Kirjoittaja Aihe: K1200S ajettavuus  (Luettu 20972 kertaa)

Poissa zext

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 2
K1200S ajettavuus
« : 25.08.16 - klo:20:25 »
Eli pyörä on k1200s -05 eli pienemissä vauhdeissa(40-70) pyörä ei mene suoraan, tuntuu kuin keula lähtis alta, vaeltaa puolelta toiselle, onko vika vai ominaisuus? Alla uudet Pilotit ja väljyyttä keulasta ei löydy, ohjaus iskari vähän kostea.

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: K1200S ajettavuus
« Vastaus #1 : 25.08.16 - klo:22:42 »
Voisko pallonivelet vaatia rasvausta?
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa Tumppi678

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 191
  • S1000XR(R1250RS,S1000XR,K12S,YZF600R,Suzuki PV)
Vs: K1200S ajettavuus
« Vastaus #2 : 26.08.16 - klo:06:51 »
Ei mun ässä tuollaista tehnyt. Eteni suoraan...

Poissa macceS

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 123
  • BMW K1300S -14 (30th edition)
Vs: K1200S ajettavuus
« Vastaus #3 : 26.08.16 - klo:07:50 »
Mun muistaakseni asiasta oli aikoinaan juttua, ja se on enempi ominaisuus. Kaverin 2005 K1200S teki ihan samaa... K1300S:ssä on jotain muutettu eikä se tee samaa ilmiöitä.
macceS

www.mkkv.fi
https://www.facebook.com/Somethingbluetrio

"Four wheels to move your body, two wheels to move your soul!"

ex. BMW K1300S (2012)
ex. Triumph Trophy SE
ex. BMW K1200R Sport (2008)
ex. Honda ST1300
ex. Ducati M695
ex. Suzuki M800

Poissa mi16

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 245
  • K1300S HP 234
Vs: K1200S ajettavuus
« Vastaus #4 : 26.08.16 - klo:08:38 »
Eli pyörä on k1200s -05 eli pienemissä vauhdeissa(40-70) pyörä ei mene suoraan, tuntuu kuin keula lähtis alta, vaeltaa puolelta toiselle, onko vika vai ominaisuus? Alla uudet Pilotit ja väljyyttä keulasta ei löydy, ohjaus iskari vähän kostea.

Kyllä sen pitäisi suoraan mennä. Oletko oletko kokeillut erillaisilla teillä? Muuten nivelet ja laakerit tarkistukseen, myös takaa...
« Viimeksi muokattu: 31.08.16 - klo:07:46 kirjoittanut mi16 »

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: K1200S ajettavuus
« Vastaus #5 : 26.08.16 - klo:10:26 »
Jos etutukivarsien pallonivelet kangertaa hiukan niin sei mee ihan suoraan suoraan ja siksi vaeltaa. Sama homma kuin jo snormikeulaisessa pyörässä kiristää ohjauslaakerin liian tiukalle (jos on kiristettävää mallia).
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K1200S ajettavuus
« Vastaus #6 : 26.08.16 - klo:13:42 »
Mitkä Pilotit siinä on? Onhan paineet kunnossa?

Itse en muista tuollaista juttua ollenkaan, siis ominaisuutena tms. Huono rengas lähinnä tulee mieleen, tai pienet paineet. Molemmat pilaa ajettavuuden hitaissa nopeuksissa.

Omaan laitteeseen vaihdettiin pallonivelet, kun kuulemma väljyyttä, mutta mitään muutosta ajoon en havainnut.

Poissa Bozze

  • HP
  • *
  • Viestejä: 348
    • akerblom.fi
Vs: K1200S ajettavuus
« Vastaus #7 : 28.08.16 - klo:17:59 »
Itsellä meni aikoinaan ässässä pallonivelet vaihtoon jo 40tkm kohdalla kun teki juurikin tuota, vaihdon jälkeen pelas taas Ok. Sitä välystä ei saa kovin helposti testattua, pitää toimia niin kuin autoissa, eli paino pois etujousitukselta ja sitten jollain varrella vääntelemään ja katsomaan onko välystä.

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: K1200S ajettavuus
« Vastaus #8 : 29.08.16 - klo:18:38 »
Jankkaan hiukan samaa, mutta vaikkei välystä vielä olisikaan pallonivelet voi myös takellella eli olla hapettuneet tai ruosteessa sisäpuolelta siksi ei käänny herkästi. Periaatteessa sama efekti vois tulla myös ohjausiskarista, jos se hiukan jumittaa, mutta niistä taitaa yleensä vain vaimennusteho heikentyä ajanmyötä. Huollossa taitaa olla erikseen maininta pallonivelien voitelusta - eri asia tehdäänkö tuota yleensä.
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa zext

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 2
Vs: K1200S ajettavuus
« Vastaus #9 : 30.08.16 - klo:07:41 »
Kyllä noista pallonivelistä syy taitaa löytyä. Nostin vielä keulan ylös ja nivelet narisee eli ovat kuivat. Kiitoksia mielenkiinnosta ja asiallisista hyvistä kommenteista!!

Poissa Jami-75

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 64
  • R1200GS
Vs: K1200S ajettavuus
« Vastaus #10 : 30.08.16 - klo:23:00 »
 hesse_biggrin Sama homma mulla aikoinaan kun oli ko. pyörä. Alempi muistaakseni oli jäykkä, vaihdoin tallissa molemmat kumminkin.
Sen jälkeen oli kuin eri pyörä!
BMW R1200 GS -06
Fordson Major -58

Poissa hopeanuoli59

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 88
  • K1300S -09
Vs: K1200S ajettavuus
« Vastaus #11 : 01.09.16 - klo:14:59 »
Kyllä noista pallonivelistä syy taitaa löytyä. Nostin vielä keulan ylös ja nivelet narisee eli ovat kuivat. Kiitoksia mielenkiinnosta ja asiallisista hyvistä kommenteista!!
Jos haluat vielä syyskeleistä nauttia ja bemulla ajella niin käy ostamassa apteekista injektioruisku ja esim peräöljyä pikkuisen (pistää sen suojamuovin läpi)  kun laittaa niin loppu takertelu. Vaihdat sitten ajokauden päätyttyä uudet nivelet. hali_peukku

Poissa ducati851

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: K1200S ajettavuus
« Vastaus #12 : 13.10.16 - klo:16:51 »
Niin ja jos nuo pilotit on misukan pilot roadit niin heitä ne helvetin kuuseen.Itse laitoin 13 sataseen ässään eikä ollut mninkäänlaista luottoa,kokoajan oli hakemassa johonkin suuntaan.Nyt metzelerin kumeksit alla ja kulkee kuin juna.Mut jos narisee nivel niin se kyllä tekee haittaa niinkuin tuolla aiemmin kirjotettiin.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K1200S ajettavuus
« Vastaus #13 : 14.10.16 - klo:20:32 »
No periaatteessa mikä tahansa uusi Pilot pitäisi kyllä mennä suoraan ja kääntyäkin. Vasta kovemmassa mutka-ajossa Road alkaa vaikuttamaan epämääräiseltä. Huonoin itsellä on ollut M3, ja se on Metukka. Muut sen jälkeen ok.

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal