Kirjoittaja Aihe: Huolto aloitettu K1300GT  (Luettu 20870 kertaa)

Poissa perttip

  • HP
  • *
  • Viestejä: 316
  • R100S, R1200GSA Triple Black
Huolto aloitettu K1300GT
« : 05.12.15 - klo:19:27 »
 
Pyörä punainen BMW K1300GT -09 Kilometrit n.67000km.  
Vuosihuolto aloitettu, purettu alapuolen ja sivujen katteet, laitettu moottoriöljyt valumaan.
Tarkoitus suorittaa perusteellinen  huolto sisältäen jotain osien vaihtoja, kuten mm. nokkaakseleita pyörittävän jakotetjun-kiristimen-ohjainten vaihdon, sekä öljyt, suodattimet, jarrunesteet  ja jäähdytysnesteen vaihto, tietysti myös venttiilivälykset tarkistus, ja tarvittaessa säätö.
Näillä aletaan.... "Gessulla" tänäänkin pieni ajelulenkki airrev

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Huolto aloitettu K1300GT
« Vastaus #1 : 10.12.15 - klo:11:59 »
Mullakin pyörä vielä sivutuella odotellen joko ajoa tai sitten vaikkapa pesua tms. Joulun jälestä joutaisi taas vaikka ajelemaankin. Toivottavasti kuitenkin pienet lumet antaa, jotta mieluumminkin ladulle pääsisi.

Poissa perttip

  • HP
  • *
  • Viestejä: 316
  • R100S, R1200GSA Triple Black
Vs: Huolto aloitettu K1300GT
« Vastaus #2 : 10.12.15 - klo:21:16 »
No niin, vaikka "eläkeläisellä" pitää kiirettä, niin nokkaketju vaihdettu, öljyt ja nesteet koneessa,
kokeiltu ja saatu käyntiinkin.  Olikin yllättävän helppo homma, suurin työ syylärin puhdistuksessa ja muovien kanssa... popcorn1
Vanhan ja uuden ketjun ympärysmitassa oli ehkä n.6mm:n ero.
Eikä voi kuin ihmetellä miten noin pieni ketju voi pitää niin pahan äänen, pitemmän seisonnan jälkeisessä käynnistyksessä. 32
Saas nähdä paraniko ???
Peräöljy ja jarrunesteet vaihtuu seuraavaksi, kunhan taas "ehdin" talliin.
Lumikelejä odotellessa.....  hali_peukku



Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 907
  • R1250RS Triple Black ja K1200S
Vs: Huolto aloitettu K1300GT
« Vastaus #3 : 13.12.15 - klo:22:06 »
Kuinka likainen oli GT:n syyläri? Ässässä tukkeutuu mielestäni aika helposti. Heinäkuun reissussa Euroopassa lämmöt nousi minulla ja Kekellä maksimiin Italian Stelvion nousussa. No keli oli kyllä kuuma muutenkin... Huollossa (90000 km) totesivat hiekkaa olevan raoissa yllin kyllin.
"Ei riemulla rajaa kun är ässällä ajaa"

Poissa perttip

  • HP
  • *
  • Viestejä: 316
  • R100S, R1200GSA Triple Black
Vs: Huolto aloitettu K1300GT
« Vastaus #4 : 13.12.15 - klo:22:24 »
Ei mikään paha.Jäähdytintä  tosin putsailtu n.20000km:n välein, kokemuksena, mitä enemmän joutuu ajamaan uuden juuri levitetyn asfaltti-työmaan läpi, niin pahemmin tukkeutuu, savi-hiekkavelli  ei tuki niinkään, (peseytyy vesikelillä)
Tukkeutumisasteen huomaa kyllä kesäkuumalla  joko "Alpeilla" tai kaupungissa...
Kesällä kärpäsiä ja ampiaisia kerääntyy myös tukkimaan jäähdyttimen..

Poissa APL

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 10
  • K1300R Ex. VRSCDXA
Vs: Huolto aloitettu K1300GT
« Vastaus #5 : 13.12.15 - klo:23:46 »
Moi,
mun (peterin vanha) k13r odottaa samaa huoltoa. Josko kausi kohta päättyisi... Ajan vielä säiden salliessa. Mittaris n. 56000 km. 

Britti-harrastajat ovat onnistuneesti asentaneet paksumman prikan ketjun vaihdon yhteydessä ja saaneet rohinoiden poistumaan, pysyvästi kaiketi. 

Ajattelin, josko moiseen ketjurumbaan on edes oikeaa tarvetta, kun kone toimii moitteetta kuitenkin? Miten on, suosituksia?

/Pete

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Huolto aloitettu K1300GT
« Vastaus #6 : 14.12.15 - klo:08:29 »
Itse en ole mitään erityisempää tehnyt jäähdyttimen osalta. Pestessä olen kyllä vettä laskenut yleensä läpi letkulla, joskus vähän painepesurillakin. Lämpö nousee hitaassa ajossa (ruuhka) kuumalla kelillä, mutta vain yhden palkin verran samalla kun tuuletin ajoittain käy. Ratkaisevinta on ajonopeus. Jos vähänkin on nopeutta, niin ei mitään liiallista lämmönnousua.

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: Huolto aloitettu K1300GT
« Vastaus #7 : 14.12.15 - klo:13:15 »
No niin, vaikka "eläkeläisellä" pitää kiirettä, niin nokkaketju vaihdettu, öljyt ja nesteet koneessa,
kokeiltu ja saatu käyntiinkin.  Olikin yllättävän helppo homma, suurin työ syylärin puhdistuksessa ja muovien kanssa... popcorn1
Vanhan ja uuden ketjun ympärysmitassa oli ehkä n.6mm:n ero.
Eikä voi kuin ihmetellä miten noin pieni ketju voi pitää niin pahan äänen, pitemmän seisonnan jälkeisessä käynnistyksessä. 32
Saas nähdä paraniko ???
Peräöljy ja jarrunesteet vaihtuu seuraavaksi, kunhan taas "ehdin" talliin.
Lumikelejä odotellessa.....  hali_peukku

Oletko kokeillut moottorin käynnistämistä nokkaketjun vaihdon jälkeen?
Vieläkö antaa pahaa ääntä?
Bin laden

Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 907
  • R1250RS Triple Black ja K1200S
Vs: Huolto aloitettu K1300GT
« Vastaus #8 : 14.12.15 - klo:19:08 »
Moi,
mun (peterin vanha) k13r odottaa samaa huoltoa. Josko kausi kohta päättyisi... Ajan vielä säiden salliessa. Mittaris n. 56000 km. 

Britti-harrastajat ovat onnistuneesti asentaneet paksumman prikan ketjun vaihdon yhteydessä ja saaneet rohinoiden poistumaan, pysyvästi kaiketi. 

Ajattelin, josko moiseen ketjurumbaan on edes oikeaa tarvetta, kun kone toimii moitteetta kuitenkin? Miten on, suosituksia?

/Pete
Minulle sanoivat 60000 km:n huollossa valtuutetussa huollossa, että nokkaketju pitäisi vaihtaa. Jotta kuuluu huolto-ohjelmaan. No näin tehtiin. Ei mitään ongelmia ollut siihen mennessä. Kuulemma varmuuden vuoksi. Mulle on pääasia, että matka jatkuu keskeytyksettä.
"Ei riemulla rajaa kun är ässällä ajaa"

Poissa perttip

  • HP
  • *
  • Viestejä: 316
  • R100S, R1200GSA Triple Black
Vs: Huolto aloitettu K1300GT
« Vastaus #9 : 14.12.15 - klo:21:45 »
No niin, vaikka "eläkeläisellä" pitää kiirettä, niin nokkaketju vaihdettu, öljyt ja nesteet koneessa,
kokeiltu ja saatu käyntiinkin.  Olikin yllättävän helppo homma, suurin työ syylärin puhdistuksessa ja muovien kanssa... popcorn1
Vanhan ja uuden ketjun ympärysmitassa oli ehkä n.6mm:n ero.
Eikä voi kuin ihmetellä miten noin pieni ketju voi pitää niin pahan äänen, pitemmän seisonnan jälkeisessä käynnistyksessä. 32
Saas nähdä paraniko ???
Peräöljy ja jarrunesteet vaihtuu seuraavaksi, kunhan taas "ehdin" talliin.
Lumikelejä odotellessa.....  hali_peukku

Oletko kokeillut moottorin käynnistämistä nokkaketjun vaihdon jälkeen?
Vieläkö antaa pahaa ääntä?

Kokeiltu on, ei "pärähdä" , ainakaan toistaiseksi. 
Ja jäähdyttimen pesu on vaan tullut tavaksi, kun siihen tahtoo kertyä kaikenlaista "roinaa", eikä sitten "kesäkuumalla" tartte pysähdellä jäähdyttelemään...

Poissa perttip

  • HP
  • *
  • Viestejä: 316
  • R100S, R1200GSA Triple Black
Vs: Huolto aloitettu K1300GT
« Vastaus #10 : 19.12.15 - klo:12:23 »
Tais olla turhaa hommaa, mutta jarrunesteet vaihdettu.
Vanha neste aivan puhdasta ja saman väristä uuden kanssa, kiehumispistettä en tosin mitannut.
Seuraavana taitaisi olla sitten lämpimäksi käyttö ja tasapainoakseleitten "sirklaus" säätö ja tietysti peräöljyt vaihto.

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: Huolto aloitettu K1300GT
« Vastaus #11 : 19.12.15 - klo:13:34 »
Perusteellista huoltoa kyllä teet.Oliko venttiilien välyksissä sanomista ?
Man cannot live on beer only.

Poissa perttip

  • HP
  • *
  • Viestejä: 316
  • R100S, R1200GSA Triple Black
Vs: Huolto aloitettu K1300GT
« Vastaus #12 : 19.12.15 - klo:16:16 »
Perusteellista huoltoa kyllä teet.Oliko venttiilien välyksissä sanomista ?
Toleransseissa menee..... BMWsmile

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: Huolto aloitettu K1300GT
« Vastaus #13 : 19.12.15 - klo:18:10 »
Perusteellista huoltoa kyllä teet.Oliko venttiilien välyksissä sanomista ?
Toleransseissa menee..... BMWsmile
hali_peukku  BMWsmile
Quot homines, tot sententiae.

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: Huolto aloitettu K1300GT
« Vastaus #14 : 19.12.15 - klo:19:37 »
Toleransseissa menee..... BMWsmile
[/quote]

Hyvä homma,uteliaisuuttani kyselin. ???
Man cannot live on beer only.

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal