BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => K1200S & K1300S => Viat & Huollot => Aiheen aloitti: jarska - 20.10.09 - klo:19:25

Otsikko: Jarrupalat
Kirjoitti: jarska - 20.10.09 - klo:19:25
Tuolta toisesta ketjusta pulpahti mieleen, et kysympäs hieman milloin kannattee vaihdella paloja.

Kuten jo olette huomanneet en ole mikään expertti näissä teknisissä asioissa, mut innostus sitäkin kovempi yrittää tehdä jotain itte.  grin

Eli mulla mittarissa nyt about 15 tkm ja kun vahdoin nuot rattaat, huomasin etupaloissa silleen reunoilta jo "rispaantumista".

Vaihdetaanko palat aina automaattisesti takuuhuollossa jossain tietyssä kilsamäärässä vai onko paree itte huolehtia noista?

Ja millasia välejä noilla yleensä päästellään ennen vaihtoa?
Otsikko: Re: Jarrupalat
Kirjoitti: Repa - 20.10.09 - klo:21:56
Lainaus käyttäjältä: jarska
Tuolta toisesta ketjusta pulpahti mieleen, et kysympäs hieman milloin kannattee vaihdella paloja.

Kuten jo olette huomanneet en ole mikään expertti näissä teknisissä asioissa, mut innostus sitäkin kovempi yrittää tehdä jotain itte.  grin

Eli mulla mittarissa nyt about 15 tkm ja kun vahdoin nuot rattaat, huomasin etupaloissa silleen reunoilta jo "rispaantumista".

Vaihdetaanko palat aina automaattisesti takuuhuollossa jossain tietyssä kilsamäärässä vai onko paree itte huolehtia noista?

Ja millasia välejä noilla yleensä päästellään ennen vaihtoa?

Mulla on nyt liki 40 kymppiä kasassa, joista itse ajettuja tasan puolet. Veikkaan, että mopossa on alkuperäiset palat vielä. Vaihdan talvella ainakin etupalat, koska uudet on jo hankittu. Olivat hemmetin kalliit, taisivat maksaa jotain 160 €. Toisaalta, kun kuuntelee juttuja Bilteman ym. tarvikepaloista joilla ajetaan muutama tuhat km, taitaa olla viisaampaa vaan käyttää originaalipaloja. Palakustannukset / km samat, mutta vaihtotöitä paljon vähemmän. Ja vaihtotyö maksaa, jos hommaa ei tee itse. Ja laiska mieshän ei sitä usein viitsi tehdä...

Ei noihin paloihin mitään rispaantumista kyllä kuuluisi tulla. Ne kuluvat yleensä aika tasaisesti. Kannattaisikohan tarkistaa vielä uudelleen? Jos niistä lohkeilee paloja reunoista, niin sitten pitää kyllä alkaa miettimään syytä. Normaalisti niihin saa koloja aikaiseksi vain väärällä käsittelyllä, esim. ruuvimeisselillä vääntämällä (kun irroittaa jarrusatuloita esim. renkaan vaihdon yhteydessä).

t. Repa
Otsikko: Re: Jarrupalat
Kirjoitti: jarska - 20.10.09 - klo:22:02
Mä otin varovasti irti, eikä tarvinnu edes käyttää meisseleitä kun lipsahti jarrusatula pois paikaltaan.

Pitääpä kattoa tarkemmin, minusta ne näytti just semmosilta lohkeamilta reunoilla, ei pahoja mut kuitenkin.
Otsikko: Re: Jarrupalat
Kirjoitti: Eka - 20.10.09 - klo:22:21
Repa, sulla oli Ferodo Platinium -jarrupalat. Alkuperäise alkoivat vonkua muutaman tonnin jälkeen, eikä vonkuna loppunut, vaikka viilailin kulmat ja yritti vaikka mitä. Nuo ovat vähän pehmeämmät kuin alkuperäiset sintteripalat. Hyvin ne silti ovat kestäneet näköjään. Alkuperäiset tuntuivat enemmän "metallisimmilta".
 
Paloissa on kulumisurat. Näkee, kun katsoo jarrukenkiä jarrusatulan päältä aukosta. Jos on jotain milli jäljellä, niin urat loppuvat ja on syytä vaihtaa. Olikohan KS:ssä vielä takana satulassa reikä, josta katsomalla näkee jarrupalan kitkapinnan. Jos se on kulunut, niin reiästä näkyy jarrulevy... noin muistelisin.
Otsikko: Re: Jarrupalat
Kirjoitti: Repa - 20.10.09 - klo:23:41
Lainaus käyttäjältä: "Eka"
Repa, sulla oli Ferodo Platinium -jarrupalat. Alkuperäise alkoivat vonkua muutaman tonnin jälkeen, eikä vonkuna loppunut, vaikka viilailin kulmat ja yritti vaikka mitä. Nuo ovat vähän pehmeämmät kuin alkuperäiset sintteripalat. Hyvin ne silti ovat kestäneet näköjään. Alkuperäiset tuntuivat enemmän "metallisimmilta".
 
Paloissa on kulumisurat. Näkee, kun katsoo jarrukenkiä jarrusatulan päältä aukosta. Jos on jotain milli jäljellä, niin urat loppuvat ja on syytä vaihtaa. Olikohan KS:ssä vielä takana satulassa reikä, josta katsomalla näkee jarrupalan kitkapinnan. Jos se on kulunut, niin reiästä näkyy jarrulevy... noin muistelisin.

Ok. Kiitos tiedosta Eka.

Tarkistetaan takapalat samalla. Ovat kyllä näyttäneet ihan hyviltä.
Vaimon auton kanssa kävi juuri samoin. Piti vaihtaa 6000 km ajettuun autoon tarvikepalat, kun alkuperäispalat vinkuivat vaikka mitä yritti.

t. Repa
Otsikko: Re: Jarrupalat
Kirjoitti: puujahke - 26.11.09 - klo:20:46
Ne alkuperäiset palat kestää tosi pitkään. Mul meni vaihtoon 40k huollossa, silloin ajettu 41,5k. Olis viel päässyt muutaman tonnin, mut huoltomies osotti sormellaan renkaan reunoja ja vaihtoon sit meni, sekä eteen, että taakse. (ei olis radalla varmaan kahta-kolmea päivää kestäneet). Ko pyörä 2005 ja tehostetuilla jarruilla, hyvin toimi mulla, vaikka muutakin olen kuullu. Uus akku joka kevät ja johan tuli vaivaton vehjes.
Syssyllä se meni vaihtoon ja ens kevääks sit vähän erilainen bemari  :mrgreen:
Otsikko: Re: Jarrupalat
Kirjoitti: Geeäsäxähvä - 27.11.09 - klo:07:41
Motskarien tarvikepalojen laatu voi olla vähän autopuolen vastaavia parempi. Mulla on nyt Suzukissa 17 000 ajetut tarvikepalat edessä ja vielä on pintaa vaikka kuinka. Ihan tavalliset EBC:n palat, ei mitään sintteriä. Autopuolelta muistan kun joskus 90-luvulla köyhänä nuorena poikana ostin Bilhelvetestä tarvikepalat sorollaan ja sain sitten vaihtaa 10 000 kilsan jälkeen  hesse_blink Ala-arvoiset siis.
Otsikko: Re: Jarrupalat
Kirjoitti: Jussiboy - 27.11.09 - klo:22:03
Palat voi kulua loppuun todella nopeastikin ja silloin joku yhtä tyhmä kuin minä voi tuhota jarrulevyn. Jarruttelin Alpeilla aika paljon takajarrulla ja painoa oli ässässä varmaan lähelle 500 kg, niin palat oli loppu alta aikayksikön.
Takapalat voi ainakin vanhemmassa ässässä tarkistaa katsomalla pakoputken puolella olevasta reiästä kaliberissa näkyykö läpi vai ei, pitäis vaan jaksaa nousta pyörän päältä.
Otsikko: Re: Jarrupalat
Kirjoitti: Eka - 27.11.09 - klo:23:18
Mulla vaihdetaan HP2 Sportissa eteen palat 20t huollossa. Ei ne nyt ihan loppu vielä ole, mutta ei riittäne seuraavaan huoltoon, joten menköön. Tuolla tulee jarruteltua reippaammin kuin Megamotolla. Siinä on kymppitonni enemmän kilsoja ja reilusti pintaa jäljellä.
Otsikko: Re: Jarrupalat
Kirjoitti: Repa - 04.01.10 - klo:13:39
Nyt en kyllä kehtaisi tunnustaa, mutta kun nykäisin nuo Ferodon palat pois moposta vaihtaakseni uudet palat tilalle, niin hämmästyin noiden vanhojen palojen kuntoa.  Pintaa on vielä 3 mm jäljellä. Ja kun uusissa paloissa on 4.4 mm, niin vanhat palat menevät kyllä takaisin paikalleen. Ja kilometrejähän on takana noilla paloilla jotakin 35.000...38.000 tkm.

Palojen kunto kertoo varmaan ihan liikaa minun sporttisesta ajotyylistäni...

t. Repa
Otsikko: Re: Jarrupalat
Kirjoitti: jarska - 04.01.10 - klo:14:02
Lainaus käyttäjältä: Repa
Nyt en kyllä kehtaisi tunnustaa, mutta kun nykäisin nuo Ferodon palat pois moposta vaihtaakseni uudet palat tilalle, niin hämmästyin noiden vanhojen palojen kuntoa.  Pintaa on vielä 3 mm jäljellä. Ja kun uusissa paloissa on 4.4 mm, niin vanhat palat menevät kyllä takaisin paikalleen. Ja kilometrejähän on takana noilla paloilla jotakin 35.000...38.000 tkm.

Palojen kunto kertoo varmaan ihan liikaa minun sporttisesta ajotyylistäni...

t. Repa

No johan on kestävät palat, tai sitte sä et tosiaankaan jarruttele. hesse_blink
Otsikko: Re: Jarrupalat
Kirjoitti: Repa - 04.01.10 - klo:14:42
Lainaus käyttäjältä: jarska
Lainaus käyttäjältä: Repa
Nyt en kyllä kehtaisi tunnustaa, mutta kun nykäisin nuo Ferodon palat pois moposta vaihtaakseni uudet palat tilalle, niin hämmästyin noiden vanhojen palojen kuntoa.  Pintaa on vielä 3 mm jäljellä. Ja kun uusissa paloissa on 4.4 mm, niin vanhat palat menevät kyllä takaisin paikalleen. Ja kilometrejähän on takana noilla paloilla jotakin 35.000...38.000 tkm.

Palojen kunto kertoo varmaan ihan liikaa minun sporttisesta ajotyylistäni...

t. Repa

No johan on kestävät palat, tai sitte sä et tosiaankaan jarruttele.  hesse_blink

Ajamista vartenhan mopot on tehty. Eikä jarruttelemista...

t. Repa
Otsikko: Re: Jarrupalat
Kirjoitti: Speed King - 04.01.10 - klo:22:44
Alkuperäiset etujarrupalat alkoivat vinkua varsinkin lämpimällä kelillä siinä 12.000 km:n paikkeilla. Kokeilin kuparitahnaa, levyjen puhdistamista, jarrujen puhdistamista ja tehokasta jarrutusta + pintojen hiomista. Lopulta ratkaisu löytyi Nippy Normansilta tilatuista keraamisista paloista. Jarrutuntuma ei sanottavasti muuttunut paloja vaihtamalla, mutta vonkuminen loppui (ensimmäisen polven servojarrujen tuntuma on mikä on). Jotkut ovat menestyksellä korjanneet jarrunsa lisäämällä palojen sisäpuolelle ohuen peltilevyn.
Otsikko: Vs: Jarrupalat
Kirjoitti: DrPain - 18.07.10 - klo:21:39
Nostetaas tätäkin aihetta taas esille.

Millaisilla kilometreillä on orkkispalat mennyt vaihtoon? Mulla alkaa olla 24k mittarissa ja katselin että jarrunesteen pinta hieman vajonnu, paloissa ei niin paljon jäljellä ja sylinteritkin jo aika ulkosalla.
Otsikko: Vs: Jarrupalat
Kirjoitti: DrPain - 20.07.10 - klo:23:24
No tuli tänään vaihdettua palat 24tkm paikkeilla, helppo homma

Sisemmät palat olivat kuluneet niin ettei kulutus-uria juurikaan ollut jäljellä. Näyttää tuo rata-ajo syövän hieman nopeemmassa tahdissa pintaa pois. Olishan noilla vielä ajellut, mutta en halua tilanteeseen että ne loppuu jossain tiukassa jarrussa...

Aika suolanen hinta 160e palat eteen
Otsikko: Vs: Jarrupalat
Kirjoitti: mp71 - 19.05.11 - klo:22:19
Vaihdoin etujarrupalat tuossa muutama viikko sitten Lucaksen uusiin palohon, kun entiset oli aika lopussa. Näyttää kitisevän nuo Lucaksen palat. Pitänee kokeilla viikonloppuna pistää vähän kuparitahnaa palojen taakse ja satulaan palaa vasten ja seurailla hiljeneekö.

Ootteko saaneet kitiseviä paloja hiljaiseksi muutan kuin paloja vaihtamalla erilaisiin?
Otsikko: Vs: Jarrupalat
Kirjoitti: mp71 - 22.05.11 - klo:21:50
Näyttihän nuo hiljenevän kuparitahnalla ainakin toistaiseksi. Sivelin vähän jarrusylinterin päähän (jarrupalan taakse) ja jarrusatulaan siihen kohtaan, jossa pala liukuu liikkuesssaan.
Otsikko: Vs: Jarrupalat
Kirjoitti: Olli - 15.06.11 - klo:09:57
Miten tuo takajarrupaloja kiinni pitävä tappi irtoaa ? Sokka on pois jo. Etsinkö isomman vasaran vai mikä siinä pitelee ? K12S siis kyseessä.
Otsikko: Vs: Jarrupalat
Kirjoitti: Olli - 15.06.11 - klo:13:56
Lähtihän se. Oikea vastaus oli : Isompi vasara  idea3
37000 km ajettu ja takapalat totaalisen loppu. Aika monta tiukkaa mutkaa on mahtunut ainakin viimeisen 22000 km osalle, jonka olen itse ässällä ajanut.
Otsikko: Vs: Jarrupalat
Kirjoitti: DrPain - 24.07.12 - klo:12:01
No tuli tänään vaihdettua palat 24tkm paikkeilla, helppo homma

Sisemmät palat olivat kuluneet niin ettei kulutus-uria juurikaan ollut jäljellä. Näyttää tuo rata-ajo syövän hieman nopeemmassa tahdissa pintaa pois. Olishan noilla vielä ajellut, mutta en halua tilanteeseen että ne loppuu jossain tiukassa jarrussa...

Aika suolanen hinta 160e palat eteen

No nyt meni etupalat taas vaihtoon, kaikki kulutus urat oli ihan pohjassa... Tällä kertaa en laittanut orkkiksia vaan Motorradin vanhan testin pohjalta lucaksen mcb748sv tarvike sintterit; sarja eteen 57,8e. (4kpl)
Eli orkkikset kesti vajaa 15tkm ja suolaisen kalliit olivat, ei voi mun kokemusten pohjalta kyllä suositella. Radallahan noilla on jonkun verran käyty, mutta on niillä kadullakin ajettu.

Takapaloja ei ole tarvinnut vaihtaa kertaakaan ja pintaa näyttää olevan.

http://gsri.info/forum/board1-technical-area/board20-chassis/board42-brakes/279-brake-pad-test/
Otsikko: Vs: Jarrupalat
Kirjoitti: hidas57 - 24.07.12 - klo:20:31
Mä vaihdoin EBC:n palat (Stormilta) vaikka ei olleet loppu 45tkm kohdalla. Vaihdoin myös taakse. Eteen on kahta tyyppiä, joista nyt käytössä Extreme Pro. Hyvin pelaa, tehoa löytyy tarvittaessa. EBC:n sintteripalat taisi olla 70€ eteen ja nuo Prot 130€.
Otsikko: Vs: Jarrupalat
Kirjoitti: bin laden - 02.05.13 - klo:07:22
Vaihdon talvella uudet palat eteen ja taakse. Samalla putsasin ja herkistelin jarrut.
TRW / Lucas ® sintratut jarrupalat ovat hyvät. Tunto palasi jarruihin. Nyt jarrutustuntuma on sama kuin VFR 1200 pyörässä.
Pikkasen on vielä matkaa huippu dukatien jarruihin.
Pikkasen mietitytti, kun vanhoissa paloissa jarrupalojenpäät olivat kuluneet viistosti? Onko muilla kulunut jarrupalat samalla lailla päästä viistosti?


http://www.louis.de/_20d7e82f9478477ff671febc64f9417449/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10044701&typ_id=0508

http://www.bmwsportbikes.fi/index.php?action=gallery;sa=view;id=3384

aika hyviä vinkkejä:
http://www.louis.de/_20d7e82f9478477ff671febc64f9417449/index.php?topic=schraubertipp
Otsikko: Vs: Jarrupalat
Kirjoitti: hidas57 - 02.05.13 - klo:08:54
No bärkkele, nyt Luukakset tilaukseen että saa Vifferin jarrut ens viikon ajoharjoitteluun! Testituloshan näyttää hyvältä, yhtä hyvä ku Rempo.

Tilasin emc24.fi:stä, 25€ paketti, normihinta 41.60€. Eli kaiketi 2 settiä pitää olla, kuluineen siis 50€.

Kannattaa muuten tsekata emc:n synttäriviikon tarjous, -19% ajovarusteista yms.

Niin, ja ei ole palat tähän mennessä kuluneet viistoiksi.
Otsikko: Vs: Jarrupalat
Kirjoitti: hidas57 - 02.05.13 - klo:14:29
Satoin huomaamaan pari tuotetta, jotka ilmeisesti ovat suositeltavia jarrupaloja vaihdettaessa.
Keraaminen tahna (http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-0102)
Jarrurasva (http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-2211)

Kuparitahnaa ei kuulemma pitäisi käyttää ABS-systeemien kanssa, koska metallipohjaiset tuotteet voivat sotkea anturin toimintaa.
Otsikko: Vs: Jarrupalat
Kirjoitti: bin laden - 02.05.13 - klo:14:40
Satoin huomaamaan pari tuotetta, jotka ilmeisesti ovat suositeltavia jarrupaloja vaihdettaessa.
Keraaminen tahna (http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-0102)
Jarrurasva (http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-2211)

Kuparitahnaa ei kuulemma pitäisi käyttää ABS-systeemien kanssa, koska metallipohjaiset tuotteet voivat sotkea anturin toimintaa.

Olen käyttänyt kuparitahnaa ja välillä keraamista valkoista mömmöä, en ole kyllä huomannut eroa.

Sininen tuubi:  Ei kitkapinnoille eikä tiivistekumeille.
Kumeja varten on on omat voiteet tai sitten käytä jarrunestettä kumien puhdistamiseen.
Otsikko: Vs: Jarrupalat
Kirjoitti: Ekku - 03.05.13 - klo:19:12
Ennakkoluulottoman kannattanee kokeilla myös Bilteman sintteripaloja.

Minun mielestäni pito ja tuntuma radalla oli ihan vastaava kuin kalliimmissakin sintteripaloissa. Sitä en tiedä, että syövätkö levyjä enemmän, mutta jos näissä pyörissä on joku hyvä ominaisuus, niin ainakin tarvikejarrulevyt ovat halvat... :)
Otsikko: Vs: Jarrupalat
Kirjoitti: atomic - 04.05.13 - klo:19:40
Onko muilla kulunut jarrupalat samalla lailla päästä viistosti?

Mulla oli ainakin takapalat kuluneet vähän viistosti, etupaloista en muista.
Otsikko: Vs: Jarrupalat
Kirjoitti: mchuurre - 04.05.13 - klo:19:56

Pikkasen mietitytti, kun vanhoissa paloissa jarrupalojenpäät olivat kuluneet viistosti? Onko muilla kulunut jarrupalat samalla lailla päästä viistosti?

BMW:n orggispalat on tarkoituksella viistottu päistään, lienee estämään kitinää tms.
Otsikko: Vs: Jarrupalat
Kirjoitti: bin laden - 04.05.13 - klo:20:11
orrkispaloissa on jotkut muoviset läpyskät takana
Otsikko: Vs: Jarrupalat
Kirjoitti: mchuurre - 04.05.13 - klo:21:10
orrkispaloissa on jotkut muoviset läpyskät takana

Kitinän estoon nuokin...jos ei ole niin kuparitahnaa ja päät viistoon! hali_peukku
Otsikko: Vs: Jarrupalat
Kirjoitti: bin laden - 04.05.13 - klo:21:37
Roger
Otsikko: Vs: Jarrupalat
Kirjoitti: hidas57 - 06.05.13 - klo:09:57
Pakko julistaa tyhmyytensä, eli nytpä hokasinkin ettei K12R palat ole samat kuin K12S. Jälkimmäiset ovat pikkasen suuremmat. Esimerkiksi nuo Luukakset ovat S:ään 748SV ja R:ään 736SV. Hirveellä tohinalla avasin ensimmäisen paketin vertaamatta entisiin. En taida palauttaa (koska avatusta paketista tulee penalttia), vaan pistän 'vahingon kiertoon'. Sopivat on jo tulossa. Eli kiinnostaako ketään hyvät S:n etupalat? 40€. Joutsaan tulijalle toimitus suoraan käteen, tarvittaessa jopa asennus.

Tsekkasin myös piilteeman palat. Mahdollisesti sopivan palan piikki edelleen tyhjä hyylyssä, kuten viime kesänäkin, kaikkia muita paloja löytyi. Tuokin taitaa kyllä olla S:n pala.
Otsikko: Vs: Jarrupalat
Kirjoitti: hidas57 - 07.05.13 - klo:19:53
Nyt Luukaksia kokeiltu ja onhan niissä purevuutta. Radalle jos pääsee, niin näkee miten kestävät toistoja.
Otsikko: Vs: Jarrupalat
Kirjoitti: mi16 - 28.07.14 - klo:19:27
Huollossa moittivat, ettei jarrupalat riitä seuraavan huoltoon. . Olisiko antaa suosituksia hyvistä paloista... alkuperäiset huollon yhteydessä olisi maksanut yli 200€.... taidan vaihtaa itse. Ferodon sintteriä taitaisi saada satasella kokokierroksen, eli kolme sarjaa.  hesse_blum
Otsikko: Vs: Jarrupalat
Kirjoitti: hidas57 - 28.07.14 - klo:23:33
Lucas/trw puree. Emc24:ltä edukkaasti.
Otsikko: Vs: Jarrupalat
Kirjoitti: mi16 - 09.05.15 - klo:15:51
Tuon suosituksen mukaan tuli laitettua TRW-Lucas sintteri jarrupalat eteen ja taakse, alkuperäisillä meni 34tkm. Saas nähdä kuin kestää, hyvin ainakin puree.



Lähetetty minun SM-P605 laitteesta Tapatalkilla

Otsikko: Vs: Jarrupalat
Kirjoitti: DrPain - 05.05.16 - klo:17:51
No tuli tänään vaihdettua palat 24tkm paikkeilla, helppo homma

Sisemmät palat olivat kuluneet niin ettei kulutus-uria juurikaan ollut jäljellä. Näyttää tuo rata-ajo syövän hieman nopeemmassa tahdissa pintaa pois. Olishan noilla vielä ajellut, mutta en halua tilanteeseen että ne loppuu jossain tiukassa jarrussa...

Aika suolanen hinta 160e palat eteen

No nyt meni etupalat taas vaihtoon, kaikki kulutus urat oli ihan pohjassa... Tällä kertaa en laittanut orkkiksia vaan Motorradin vanhan testin pohjalta lucaksen mcb748sv tarvike sintterit; sarja eteen 57,8e. (4kpl)
Eli orkkikset kesti vajaa 15tkm ja suolaisen kalliit olivat, ei voi mun kokemusten pohjalta kyllä suositella. Radallahan noilla on jonkun verran käyty, mutta on niillä kadullakin ajettu.

Takapaloja ei ole tarvinnut vaihtaa kertaakaan ja pintaa näyttää olevan.

http://gsri.info/forum/board1-technical-area/board20-chassis/board42-brakes/279-brake-pad-test/

Nyt alkaa olla palat vaihtokunnossa, ei loppu tosin, mutta sisemmät palat taas näyttää menevän ensin. Kilsoja tullut 26,5tkm näillä paloilla
Uudet samanlaiset laitoin tilaukseen EMC:ltä 56e +5e postit.
Otsikko: Vs: Jarrupalat
Kirjoitti: hidas57 - 05.05.16 - klo:20:29
Olen siirtynyt käyttämään Brembon SC-sarjan paloja. Carpimotolta kun tilaa, niin hintaa alle 80€ setti kuluineen, ja tulee nopeasti. Varsin ärhäkkä pito ja toimii kadulla sekä radalla. Loppuun en ole yrittänyt kuluttaa, joten kestoa en tiedä. Bemarilla saa halutessaan helposti renkaan kitisemään ja jopa perän nousemaan, vaikka on absit.  Ratalaitteessa perä on myös kevyt missä nopeudessa tahansa, jos on huolimaton.
Otsikko: Vs: Jarrupalat
Kirjoitti: juke - 06.05.16 - klo:17:41
Oli tommonen teksti niiden kohdalla, mitälie tarkoittaa...
   RC and SC are not Street Legal. Not for Highway Use.

Olen siirtynyt käyttämään Brembon SC-sarjan paloja. Carpimotolta kun tilaa, niin hintaa alle 80€ setti kuluineen, ja tulee nopeasti. Varsin ärhäkkä pito ja toimii kadulla sekä radalla. Loppuun en ole yrittänyt kuluttaa, joten kestoa en tiedä. Bemarilla saa halutessaan helposti renkaan kitisemään ja jopa perän nousemaan, vaikka on absit.  Ratalaitteessa perä on myös kevyt missä nopeudessa tahansa, jos on huolimaton.
Otsikko: Vs: Jarrupalat
Kirjoitti: hidas57 - 06.05.16 - klo:20:12
Niin on, mutta millään tavalla ei ajoa haittaa, satoi tai paistoi.
Otsikko: Vs: Jarrupalat
Kirjoitti: juke - 07.05.16 - klo:00:09
Miksiköhän Carpimoto:lla oli tällainen ilmoitus? Kattelin vielä Brembon omilta sivulta, enkä löytänyt muuta kuin "for sport street and moderate track use". Lisäksi kehuttiin ominaisuuksia myös kylmänä, eli sen puoleen sopii katukäyttöön. Kuumanahan nämä tietty pitää paremmin, kuin normipalat.

Onko näissä jarrupaloissa jonkinlainen hyväksyntämenettely samaan tyyliin kuin valoissa?

Niin on, mutta millään tavalla ei ajoa haittaa, satoi tai paistoi.
Otsikko: Vs: Jarrupalat
Kirjoitti: hidas57 - 07.05.16 - klo:08:40
En tiedä hyväksynnöistä, mutta kielivirhe on yksi selitys sanamuotoihin.
Ihan varmasti pitää nuo SC-palat heti kylmänä ja vesisateessa, se on erityisesti kokeiltu monta kertaa. Toinen setti on bemarissa ja ratapelissä eka. Radalla tapahtuu hiukan tuntuman pehmenemistä, kun ajaa tiukasti 10 kierroksen settejä. RC-palat tilaan radalle seuraavaksi.
Palat tulevat Italiasta parhaimmillaan seuraavana päivänä tilauksesta normitoimituksellakin!
Otsikko: Vs: Jarrupalat
Kirjoitti: bin laden - 26.08.16 - klo:15:45
No pitihän tätä propagandaa uskoa ja tilasin nämä caprimoto firmasta. Nopeasti tulivat perille ja ovat hyvät katuajoon:
Brake Pads Brembo 07BB26SA Sintered Street
http://www.carpimoto.it/en-FI/Search.aspx?searchText=Brake+Pads+Brembo+07BB26SA+Sintered+Street
Otsikko: Vs: Jarrupalat
Kirjoitti: hidas57 - 26.08.16 - klo:19:51
Olisin laittanut SC palat samalla vaivalla...

Vielä en ole päässyt vertaamaan RC paloja ratapyörässä, kun tuli ensin laitettua EBC:n kilpamalli. Hyväthän ne on pitämään, mutta levyt näyttää härskiltä ja ääniä kuuluu normikäytössä vrt SC. Pientä tärinääkin ilmeni kun jarrutti yli 200 kyydeistä. Putsasin koko höskän, ensi viikolla taas kokeilemaan.
Otsikko: Vs: Jarrupalat
Kirjoitti: bin laden - 26.08.16 - klo:21:34
Olisin laittanut SC palat samalla vaivalla...

Vielä en ole päässyt vertaamaan RC paloja ratapyörässä, kun tuli ensin laitettua EBC:n kilpamalli. Hyväthän ne on pitämään, mutta levyt näyttää härskiltä ja ääniä kuuluu normikäytössä vrt SC. Pientä tärinääkin ilmeni kun jarrutti yli 200 kyydeistä. Putsasin koko höskän, ensi viikolla taas kokeilemaan.

no niitähän minä olin alunperin tilaamassa, mutta kävin mamistelemaan:
"RC and SC are not Street Legal. Not for Highway Use." ???
http://www.carpimoto.it/en-FI/4206_07BB26SC-Brake-Pads-Brembo-07BB26SC-Sintered-Racing-1-couple-for-1-disk-.htm

Yhden kerran ostin mopoon pitävät kisarenkaat, niillä ei ollut minkäänlaista pitoa kylmänä. Monta kertaa meinasin ajaa liikenteenjakajaan tai muuten vaan lähti keula alta.... hesse_biggrin
Otsikko: Vs: Jarrupalat
Kirjoitti: hidas57 - 27.08.16 - klo:10:11
Olen tämän ennenkin kirjoittanut, mutta SC paloissa ei ole mitään ongelmaa kadulla. Ne vaan pitää, aina. Ja vain pikkasen kalliimmat kuin peruspalat. Niin kylmässä kuin itse ajan, liikkeelle lähdön jälkeen, kylmässä sateessa, toimii. Ja näillä saa oikeasti absinkin toimimaan, kun kahvasta vetää. RC palat on kadulla turhat, koska kuumaan päähän tulee lisäkitkaa.

Nuo EBC:n palatkin (GPFAX) pitää heti kylmänä vaikka ovat kilpakäyttöön. Aivan äärimmäinen tarttuvuus, joka olisi kadulla hyödytön, tulee ja säilyy tietysti kuumempana.
Otsikko: Vs: Jarrupalat
Kirjoitti: bin laden - 27.08.16 - klo:19:38
Uskotaan, seuraavaksi sitten sellaiset  hali_peukku