BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => K1200S & K1300S => Viat & Huollot => Aiheen aloitti: Jami-75 - 16.06.12 - klo:18:22

Otsikko: Bensapumpun liitin
Kirjoitti: Jami-75 - 16.06.12 - klo:18:22
Joo, hyvin meni Saksan reissu, Bemari ei hajonnut kuin yhden kerran hali_peukku
Alkumatkalla Ruotsin motarilla bensapumpun muoviliitin halkes. Mikä lie syy, tärinästä vaan kai. Kiva kun vauhtia sellaset 140km/h ja huomaat että vasen polvi alkaa kastua.... Onneks ei syttynyt palamaan, olisin varmaan palanut kans.
Koko päivä siinä sitten osaa metsästeltiin, Tukholmaan asti jouduttiiin ajamaan takaspäin(n.130km).
Kyllä reissaaminen on hauskaa ajelu
Liitteenä pari kuvaa.
Otsikko: Vs: Bensapumpun liitin
Kirjoitti: Repa - 19.06.12 - klo:14:25
Hyvä ettei hullummin käynyt. Et ole ensimmäinen kenelle tulee ongelmia tuon liittimen kanssa. Pikaliittimet ovat erinomainen keksintö, mutta ei niihin vikoja saisi tulla.

Mopon elektroniikka haistelee painetta polttoaineputkessa ja jos liitin vuotaa, niin paineen pitäisi laskea. Ja elektroniikan pitäisi sammuttaa mopo ettei satu enempää haaveria. Näin minun ymmärtääkseni.
Otsikko: Vs: Bensapumpun liitin
Kirjoitti: Jami-75 - 19.06.12 - klo:19:21
Hyvä ettei hullummin käynyt. Et ole ensimmäinen kenelle tulee ongelmia tuon liittimen kanssa. Pikaliittimet ovat erinomainen keksintö, mutta ei niihin vikoja saisi tulla.

Mopon elektroniikka haistelee painetta polttoaineputkessa ja jos liitin vuotaa, niin paineen pitäisi laskea. Ja elektroniikan pitäisi sammuttaa mopo ettei satu enempää haaveria. Näin minun ymmärtääkseni.
No tässä tapauksessa ei elektroniikka toiminut jos sellainen on. Liittimessä oli tosin alkuun vain pieni halkeama (toisin kuin kuvassa jossa liitin on jo saanut vähän "runtua" hesse_wink2), voisko olla niin ettei paine ole laskenut tarpeeksi elektroniikan reagoimiseen? Luulis silti sen jo ihan pienestäkin reagoivan mikäli tälläinen turvallisuussysteemi on tehty.
Otsikko: Vs: Bensapumpun liitin
Kirjoitti: JTK - 19.06.12 - klo:19:59
Hyvä ettei hullummin käynyt. Et ole ensimmäinen kenelle tulee ongelmia tuon liittimen kanssa. Pikaliittimet ovat erinomainen keksintö, mutta ei niihin vikoja saisi tulla.

Mopon elektroniikka haistelee painetta polttoaineputkessa ja jos liitin vuotaa, niin paineen pitäisi laskea. Ja elektroniikan pitäisi sammuttaa mopo ettei satu enempää haaveria. Näin minun ymmärtääkseni.

A: Tietääkö kukaan metallisten pikaliittimien myyjää? Mieluummin kohtuu hintaan. Ja bensaa kestävillä O-renkailla varustettuna. Bensa ja "kumi" tuntuu olevan digitaaliaikana kohtalainen haaste.

B: Mistä / miten elektrononiniikka sitä polttoaineen painetta mittaa?
Otsikko: Vs: Bensapumpun liitin
Kirjoitti: 1234 - 20.06.12 - klo:18:59
MOi. Painetunnistin sijaitsee ruiskutussuuttimen 2 ja 3 välissä. Mielestäni tunnistin ohjaa vain polttoaine- pumppua.   
Otsikko: Vs: Bensapumpun liitin
Kirjoitti: Jami-75 - 21.06.12 - klo:17:17
Niinhän se sijaitsee. Mutta ei taida ihan pieniin vuotoihin reagoida, taitaa olla niin että jos letku irtoaa kokonaan ja paine laskee ihan nolliin niin sitten pysäyttää pumpun. Tiedä häntä.
Otsikko: Vs: Bensapumpun liitin
Kirjoitti: 1234 - 29.05.13 - klo:20:30
Moi. Huhtikuu 2013.  Ukrainassa bensapumpun liitin kesti 30km ajon hyvin rubaistatietä välillä Lviv-Ternobil. kuva murtuneesta liittimestä, sekä Lviv LX-mopokerhon Presidentin (Igorin) sorvaamasta alumiinisesta liittimestä alkuperäisin sisäkaluin. Tämä liitin on toiminut noin 8500km. Liitin vaurion korjaus LX-mopokerhon tallissa ja mopon nouto yht.60km, kustannus 100€ sekä reipas ilta hotellin ravintolassa.   
Otsikko: Vs: Bensapumpun liitin
Kirjoitti: 1234 - 30.05.13 - klo:07:19
Hyvä ettei hullummin käynyt. Et ole ensimmäinen kenelle tulee ongelmia tuon liittimen kanssa. Pikaliittimet ovat erinomainen keksintö, mutta ei niihin vikoja saisi tulla.

Mopon elektroniikka haistelee painetta polttoaineputkessa ja jos liitin vuotaa, niin paineen pitäisi laskea. Ja elektroniikan pitäisi sammuttaa mopo ettei satu enempää haaveria. Näin minun ymmärtääkseni.

Moi. K12s -06. pikaliitin ja 1m letkua, pumppu käy ja tyhjentää pa-säiliön. Pumppulla ei ole pienintäkää aikomusta pysähtyä.

Suosittelen vanhempiin mopoihin kyseisen pikaliittimen vaihdon.

Pikaliittimeen kohdistuu vääntöä pa-letkun toimesta. Kun kytketää virta käynnistyy pa-pumppu ja paineistaa letkuston. Tankista lähtevästä letkusta tulee c-tyypin bourdonputki, tämä vääntää pikaliitintä kuten manometrissä tapahtuu. Tärinä voimistaa pikaliittimeen kohdistuvaa vääntöä. Liitimen jousikuormitteinen lukituskieli voi myös kuluttaa ja näin heikentää liittintä. Pikaliitin alkaa murtua lukitusuran yläreunasta johon vääntö kohdistuu ja lukituskieli painaa.
Otsikko: Vs: Bensapumpun liitin
Kirjoitti: hidas57 - 30.05.13 - klo:15:25
Viimeksi tankin irroituksen jälkeen en meinannut saada millään sitä bensan pikaliitintä paikalleen. Letku on todella lyhyt ja käsi ei tahdo mahtua ilmaboksin ja tankin väliin. Monta yritystä tehtyäni totesin, että tuollainen muoviliitin saattaapi kyllä toistuvissa irroituksissa ja kiinnityksissä saada sen verran rasitusta, että murtuma vähintään tulee. Sen jälkeen lopullinen hasardi on ajan kysymys. Miksi kaikki pitää tehdä niin niukalla mitalla. Esimerkkejä voisi nimetä monta.

Itse olen irroittanut tankin luokkaa 5 kertaa, nyt viimeksi sen tyhjentämiseksi/putsaamiseksi ja täyttöputken reikien porausta varten. Sitten huollossa homma on tehty 3 kertaa vähintään. Ehkä seuraavalla kerralla saavat laittaa pitemmän letkun ja uusia liittimen. idea3
Otsikko: Vs: Bensapumpun liitin
Kirjoitti: RiKe - 30.05.13 - klo:22:25
Mulla oli joskus Triumph 955:nen. Niihin vaihdettiin muistaakseni takuuseen recall:ina parannettuja liittimiä ja olipa joku vaihdellut itse kotimaan kaupoista löytämiin vielä parempiin täysmetallisiin.
Otsikko: Vs: Bensapumpun liitin
Kirjoitti: hidas57 - 26.02.17 - klo:16:08
Nostetaas tämä aihe ylös, kun sitä sivuttiin toisaalla.

Kun äskettäin otin tankin irti, niin huomasin pettymykseksi, että siellähän oli edelleen muovinen pikaliitin, vaikka käsitin sen vaihdetun metalliseksi. Lisäksi piti olla jokin metallinen tukirengas tankin puolella, jollainen näytti olevan sen pikaliittimen vastinkappaleen tyvessä. En kylläkään muista minkälainen se puoli ennen oli. Sen muistan, että huollon kaveri väitti pikaliittimen hajonneen käsiin vaihdon yhteydessä.

Voisiko joku kertoa millainen K13:ssa on tuo pikaliitin, muovia vai metallia?

Tässähän oli se tarina, että pikaliitin voi hajota tärinästä ja silloin tulee bensat syliin ja matka katkeaa. Käsittääkseni vastaava pikaliitin voi olla muissakin bemareissa. Tästä oli recall ainakin K12 pyöriin.
Otsikko: Vs: Bensapumpun liitin
Kirjoitti: bemari-ari - 15.07.19 - klo:08:04
Vaihdoin taas bensapumpun liittimen o-renkaan, pikkuhiljaa alkoi vuotamaan ja bensa haiseen.
Pyörällä on ajettu 100 tkm ja nyt kolmannen kerran vaihdoin kyseisen o-renkaan, voishan nää
paremmin kestää bensaa..

O-rengas oli kovettunut ja murtumilla,uskon materiaalin heikkoudesta olevan kysymys vaikka
aika rasituksellakin taitaa tuossa paikassa olla.

Tämänkin kanssa vaan jää herkästi tien päälle, joten kattokaas omista pyöristänne tämä paikka.
Otsikko: Vs: Bensapumpun liitin
Kirjoitti: hidas57 - 20.07.19 - klo:18:08
Tuostahan oli takaisinkutsukin, onko tehty?
Otsikko: Vs: Bensapumpun liitin
Kirjoitti: mp71 - 21.07.19 - klo:11:54
Omaan - 08iin vaihdoin ensin tuon o-renkaan ja heti peraan koko liittimen, kun bensa haisi viime kesana hankkimisen jalkeen. Osa oli onneksi hankittu jemmaan jo edellisen bemarin aikana.
Otsikko: Vs: Bensapumpun liitin
Kirjoitti: bemari-ari - 21.07.19 - klo:13:01
Tuostahan oli takaisinkutsukin, onko tehty?

Takaisinkutsu tähän kohtaan tehty n.30 tkm kohdalla - sen jälkeen on kerran o-rengas vaihdettu ja nyt
taas. Eiköhän tähän ole jokin yhteys materiaalin heikkoudella polttoaineeseen nähden, jotain siinä ei sovi
keskenään. Polttoaineliitin on nyt musta muovinen, ihan hyvältä näytti, mutta en millään muista vaihdettiinko
näitä metallisiin takaisinkutsussa vai miten se oli? Ainakin metallisia on saatavilla, ei kuitenkaan luullakseni
BMW:n alkuperäisosana.

Oli sen näköinen o-rengas että pian olis jääty tien päälle. Meikäläisen reissut suuntautuun usein Venäjälle ja
Kaukasian kulmille jossa tästä voi tulla isokin hässäkkä..

Muuten pyörä on pelannut loistavasti ja muutenkin loistava matkantekijä. Koko aikana ei ole ollut kulutusosien
lisäksi korjattavaa ainoastaan ABS-pumppu (hiilet ) , bensamittarin liuska kerran ja sitten nämä o-renkaat. Aika
"normivikoja" siis nämä.

Vähällä rempalla on 100 tkm menty mutta aikas tunnollisesti oon huollot tehnyt laatuöljyin. Kai silläkin on jotain
merkitystä, en vaan millään viitsi huoltamattomuuden takia olla "jossain" ihmeissäni. Hankaluuksia tulee muutenkin,
niin ei viitsi itse aiheuttaa:)

Otsikko: Vs: Bensapumpun liitin
Kirjoitti: 1234 - 18.01.20 - klo:16:15
Nyt löytyy kotkasta toimittaja metallisille pikaliittimille GS ja S:sää. valmistaja USA sama joka toimittaa bmw:lle muoviliittimet. sisältää liiman ja letkukiristimen sekä 1kpl O-renkaan (viton) .
Toimitajalta saa liittimistä kuvan (puhelimeen) ja tarkemmat tiedot.
Yht.  Joht. J. Hintsanen   puh.+3580503061280