Kirjoittaja Aihe: PowerCommander V  (Luettu 53920 kertaa)

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
PowerCommander V
« : 12.02.10 - klo:08:57 »
Nyt näkyy jo jotain valmista tuolla PC:n sivulla K13-bemariin sopivasta V-mallista. Asennusohje löytyy (suurpiirteinen) ja parit valmiit kartat. Toinen niistä on vakiopyörälle. Ja taas ovat löytäneet kummasti parantamisen varaa perussäätöihin. Ohessa kuvatus PCV:n controlpaneelista, jolla säädöt tehdään/näkee.

Sitten löytyy valmiit asetukset Autotunelle, eli seossuhteiden tavoitekartta. Autotune säätää seoksen laajakaistalambdan avulla taulukon mukaiseksi ajaessa, oli sitten putken ja ilmansuodattimen muutokset suunnilleen millaiset tahansa.

Poissa pthuone

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 191
  • F 800 st
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #1 : 12.02.10 - klo:11:27 »
Kenellä olis kokemuksia PC:sta KS 1200:ssa.
Tarve olis saada käynti matalilla kierroksilla tasaisemmaksi, kun kierrokset nousee ja varsinaisesti ajaminen alkaa niin kone kiertää mun mielestäni tosi tasaisesti ja lisä tehoja en kaipaa.
Ongelmahan esiintyy lähinnä kaupungissa ja ruuhkissa körötellessä ja sinnehän pyörää ei ole suunniteltu.
Jos PC:n asentaa onko pakko vaihtaa tehoputki "savustuspöntön" tilalle, vai jääkö hyödyt muuten saamatta?
Itse en asennusta osaa tehdä eli mistä sais asennuspalvelun ja säätämisen täältä etelä-suomesta?
Hintaahan tolle tulee eli onko se mielestänne sen väärtti? hesse_blink
Pro...., whisky and rock!!!

Poissa jiihoo

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 186
  • BMW K12S, Bimota SB6, Turbo-Busa, R6R Superstock..
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #2 : 12.02.10 - klo:17:45 »
On kokemusta PC (III) & K12S -yhdistelmästä. Pienillä kierroksilla kone muuttuu helkutisti paremmaksi ja tasaisemmaksi. Keskialueen vääntö on selkeesti parempi kuin orggiksena. Huipullakin arvot parani mukavasti (takarenkaalta 164hv ja 140Nm)

Asennus tehtiin Helsingissä MJL-huollossa. Paljon työläämpää kuin monessa muussa pyörässä, purkuhommiin joutuu, että saa edes liittimet näkyviin, saati sitten asennettua. Säätö onnistuu samassa paikassa ammattitaidolla.

Omani säädettiin Oulussa Bikefoxilla, kun oli sovittu että sieltä tulee sekä laite että säätö, mutta eivät asenna. Ennen säätötyön aloittamista kysyttiin, haluanko eco- vai power-version. Painotettiin power-puolelle. Ainoa haittapuoli tässä valinnassa oli, että kulutus nousi 10%. Silti tyytyväinen.

Niin, filtterit on K&N:ltä ja putkena Akra.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #3 : 15.02.10 - klo:11:00 »
Talvimiitingin alussa olleen Kuvan Moottoripalvelun visiitin aikana jututin Samia, joka penkittää heillä pyöriä. Omat tutkimukseni ovat päätyneet siihen, että vaikka PCV:tä markkinoidaan vain 2009 ja tuoreempiin malleihin (K13), niin se käy myös K12-sarjaan, koska johtosarja on sama. Sami oli samaa mieltä. Vaikka omassa pyörässä jo onkin PCIII kiinni, niin PCV:n Autotune houkuttaa. Täytyy vielä selvittää voiko vanhan johtosarjan jättää paikalleen, koska sen vaihto on turhan työlästä, ja vaihtaa pelkän boksin. Se tarkoittanee kolvaushommia, mutta ei sen kummempaa. Autotunen lisäksi saisi samalla kahden ruiskukartan ominaisuuden, eli kartan vaihdon ulkoisella kytkimellä.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #4 : 17.02.10 - klo:14:02 »
Vähän jatkoa tähän PC-asiaan. Saksalaisen MTec:in sivuilta löytyi projektipyörä K1300S, jossa Akran uusi tötterö (killerin kanssa!) ja PCIII (eivät ole saaneet vielä PCV:tä). Jotain modattua väliputkeakin olivat siinä käyttäneet, sekä rajoittimen (askelmoottori) eliminoineet pikkuvaihteilta. Semmonen 18hepoa oli saatu lisää, eli 176hp takapyörältä. Käyrät löytyy:

http://www.m-tec.org/html/k1300s.html


Noissa aiemmissa kuvissa näkyi vakiovehkeen PC-kartta, ja siihen täsmennyksenä, että taulukossa näkyy prosenttikorjaukset vakioon polttoaineen määrään verraten. Eli esim luku 10 vastaa 10% lisäystä polttoaineen syöttöön, ja luku -10 vastaavasti 10% vähennystä normaaliin syöttöön.

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #5 : 09.03.10 - klo:08:00 »
Komeannäköisiä käyriä.

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Jussiboy

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 60
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #6 : 09.03.10 - klo:20:29 »
Tervehdys!

Onko kelläään varmaa tietoa sopiiko K1300S:n PC V vanhaan K1200 Ässään? Germaanikauppiaan mielipide oli "If everything were the same then Dynojet do not would offer different PC for different bikes. Of course you can try if it works."

Nypytys pitää eliminoida ennen kesää, ettei ala nyppimään...

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #7 : 10.03.10 - klo:08:22 »
Tuo selitys nyt on ihan pskaa. PCV:tä myydään vain 2009-mallin ja uudempiin pyöriin täysin poliittisella päätöksellä, eli näin saadaan uusi tuote pakotetusti liikkeelle. Mitään kantaa ei oteta siihen onko jokin pyörä MUUTTUNUT jotenkin esim 2008 malliin verraten. Ainoa merkittävä ero voi yleensäkin olla johtosarjassa. Jos johtosarja, eli tapa liittää PC pyörään, on täsmälleen sama, niin PCV menee PCIII:n tilalle (ja myös päin vastoin). Siinä itse PC-boksissa ei ole toiminnallista estettä. PCV:ssä on säädettävissä 10 kaasun asentoa ja PCIII:ssa 9. Siinä ainoa ero perustasolla. PCV toki tarjoaa lisäherkkuja, kuten Autotune, kaksi vaihtokytkimellä valittavaa karttaa jne. Autotunen osaltakin PCV on yhteensopiva, jos lambda on fyysisesti samanlainen kuin vaikkapa 2008 mallissa.

Tässä K12 vs K13 tilanteessa pyörä on muuttunut, mutta johtosarjan kannalta ei. Ihan samannäköiset plugit sieltä löytyy. Ja jos viitsii vilkaista PC:n sivuilta asennusohjetta, niin osa kuvista (ne joissa liitytään ruiskuihin), ovat K12-pyörästä, väritys paljastaa.

Itse taidan tehdä niin, että kohta kun PCV on oikeasti saatavilla (tiedustelin jokin aika sitten), tilaan sen ja Autotunen. Sitten irroitan PCIII:n johtosarjan päästä, irroitan PCV:n omasta johtosarjastaan, ja kytken sen PCIII:n johtosarjaan kiinni. Asian helpottamiseksi saattaa olla syytä laittaa laadukas liitin PC:n ja johtosarjan väliin, vakiona johtosarja on kiinteä. Johtimien värit näyttivät pysyneen samoina, joten oikeat puihat on helppo liittää vastakkain.

Miksikö sitten vaihtaisin PCV:n? Autotune ja kaksi ajossa valittavaa ruiskukarttaa. Jos vielä saisin otettua signaalin takapyörän nopeustunnistimesta, niin voisin asettaa omat kartat myös eri vaihteille.


Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #8 : 01.06.10 - klo:13:56 »
Tervehdys!

Onko kelläään varmaa tietoa sopiiko K1300S:n PC V vanhaan K1200 Ässään? Germaanikauppiaan mielipide oli "If everything were the same then Dynojet do not would offer different PC for different bikes. Of course you can try if it works."

Nypytys pitää eliminoida ennen kesää, ettei ala nyppimään...

Kävin justiin varailemassa 30tkm huoltoa, ja siinä jutustellessa huoltopäällikkö kertoi laittaneensa omaan samanlaiseen pyörään kuin minulla (K1200R Sport) äskettäin PCV:n Autotunen kanssa. Johtosarja on tässä K1300:lle tarkoitetussa PCV:ssä kuulemma ihan sama kuin vanhempien vuosimallien PCIII:ssa. Näin jo epäilinkin erinäisten nettijuttujen perusteella. ELI PCV KÄY MYÖS K12-SARJAAN!

Kun tuollaisen PCV:n hankkii K12-sarjan pyörään (ei oikein kannata laittaa PCIII:a), ainoa ongelma on pohjakartan editointi käsin, koska PCIII:lle saatavilla olevia karttoja ei voi kopioida suoraan. Ja jos ottaa Autotunen, niin senkin osalta AFR-tavoitearvoja voi joutua soveltamaan käsivaralta, koska valmiita tavoitearvoja ei ole. Toisaalta se normaali 13.2 on varmaan hyvä lähtökohta tehoalueelle. Kruisailualueelle voi soveltaa jotain laihempaa seosta ja aivan ylös ehkä vähän tuhtimpaakin.

Omalla kohdalla ajateltuna vaihto PCV:ksi olisi karttojen kannalta suht helppo, koska PCIII:lle on jo valmiit penkissä tehdyt kartat. Kartan/taulukon yhden sarakkeen (15% kaasu) joutuu kopioimaan viereisestä sarakkeesta (10% tai 20%). Ei mene paljon vikaan ja Autotunen kanssa varmaan säätyy kohdilleen.

Poissa Jussiboy

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 60
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #9 : 01.06.10 - klo:18:14 »
Kiitoksia tiedosta! Hommaan "härpäkkeen" palattuani joskus lomareissulta. Mitäpä muuten olet saanut tehoja ulos PC:llä? Omasta mitattiin 150 (149.73) kaakkia Sebringin sliparilla ilman mitään muutoksia. Tehot ei oikeesti ole mulle tärkeitä, vaan nyppii tuo nypytys...

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #10 : 02.06.10 - klo:08:54 »
Tehoja oli takapyörällä 162.4 hp. Mulla on siis PCIII ja säädetty penkissä. K1200R Sport modauksista löytyy tehdyt muutokset.

Tuossa testipenkissä tuli alunperin PC:n kanssa (Akran kokoputki racing-killerillä ja katilla) melkein 15 hp vähemmän, 147.7hp.

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #11 : 05.03.11 - klo:19:56 »
Nostellaanpas näitä vanhoja ketjuja esiin.Saadaan keskustelua aikaiseksi kevään ratoksi.
Pari kuvaa PC:n ja Autotunen sijoituksesta.Tuohon hälyttimen paikalle olisi mennyt heittämällä,nyt joutui hiukan sovittelemaan. hesse_biggrin
Man cannot live on beer only.

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #12 : 19.05.11 - klo:22:04 »
Mua kans on ny viileämmillä keleillä alkanu vähä ärsyttään tuo pikkukierrosten huono käynti. Mikäköhön tuo sitten olis paras modi?

Paljonko tuommonen PCV Autotune kustantaa säätöjen kanssa suunnilleen? Ja onko käynti muuttunut miten varsinkin kierrosalueen alapäässä, jossa se vakiona kakistelee?
« Viimeksi muokattu: 19.05.11 - klo:22:09 kirjoittanut mp71 »
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #13 : 19.05.11 - klo:22:48 »
PC V + Autotune maksoivat n.650€ ja penkitys/säätö oli 250€.PC:n asennuksessa menee muutama tunti,on vähän ahdas homma,mutta ei mikään mahdoton kuitenkaan. hesse_biggrin
Mopo alkoi toimimaan kaikilla kierrosalueilla tosi miellyttävästi.Suosittelen.
Bonuksena kulutus hiukan laskee normaaliajossa. BMWsmile
Man cannot live on beer only.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #14 : 20.05.11 - klo:08:08 »
Hinnat vaihtelee tolla PCV-systeemillä. Paketin saa netistä n. 500€ ja säätöpaikkojen hinta vaihtelee. Itsellä säätö PCIII:een 170€.

Sitten on niitä 'sokeripaloja', joilla huijataan moottorin lämpötilatietoa ja siten saadaan ECU antamaan rikkaampaa seosta, mikä saattaa parantaa käyntiä. Ne on aika halpoja ja asennuskin on vähän helpompi, vain tankki pitää irroittaa, ei ilmaboxia yms. Noitakin on joku hiljakkoin kehunut.

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal