Kirjoittaja Aihe: Bensatankin luukun vedenpoisto  (Luettu 8268 kertaa)

Poissa joukor

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
Bensatankin luukun vedenpoisto
« : 16.07.16 - klo:07:35 »
Pitkään jo ihmetellyt, kun vesi jää sateen jälkeen bensakorkin alle lammikoksi, siitä se on aina kuitenki vähitellen häipynyt. Putsasin sen korkin alla olevan raudan ruosteesta ja huomasin poistoputken olevan tukossa. Tässäpä siis syy.

Milläs tuon putken nyt sitten aukaisee ? Paineilmalla ei uskalla hajottaa kumiputkea, joka menee tankin sisälle / läpi ja rassi on aika hankala sisään laittaa. Siinähän on heti mutka tankin sisäänmenossa.

Missähän tuon putken ulostulo on, vois koittaa sitä kautta yrittää.
« Viimeksi muokattu: 16.07.16 - klo:08:41 kirjoittanut joukor »

Poissa juke

  • HP
  • *
  • Viestejä: 250
  • BMW R1200GSA (LC)
Vs: Bensatankin luukun vedenpoisto
« Vastaus #1 : 17.07.16 - klo:13:25 »
Yleensä ylivuotoputki tule pyörän alapuolelta muutaman sentin näkyviin. Mitä tarkoitat sillä, että putki menee tankin sisälle? Ylivuotoletku ei mene tankin sisälle, vaan kutakuinkin suoraa (mutkikasta) reittiä alas.

Pitkään jo ihmetellyt, kun vesi jää sateen jälkeen bensakorkin alle lammikoksi, siitä se on aina kuitenki vähitellen häipynyt. Putsasin sen korkin alla olevan raudan ruosteesta ja huomasin poistoputken olevan tukossa. Tässäpä siis syy.

Milläs tuon putken nyt sitten aukaisee ? Paineilmalla ei uskalla hajottaa kumiputkea, joka menee tankin sisälle / läpi ja rassi on aika hankala sisään laittaa. Siinähän on heti mutka tankin sisäänmenossa.

Missähän tuon putken ulostulo on, vois koittaa sitä kautta yrittää.

Poissa joukor

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: Bensatankin luukun vedenpoisto
« Vastaus #2 : 17.07.16 - klo:23:12 »
Kyllä se valitettavasti menee tankin sisälle ja sieltä bensapumpun rinnalla putki tulee läpi. Näin näytti kuvassa olevan, ja kun tuon luukun ruuvit avaa, niin näin se näyttää olevan. Sitä ulostuloputkea en vielä ole löytänyt. Paineilmalla yläpäästä ei aukea. Kokeilin.

Saksalaista hulluttelua tuo putki.

Poissa juke

  • HP
  • *
  • Viestejä: 250
  • BMW R1200GSA (LC)
Vs: Bensatankin luukun vedenpoisto
« Vastaus #3 : 17.07.16 - klo:23:50 »
Tarkennatko vielä, mikä oli sun pyörän malli, jotta päästään samalle "kartalle".

Poissa joukor

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: Bensatankin luukun vedenpoisto
« Vastaus #4 : 18.07.16 - klo:10:15 »
No tottahan toki.

K1200 rs, 2004.

Poissa juke

  • HP
  • *
  • Viestejä: 250
  • BMW R1200GSA (LC)
Vs: Bensatankin luukun vedenpoisto
« Vastaus #5 : 19.07.16 - klo:01:48 »
Tutkin vähän tätä asiaa ja kyllä tämä tosiaankin tankin läpi ja tulee ulos polttoainepumpun läpivientilevystä, josta kumiletkulla (merkitty X) menee oikeanpuoleisen jalkatapin lähistölle. Löysin G:llä tästä jutun, jossa mainittiin, että tankin irroituksen yhteydessä tämä viemäriletku ja huohotusletku vaihtavat helposti paikkaa ja seurauksena on juuri kuvaamasi tilanne, jossa viemäriletku tuntuu olevan tukossa. Tankin irroituksen yhteydessä letkut irroitetaan penkin alla olevista liitoksista ja takaisin kytkettäessä letkut menevät helposti vahingossa ristiin.

Tämä paikka pitäisi löytyä penkin alta, jossa letkut ovat kiinni nippusiteellä oikean puoleisessa runkoputkessa. Sieltä voi olla helppo tarkistaa, että X-merkitty letku jatkaa myös liittimen jälkeen X-merkittynä.

Tarkemmin kuvien kera tästä linkistä: http://www.largiader.com/articles/fueltank/


Poissa joukor

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: Bensatankin luukun vedenpoisto
« Vastaus #6 : 19.07.16 - klo:08:12 »
Joo, tota juttua jo aiemmin tavailin. Näyttää melko keljulta. Siis nuo putket ovat tod. Näk. Ristissä. Tai sitten se drain on oikeasti tukossa, kun siitä ei mene läpi edes ilma. Laitoin CRC tä, niin se jäi seisomaan siihen lautaselle. Yön aikana sitten oli häipynyt.

Venttiiliputli kyllä toimii, koska pyörä käy MOT. Muuten tankissa olisi alipainetta ja aina kun sen avaisi, niin poks, se imisi ilmaa sisäänsä.

Siellä venttiili Putkessa on ilmeisesti joku takaiskuventtiili, joka saattaa irrota, jos putkea kovasti alapuolelta puhaltelee.

No, thx ! Joka tapauksessa neuvosta. Otan tuon kannen irti ja kaivan sen x putken näkyviin. Jos se on väärinpäin kytketty, niin sitten tankki pois ja aikamoinen show.

Toinen vaihtoehto on, että tekee sinne tankin ja korkin väliseen kumitiivisteeseen snadin reiän poralla ja laittaa sieltä kumiputken jalkatapin ohi. Silloin se vesi ei jää kannen alle tulvaksi seisomaan. Onko se sitten hyvä juttu, en tiedä mitä siitä vois olla haittaakaan, Kunhan ei vedä putken päätä pakosarjan päälle.

Poissa juke

  • HP
  • *
  • Viestejä: 250
  • BMW R1200GSA (LC)
Vs: Bensatankin luukun vedenpoisto
« Vastaus #7 : 19.07.16 - klo:12:27 »
Löysitkö tuota paikkaa penkin alta, mistä putket ovat ehkä menneet ristiin edellisellä tankin irroituksella??

Siitä kohdin pitäisi olla korjata tämä tilanne, koska siinä pitäisi olla jatkokappaleet. Toisessa putkessa pitäisi olla X-merkintöjä. Putkien pitäisi olla tuon jutun mukaan penkin alla nippusiteellä kiinni oikean puoleisessa runkoputkessa.

Poissa joukor

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: Bensatankin luukun vedenpoisto
« Vastaus #8 : 19.07.16 - klo:12:38 »
Joo. Pikaisesti vilkaisin. Löytyi helposti molemmat putket. Se X llä merkitty on täysin tukossa ja toisessa kulkee happi helposti suoraan tankkiin, jos oikein hoksasin.

Tästä vois vetää sen johtopäätöksen että se on oikeasti tukossa se tippaputki, tutkinta jatkuu.

Poissa joukor

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: Bensatankin luukun vedenpoisto
« Vastaus #9 : 19.07.16 - klo:19:03 »
No niin. Puolet pyörästä pihalla levällään ( oikea puoli ) ja vika paikannettu. Kateruuveja oli mennen tullen sama määrä muuten. Tukos oli siellä X putken tankin puolen alapäässä. Sinnehän ei päässyt tietty ulkopuolelta, eikä myöskään luukun kautta. Siis keskellä putkea.

Paineilmalla, millin rautalangalla. Hinkkaamalla, puhaltmalla imemällä jne. Sain sen yht'äkkiä auki. Paskat lensi just maalatun autokatoksen seinään. Kiva lisäpiste siitäkin.

Hieroin sen korkin aluslevyn kirkkaaksi ja löin vasaralakkaa päälle. Ai miksikö vasaralakkaa ? No, sitä oli hyllyssä.

Mutta joo, nyt ae on kuin uusi. Vaan ei pyöräkään vanha ole. Ajettu 24 tkm. Ikää toki on, 2004 malli.


 

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
tänään kello 10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal