK-moodiin, koska tälläkin vähäisellä kokemuksella on jo kertynyt niin paljon takapyörän lipsumista, että näillä renkailla tohtii varmasti jatkaa näin. Nyt kun joutui ajamaan ilman elektroniikkaa jonkun aikaa, oli mukava huomata, että etupyörää pystyi pitämään pienessä matalaliidossa kaasun hienosäädöllä, toisin kuin RACE-moodin kanssa, joka leikkaa kuin veitsi yhtäkkiä vedon pois, vaikka etupyörä olisi ihan hyvässä asennossa, eli aivan pinnan lähellä. Tähän pitäisi tulla muutos SLIKCK-moodissa, joka antaa keuliakin enemmän.

Jarruvoimaa on liiankin kanssa tässä mopossa, ja nyt vaan koitetaan löytää eri mutkiin sitä oikeaa balanssia jarruihin. Ei niin paljoa, että mopo nyökkäilee liikaa, mutta kuitenkin niin paljon kun pystyy ajettavuuden säilyttäen.

Poissa Kemo81

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 21
  • Bmw s1000rr 2010
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #182 : 07.09.11 - klo:16:44 »
Itse ollut kyllä suht tyytyväinen ninja vuosien jälkeen.Keväällä omasta penkitettiin:189.8hp/119.1nm fillarilta.Akraa lukuunottamatta vakio.Mielenkiintoinen tuo käyrästö noilla elektroniikan aiheuttamilla eroilla.Yllättävän pientä teho eroa rain modella ja sit ilman mitään rajoitteita:)
Kulutus ollut melkeimpä alle 6 litran omassa ajossa.
S1000rr Thunder Grey
E91 325i Arktis Metal

Carbon

  • Vieras
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #183 : 07.09.11 - klo:19:27 »
Olen nyt vuoden päivät ajellut RRäällä. Ajaa tykkään ja potentiaalia löytyy enemmän mitä minä hallitsen.
Muutama vikakin on matkalla tullut, isompana tuo nokka-akselin rikkoutuminen.
Erinäkösillä bensoilla on kulkenut, 98 tai Shellin ferraribensaa yleensä, en tuota 95 ole edes kokeillut.
Nyt mitä kokeilin viimeksi oli DIESELIÄ  hedari Ei muuten toimi ashamed

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #184 : 08.09.11 - klo:09:57 »
Saksalaisfoorumia silmäillessä tuli vastaan tarina, jossa jonkin sortin kilvanajaja testaili tietyllä radalla tonnisia pyöriä. Ensin vakiona, mutta slickseillä. Ajat oli 2min pintaan. Sitten pyörät rakennettiin normaalityyliin, alusta, putki, PC. Ajoista putosi keskimäärin 2.5s pois. Eli aika vähän nuo viritykset toi lisää kyytiä. Tästä voisi päätellä, että kyytiä on jo vakiona aika mukavasti, kunhan on hyvät renkaat alla. Lisää eroja tietysti tuo kuski: ajotaidot, paino, fysiikka yms. Varmaankin omalle fysiikalle säädetty pyörä antaa enemmän luottoa, vaikka taitokaan ei olisi ihan huipussa.  airrev

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #185 : 08.09.11 - klo:11:51 »
Tämän saman testin teki eräs woorumin jäsen Alastarossa hiljan. 1.22.3 meni täysin vakiolla puimurilla, pelkät renkaat vaihdettu, ja seos selvästi kovempi, kuin aika-ajossa käytetään, tai kisassakaan. Kuskin tämän kesän ratakilometritkin lienevät lähinnä tuntuman ylläpitoa tähtäävällä tasolla. 1.19 ajalla oltaisiin eturivissä SM-osakilpailussa, tai ainakin toisessa.
Kyllä meillä nykyään vehkeissä on varaa. Alustan säädössä on vaan vaikein kohta se jossa pitää ajon aikana suorittaa säätöä kaasu- ja jarrukahvalla. Näistä kun löytää oikeat asetukset, 1.20 aikoja vaan jahtaamaan porukalla!

Poissa Kemo81

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 21
  • Bmw s1000rr 2010
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #186 : 12.09.11 - klo:08:55 »
Olen nyt vuoden päivät ajellut RRäällä. Ajaa tykkään ja potentiaalia löytyy enemmän mitä minä hallitsen.
Muutama vikakin on matkalla tullut, isompana tuo nokka-akselin rikkoutuminen.
Erinäkösillä bensoilla on kulkenut, 98 tai Shellin ferraribensaa yleensä, en tuota 95 ole edes kokeillut.
Nyt mitä kokeilin viimeksi oli DIESELIÄ  hedari Ei muuten toimi ashamed

Nokkaakselin rikkoutuminen?Kerro ihmeessä lisää!?
S1000rr Thunder Grey
E91 325i Arktis Metal

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
eilen kello 10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal