Kirjoittaja Aihe: BMW K1200RS venttiilien säädön jälkeiset murheet  (Luettu 8137 kertaa)

Poissa r6b6c6p

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 5
Mörö,

Ostin otsikon mukaisen pyörän tässä vuoden vaihteessa ja vuosimallia 1997. (tosin peilit on katteissa kuten uudemmassa mallissa) Alkuperää Saksan mailta, tosin huoltokirja niin Saksassa kuten Suomessa täydellinen jota itsekin jatkoin.

Vein pyörän öljyjen&suodattim(ie)n vaihtoon, abs jarrunesteiden vaihtoon sekä venttiilien säätöön BikeTeamille Vantaalle. Syy sinne vientiin tietty oli merkkiliike joka oletettavasti tuntee bmw merkin paremmin kuin allekirjoittanut.

Pitkä tarina lyhyesti kaiken kaikkiaan pyörä mökötti huollossa 3 viikkoa koska kuulemma jotain venttiilien osia ei saatu ja niitä odoteltiin. Kun vihdoin sain pyörän ajoon viime viikon perjantaina, oli vedot kateissa kaasu kahvan ylittäessä 45 astetta ja 5000rpm jälkeen. Ajattelin ettei tuo nyt voi johtua venttiileistä kun tuohan olisi jo hajonut alkukilometreillä (vai johtuuko?).

Ajoin sinä perjantaina max15km eli käytännössä heti kun tuon huomasin lopetin ajamisen ja pyörä jäi parkkiin odottelemaan maanantaita.
Maanantaina 16.5. vein pyörän takaisin BikeTeamille Vantaalle (siinä Jumbon lähellä) ja ilmaisin huoleni.
Hetken asiaa poikien ihmetellessä pyysin vaihtamaan polttoaineen suodattimen ja ilmanputsarin kun näitä ei sitten oltu vaihdettu vaikka oletin että nekin olisi vaihdettu silloin ensimmäisen 3 viikon aikana :)

Noh 2.5 tunnin odottelin jälkeen sain pyöräni takaisin ja ajoin sinä iltana noin 40 km ja kaikki vaikutti olevan ok. Keskiviikkona seuraavan kerran päätin sitten vähän taas jo aamusta lähteä liikkeelle möpöllä ja kappas tontissa oli bensaa niin maan perkel##sti ja näytti olevan myös öljyä kohtalainen määrä.
--> pyörä hinattiin sitten taas samaan paikkaan ja nyt sitten asiaa tutkitaan.

Bensan ulostulo on sinänsä kohtuu helppo arvata kun pa-suodin juuri vaihdettu, eli jokin letku vähän irti tai suodin tankissa jotenkin huonosti kiinni?

MUTTA:
Kertokaapa viisaammat mistä tuo öljy voi päästä muualta pihalle kuin kannen tiivisteestä?

Voiko olla että venttiilien kanssa on nyt jotain kohellettu ja noilla km määrillä ajoa nyt olisi jotain rikkoutunut ja öljyä tulee jostain tästä syystä ulos?

Missä sijaitsee huohotin letku koneelle, olisiko tukkeessa?

Onko pyörän alla jotain öljylinjaa, prikkaa, tms. kikkulaa joka olisi voinut korkata ja tästä syystä öljyä pihalle?

Onko kellään vastaavia kokemuksia?

Öljy proppuun en usko että olisi rikki koska olisin kyllä ajon aikana huomannut jos tavarat olisi tullut pihalle.

Pojat BikeTeamilla sanoivat kuulemma olevan pelkkää bensaa mutta minä kyllä väitän että öljyä oli tontissa myös kohtalainen määrä. Venttiiliensäätö töineen sekä muut huollot jota tehtiin maksoi noin 700e, luulisi tuolla hinnalla saavan ajokuntoon. Nyt varmaan lisää jotain kustannuksia tulossa?


Kiitoksia etukäteen.

Poissa hopeanuoli59

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 88
  • K1300S -09
Vs: BMW K1200RS venttiilien säädön jälkeiset murheet
« Vastaus #1 : 24.05.16 - klo:12:00 »
Venttiilejä säädettäessä venakopan joutuu avaamaan, jos takaisinlaitossa ei ole huolellinen niin saattaa jäädä vuotamaan.

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: BMW K1200RS venttiilien säädön jälkeiset murheet
« Vastaus #2 : 24.05.16 - klo:20:50 »
Missä sijaitsee huohotin letku koneelle.......
olkaa hyvä:
http://www.carlsalter.com/motorcycle-manuals.asp

popcorn1
« Viimeksi muokattu: 24.05.16 - klo:20:52 kirjoittanut bin laden »
Bin laden

Poissa r6b6c6p

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: BMW K1200RS venttiilien säädön jälkeiset murheet
« Vastaus #3 : 19.07.16 - klo:12:29 »
Mörö,
vastaan itse itselleni...

Aluksi öljyn kulutus - 0.
RTFM: Pyörä käyntilämpöiseksi, keskiseisonta tuelle ja odotellaan sammuksissa 10 min ja vola oikea öljymäärä näkyy silmästä...

Vaihdettua osaa tämä lista ja ei ole ollut ongelman ongelmaa:
-PA-suodatin + PA-suodattimen&PA-pumpun tankin laippa (pa-suodatin aivan muhjussa)
-Ilmansuodatin (ilmansuodatin aivan paskassa)
-Öljyt ja öljyn suodatin
-ABS jarrunesteiden vaihto

Tämäpä vain osoittaa että pyörä ollut jolla k#sipäällä joka ei ole pyörälle muuta tehnyt kuin ajanut.
-->terveiset kyseiselle: Älä hanki pyörää tai mitään muutakaan vehjettä jos et huollata, kulje vaikka bussilla...

On muuten hyvä pyörä!!

Tuli vaihdettua Two Brothersin pakosarja ja Ai että näitä murinoita!!

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal