Kirjoittaja Aihe: Peräkärry HP2 Sporttiin  (Luettu 16529 kertaa)

Poissa Eka

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 613
  • HP2 Sport & Megamoto, K1600GT
Peräkärry HP2 Sporttiin
« : 07.03.10 - klo:23:59 »
Sattui silmään tuolta galleriasta Lahden messuilla ollut härveli:





Miltähän tuommoinen tuntuu ajossa. Tuossahan ratkeisi kerralla kuljetusongelmat ja kyllä päät kääntyisivät. Hinta vaan on aika suolainen...
Nyt: HP2 Sport 2011 + HP2 Megamoto 2007 + K1600GT 2011 + Husqvarna 650 Terra 2013

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Peräkärry HP2 Sporttiin
« Vastaus #1 : 08.03.10 - klo:02:15 »
En usko että tuntuu ajossa juuri lainkaan. En toki ole tuollaista vaunua vetänyt, mutta LT:llä vaunua vetäneenä heittäisin lonkalta, että yllättää positiivisesti. Ainut mikä askarrutaa on laitteen korkeus. Painopiste tulee varsin ylös.

Kapasiteetti on hämmästyttävän pieni, muistaakseni 25 kg.

Ja hintaa 4800 €.

t. Repa

 
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Eagle-no2

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: Peräkärry HP2 Sporttiin
« Vastaus #2 : 03.06.10 - klo:20:08 »
Muuten hieno vekotin mut nopeusrajoitus 80 km/h, iloa pilatakseni, ei mun Bemun perään

Poissa Kartsa

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 141
  • R 1200 GS Rallye
Vs: Peräkärry HP2 Sporttiin
« Vastaus #3 : 04.06.10 - klo:11:49 »
Nopeusrajoitus on 60 km/h, jos vaunussa ei ole jousitusta. Hyvä pitää myös mielessä, että ulkomailla eri säännöt. Esim. Saksassa nopeusrajoitus on 60 km/h, jousitettu tai jousittamaton ja Ruotsissa jarruttoman rajoitus 50 km/h.

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Peräkärry HP2 Sporttiin
« Vastaus #4 : 04.06.10 - klo:12:01 »
Nopeusrajoitus on 60 km/h, jos vaunussa ei ole jousitusta. Hyvä pitää myös mielessä, että ulkomailla eri säännöt. Esim. Saksassa nopeusrajoitus on 60 km/h, jousitettu tai jousittamaton ja Ruotsissa jarruttoman rajoitus 50 km/h.

Höpö höpö. Tuohan on moottoripyörän lisävaruste. Eikä lisävarusteet vaikuta moottoripyörän nopeuteen.

Tuossa vaunussa on muuten jousitus.


t. repa


Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Peräkärry HP2 Sporttiin
« Vastaus #5 : 04.06.10 - klo:12:05 »
Eräs Guzzikuski sanoi 80km/h rajoituksen olevan voimassa Euroopassa peräkärrylliselle mopolle.
Tiedä sitten tuliko se laista vai peräkärrystä?

Siinä ehtii maisemia katsella.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: Peräkärry HP2 Sporttiin
« Vastaus #6 : 04.06.10 - klo:12:36 »
Valmistajalta kysytty: Viranomaiset suomessa luokittelevat peräkärryksi eli 80 km/h. Selvittely isommasta nopeudesta (100 km/h?) on saksalaisen luokituslaitoksen kanssa kesken. Koeajo erikseen sovittaessa mahdollinen. Suomalainen tuote.  hali_peukku
Quot homines, tot sententiae.

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Peräkärry HP2 Sporttiin
« Vastaus #7 : 04.06.10 - klo:12:44 »
Saksalaiset ovat tehneet vastaavaa kärryä. Kiinnitys kiinteästi mopoon niin kuin tuossakin eli ei vetokoukkua. ==> Lisävaruste, ei nopeusrajoitusta (ei tarjolla faktaa, vain kuulopuheita).

Jos on irroitettava vetokoukulla = peräkärry.

Suomessa menisin kyllä peräkärryä koskevan lainsäädännön puitteissa.

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa jiihoo

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 186
  • BMW K12S, Bimota SB6, Turbo-Busa, R6R Superstock..
Vs: Peräkärry HP2 Sporttiin
« Vastaus #8 : 04.06.10 - klo:14:16 »
Aikamoinen high tech -tuote mielestäni. PVM:n takoalumiinivanne ja Öhlinssin pamppu. Valmistajan mukaan kantavuutta on noin 25kg, jolloin kokonaispainoksi tulee reilut 50kg.

Sakke tarjosi jo talvella koeajomahdollisuutta, pitääkin samoin tein kysellä milloin olisi mahdollista kokeilla radalla kyseistä härpäkettä.

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Peräkärry HP2 Sporttiin
« Vastaus #9 : 04.06.10 - klo:14:38 »
Kemoraan molemmat pliis.
Sportti ja kärry.

Mä jätän luottokortin kotiin.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa atomic

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • R1200GS LC Triple Black
Vs: Peräkärry HP2 Sporttiin
« Vastaus #10 : 04.06.10 - klo:15:27 »
Nopeusrajoitus on 60 km/h, jos vaunussa ei ole jousitusta. Hyvä pitää myös mielessä, että ulkomailla eri säännöt. Esim. Saksassa nopeusrajoitus on 60 km/h, jousitettu tai jousittamaton ja Ruotsissa jarruttoman rajoitus 50 km/h.

Ruotsissa jarrutonta kärryä saa vetää 80 km/h. Laki muuttunut jokunen vuosi sitten.
"Vain eksymällä voi löytää jotain uutta"

Nasu

  • Vieras
Vs: Peräkärry HP2 Sporttiin
« Vastaus #11 : 04.06.10 - klo:16:02 »
Mulle vois laittaa ton perään, hidas kun oon   hesse_biggrin

Poissa Kartsa

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 141
  • R 1200 GS Rallye
Vs: Peräkärry HP2 Sporttiin
« Vastaus #12 : 04.06.10 - klo:16:14 »
Joka perävaunua prätkän perään haaveilee voisi samantien siirtyä autoon ja karavaanariksi. Kauhea kapistus. Niin, ja mihin tarkoitukseen moista tulisi käyttää? Kaikki kamat mahtuu hyvin kyytiin.

Poissa jiihoo

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 186
  • BMW K12S, Bimota SB6, Turbo-Busa, R6R Superstock..
Vs: Peräkärry HP2 Sporttiin
« Vastaus #13 : 04.06.10 - klo:16:25 »
Elokuussa kuulemma pääsee kokeilemaan. Silloin kärryssä on valmistajan mukaan mahdollisesti myös hiilikuituinen vetoaisa... ???


Poissa Eka

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 613
  • HP2 Sport & Megamoto, K1600GT
Vs: Peräkärry HP2 Sporttiin
« Vastaus #14 : 04.06.10 - klo:16:27 »
Joka perävaunua prätkän perään haaveilee voisi samantien siirtyä autoon ja karavaanariksi. Kauhea kapistus. Niin, ja mihin tarkoitukseen moista tulisi käyttää? Kaikki kamat mahtuu hyvin kyytiin.
No eihän tuohon sportin kyytiin mahdu mitään. No ehkä parin litran tankkilaukun saa viriteltyä. Ehkä tuohon putken päälle voisi jonkun tellingin viritellä jotain pehmeätä laukkua varten noihin putken kiinnikkeisiin, mutta mitään raskaampaa ei liene siinä syytä kuljettaa, kun ei se ole kuin ohutta hiilikuitua koko perä. Reppu on viddumainen ja parin ajopäivän jälkeen ovat hartiat jumissa.
Nyt: HP2 Sport 2011 + HP2 Megamoto 2007 + K1600GT 2011 + Husqvarna 650 Terra 2013

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal