Kirjoittaja Aihe: Pikkuvaihteiden rajoitus  (Luettu 25228 kertaa)

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Pikkuvaihteiden rajoitus
« : 25.04.10 - klo:20:43 »
Keulimisen kannalta on kyllä niin, että bemarin kaasuläppien avautumista rajoitetaan pikkuvaihteilla aika tukevasti, läpät aukenee ehkä jotain 85-90% maksimista. Justiin tuo loppuosa sen keulan nostaa. Huomaa aika selkeästi, kun on ottanut stopparin pois. Eli se toimii kuten on tarkoitettukin. K13:ssa on myös tuo sama keksintö.  BMWsmile

Tästä olen joskus kuullut ennenkin, mielellään ottaisi vastaan neuvoja miten rajoitus poistetaan? jumpie

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: Pikkuvaihteiden rajoitus
« Vastaus #1 : 25.04.10 - klo:20:55 »
Katteet "tankin" ympäriltä pois.Polttoainesäiliö irti.Läppärunkojen akselilla on siinä keskellä sellainen askelmoottori.Otat sen irti ja laitat takaisin pidempiä ruuveja käyttäen,11mm holkit vaan väliin.Jätä sähköliitin kiinni,niin ei ainakaan tuu vikakoodeja.
Sitten vaan "keulimaan". hesse_biggrin
Ei se vaikutus nyt ihan dramaattinen ole,mutta vähän piristyy pikkuvaihteilla.
Olisikohan Repan arkistoissa kuvia ?
Jos ei oo,niin tuossa toukokuun puolenvälin jälkeen olisi tuollainen homma tulollaan.Tarvii silloin filmata.
Man cannot live on beer only.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Pikkuvaihteiden rajoitus
« Vastaus #2 : 25.04.10 - klo:21:12 »
Tänks Bem-Ari, kuvia olis kiva tosiaan nähdä jos vaan jollain on....

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Pikkuvaihteiden rajoitus
« Vastaus #3 : 25.04.10 - klo:21:14 »
Bem-Ari ehti jo vastailemaan. Minäkin kirjoitin aiheesta ohjeita Orgissa 2008, jossa höysteenä kuvia: Askelmoottori

Koko juttu (24.6.2008):
Askelmoottorin ohitus

Korostan nyt taas sitä, että tuon askelmoottorin tehtävä on toimia vain kaasun liikkeen stopparina, rajoittaen kaasuläppien maksimiavautumista vaihteilla 1-3. Eli rajoittimen poisto EI tunnu esim yleisenä väännön lisääntymisenä, eikä suurilla vaihteilla mitenkään. Se tuntuu silloin kun runtataan kaasu auki pikkuvaihteilla, erityisesti ykkösellä, koska keula nousee kyllä eri malliin jos pitoa riittää. Suuremmilla vaihteilla keula ei kuitenkaan nouse ja vaikutusta on hankalampi suoraan todentaa. Ero tulee vielä selkeämmäksi, jos suorituskykyä on tuunattu putkilla, PC:llä jne.

K13:ssa löytyy ihan samanlainen askelmoottori. Jotkut ovat vain nypänneet askelmoottorin sähköliittimen irti, mikä saattaa olla ihan toimivaa jos vikavalo ei syty.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Pikkuvaihteiden rajoitus
« Vastaus #4 : 25.04.10 - klo:21:53 »
Kiitos kuvista ja selvennyksestä hidas57. shakehands

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Pikkuvaihteiden rajoitus
« Vastaus #5 : 25.04.10 - klo:22:12 »
Wörkkii sekä pistokkeen irroituksella että holkeilla. Pelkkä pistokkeen irroitus riittää. Ei tule vikakoodeja.

Olen kuvannut tuon holkitusproseduurin joskus, mutta kuvat ovat valitettavasti hukassa.

No, tuossa on pari kuvaa kuitenkin.






Hidas ei ollutkaan nimensä veroinen. En ehtinyt lähettä, kun meni kuvankä'sittelyssä aikaa.

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Pikkuvaihteiden rajoitus
« Vastaus #6 : 25.04.10 - klo:22:14 »
Jestas Repa, näistä sun kuvista kyllä kans selviää aika tarkasti mitä tehdä. hesse_blink shakehands


Edit: Ton liittimen irrotuksessa pitää varmaankin purkaa katteita myös saman verran kuin holkituksessa jotta saa sen irti?
« Viimeksi muokattu: 25.04.10 - klo:22:17 kirjoittanut jarska »

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Pikkuvaihteiden rajoitus
« Vastaus #7 : 25.04.10 - klo:22:19 »
Sama homma molemmissa tapauksissa.

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa atomic

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • R1200GS LC Triple Black
Vs: Pikkuvaihteiden rajoitus
« Vastaus #8 : 25.04.10 - klo:22:22 »
Jestas Repa, näistä sun kuvista kyllä kans selviää aika tarkasti mitä tehdä. hesse_blink shakehands


Edit: Ton liittimen irrotuksessa pitää varmaankin purkaa katteita myös saman verran kuin holkituksessa jotta saa sen irti?

Lempinimi taitaa tehdä paineita.
Kohta taitaa Jarskalla keulia.....
« Viimeksi muokattu: 25.04.10 - klo:22:28 kirjoittanut atomic »
"Vain eksymällä voi löytää jotain uutta"

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Pikkuvaihteiden rajoitus
« Vastaus #9 : 25.04.10 - klo:22:23 »
Eli holkituksella on ideana siirtää askelmoottoria hitusen taaksepäin, jolloin sen nokka ei yletä enää koskettamaan kaasuläppien akselia.
Jos ottaa pelkän liittimen irti, saatta joku huoltomies jossain huollon yhteydessä panna sen takaisin kiinni, mutta holkitettuna tätä ei tapahdu. Tai jos tapahtuu, siitä ei ole haittaa.

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: Pikkuvaihteiden rajoitus
« Vastaus #10 : 25.04.10 - klo:22:46 »
Hähää,mä arvasin,että meidän tekniikkagurulta löytyy kuvia.Ja Hidas 57 oli myös selvittänyt asian tuolla orgin puolella. bowdown
Tuolta virallisen kerhon foorumilta tää ei olis selvinny ikinä.On täällä fiksua porukkaa. shakehands shakehands
Man cannot live on beer only.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Pikkuvaihteiden rajoitus
« Vastaus #11 : 25.04.10 - klo:22:52 »
Jestas Repa, näistä sun kuvista kyllä kans selviää aika tarkasti mitä tehdä. hesse_blink shakehands


Edit: Ton liittimen irrotuksessa pitää varmaankin purkaa katteita myös saman verran kuin holkituksessa jotta saa sen irti?

Lempinimi taitaa tehdä paineita.
Kohta taitaa Jarskalla keulia.....


Eikun mää tuumailin jotta jos tällä "modilla" sais ton RR:n mielestäin. innocent

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: Pikkuvaihteiden rajoitus
« Vastaus #12 : 25.04.10 - klo:22:55 »
Älä suotta murehdi,tilaa vaan se RR.Kyllä se Maria vie sun Ässän heti,kun saa kortin. hesse_biggrin
Niin,ja voihan sillä RR:kin keulia. reps
Man cannot live on beer only.

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: Pikkuvaihteiden rajoitus
« Vastaus #13 : 26.04.10 - klo:08:35 »
Jos mopossa on ASC, niin askelmoottorin eliminoimisella ei taida olla vaikutusta.
En kyllä oikeesti ymmärrä miksi rajoitin pitäis tehdä toimimattomaksi, käytännössä huomaamaton turvavarustehan se. on Paitsi tietysti jos kilpaa ajaa, harrastaa kiihdytyskisoja, tai sitte bomberointi mielessä. Eiköhän mopo keskivertokuskin käsissä kiihdy paremmin, jos ei tartte keulan kohoamista varoa..

Poissa Ekku

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 187
  • Bmw K1200s -05, Bimota Sb6 1995, bmw G450x ym.
Vs: Pikkuvaihteiden rajoitus
« Vastaus #14 : 26.04.10 - klo:08:44 »
Toisaalta kiinnostaisi tehdä tämäkin modaus, mutta radalla ajaessa olen saanut aikaiseksi muutaman kunnollisen takapyöräsladin kolmosvaihteella ihan näin rajoitettunakin, joten pieni pelko on, että tuon modauksen jälkeen riskitaso nousee turhan paljon.

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal