Kirjoittaja Aihe: Etuhaarukan öljyt  (Luettu 6090 kertaa)

Poissa Ilkka

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 6
  • BMW K 1300 GT
Etuhaarukan öljyt
« : 25.10.14 - klo:07:21 »
Pyöräni K1300 GT sylkäisi pakkasyön jälkeen etuhaarukasta öljyä ehkä pari ruokalusikallista.
Onko kellään kokemusta ko. asiasta. Ilmeisesti stefa ei tykkää pakkasesta. Pyörän lämmettyä tallissa vikaa ei enää ollut.
Terv. Ilkka
Terveisin Ilkka

Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 907
  • R1250RS Triple Black ja K1200S
Vs: Etuhaarukan öljyt
« Vastaus #1 : 26.10.14 - klo:19:56 »
Sinun pyörässäsi ei ole etuputkia ollenkaan vaan iskari jousi paketti. Olisiko iskari hajonnut ja vuotanut nesteensä ulos. Jos nesteiskari. Sitten siellä on ohjausiskari. Voisiko se vuotaa? Mulla on K1200S ja samanlainen systeemi siinäkin, tosin minulla ei ole ESA systeemiä. Että tämmöistä jutustelua.
"Ei riemulla rajaa kun är ässällä ajaa"

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: Etuhaarukan öljyt
« Vastaus #2 : 27.10.14 - klo:09:52 »


Tämä taitaa olla se nykyinen Duolever, joka ymmärtääkseni löytyy myös K 13 GT pyöristä.

Vanhemmissa R ja K-sarjalaisissa (97-2004?) oli tosin myös teleskooppiputket ja niissä voiteluöljyt. Oliko se sitten telelever, vai mikä lie. Ainakin vanhemmissa K 12 RS pyörissä oli myös stefaongelmia, minunkin 98-malliseen vaihdettiin liukuputkien stefat kaksi kertaa. Uudempi 02-mallinen piti kyllä oljyt sisällä sen 65 tkm, mitä sillä ajelin.

Niin joo, kyllä tuo öljyn karkaus tarkoittaa käytännössä iskarin huoltoa / vaihtoa.

Tässä vielä se vanhemman mallinen keula.
« Viimeksi muokattu: 27.10.14 - klo:10:25 kirjoittanut j@ck »

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Etuhaarukan öljyt
« Vastaus #3 : 29.10.14 - klo:19:09 »
Mulla ainakin työnsi ohjausiskari öljyt pihalle jo aikoja sitten. Huomasin ilmanoton snorkkelin olevan ulkopuolelta öljyisen möhnän peitossa, ja lähin komponentti on juuri tuo ohjausiskari. Uusin vempeleen 3-4 vuotta sitten, laitoin säädettävän tilalle. Uusin myös etuiskarin myöhemmin, siinä ei näkyvää vikaa ollut. Tämä osa vähän ajetusta kolaripyörästä, koska ESA-tavara on kallista uutena.

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal