Kirjoittaja Aihe: Pikkuvaihteiden rajoitus  (Luettu 24782 kertaa)

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Pikkuvaihteiden rajoitus
« Vastaus #15 : 26.04.10 - klo:08:46 »
Eli holkituksella on ideana siirtää askelmoottoria hitusen taaksepäin, jolloin sen nokka ei yletä enää koskettamaan kaasuläppien akselia.
Jos ottaa pelkän liittimen irti, saatta joku huoltomies jossain huollon yhteydessä panna sen takaisin kiinni, mutta holkitettuna tätä ei tapahdu. Tai jos tapahtuu, siitä ei ole haittaa.

t. Repa

Justiin, tuo huoltomiesongelma on olemassa jos plugin irroittaa. Mullakin kun oli lambdan johto irroitettu PC:n vuoksi ja pyörä menossa justiin säätöön, niin ihmetteli kun diagnostiikka antoi virhettä. Piti erikseen tähdentää, että älä nyt ainakaan kiinni sitä laita, koska ei säädöllä ole sitten mitään virkaa.

Ja tosiaan samat työt siinä on purkuhommien osalta, tankki pitää saada pois. Jos sitten sattuu olemaan vielä PC käsissä, niin tuosta työmaa jatkuu mukavasti ilmaboxin irroituksella jne.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Pikkuvaihteiden rajoitus
« Vastaus #16 : 26.04.10 - klo:08:58 »
Jos mopossa on ASC, niin askelmoottorin eliminoimisella ei taida olla vaikutusta.
En kyllä oikeesti ymmärrä miksi rajoitin pitäis tehdä toimimattomaksi, käytännössä huomaamaton turvavarustehan se. on Paitsi tietysti jos kilpaa ajaa, harrastaa kiihdytyskisoja, tai sitte bomberointi mielessä. Eiköhän mopo keskivertokuskin käsissä kiihdy paremmin, jos ei tartte keulan kohoamista varoa..

Kyllä tuolla kaasuläppien liikkeen vapauttamisella on aina vaikutus. ASC tietysti voi joutua tarttumaan toimeen useammin. Miten lie suhtautuu mahdolliseen keulan nousuun.

Ei tuota modia tietenkään pakko ole tehdä, paitsi jos nyt vaan haluaa sen kaiken tehon irti, sport-sport. Ja kyllä sitä kaasua silti täytyy kunnolla runtata, että keula nousee. Paitsi jos hankkii lyhyemmän liikevaran kaasumekaniikan, jolloin 30% vähempikin riittää.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Pikkuvaihteiden rajoitus
« Vastaus #17 : 26.04.10 - klo:09:04 »
Laitankin oheen dynokäppyröitä eri vaihteilla, niin näkee eron. Pieniä eroja on muillakin vaihteilla, mutta 2. vaihteen käyrät kulkee kyllä selvästi alempana. Nuo ovat täyskaasuvetoja.

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Pikkuvaihteiden rajoitus
« Vastaus #18 : 26.04.10 - klo:09:45 »
Kuva selventää mainiosti. Kiitoksia hidas57!
Leikataan tehoa koko alueella, luonnollisesti, kun kerran kaasua ei kokonaan avata.

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa DrPain

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 156
  • K1200S -08
Vs: Pikkuvaihteiden rajoitus
« Vastaus #19 : 29.04.12 - klo:22:42 »
Bem-Ari ehti jo vastailemaan. Minäkin kirjoitin aiheesta ohjeita Orgissa 2008, jossa höysteenä kuvia: Askelmoottori

Koko juttu (24.6.2008):
Askelmoottorin ohitus

Korostan nyt taas sitä, että tuon askelmoottorin tehtävä on toimia vain kaasun liikkeen stopparina, rajoittaen kaasuläppien maksimiavautumista vaihteilla 1-3. Eli rajoittimen poisto EI tunnu esim yleisenä väännön lisääntymisenä, eikä suurilla vaihteilla mitenkään. Se tuntuu silloin kun runtataan kaasu auki pikkuvaihteilla, erityisesti ykkösellä, koska keula nousee kyllä eri malliin jos pitoa riittää. Suuremmilla vaihteilla keula ei kuitenkaan nouse ja vaikutusta on hankalampi suoraan todentaa. Ero tulee vielä selkeämmäksi, jos suorituskykyä on tuunattu putkilla, PC:llä jne.

K13:ssa löytyy ihan samanlainen askelmoottori. Jotkut ovat vain nypänneet askelmoottorin sähköliittimen irti, mikä saattaa olla ihan toimivaa jos vikavalo ei syty.

Muistatkos minkäs kokoiset on askelmoottorin kiinnityspultit? Jos katselisi tarvittavat tarvikkeet ennen kuin purkaa...
DrPaiN & K1200S -08

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: Pikkuvaihteiden rajoitus
« Vastaus #20 : 30.04.12 - klo:08:10 »
Pulttien koosta ei ole tietoa, mutta sain yhdeltä kaverilta valvontakameran objektiin runkoa, josta saa väliholkin millä ottaa askelmoottoria 11mm ulospäin.
Liitin saa jäädä paikalleen. En viitsi erikseen alkaa purkamaan, vaan teen homman 30 tuhannen huollossa.
Bin laden

Poissa DrPain

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 156
  • K1200S -08
Vs: Pikkuvaihteiden rajoitus
« Vastaus #21 : 30.04.12 - klo:14:27 »
Jep, näyttäisi olevan kokoa M5 liitteen mukaan ja holkitettuna luokkaa 20 pitkää kaipaillaan
DrPaiN & K1200S -08

Poissa HaK77

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 99
  • K1300S -09
Vs: Pikkuvaihteiden rajoitus
« Vastaus #22 : 15.03.14 - klo:19:35 »
Tänne tiedoksi, että sain poistettua rajoituksen purkamalla solenoidista akselin pois. Lähti helposti vetämällä tappi ulos ja pyörittämällä kierre auki. Tulppasin solenoidin reiän ja takas paikalleen.
« Viimeksi muokattu: 18.03.14 - klo:11:38 kirjoittanut HaK77 »

Poissa Peter G

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 148
  • BMW R1250GS HP 2019
Vs: Pikkuvaihteiden rajoitus
« Vastaus #23 : 17.03.14 - klo:21:05 »
Morjenttes
Mistä tuo askemoottorinpiuha löytyy k13r moposta jos se on helppo nypäistä irti niin voisi kokeilla lisähuvitusa. Tuolla jossain aikaisemmassa ketjussa oli orginsivuille linkki
mutta se ei toimi

Peter
-BMW F800ST
-BMW K1200R Sport
-BMW K1300R 2010
-BMW R1200GS 2015
-BMW R1250GS HP 2019

Poissa HaK77

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 99
  • K1300S -09
Vs: Pikkuvaihteiden rajoitus
« Vastaus #24 : 17.03.14 - klo:22:10 »
Tankin altahan se löytyy. Lienee hyvin pitkälle samanlainen ku ässässä mistä kuva.

Poissa Peter G

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 148
  • BMW R1250GS HP 2019
Vs: Pikkuvaihteiden rajoitus
« Vastaus #25 : 18.03.14 - klo:08:58 »
 hesse_wink2 Kiitos, täytyy nypätä johto irti ihan kokeilu mielessä
-BMW F800ST
-BMW K1200R Sport
-BMW K1300R 2010
-BMW R1200GS 2015
-BMW R1250GS HP 2019

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Pikkuvaihteiden rajoitus
« Vastaus #26 : 18.03.14 - klo:09:39 »
Joo, tuon plugin voi nypätä irti. Sitten pitää vaan uskaltaa ruuvata kapulasta läpät auki...muuten ei eroa huomaa.

Itsellä plugi on kiinni, mutta askelmoottoria on tuotu ulospäin laittamalla holkit (12mm) alle. Vähän pitemmät ruuvit tarvitaan.

Poissa Peter G

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 148
  • BMW R1250GS HP 2019
Vs: Pikkuvaihteiden rajoitus
« Vastaus #27 : 18.03.14 - klo:10:51 »

Joo, tuon plugin voi nypätä irti. Sitten pitää vaan uskaltaa ruuvata kapulasta läpät auki...muuten ei eroa huomaa.

Itsellä plugi on kiinni, mutta askelmoottoria on tuotu ulospäin laittamalla holkit (12mm) alle. Vähän pitemmät ruuvit tarvitaan.




Mistä löysit ne holkit / pidemmät ruuvit jos vaikka innostuisi "tuunaamaan"

Peter
-BMW F800ST
-BMW K1200R Sport
-BMW K1300R 2010
-BMW R1200GS 2015
-BMW R1250GS HP 2019

Poissa mara h

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 224
  • K 1200S MV Agusta F4R
Vs: Pikkuvaihteiden rajoitus
« Vastaus #28 : 18.03.14 - klo:11:21 »
No eiköhän rautakaupasta sopivaa putkea löydy, mistä sahaa holkit, samasta paikasta pultitkin

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: Pikkuvaihteiden rajoitus
« Vastaus #29 : 18.03.14 - klo:15:51 »
Joo, tuon plugin voi nypätä irti. Sitten pitää vaan uskaltaa ruuvata kapulasta läpät auki...muuten ei eroa huomaa.

Itsellä plugi on kiinni, mutta askelmoottoria on tuotu ulospäin laittamalla holkit (12mm) alle. Vähän pitemmät ruuvit tarvitaan.
Moi. Jos sen teet, on askelmoottori entinen (romu).

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal