Kirjoittaja Aihe: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?  (Luettu 39848 kertaa)

Poissa Entelodontti

  • HP
  • *
  • Viestejä: 309
  • K 1200 R
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #30 : 27.03.11 - klo:18:37 »
Vuoto näkyy tosiaan silmällä ja jos ei viitsi kumartua niin sormella voi pyyhkäistä siitä perämurikan alta. Minä teen nykyisin niin joka kerta ennen ajoon lähtöä.

Älä herranen aika sano tota ääneen.
Jos Honda mies tuon kuulee niin kettuilusta ei tule ikinä loppua. hesse_blum

Isoimpana ajoon vaikuttavana tekijänä näkisin servojarrujen poistumisen.
Tämä oli mun mielestä positiivinen seikka, vaikkakin servot antaa helkkaristi tehoa.

Se legendaarinen nokkaketjun kiristin josta on olemassa uudistettu versio on sitten se ensimmäinen esteettinen juttu joka särähtää.

Ei muuta kuin kovaa ajoa.
Jos ei jatkuvasti halua saksan autobaanoja ajaa niin Ärrä on hauskempi kuin Ässä.

Se perän pyyhkäisy kuuluu osana harrastukseen hesse_biggrin
Ja se mitä Håndamies sanoo ei ei tosiuskovaista heilauta BMWsmile

Servojarrut on ihan kivat olla olemassa vaikka luopuisin niistä jos tilalle saisi vähemmän murhetta ja enemmän luottamusta (kts. ketjut ABS kettuilee) aiheuttavat hidastimet. Eli ei aivan ongelmaton keksintö.
Toimivat servojarrut ovat upeat ja on vaikeata kuvitella parempaa jarrukeksintöä.  bowdown

Ja Ärrä ON loistava yleismopo. Riittävän ketterä kylillä, nopea ja vakaa maantiellä ja riemukas mutkapätkillä. Hyvä ajoasento. Miinuksiksi laskisin vakuutuksen hinnan ja "lievän" levottomuuden soralla. reps Takarengas saattaa myös kulua nopeasti hesse_blink  hesse_biggrin :mrgreen:
-Ei tässä iässä enää jaksa aikuistua...-
-BMW K1200R hybridi, polttaa bensaa ja kumia-

Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 292
  • K1300S, GSX 750 F
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #31 : 27.03.11 - klo:21:01 »
Kaikesta edellä olevasta olen muuten samaa mieltä, mutta mulla ei ole ollut murheita servojen kanssa. Vielä? Servojarrujen teho on aivan älytön, ekaa kertaa kun ajoin tuolla omalla mopollani niin mietin, että tämä voi lähteä käsistä sekä kiihdyttämällä että jarruttamalla.

Nesteiden vaihdosta ja virran riittävyydestä ne servot kaiketi on tarkkoja, nuo kun pitää kunnossa niin sitten on jarrut. Ja onhan siinä edelleen aika tehokkaat hidastimet vaikka servo pettäisikin, silloin vaan tuntuma on surkea. Kokeiltu on, otin vauhtia ja sammutin mopon. Pysähtyy edelleen, mutta tarkkana saa olla jarrun kanssa, menee helposti lukkoon.
K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #32 : 27.03.11 - klo:21:10 »
Servojarruja parempia jarruja ei olekaan.
Minulla ei ole ollut murheita noiden servojen kanssa, vaikka muutaman vuoden olen servojarrullisilla mopoilla ajellut. Eli eivät no kovin huonoja ole. Mutta ilmeisesti joitakin ognelmayksilöitä on ollut, koska niistä luovuttiin.

Eikä noista perävaivoistakaan kannata hirmuisesti olla huolissaan, vaikka niissäkin on ollut liian monta viallista.
Mutta eivät näin normaaliajossa kovin pienestä rikki mene ;-)

t. Repa


 


Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa anothergeek

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 18
  • ZZR1400
    • anothergeek.net
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #33 : 28.03.11 - klo:10:30 »
Kiitokset kaikille hyvistä vinkeistä!

Taidan näiden tietojen (ja budjetin) perusteella keskittyä etsiskelemään 2007-2008 malleja.

Hyviä vaihtoehtoja löytyi useampiakin ja tässä yksi todella potentiaalinen vaihtoehto:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?lang=en&id=140456991
Kawasaki ZZR1400 -2009
ex. BMW K1200R -2007
ex. Honda CBR 1100XX -1998
ex. Honda VFR 750F -1994

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #34 : 28.03.11 - klo:10:40 »
Jo vain on sahnestuck. Kyllä tuolta varmaan tarjontaa löytyy ja hyvin varustettuja pelejä näköjään.  smiley_hitler-t

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #35 : 28.03.11 - klo:11:51 »
Kiitokset kaikille hyvistä vinkeistä!

Taidan näiden tietojen (ja budjetin) perusteella keskittyä etsiskelemään 2007-2008 malleja.

Hyviä vaihtoehtoja löytyi useampiakin ja tässä yksi todella potentiaalinen vaihtoehto:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?lang=en&id=140456991

Hyvällä varustelulla näkyy olevan. Ei mitään vikaa pientä tehonpuutetta lukuunottamatta.

t. repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Entelodontti

  • HP
  • *
  • Viestejä: 309
  • K 1200 R
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #36 : 28.03.11 - klo:15:21 »
Etelärannan puolellakin näyttäis olevan 1 tarjolla

http://www.mototehnika.ee/used/823978  airrev
-Ei tässä iässä enää jaksa aikuistua...-
-BMW K1200R hybridi, polttaa bensaa ja kumia-

Poissa Kutis

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 3
  • wanna-have-K12R
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #37 : 04.04.11 - klo:08:31 »
Tietääkö arvon forumilaiset sopivia tahoja K 1200R:n tuontiin? Halu olisi kova, mutta ainakin Nettimotossa on vain 2 kpl K1200R:ää tarjolla ja niistäkin toinen Heinolla. Ei mitään Heinoa vastaan, mutta hinnoittelu on aika huimaa. Tarvitsisin täyden palvelun tuonnin eli pyörä tarkastettuna Tampereella ja korkeintaan rekisteröintiä vailla.

Poissa atomic

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • R1200GS LC Triple Black
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #38 : 04.04.11 - klo:09:11 »
Ainaski www.mimoto.fi  Imatralla, omaa kokemusta ei ole mutta kaverilla Intikan tuonnista jokunen vuosi sitten.
"Vain eksymällä voi löytää jotain uutta"

Poissa Jussiboy

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 60
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #39 : 04.04.11 - klo:09:34 »
Vertaillaan vähän Heinon pyyntiä tuottamalla haettuun. Verot ja rekisteröinti 2200€, hakukulut 1000€ jää jäljelle 8700€. Hakupalkkaa menee 1000 ja sulle tuodaan 7700€:n pyörä joka todennäköisesti vastaa laadultaan Heinon pyörää. Mikäli päätät hakea pyöräsi itse voit saada kokemuksia ja parhaimman mahdollisen pyörän rahavaroihin nähden, asiamiehelle maksamalla et oikein voi voittaa mitään tuossa hintaluokassa.
Saksassa kasko ei ole niin yleinen kuin Suomessa joten halvimpiin on tehty DIY korjauksia, noiden perässä on tyhjä juosta pitkin Eurooppaa. Bemarit pidetään Suomessa yleensä aika hyvin,(vakuutettuina) koska ne on niin pirun kalliita ja teknisiä vehkeitä.
 Mikäli taas valintasi kohdistuu uudempiin, niin tuo Enteledontin ehdottoma Viron pyörä kannattaisi käydä tutkimassa ihan itse, koska se on Suomen tasoa halvempi.

Poissa Kutis

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 3
  • wanna-have-K12R
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #40 : 04.04.11 - klo:10:20 »
"Tuomme vain luotettavien hyväksikoettujen yhteistyökumppanien pyöriä. Mimoto ei tuo asiakkaiden itse etsimiä pyöriä tuntemattomilta toimittajilta.", sanoo Mimoto, joten se on aika sattumanvaraista, mitä sinne tulee tarjolle.

Viron pyörä näyttää hyvältä, mutta se on kai paperisodan kannalta ihan sama mistä tuo. Toki kuluja tulisi vähemmän. Heinon pyörää ajatellen 52000 km on sellainen ajomäärä, mitä en tulevaan "pitopyörään" halua. Mieluummin kaivan sitten lisää rahaa, että päästään esim. alle 30 tkm ajomääriin. Kysymys on sitten kuinka paljon ja tässä kohtaa tullaan tuontipyöriin, kun kerran Suomessa ei tarjontaa ole.


Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 292
  • K1300S, GSX 750 F
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #41 : 04.04.11 - klo:10:58 »
Tarjoudun hakemaan sulle mopon Saksasta. Haen sen pyörän minkä haluat. Kokemusta on oman pyörän verran, hyvin meni, ajamalla toin Leipzigista Traveen ja sieltä laivalla Vuosaareen. Kohtuulliset kulut kuittien mukaan ja palkkiosta sovitaan erikseen. Jos et haluakaan tuomaani mopoa, lunastan sen pois ja myyn jollekin toiselle. Ajankohdasta sovitaan.
« Viimeksi muokattu: 04.04.11 - klo:12:26 kirjoittanut Geeäsäxähvä »
K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

Poissa anothergeek

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 18
  • ZZR1400
    • anothergeek.net
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #42 : 04.04.11 - klo:12:11 »
Itse olen lähdössä serkkupojan mukaan eteläsaksaan näillänäkymin tuossa vapun jälkeisellä viikolla. Serkullani oli oma firma noin puolenkymmentä vuotta joka välitti autoja Suomeen, mutta hän on nykyään eri hommissa ja käy aina silloin tällöin vielä "harrastuspohjalta" hakemassa autoja. Koska minullakaan ei ole oikein kielitaitoa, yms. olenkin lähdössä hänen mukaan samalle reissulle ja minun tehtäväkseni jääkin pyörän/pyörien tekninen tarkastus ja serkku hoitaa kaupankäynnin/paperiasiat, yms. jutut.

Kiikarissa on hyväkuntoinen alle 30tkm ajettu vuosimallien 2006-2008 K1200R, jossa varusteina ABS, ESA, ASC ja RDC (alakate, yms. lisävarusteet ovat vain plussaa)

Pyörän hankintaan olen budjetoinut 10000€ + veroihin 3000€ + muut kulut 1000€ = yhteensä 14000€

Kawasaki ZZR1400 -2009
ex. BMW K1200R -2007
ex. Honda CBR 1100XX -1998
ex. Honda VFR 750F -1994

Poissa Jussiboy

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 60
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #43 : 04.04.11 - klo:12:56 »
Arvaappa kellä on tasan 52000km pyörän mittarissa :) 633. Ja noissa kilometreissä +-10tkm tulee tehtyä isohuolto, joka tarkoitti mulla jarrulevyt, jarrupalat, jäähdytysnesteet, moottoriöljyt + suodatin, peräöljyt, jarrunesteet, tulpat, kahvakumit, venttiilikopan molemmat tiivisteet sekä venttilien tarkastusta, unohtamatta öljypropun tiivistettä sekä bensatankin o-rengasta.
Anothergeekin budjetti vaikuttaa sellaiselta, että sillä on mahdollista tuoda juuri sellainen peli kun haluaa  hali_peukku
Ei muuta kuin GXF:n kanssa vääntään kuviota kuntoon, niin saat pyörän alle.

Poissa Kutis

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 3
  • wanna-have-K12R
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #44 : 04.04.11 - klo:13:05 »
Jep, kiitos vinkeistä. Nimi laitettu muistiin.

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal