Kirjoittaja Aihe: F800S Vaihteet  (Luettu 12867 kertaa)

Nasu

  • Vieras
F800S Vaihteet
« : 01.06.10 - klo:21:40 »
Kawasakin kanssa nyt jo tottui lähes kaikkeen vaihteiden kanssa, mutta.... onkohan tämä ominaisuus vaiko vika.
Eipä saa vapaaata sitten millään päälle. Ykköseltä kun nostaa, vaikka kuinka nätisti ja vähän niin on kakkonen päällä ja sama toiseen suuntaan. Ei tuo minusta alussa tehnyt tuollaista, mutta nyt alkaa menemään hermo. Nimimerkillä ainakin kolmen minuutin homma tänään saada vapaa vaihde päälle.   icon_rolleyes

Poissa Bemmu

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 42
  • BMW K1600 GTL & Yamaha WR450F
Vs: F800S Vaihteet
« Vastaus #1 : 01.06.10 - klo:21:55 »
Taisi tuo vapaan löytämisen ongelma olla Biken testin RöRRössä suunnilleen ainoa moitteen aihe (ketjuvetoa kun ei mainittu hesse_biggrin). Ehkäpä tämä on näiden sporttipyörien uusi ominaisuus??
Elämä on ihmisen parasta aikaa!

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: F800S Vaihteet
« Vastaus #2 : 01.06.10 - klo:21:56 »
Juu, vapaalla kun ei ajeta!
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Anssi F

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 39
  • R 1200 RT
Vs: F800S Vaihteet
« Vastaus #3 : 01.06.10 - klo:23:05 »
Kawasakin kanssa nyt jo tottui lähes kaikkeen vaihteiden kanssa, mutta.... onkohan tämä ominaisuus vaiko vika.
Eipä saa vapaaata sitten millään päälle. Ykköseltä kun nostaa, vaikka kuinka nätisti ja vähän niin on kakkonen päällä ja sama toiseen suuntaan. Ei tuo minusta alussa tehnyt tuollaista, mutta nyt alkaa menemään hermo. Nimimerkillä ainakin kolmen minuutin homma tänään saada vapaa vaihde päälle.   icon_rolleyes

Taitaa olla ominaisuus, melkoista säätämistä se on minunkin pyörässäni.  Tulee liikennevaloissa seisottua vaihde silmässä ja kytkin pohjassa  angry

Paljonko sulla on kilometrejä? Mulla tämä on ruvennut vaivaamaan (kuljettajaa) vasta tänä keväänä ja nyt on noin 15000 lasissa. Olisko säätökysymys, mutta jos niin minkä? Kytkimen?
« Viimeksi muokattu: 01.06.10 - klo:23:06 kirjoittanut Anssi F »

Nasu

  • Vieras
Vs: F800S Vaihteet
« Vastaus #4 : 01.06.10 - klo:23:11 »
Kawasakin kanssa nyt jo tottui lähes kaikkeen vaihteiden kanssa, mutta.... onkohan tämä ominaisuus vaiko vika.
Eipä saa vapaaata sitten millään päälle. Ykköseltä kun nostaa, vaikka kuinka nätisti ja vähän niin on kakkonen päällä ja sama toiseen suuntaan. Ei tuo minusta alussa tehnyt tuollaista, mutta nyt alkaa menemään hermo. Nimimerkillä ainakin kolmen minuutin homma tänään saada vapaa vaihde päälle.   icon_rolleyes

Taitaa olla ominaisuus, melkoista säätämistä se on minunkin pyörässäni.  Tulee liikennevaloissa seisottua vaihde silmässä ja kytkin pohjassa  angry

Paljonko sulla on kilometrejä? Mulla tämä on ruvennut vaivaamaan (kuljettajaa) vasta tänä keväänä ja nyt on noin 15000 lasissa. Olisko säätökysymys, mutta jos niin minkä? Kytkimen?

3500km mittarissa

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: F800S Vaihteet
« Vastaus #5 : 01.06.10 - klo:23:17 »
Kawasakin kanssa nyt jo tottui lähes kaikkeen vaihteiden kanssa, mutta.... onkohan tämä ominaisuus vaiko vika.
Eipä saa vapaaata sitten millään päälle. Ykköseltä kun nostaa, vaikka kuinka nätisti ja vähän niin on kakkonen päällä ja sama toiseen suuntaan. Ei tuo minusta alussa tehnyt tuollaista, mutta nyt alkaa menemään hermo. Nimimerkillä ainakin kolmen minuutin homma tänään saada vapaa vaihde päälle.   icon_rolleyes

Kytkimen säätö saattaa auttaa. Tai sitten pitää alkaa tutkimaan tuon polkimen sielunelämää tarkemmin. Tarttiskohan tehdä siihenkin oma vaihdepoljinmodaussetti.

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa jussita

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 36
  • K 1200 RS
Vs: F800S Vaihteet
« Vastaus #6 : 02.06.10 - klo:14:25 »

Ei se ainakaan ominaisuus ole -ilmeisesti- kun minulla vapaa menee ihan nätisti ensiyrittämällä päälle aina. Uusi pyörä, vie Heinolle ihmeteltäväksi, ei sen noin kuulu olla.

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: F800S Vaihteet
« Vastaus #7 : 02.06.10 - klo:17:01 »
Ettei olis syy uudessa ergo-kytkinkahvassa ja sen säädössä? Eikös sulle sellaset Kukkahatussa asennettu..

Nasu

  • Vieras
Vs: F800S Vaihteet
« Vastaus #8 : 02.06.10 - klo:17:16 »
Ettei olis syy uudessa ergo-kytkinkahvassa ja sen säädössä? Eikös sulle sellaset Kukkahatussa asennettu..

Jaa-a, muuten ne vaihteet toimii moitteettomasti, noin ajaessa.  hesse_blink
Kait se takkuaisi sitten muutenkin jos se siitä kahvasta olisi. Tai mistäs minä tietäisin.

Poissa atomic

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • R1200GS LC Triple Black
Vs: F800S Vaihteet
« Vastaus #9 : 02.06.10 - klo:18:28 »
Ettei olis syy uudessa ergo-kytkinkahvassa ja sen säädössä? Eikös sulle sellaset Kukkahatussa asennettu..

Jaa-a, muuten ne vaihteet toimii moitteettomasti, noin ajaessa.  hesse_blink
Kait se takkuaisi sitten muutenkin jos se siitä kahvasta olisi. Tai mistäs minä tietäisin.

Kokeile kuitenkin kahvojen eri saatoja kun niissa mahdollisuuksia on  horisko
"Vain eksymällä voi löytää jotain uutta"

Poissa Anssi F

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 39
  • R 1200 RT
Vs: F800S Vaihteet
« Vastaus #10 : 03.06.10 - klo:10:34 »
Kokeile kuitenkin kahvojen eri saatoja kun niissa mahdollisuuksia on  horisko

Hyvä idea: Heitin aikaisemmassa postauksessani kysymyksen säädöistä, mutta nyt vasta itse testasin...

Mulla on ST:ssä alkuperäiset kahvat ja kytkin oli säädetty lähimmilleen (lyhyet sormet). Kiersin ruuvia vähän auki, kahva siirtyi ehkä muutaman millin ulospäin ja nyt löytyy vapaa ihan helposti kun vetää kahvan perille asti.  hesse_ok Vaijerin tms. säätöihin en koskenut.

Voi olla tosi pienestä kiinni.

Sitten tietysti kysymys, että miksi tehdään kahvalle säätö, jos sen käyttäminen johtaa siihen, ettei pelit toimi niin kuin on suunniteltu  icon_rolleyes.
« Viimeksi muokattu: 03.06.10 - klo:10:37 kirjoittanut Anssi F »

Nasu

  • Vieras
Vs: F800S Vaihteet
« Vastaus #11 : 03.06.10 - klo:10:58 »
Kokeile kuitenkin kahvojen eri saatoja kun niissa mahdollisuuksia on  horisko

Hyvä idea: Heitin aikaisemmassa postauksessani kysymyksen säädöistä, mutta nyt vasta itse testasin...

Mulla on ST:ssä alkuperäiset kahvat ja kytkin oli säädetty lähimmilleen (lyhyet sormet). Kiersin ruuvia vähän auki, kahva siirtyi ehkä muutaman millin ulospäin ja nyt löytyy vapaa ihan helposti kun vetää kahvan perille asti.  hesse_ok Vaijerin tms. säätöihin en koskenut.

Voi olla tosi pienestä kiinni.

Sitten tietysti kysymys, että miksi tehdään kahvalle säätö, jos sen käyttäminen johtaa siihen, ettei pelit toimi niin kuin on suunniteltu  icon_rolleyes.

No just, ei sitä kahvaa nyt kyllä ainakaan kauemmaksi säädetä sanon minä. Sen takia siihen ne hienot säätökahvat piti hommata, että nää mun koon 5 räpylät yltää sinne kytkin kahvalle.  icon_rolleyes
Nooh, josko joku tässä viikonlopun aikana ehtis katsomaan ja pohtimaan asiaa. Seuraava osoite onkin Heino ellei ala vapaa löytymään.

Poissa Anssi F

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 39
  • R 1200 RT
Vs: F800S Vaihteet
« Vastaus #12 : 03.06.10 - klo:11:05 »
Pointti: voi olla ihan muutamasta millistä kiinni. Kokeile  hesse_wink2

Nasu

  • Vieras
Vs: F800S Vaihteet
« Vastaus #13 : 07.06.10 - klo:06:08 »
Kytkimen säätö auttoi. Kiitos Bozze.
Nyt toimii vaihteet ja kahvakin ottaa jo ylempää kiinni. Eli sain sitä vieläkin lähemmäs.  hesse_yahoo

Poissa Anssi F

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 39
  • R 1200 RT
Vs: F800S Vaihteet
« Vastaus #14 : 09.06.10 - klo:09:23 »
Kytkimen säätö auttoi. Kiitos Bozze.

Nyt toimii vaihteet ja kahvakin ottaa jo ylempää kiinni. Eli sain sitä vieläkin lähemmäs.  hesse_yahoo

Hieno juttu!  hesse_ok

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal