BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => K1200R & K1300R => Keskustelua pyöristä => Aiheen aloitti: Illi01 - 04.05.10 - klo:09:38

Otsikko: K1300R
Kirjoitti: Illi01 - 04.05.10 - klo:09:38
Olen tässä harkinnut K1300R:ää seuraavaksi pyöräkseni. Ja olisi pari kyssäriä kokeneemmille ko. pyörän omistajille.

1. Olen itse 180cm pituinen ja edellisellä pyörälläni (Fazer)  oops2 tykkäsin ajaa moottoritielläkin. Miten Ärrä toimii tuulen kanssa? Vai jaksaako pitää moottoritienopeutta pidempäänkin?
2. Apukuskilla on pituutta melkein saman verran kuin kuskilla, onko apparin paikalla mukavat oltavat, vai esim. puutuuko jalat heti kättelyssä. Esim. Fazerissa apparin tapit on melko korkealla.
3. Katselin Saksasta vm-09 Ärrää, siellä hinnat alkavat 13K €urosta...onko kokemuksia tuonnista? Mitä herkkuja kannattaisi olla?

Kiitoksia vastauksista etukäteen!

Illi01 (seuraava  BMWsmile )
Otsikko: Vs: K1300R
Kirjoitti: hidas57 - 04.05.10 - klo:10:23
R:n omistajat varmaan kehuvat paremmin, mutta itsellä tuo olisi vaihtolistan kärjessä. Olisi ehkä mennytkin hankintaan, mutta nykyiset värit ei ihan nappaa.

Varusteista sen verran, että ei siihen taida olla turhaa valinnaisvarustetta olemassakaan, ja lisää tulee vaan hankittua. Jos nuukailla pitää, niin ESA ensin ja muut sitten. Kyytiläisen kanssa hieno varuste, ja muutenkin.

Takajalkatapit saa kyllä mallilleen (6cm alemmas) jos tuntuvat olevan korkealla. Penkki voi olla liukas, mutta siihenkin löytyy parannus muutamalla eurolla. Jne.

Saksan varustetasot ovat hiukan erilaisia, jos sieltä meinaa tuoda. Muuten en tiedä asiasta enempää.
Otsikko: Vs: K1300R
Kirjoitti: jarska - 04.05.10 - klo:10:44
Tervetuloa mukaan bemaristien ihmeelliseen maailmaan Illi01 ja onnea pyörän hakuun. hesse_hellou

Kohta alkaa taatusti tippumaan kokemuksia lisääkin. hesse_ok
Otsikko: Vs: K1300R
Kirjoitti: Geeäsäxähvä - 04.05.10 - klo:11:36
Terve,

Minulla on K1200R sillä korkealla Sport-pleksillä. jota olen täällä ennekin kehunut hesse_wink2

Olen 178 cm pitkä ja kyllä sillä voi aika kovaakin vetää ilman että pää irtoaa. Sport-pleksi suojaa siis melko hyvin, veikkanpa, että jossain minimoton kokoisessa kyykyssä tuulee enemmän. Muistikuvat on tosin viime kaudelta, tänä vuonna en ole vielä pemarilla ajanut. Niistä pienemmistä lipareista ei ole kokemusta, mutta veikkaan, että aika paljon enemmän tuulee pelkällä mittarinsuojuksella varustetussa mopossa.

Omani toin viime keväänä Saksasta, ostin sen ekalta omistajalta. Saksan pelien varustetaso saattaa ehkä olla vähän parempi kuin ns. suomipyörien, niistä aika usein puuttuu ainakin ESA. Mulla on ESA, ABS, ajotietokone, Sport-pleksi, kahvalämmöt, Sport-takavanne ja alkuperäiset valkoiset vilkut. Aika perussaksalainen varustepaketti sen perusteella mitä niitä viime keväänä mobile.de:stä kattelin.

Emäntä ei kovin kehunut takapenkkiä, sanoi että siinä istuu jotenkin hirveän korkealla, se on kova ja tuntuu koko ajan, että putoaa kyydistä. 1200:ssa meno on vähän nykivämpää kuin 1300:ssa. 1300:n ruiskun ja vaihteiston toiminta on jouhevampaa, eli nykiminen on vähäisempää, tämä varmaan helpottaa kyytiläisen asemaa. Penkkikin taitaa olla erilainen.
Otsikko: Vs: K1300R
Kirjoitti: hidas57 - 04.05.10 - klo:12:48
Terve,

Minulla on K1200R sillä korkealla Sport-pleksillä. jota olen täällä ennekin kehunut hesse_wink2

Olen 178 cm pitkä ja kyllä sillä voi aika kovaakin vetää ilman että pää irtoaa. Sport-pleksi suojaa siis melko hyvin, veikkanpa, että jossain minimoton kokoisessa kyykyssä tuulee enemmän. Muistikuvat on tosin viime kaudelta, tänä vuonna en ole vielä pemarilla ajanut. Niistä pienemmistä lipareista ei ole kokemusta, mutta veikkaan, että aika paljon enemmän tuulee pelkällä mittarinsuojuksella varustetussa mopossa.

Omani toin viime keväänä Saksasta, ostin sen ekalta omistajalta. Saksan pelien varustetaso saattaa ehkä olla vähän parempi kuin ns. suomipyörien, niistä aika usein puuttuu ainakin ESA. Mulla on ESA, ABS, ajotietokone, Sport-pleksi, kahvalämmöt, Sport-takavanne ja alkuperäiset valkoiset vilkut. Aika perussaksalainen varustepaketti sen perusteella mitä niitä viime keväänä mobile.de:stä kattelin.

Emäntä ei kovin kehunut takapenkkiä, sanoi että siinä istuu jotenkin hirveän korkealla, se on kova ja tuntuu koko ajan, että putoaa kyydistä. 1200:ssa meno on vähän nykivämpää kuin 1300:ssa. 1300:n ruiskun ja vaihteiston toiminta on jouhevampaa, eli nykiminen on vähäisempää, tämä varmaan helpottaa kyytiläisen asemaa. Penkkikin taitaa olla erilainen.

Niin, penkki on kovahko ja liukaskin, kuten jo mainitsin. Mutta siltä osin on paljon tehtävissä (liukueste on se halvin ja auttaa yllättävän paljon). Mutta kysypä Jarskalta (S1000RR), tai Marialta, istutaanko kuskin takana kovinkaan korkealla K-pyörissä.  hesse_blum

Omassa K12R:ssä on geelipenkki, joka jo itsessään on vähemmän liukas, 'muhkeampi' ja tapit on madallettu. Takalaukusta saa myös selkänojaa tarvittaessa. Pyrin valkkaamaan pyöräni sen mukaan, että rouvakin (175+) istuu kohtuu mukavasti. Koeistun aina itse myös takapenkin, kun pyörää sovitan (teen sen yksin!). Jos ei itselle kelpaa, niin ei tarvii kelvata muillekaan.

Kyytiläisissä on paljon eroja, eli miten käyttäytyvät ja kokevat ajamisen. Jos oikein mukavaa pitää olla, niin hiukan tylsäksi voi mennä niin kuskilla kuin kyytiläiselläkin.
Otsikko: Vs: K1300R
Kirjoitti: Entelodontti - 04.05.10 - klo:16:16
Jos vanhenpi "vajaatehoinen " kelpaa niin omani löysin Riikasta.
http://www.ss.lv/lv/eur/transport/moto-transport/motorcycles/bmw/
Taloudellinen tilanne Latviassa on sitä luokkaa että mopon voi saada  Saksaa halvemmalla. Myös kuljetuskustannus jää pienemmäksi ja pyörää lennähtää katsomaan tunnissa.
Pyörät on usein liisingpyöriä joten kaupat voi tehdä valtuutetun merkkiliikkeen kanssa. shakehands
Otsikko: Vs: K1300R
Kirjoitti: Illi01 - 05.05.10 - klo:08:08
Moi,

kiitoksia vastauksista. Kävin eilen koeistumassa pyörän ja nyt pitäisi vielä löytää jostain koeajoon. Biken testissä oli maininta kovista värinöistä. Pitääkö paikkaansa?

Illi01
Otsikko: Vs: K1300R
Kirjoitti: hidas57 - 05.05.10 - klo:08:18
Pakko alkaa uskoa, että Biken jutut on syvältä. Jos pyörä on ehjä, niin ei siinä pitäisi olla sen kummempia värinöitä kuin muissakaan. Tuota K13R:ää en ole ajanut, koska niitä ei tosiaan tahdo löytää ajoon, mutta K13S:n kyllä, jossa kutakuinkin sama tekniikka. Ja ei värissyt. En usko siitä olevan ongelmaa.

Mototollo ja spk_1978, kommenttia?
Otsikko: Vs: K1300R
Kirjoitti: mototollo - 05.05.10 - klo:09:27
ei siinä mitään värinöitä ole , se on moottoripyörä ei mikään ompelukone  knuppel2
Otsikko: Vs: K1300R
Kirjoitti: Geeäsäxähvä - 05.05.10 - klo:11:32
K1200 tärisee vähän, K1300 vähemmän. Kummatkaan ei ole ompelukoneita. Tärinä tulee mukaan yli 8000 rpm. Silloin alkaa kuskilla olemaan sen verran muutenkin jo ohjelmaa että tärinä on aika toisarvoinen juttu.
Otsikko: Vs: K1300R
Kirjoitti: Peter G - 05.05.10 - klo:12:09
Joo sen verran huomioita täältä käsin, että kun mulla oli viimekesänä k12r Sport niin selkeästi nyt kun olen ajanut n 1500 kilsaa tällä k13r:llä tuntuu siltä, että kädet puutuivat sportissa enemmän, johtunee erilaisista värinöistä ja huimasta alavääntöerosta (ehkä) kun tarkkaan kuuntelee hesse_ok. Tämä sportti tuulilasi k13R:ssä on myös erinomainen on meinaan sellainen tunne että tällä  pystyy ajelemaan reippaammin kuin varttikatteellisella k12r sportilla maantienopeuksiakin. Mutta eihän se haittaa hesse_biggrin
Otsikko: Vs: K1300R
Kirjoitti: hidas57 - 05.05.10 - klo:12:49
Joo sen verran huomioita täältä käsin, että kun mulla oli viimekesänä k12r Sport niin selkeästi nyt kun olen ajanut n 1500 kilsaa tällä k13r:llä tuntuu siltä, että kädet puutuivat sportissa enemmän, johtunee erilaisista värinöistä ja huimasta alavääntöerosta (ehkä) kun tarkkaan kuuntelee hesse_ok. Tämä sportti tuulilasi k13R:ssä on myös erinomainen on meinaan sellainen tunne että tällä  pystyy ajelemaan reippaammin kuin varttikatteellisella k12r sportilla maantienopeuksiakin. Mutta eihän se haittaa hesse_biggrin


No voi halavattu, pitääkö se laittaa sitten ensi vuonna tilaukseen.  hedari Pääsee taas tuunaamaan uudelleen! No suuri osa palikoista käy kyllä suoraan.

Vähäisetkin värinät muuten väheni entisestään pakoputkimuutoksella.
Otsikko: Vs: K1300R
Kirjoitti: Peter G - 05.05.10 - klo:13:19
Mäkin otin sportista hiilarialakatteen laukku ja navitelineen sekä laukut tähän uuteen mopoon , kävi tosiaan heittämällä hesse_biggrin
Suosittelen vaihtoa
Otsikko: Vs: K1300R
Kirjoitti: hidas57 - 05.05.10 - klo:13:57

Suosittelen vaihtoa

Tuon tiesinkin. Jos tekevät paremmissa väreissä, niin... shakehands
Otsikko: Vs: K1300R
Kirjoitti: Peter G - 05.05.10 - klo:14:57
Voihan sen maalauttaa  BMWsmile
Otsikko: Vs: K1300R
Kirjoitti: hidas57 - 05.05.10 - klo:15:33
Voihan sen maalauttaa  BMWsmile

Vanteet, moottori, ...

Tekosyitä pitää olla aina tilanteen mukaan.  innocent
Otsikko: Vs: K1300R
Kirjoitti: Peter G - 05.05.10 - klo:15:51
Ei kannata rajottua voithan maalata koko muovirungon vaikka siihen päivänkakkaroita ja tulppaani etumuksen kohdalle tulis siisti reps