Kirjoittaja Aihe: Shifteri / vaihdeavustin  (Luettu 23617 kertaa)

Poissa mi16

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 245
  • K1300S HP 234
Shifteri / vaihdeavustin
« : 16.02.12 - klo:18:30 »
Hei,
Saisinko kokemuksia Shifteristä ja siitä kuin se muuttaa ajotapaa. Muuttuko elämä taas hiukan hauskemmaksi :)

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: Shifteri / vaihdeavustin
« Vastaus #1 : 16.02.12 - klo:20:21 »
Hieno varuste on.  hesse_biggrin
Joutuu paljon enemmän vaihteleen ja kiihdytteleen,kun toimii niin hyvin.Tulee käytettyä ihan kaupunkinopeuksillakin.Ja kovemmin kiihdyteltäessä se pamaus putkesta on aika porno.Tulee ohituksetkin tehtyä pikkuvaihteella,että saa nostaa isompaa siinä autokuskin sivuikkunan kohdalla. reps
Mutta oikeesti on kyllä asiallinen varuste ja tekee ajamisesta jotenkin entistäkin miellyttävämpää.  bmw2_smilie
Man cannot live on beer only.

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: Shifteri / vaihdeavustin
« Vastaus #2 : 16.02.12 - klo:22:35 »
Näin se on. Loistava värkki. Ei enää kytkimen vetelyä, eikä kaasun löysäystä kiihdyttäessä, sen kun nyppii vaan, ja uskomattoman pehmeästi toimii.
Lisävarusteena hintansa väärti.

Poissa Motoasiana

  • -ajaja
  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 5
  • S 1000 XR
Vs: Shifteri / vaihdeavustin
« Vastaus #3 : 20.02.12 - klo:17:11 »
Mistäs tommosia vaihdeapulaisia saa ja mitä maksaa, voiko itse asentaa?      03Biker-ajaja

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Shifteri / vaihdeavustin
« Vastaus #4 : 21.02.12 - klo:10:09 »
K1200R pyörään en tiedä pelkkää apulaista. Jos laittaa ruiskunohjauksen säädön vaikkapa PowerCommanderilla, niin siihen voi liittää shifterin. Hintaa alkaa kertymään kyllä aika mukavasti, koska PC:n asennus on yksi hankalimmista näihin bemareihin. Saahan tuolla sitten muutakin hyötyä, varsinkin putkivirin kanssa.
Karkeat hinnat:
PC 350-400
asennus+säätö 300-500 (ei välttämättä samassa paikassa)
shifteri 300

Poissa Motoasiana

  • -ajaja
  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 5
  • S 1000 XR
Vs: Shifteri / vaihdeavustin
« Vastaus #5 : 22.02.12 - klo:16:07 »
Kiitos hidas57 tiedoista, en taida moiseen hommaan ryhtyä, poweria löytyy riittävästi  ilman commanderiakin.
Huomasin, että olet vaihtanut kytkimen. Kytkin minullakin pitää tyhjäkäynnillä joskus pientä rapinaa, ei varsinaista lonksotusta eikä vielä epäsäännöllistä kiinniottoa (pientä vingahtelua joskus). Taitaa olla vaihto tiedossa.
Nokkaketju vaihdettiin 45000 km kohdalla ja yritin sitä tehtaan piikkiin, tuloksetta. Nyt kilometreja n. 54000.

Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 907
  • R1250RS Triple Black ja K1200S
Vs: Shifteri / vaihdeavustin
« Vastaus #6 : 22.02.12 - klo:19:09 »
Kiitos hidas57 tiedoista, en taida moiseen hommaan ryhtyä, poweria löytyy riittävästi  ilman commanderiakin.
Huomasin, että olet vaihtanut kytkimen. Kytkin minullakin pitää tyhjäkäynnillä joskus pientä rapinaa, ei varsinaista lonksotusta eikä vielä epäsäännöllistä kiinniottoa (pientä vingahtelua joskus). Taitaa olla vaihto tiedossa.
Nokkaketju vaihdettiin 45000 km kohdalla ja yritin sitä tehtaan piikkiin, tuloksetta. Nyt kilometreja n. 54000.

Mitä se nokkaketjun vaihto kustansi?
"Ei riemulla rajaa kun är ässällä ajaa"

Poissa Motoasiana

  • -ajaja
  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 5
  • S 1000 XR
Vs: Shifteri / vaihdeavustin
« Vastaus #7 : 24.02.12 - klo:10:26 »
Kiitos hidas57 tiedoista, en taida moiseen hommaan ryhtyä, poweria löytyy riittävästi  ilman commanderiakin.
Huomasin, että olet vaihtanut kytkimen. Kytkin minullakin pitää tyhjäkäynnillä joskus pientä rapinaa, ei varsinaista lonksotusta eikä vielä epäsäännöllistä kiinniottoa (pientä vingahtelua joskus). Taitaa olla vaihto tiedossa.
Nokkaketju vaihdettiin 45000 km kohdalla ja yritin sitä tehtaan piikkiin, tuloksetta. Nyt kilometreja n. 54000.

Mitä se nokkaketjun vaihto kustansi?

Osat maksoivat 330,- (nokkaketjusrj + kiristin), työstä en osaa sanoa, kun tehtiin muuta huoltoa myös, pari tuntia?
« Viimeksi muokattu: 24.02.12 - klo:15:40 kirjoittanut JTK »

Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 907
  • R1250RS Triple Black ja K1200S
Vs: Shifteri / vaihdeavustin
« Vastaus #8 : 24.02.12 - klo:15:57 »
No eihän tuo mahottomia maksa. Kiristin minulla on jo vaihdettu modattuun versioon. Orkkisketju on ja toimii hyvin...vielä.
"Ei riemulla rajaa kun är ässällä ajaa"

Poissa mi16

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 245
  • K1300S HP 234
Vs: Shifteri / vaihdeavustin
« Vastaus #9 : 23.03.12 - klo:22:08 »
Nyt on tullut jo vähän kokemuksia ja ei voi kuin ihmetellä kuin hienosti toimii sekä miksei tollasta ole kaikissa pyörissä....

Poissa tuomas_82

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 12
  • K1300S
Vs: Shifteri / vaihdeavustin
« Vastaus #10 : 24.03.12 - klo:13:19 »
Nyt on tullut jo vähän kokemuksia ja ei voi kuin ihmetellä kuin hienosti toimii sekä miksei tollasta ole kaikissa pyörissä....

Juu tästä on helppo olla samaa mieltä, on hieno varuste kerrassaan ja hyvin harvoin tule enää vaihdettua kytkimen kanssa isommalle vaihteelle :)

Ainut mikä tossa mietityttää niin rasittaako shifterin käyttö enemmän vaihteistoa tai lyhentääkö sen elinikää oleellisesti... sytytyksen katkaisusta huolimatta kytkimen kanssa vaihtohan on paljon pehmeempi... mutta kaipa nuo bemarin insinöörit on suunnitellut paikat niin että kestää jos tuollaista varustetta kerta tarjoavat.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Shifteri / vaihdeavustin
« Vastaus #11 : 24.03.12 - klo:17:49 »
No kilpakuskien mukaan kannattaa vaihtaa ilman kytkintä vaikka ei ole shifteriäkään, on kuulemma parempi moottorille.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Shifteri / vaihdeavustin
« Vastaus #12 : 27.03.12 - klo:12:15 »
Justiin vilkaisin Motorradin 50tkm kestotestin yhteenvedon S1000RR:lle. Siinä yhtenä kiinnostavana kohtana vaihteiston kunto shifterin kanssa. Mitään poikkeavaa ei havaittu vaihteistossa ja matkaa voi jatkaa.  bmw2_smilie

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: Shifteri / vaihdeavustin
« Vastaus #13 : 29.03.12 - klo:11:16 »
Tapahtuu niin pehmeästi vaihtaminen, että tuskin kytkimen kanssa parempaan pääsee. En ihmettele testin tulosta.

Poissa hopeanuoli59

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 88
  • K1300S -09
Vs: Shifteri / vaihdeavustin
« Vastaus #14 : 29.03.12 - klo:14:36 »
No kilpakuskien mukaan kannattaa vaihtaa ilman kytkintä vaikka ei ole shifteriäkään, on kuulemma parempi moottorille.
No en kyllä suosittele vaihtaamaan kaasu pohjassa, täysi veto päällä ilman kytkintä, välikaasulla menee kyllä mutta vaihdappa veto päällä, käy kyllä askin päälle. Shifteri on todella mahtava, varsinkin käänteisellä vaihteistolla, kaasu pohjassa polkee vaan isompaa sisään. 0003
« Viimeksi muokattu: 29.03.12 - klo:22:40 kirjoittanut JTK »

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal