Kirjoittaja Aihe: Öhlinsit huoltoon  (Luettu 6756 kertaa)

Poissa markkuviitala

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 30
  • R1200S
Öhlinsit huoltoon
« : 26.11.09 - klo:12:11 »
Tjaajaa, reilut kaksi kesää on nyt ajettuna ja 36000 kilsaa. Taitaa olla aika vaihtaa litkut Öhlareihin. Pitää varmaankin viedä jonnekin firmaan iskarit irrotettavaksi, kun mun talvisäilössä ei ole tilaa touhuta eikä mahdollisuutta nostaa roikkumaan.
Tulimma Joukolla, soon meirän hevoone.

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Re: Öhlinsit huoltoon
« Vastaus #1 : 26.11.09 - klo:19:27 »
Juu kyllä noita kannattaa huollattaa siinä missä muutakin mopoo..
Moni sanonu noista vanhemmista rataohjuksista että niiden ajettavuus muuttuu totaalisesti kun laittaa pumput kuntoon.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: Öhlinsit huoltoon
« Vastaus #2 : 17.04.12 - klo:00:00 »
Wanhaan aiheeseen: Öhlinssit kävi huollossa talven aikana MP-Racingissä. Oli erinomaisen asiakasystävällinen palvelu, aikataulu piti (mulla ei ollu kiire). Jousien pituuskin oli passattu just samaksi mikä oli huoltoon mennessä. hali_peukku MP-Racingin iskarihuoltaja on keskittynyt iskarien huoltoon eli homma vaikuttaa olevan hallussa.

Vaihdetuista osista tuli rivejä A4-arkki täyteen, antoi uskottavamman vaikutelman kuin monen huollon käyttämä "erittely": osat + työ + pientarvikkeet = yht.=xxx€  hesse_fool
Hintakin oli kohtuullinen osineen ja töineen yht. n. 250 € (sis. postimaksun). Se hyvä noissa ruottalaisten tekeleissä on, että kun ovat tarkoitettu huollettaviksi niin kaikki osat voi tarvittaessa vaihtaa.

Iskarit ei vuotaneet, eikä mun ymmärryksellä huomannu että ajotuntuman perusteella iskarit olis kaivanneet huoltoa. Mutta ehkä turhempikin juttuja tulee pyörälle tehdyksi.

Öhlinsin suositus huoltoväliksi on 3 vuotta tai 30 000 km.

Edit: Etuiskari on emulsiotyyppiä mutta takapampussa on kaasu(typpi) ja öljy erotettu välimännällä. Kaasun paine on (kuulemma) 10-12 bar angst pokserin takapampussa. Joten tiivisteiden on hyvä olla kunnossa.

 offtopic
Kisavehkeissä paineet suurin puolet tuosta (tai näin on viisaammat kertoneet), ehkä jollain on varmaakin tietoa.
« Viimeksi muokattu: 17.04.12 - klo:13:17 kirjoittanut JTK »
Quot homines, tot sententiae.

Poissa TommoKe

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 123
Vs: Öhlinsit huoltoon
« Vastaus #3 : 17.04.12 - klo:11:10 »
Kerran kauteen keulaöljyt ja takaiskari talvella, kun on enempi aikaa. Keulasta tullu joskus myös vettä ulos hiukan. (Ei nykyisestä, vaan parista japsista aikanaan.)
-Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän-

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: Öhlinsit huoltoon
« Vastaus #4 : 30.05.12 - klo:20:58 »
Iskarihuollon jälkeen vaivaiset +1000 km maantiellä  ajelleena olen sitä mieltä että iskarien huolto oli hintansa arvoinen. Rata on kokeilematta mutta ainakin roudan raiskaamilla teillä pelaa. Ei täräyttele patit läpi, eikä lillu routaheitoissa. (Juu, ei tehnyt ennen huoltoakaan, mutta huollon jälkeen huomasi selvän eron.

Suosittelen kaikille, joiden pyörän iskarit on huollettavaa mallia. Iskareiden irroituksen ja paikoilleen asennus onnnistuu kotitallissakin. Varsinainen huolto kannattaa jättää ammattilaisille, mieluummin sellaiselle joka varmasti vaihtaa KAIKKI ao. työhön kuuluvat stefat, tiivisteet, jne. kuluvat osat.
« Viimeksi muokattu: 31.05.12 - klo:09:31 kirjoittanut JTK »
Quot homines, tot sententiae.

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: Öhlinsit huoltoon
« Vastaus #5 : 31.05.12 - klo:07:29 »
Iskarihuollon jälkeen vaivaiset +1000 km maantiellä  ajelleena olen sitä mieltä että iskarien huolto oli hintansa arvoinen. Rata on kokeilematta mutta ainakin roudan raiskaamilla teillä pelaa. Ei täräyttäle patit läpi, eikä lillu routaheitoissa. (Juu, ei tehnyt ennen huoltoakaan, mutta huollon jälkeen huomasi selvän eron.

Suosittelen kaikille, joiden pyörän iskarit on huollettavaa mallia. Iskareiden irroituksen ja paikoilleen asennus onnnistuu kotitallissakin. Varsinainen huolto kannattaa jättää ammattilaisille, mieluummin sellaiselle joka varmasti vaihtaa KAIKKI ao. työhön kuuluvat stefat, tiivisteet, jne. kuluvat osat.

Eikä tule kalliiksikaan. Minun takaiskarini shimmattiin, eli sinne tehtiin rakenteellisia muutoksia sisään, vaimennuksen kapasiteetin lisämiseksi. Iskarin purku, shimmaus osineen ja kasaus 100 € (nyt en ole varma tuliko tuohon alv päälle, kun oli laskussa lista muutakin). Kari Vehniäinen Racing.

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal