Kirjoittaja Aihe: bmw navi  (Luettu 26353 kertaa)

Poissa mattianki

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 6
bmw navi
« : 27.09.12 - klo:19:52 »
Mitä toimintoja voi 1600 gt suorittaa sieltä sarven rullasta tohon BMW navigaattoriin, voiko siis käyttää mediasoitinta ,puhelinta....

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: bmw navi
« Vastaus #1 : 28.09.12 - klo:00:11 »
Ei oikein mitään järkevää.. Zoomia ja jotain muuta, millä ei ole ollut mitään käyttöä. Tai sitten en vaan ymmärrä / ole opetellut  oops2 Mutta puhelimen, tai soittimen suhteen siitä ei ole apua.

Poissa juke

  • HP
  • *
  • Viestejä: 250
  • BMW R1200GSA (LC)
Vs: bmw navi
« Vastaus #2 : 28.09.12 - klo:12:44 »
Eikös ne navigaattori ole näissä pyörissä omassa kotelossaan niin, että kosketusnäyttöä ei voi käyttää. Täytyyhän puheluiden hallintaan joku nappulatekniikka löytyä?!? Normaalistihan se toimii ihan käyttökelpoisesti näyttöä koskettelemalla.

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: bmw navi
« Vastaus #3 : 28.09.12 - klo:14:21 »
Voi olla, että kirjoittelin puppua.. Itse asiassa en todellakaan tiedä, sillä puhelinta en taatusti kytke pyörän audiojärjestelmään. Musaa ja muutakin tulee usein kuunneltua, mutta vain radiosta.
Kosketusnäyttöä voi käyttää aivan normaalisti, sitä olen käyttänyt vain navigointitoimintoihin.

Poissa juke

  • HP
  • *
  • Viestejä: 250
  • BMW R1200GSA (LC)
Vs: bmw navi
« Vastaus #4 : 28.09.12 - klo:16:02 »
Jos sitä näyttöä kuitenkin pääsee koskettelemaan, niin sittenhän puhelun hallinta sujuu näyttöä koskettelemalla aika luontevaan tapaan.

Poissa Antti V

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 31
  • K 1600 GT -15
Vs: bmw navi
« Vastaus #5 : 28.09.12 - klo:20:53 »
Kyllä tuolta puhelimen valikkoihin pääsee sillä navi rullalla ja tietysti navin joihinkin alavalikkoihin. Mutta jos haluat esim etsiä jonkin nimen puhelinluettelosta, joudut/täytyy käyttää kosketusnäyttöä. Kyllä tuohon voisi lisätä joitain toimintojakin, enkä uskoisi sen tulevan vieläkään liian sekavaksi.

Mattiankille, jos mopossa on audio järjestelmä, ei sitä navin mediatoistoa pysty ainakaan silloin käyttää, vaan silloin käytetään tuota mopon omaa.
« Viimeksi muokattu: 28.09.12 - klo:20:55 kirjoittanut Antti V »

Poissa mattianki

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: bmw navi
« Vastaus #6 : 28.09.12 - klo:21:13 »
entäs jos on vain audio valmius.

Poissa Antti V

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 31
  • K 1600 GT -15
Vs: bmw navi
« Vastaus #7 : 28.09.12 - klo:21:39 »
Mä uskoisin sen silloin toimivan kuten Zumo 660:sen, eli mediat vain kosketusnäytöstä. Mutta joo, siihen mulla ei ole parempaa tietoa.

Poissa obelixxx

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 26
  • BMW 1600 GT
Vs: bmw navi
« Vastaus #8 : 15.06.13 - klo:11:52 »
Noh ostin sit naviIV ja päivitys peliin, eipä kartat mahdu..hmm..ihme touhuu.
Soitin garminille ja selvis että tähän masinaan pitää käyttää vanhempaa päivitys ohjelmaa???
Tässä linkki kyseiseen ohjelmaan, silloin se kuulemma myös huomio muistikortin ja sen tilan.
http://media.garmin.dk/support/garminmapupdater_v3.2.2.exe

Poissa huttma

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 35
  • K1600GTL
Vs: bmw navi
« Vastaus #9 : 18.06.13 - klo:22:19 »
Olen päivittänyt mutaman viimeisimmän kerran Garmin Expressillä NaviIV:n. Pitää olla riittävän iso muistikortti koneessa. Itselläni on 8GB:n kortti. Menee aina laakista koko eurooppa.
Näillä vuosin pitää olla kivaa !

Poissa Kardaani

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 28
  • BMW K 1600 GT
Vs: bmw navi
« Vastaus #10 : 26.06.13 - klo:17:06 »
Onko muilla ollut Navi IV:ssä sitä ongelmaa että saattaa heittää kesken kirkkaan päivän yönäytölle jos näyttötilan valinta on automaatilla (tekee sitä käytännössä päivittäin jos vähänkään ajelee)? Minulla Navi sekoili ensimmäisen kerran vuosi sitten keväällä mutta kun päivitin ohjelmiston niin poistui eikä koko vuonna tuntunut olevan ongelmaa. Tänä vuonna pyörä on ollut liikenteessä huhtikuun lopulta ja nyt parina viime viikkona sekoilu on alkanut taas. Navissa on tuorein ohjelmaversio mutta kun asensin sen uudelleen niin vika katosi 4 päiväksi mutta palasi eilen uudelleen. Sillä ei ole merkitystä onko navi pyörän telineessä vai irti. Onko muilla kokemuksia vastaavasta.

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: bmw navi
« Vastaus #11 : 26.06.13 - klo:18:29 »
^Eikös Garmineissa (garminhan se on bmw-gepsikin) ole ollut just noita ongelmia siellä napapiirin tuntumassa. Muistelisin lukeneeni vastaavasta ongelmasta jo vuosia sitten ja onhan ihme juttu jos sitä ei ole saatu korjattua..

Poissa utteli

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 48
  • BMW K1600 GT
Vs: bmw navi
« Vastaus #12 : 26.06.13 - klo:22:43 »
Onko muilla ollut Navi IV:ssä sitä ongelmaa että saattaa heittää kesken kirkkaan päivän yönäytölle jos näyttötilan valinta on automaatilla (tekee sitä käytännössä päivittäin jos vähänkään ajelee)? Minulla Navi sekoili ensimmäisen kerran vuosi sitten keväällä mutta kun päivitin ohjelmiston niin poistui eikä koko vuonna tuntunut olevan ongelmaa. Tänä vuonna pyörä on ollut liikenteessä huhtikuun lopulta ja nyt parina viime viikkona sekoilu on alkanut taas. Navissa on tuorein ohjelmaversio mutta kun asensin sen uudelleen niin vika katosi 4 päiväksi mutta palasi eilen uudelleen. Sillä ei ole merkitystä onko navi pyörän telineessä vai irti. Onko muilla kokemuksia vastaavasta.

Huomasin ainakin garminissa samaa. Ajelin viime viikolla pohjoisessa ja en aikaa ajatellut sen enempää ennen kuin nyt.. silloin vain ajattelin että insinöörit ei tiedä että pohjoisessa on kesällä yöttömät yöt :D

Poissa atomic

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • R1200GS LC Triple Black
Vs: bmw navi
« Vastaus #13 : 27.06.13 - klo:23:32 »
^Eikös Garmineissa (garminhan se on bmw-gepsikin) ole ollut just noita ongelmia siellä napapiirin tuntumassa. Muistelisin lukeneeni vastaavasta ongelmasta jo vuosia sitten ja onhan ihme juttu jos sitä ei ole saatu korjattua..

Mulla oli alussa sama ongelma mutta kun päivitin Zumon niin alkoi pelittään.
"Vain eksymällä voi löytää jotain uutta"

Poissa Kardaani

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 28
  • BMW K 1600 GT
Vs: bmw navi
« Vastaus #14 : 05.07.13 - klo:00:16 »
No niin... laitetaas yksi foorumillinen väkeä epäilemään kynttiläni kirkkautta. Nimittäin nuo j@ckin ja uttelin kommentit sai minut muistelemaan että monta kertaa tuo häiriö on iskenyt päälle kun olen palaillut reissusta kotia (Rovaniemeä/napapiiriä) kohti. No tänään olin käymässä Kemijärvellä. Alkumatka sujui ihan hyvin mutta Vikajärven jälkeen ns. Lautavaaran mäessä navi päätti että nyt on yö ja heitti yömoodiin. Siinä sitä sitten yössä ajeltiin Kemijärvelle ja takaisin kunnes paluumatkalla samaisessa mäessä perskules tulikin navigaattorin mielestä yks kaks päivä. Päätinpä heittää u-käännöksen ja tuota vajaan kilometrin pätkää edestakaisin 5 kertaa sahailtuani navi vaihtoi joka kerta n. 50 metrin tarkkuudella samassa kohtaa yö-/päivämoodiin ja valoisuus oli kuitenkin keskimääräisen kesäpäivän tasoa koko ajan. "Toiminta-alueelta" poistuttuani navi pysyi päivämoodissa Vikajärvelle saakka (n. 5 km) kunnes Vikajärven risteyksessä taas sama juttu. Sama testi ja sama tulos. Siitä sitten jatkoin kohti Rovaniemeä ja loppumatka sujuikin navin mielestä päivänvalossa.

Olen ajanut tuota väliä tänä kesänä kymmeniä kertoja mutta vika on ilmaantunut vasta 2-3 viime viikon aikana (en ole pannut aikaisemmin merkille onko juuri sama kohta) ja itse olen vakuuttunut että sen hetkisellä ajankohdalla ja sijainnilla on vaikutus navin toimintaan (heitti muuten samalla näyttöön kaiuttimen kuvan jossa rasti vieressä, eli ilmeisesti äänettömälle, mulla ei ole tietoa kun en ole saanut asennettua Schuberttiin sitä bluetooth-kaulusta paikoilleen vaan odottelee kaapissa parempaa ajankohtaa).

Aika skitsoa, eikö...? Olisiko lie lähestyvä porojen rykimä-aika, muumiot kääntyneet haudassaan, FBI seuraa liikkeitäni, sukkien pesuväli päässyt liian pitkäksi tai joku muu luonnollinen selitys asialle  hesse_blink. Joku viisaampi voisi tietää ja selittää asian esim. sateliittien liikkeillä/sijainneilla? Viime kesänä ongelma ajoittui muistaakseni aikalailla samaan ajankohtaan.

Kardaani

ps. kerrottakoon että vielä Lautavaaran mäen ja Vikajärven risteyksen kesken on korkeuseroa useita kymmeniä metrejä, joten tapahtumapaikan korkeudella ei mielestäni ole vaikutusta asiaan. Ja tosiaankaan päivänvalosta se ei voinut olla kiinni.
« Viimeksi muokattu: 05.07.13 - klo:00:22 kirjoittanut Kardaani »

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal