Kirjoittaja Aihe: Keulan pallonivelet  (Luettu 1883 kertaa)

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 6
  • Liittynyt: Syys 2009
  • Viestejä: 356
  • Viestieni tykkäämiset: 51
  • Ikä: 50
  • Paikkakunta: Oulu
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 12:11
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
  • Kuvat
Keulan pallonivelet
« : 31.05.21 - klo:12:32 »
Pallonivelet vaihtoon. Tilasin Saksan Ebaysta tarvikeosat. Hintaa vajaa 170 Eur lähetyskuluineen.

https://photos.app.goo.gl/DmtCRmyrBjhqv8feA

Alkuperäisosat marmorilla 400 Eur. Asennustyöarvio noin 600 Eur. Kokeilen paskarrella nuo ite paikalleen. Alkuperäisosat Saksasta ois saanu noin 300 euron hintaan. Jää nähtäväksi miten työläs on vaihtaa ja kuinka tarvikeosat kestää.

Pärrä siis 2008 K1200S ja mittarissa vähä yli 70 tkm.

Tuolla joku niitä itse vaihteli - näkee hiukan. Tuo kaveri ei vaan lämmittäny niveliä ja siellon kierteessä liima.
 
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 6
  • Liittynyt: Syys 2009
  • Viestejä: 356
  • Viestieni tykkäämiset: 51
  • Ikä: 50
  • Paikkakunta: Oulu
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 12:11
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
  • Kuvat
Vs: Keulan pallonivelet
« Vastaus #1 : 01.06.21 - klo:12:38 »
Kaikissa K1200S, R, GT ja K1300 S R GT ja 1600-malleissa 2005 eteenpäin näyttäis olevan samat pallonivelet käytössä.
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa hopeanuoli59

  • Sport
  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Loka 2010
  • Viestejä: 87
  • Viestieni tykkäämiset: 17
  • Ikä: 62
  • Paikkakunta: Oulu
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:25.04.22 - klo:13:08
  • K1300S -09
  • Kuvat
Vs: Keulan pallonivelet
« Vastaus #2 : 16.06.21 - klo:13:19 »
Otin keulan itse irti, vein pallojen vaihtoon EMC:lle, muistaakseni 100 egee ottivat.

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 6
  • Liittynyt: Syys 2009
  • Viestejä: 356
  • Viestieni tykkäämiset: 51
  • Ikä: 50
  • Paikkakunta: Oulu
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 12:11
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
  • Kuvat
Vs: Keulan pallonivelet
« Vastaus #3 : 17.06.21 - klo:08:32 »
Multa olivat toimintatonnia vailla koko rempasta  hesse_blink

Toki oli kai max. hinta osineen - silti tuntu arvokkaalta.
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa hopeanuoli59

  • Sport
  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Loka 2010
  • Viestejä: 87
  • Viestieni tykkäämiset: 17
  • Ikä: 62
  • Paikkakunta: Oulu
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:25.04.22 - klo:13:08
  • K1300S -09
  • Kuvat
Vs: Keulan pallonivelet
« Vastaus #4 : 17.06.21 - klo:13:00 »
Multa olivat toimintatonnia vailla koko rempasta  hesse_blink

Toki oli kai max. hinta osineen - silti tuntu arvokkaalta.

Onhan siinä hiukan puuhastelua, itse en hintaa koko työlle kysynyt. En viitsinyt alkaa hankkimaan tarvittavia työkaluja pallojen poistoon/ kiinnittämiseen, muistelen että aika kireelle ne pitää vetää, siksi vein EMC:lle

Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 4
  • -Saadut: 23
  • Liittynyt: Huhti 2010
  • Viestejä: 893
  • Viestieni tykkäämiset: 350
  • Ikä: 55
  • Paikkakunta: Tikkakoski
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:18.08.22 - klo:04:14
  • K1200S
  • Kuvat
Vs: Keulan pallonivelet
« Vastaus #5 : 30.06.21 - klo:21:52 »
Herää kysymys, että mistä tietää että ne pallonivelet pitää vaihtaa. Mulla on liki 160000 km ässässä ja ei minusta niissä mitään vikaa ole. Ei ole iskareihinkaan koskettu ja toimii. Tiedän kyllä, että iskareiden huolto muuttaa iskunvaimennusta varmasti parempaan suuntaan. Mutta ihan hyvä tuo on ajaa ja suoraan menee vikuroimatta.
Vika on vika ja sen korjaan heti kun tulee eteen.

Vinkiksi vain muillekin, että sytytyspuolat kannattaa uusia ainakin 100000 km jälkeen. Voipi tulla ajon aikana eteen kun käy kolmella tahi kahdella sylinterillä. Vaihto ei ole ihan helppo.
Minulle on kaikki 4 puolaa vaihdettu. Nehän on tulpanhattuna tulpan päällä.
"Ei riemulla rajaa kun ässällä ajaa"

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 31
  • Liittynyt: Loka 2009
  • Viestejä: 2354
  • Viestieni tykkäämiset: 340
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:17.08.22 - klo:19:35
  • K1200R Sport -07
  • Kuvat
Vs: Keulan pallonivelet
« Vastaus #6 : 01.07.21 - klo:22:27 »
Keula vapaasti ylös ja vetelet etupyörästä edes takas. Jos lonksuu, niin on väljää. Kuinka paljon sitten on liikaa...

Aika saletti että yli 100tkm ajetussa on väljää.

Poissa zzhot

  • Sport jr.
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Marras 2012
  • Viestejä: 14
  • Viestieni tykkäämiset: 16
  • Paikalla:07.06.22 - klo:09:53
  • Kuvat
Vs: Keulan pallonivelet
« Vastaus #7 : 02.07.21 - klo:12:00 »
Ei kai voi yleistää että joku vika tulee jossain määrätyssä kilometrimäärässä.Ei kaikki ihmisetkään kuole saman ikäisinä.Ostin 1200s:n vuonna 2005 ja ajanut sillä 213468km eikä saletisti ole etupäässä väljää.Sytyspuolista sen verran että eka hajosi 92000km ja toinen 112000,jonka jälkeen vaihdoin puretun 1300:n kolaripyörän kaikki puolat.Eli niillä olen nyt surffaillu 1001tkm.Muita vikoja ollut kohtalaisen romaanin kirjoittamiseen riittävän aineiston verran,mutta ei enää moneen vuoteen mitään.Eikä puolien vaihto ole vaikeaa,vähän työlästä kyllä.

Poissa hopeanuoli59

  • Sport
  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Loka 2010
  • Viestejä: 87
  • Viestieni tykkäämiset: 17
  • Ikä: 62
  • Paikkakunta: Oulu
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:25.04.22 - klo:13:08
  • K1300S -09
  • Kuvat
Vs: Keulan pallonivelet
« Vastaus #8 : 05.07.21 - klo:10:30 »
Herää kysymys, että mistä tietää että ne pallonivelet pitää vaihtaa. Mulla on liki 160000 km ässässä ja ei minusta niissä mitään vikaa ole. Ei ole iskareihinkaan koskettu ja toimii. Tiedän kyllä, että iskareiden huolto muuttaa iskunvaimennusta varmasti parempaan suuntaan. Mutta ihan hyvä tuo on ajaa ja suoraan menee vikuroimatta.
Vika on vika ja sen korjaan heti kun tulee eteen.

Vinkiksi vain muillekin, että sytytyspuolat kannattaa uusia ainakin 100000 km jälkeen. Voipi tulla ajon aikana eteen kun käy kolmella tahi kahdella sylinterillä. Vaihto ei ole ihan helppo.
Minulle on kaikki 4 puolaa vaihdettu. Nehän on tulpanhattuna tulpan päällä,

Oma havainto/ kokemus pallojen väljyydestä, hiljaa ajaessa joutuu korjailee koko ajan, pyörä huojuu puolelta toiselle, vaatii jatkuvasti ohjausliikkeiden korjausta.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 31
  • Liittynyt: Loka 2009
  • Viestejä: 2354
  • Viestieni tykkäämiset: 340
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:17.08.22 - klo:19:35
  • K1200R Sport -07
  • Kuvat
Vs: Keulan pallonivelet
« Vastaus #9 : 06.07.21 - klo:13:57 »
Omassani luulin tuntuvan ajossa jotain ylimääräistä pallonivelien vuoksi, mutta vaihto ei muuttanut mitään, vaikka klappi hävisi. Ja jostain syystä vähän ajan päästä taas lonksui ylempi nivel, vaihto takuuseen. Pitäis varmaan taas testata josko saisi uudet takuuseen, 141tkm ajettu. Väljyyden toteaminen siis keula vapaasti ilmassa, jolloin voi myös sormin/visuaalisesti todeta klapin nivelessä. Näissä nyt vaan on ollut paljon tapauksia jo alle 100tkm. Joskus tietysti voi sattua kunnollisetkin palikat, kuten laakereissakin, ja jopa iskareissa.

Poissa zzhot

  • Sport jr.
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Marras 2012
  • Viestejä: 14
  • Viestieni tykkäämiset: 16
  • Paikalla:07.06.22 - klo:09:53
  • Kuvat
Vs: Keulan pallonivelet
« Vastaus #10 : 10.07.21 - klo:12:17 »
Eri renkaiden ajokäyttäytymisessä on todella huomattavia eroja.Ja toki paineillakin on huomattava merkitys.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 31
  • Liittynyt: Loka 2009
  • Viestejä: 2354
  • Viestieni tykkäämiset: 340
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:17.08.22 - klo:19:35
  • K1200R Sport -07
  • Kuvat
Vs: Keulan pallonivelet
« Vastaus #11 : 11.07.21 - klo:10:53 »
Renkailla on merkitystä ja siksi käytänkin vain parhaita. Ja aina vaihtuu koko setti niin tietää eron.

Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 4
  • -Saadut: 23
  • Liittynyt: Huhti 2010
  • Viestejä: 893
  • Viestieni tykkäämiset: 350
  • Ikä: 55
  • Paikkakunta: Tikkakoski
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:18.08.22 - klo:04:14
  • K1200S
  • Kuvat
Vs: Keulan pallonivelet
« Vastaus #12 : 15.07.21 - klo:09:43 »
Juu... renkaina käytän myös parhaita. Nyt on Michelin pilot road 5. Edessä gt ja takana perus. Kyllä on hyvät. Ajokäytös on paras mitä on ollut.
"Ei riemulla rajaa kun ässällä ajaa"

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 31
  • Liittynyt: Loka 2009
  • Viestejä: 2354
  • Viestieni tykkäämiset: 340
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:17.08.22 - klo:19:35
  • K1200R Sport -07
  • Kuvat
Vs: Keulan pallonivelet
« Vastaus #13 : 16.07.21 - klo:13:30 »
Etpä Jussi ennen huomannut mielestäsi eroa.  hesse_blum

Ne Z6:t nyt vaan on sellaisia että eron kunnon renkaisiin huomaa monellakin tavalla.

Poissa zzhot

  • Sport jr.
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Marras 2012
  • Viestejä: 14
  • Viestieni tykkäämiset: 16
  • Paikalla:07.06.22 - klo:09:53
  • Kuvat
Vs: Keulan pallonivelet
« Vastaus #14 : 07.06.22 - klo:09:53 »
Mopon luikerteluun hiljaisilla nopeuksilla ei syynä välttämättä olekaan pallonivelissä.Mulla syyksi osoittautuivat ylätukivarren laakerit.Osano:07119904949.Ei kannata etsiä laakerikaupasta,löytyy ainoastaan alkuperäisenä varaosana.Hinta n.50 kpl.Ja 2 niitä tarvitaan.Alatukivarren laakerit löytyy kyllä laakerikaupasta,mutta niitä tuskin tarvii vaihtaa.Ovat normaalit kartiorullalaakerit 17x40x13,25.

 

Uusimmat viestit

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Keulan pallonivelet kirjoitti hidas57
13.06.22 - klo:18:39

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

K1200GT:n tulppien vaihto ja jäähdytysnesteen vaihto kirjoitti zzhot
26.05.22 - klo:09:11

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n koulutapahtumat alkavat jälleen! kirjoitti macceS
18.05.22 - klo:16:00

Pleksien vaihtelua kirjoitti mp71
16.05.22 - klo:11:30

Keskiseisontatuen koko K 1200 GT 2006 kirjoitti Jussipolo
27.04.22 - klo:11:20

Mp näyttely Jyväskylässä Hipposhallilla 9.-10.4.2022 kirjoitti Jussipolo
12.04.22 - klo:13:51

BMW diagnostiikkaa Tampereen seudulla kirjoitti ark28
31.03.22 - klo:19:59

Seittien alta kaivettua...... (kesäkuu -10). Trollstigen- Geiranger- Lysebotn- kirjoitti mchuurre
18.03.22 - klo:10:24

AC SCHNITCHER vaimennin kirjoitti Jussipolo
02.02.22 - klo:10:51

Tankkilaukku K1200S:ään kirjoitti meri
27.01.22 - klo:15:08

Jänkhällä Jytisee 2021 kirjoitti Jussipolo
03.01.22 - klo:11:21

R12RTLC kirjoitti Jussipolo
09.12.21 - klo:10:38

Powered by EzPortal