Kirjoittaja Aihe: etujousitus k 1300 s  (Luettu 6349 kertaa)

Poissa ducati851

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
etujousitus k 1300 s
« : 31.08.15 - klo:08:05 »
Sellasta tossa pähkäilin moponi kanssa et mikähän mahtaa olla tollasen jousitussydeemin toiminta.Mittailin etujousen korkoa ensin keula yläasentoon,mitta valmiiksi ja sit varovainen lasku ja kuski satulaan niin keula vajos kaikkiaan 50-55 mm.tuntuu hiukan liialta.....johtuiskohan siitä se käsille täräyttely noissa epätasaisuuksissa(jousi kuoleentunut) iskarit ku on huollettu niin se puoli on kunnossa....

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: etujousitus k 1300 s
« Vastaus #1 : 31.08.15 - klo:09:46 »
Eikös se jousen painuma ole tärkeämpi, eli kuinka paljon sen kapasiteetista on käytössä. Tommonen linkkukeula kun on, niin keulan vajoaminen on myös mitä on.

Kyllä on ihmeellisessä käytössä ollut jos jousi on jo kuoleentunut.

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: etujousitus k 1300 s
« Vastaus #2 : 31.08.15 - klo:10:06 »
Ootko kokeillu toista vastaavaa pyörää taikka K1200Sää ja verrannu korkeuksia tms. keskenään? Antais vähä osviittaa mikä on sulla erilailla.

Samoten tuli mieleen, että jos perä on vakiota ylempänä niin keulalle tulee suhteessa enemmän painoa tai ainakin kädet nojaa ememmän ohjaustankoon. Perän korkeutta voi olla säädetty tms.
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa hopeanuoli59

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 88
  • K1300S -09
Vs: etujousitus k 1300 s
« Vastaus #3 : 31.08.15 - klo:15:27 »
Sellasta tossa pähkäilin moponi kanssa et mikähän mahtaa olla tollasen jousitussydeemin toiminta.Mittailin etujousen korkoa ensin keula yläasentoon,mitta valmiiksi ja sit varovainen lasku ja kuski satulaan niin keula vajos kaikkiaan 50-55 mm.tuntuu hiukan liialta.....johtuiskohan siitä se käsille täräyttely noissa epätasaisuuksissa(jousi kuoleentunut) iskarit ku on huollettu niin se puoli on kunnossa....
Moi, sitä jousen esijännitystä voi säätää. Jos iskari ollut huollossa, kenties jousi jäänyt liian löysälle, toki uskon että on paikan merkinnyt ennen purkamista.  Omasta olen kiristäny jousta etupäässä.

Poissa ducati851

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: etujousitus k 1300 s
« Vastaus #4 : 31.08.15 - klo:20:56 »
joo niin voi mut ei mitenkään helppo,ku se lukitusruuvi sattuu oleen juur siellä takapuolella.  hesse_biggrin

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal