Kirjoittaja Aihe: K 12 rs ei starttaa  (Luettu 18221 kertaa)

Poissa Bozze

  • HP
  • *
  • Viestejä: 348
    • akerblom.fi
Vs: K 12 rs ei starttaa
« Vastaus #15 : 20.08.14 - klo:21:48 »
Pikainen Googletus löysi tämän sivun, sieltä näyttäisi löytyvän värikoodatut kytkentäkaaviot. Katsoin sen ensimmäisen motronic linkin alta avautuvan pdf:n ja siinä oli kuva tankin alta löytyvästä releboksista jossa myös bensapumpun rele merkitty. Joten yhdyn edellisiin puhujiin, tankki pois.

Poissa joukor

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: K 12 rs ei starttaa
« Vastaus #16 : 21.08.14 - klo:10:51 »
No, jostainhan se vika varmasti löytyy. Liekö tuo mekaaninen kytkin sitten zipannut.

Poissa joukor

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: K 12 rs ei starttaa
« Vastaus #17 : 12.09.14 - klo:11:45 »
No niin, projekti etenee ( jollain tavalla )

Tapahtunut :

Otin katteet pois jne, katselin mittarilla virran tulot, releeltä ei tule virtaa pumpulle.
Tankkia en ruvennut irroittamaan, vaan laitoin pyörän valtuutettuun huoltoon. Se on nyt ollut siellä pari viikkoa, eilen sitten ilmoittivivat, että vika ei ole releessäkään. Jota veikkasin. eikä boxissa, se toimii toisessa pyörässä ok.Ovat kuulemma tehneet kovasti töitä. Maksaakohan " tutkiminen " jotain ?? huoh.

Virtaa vaan ei edelleenkään tule pumpulle, niinkuin pitäisi.
Pumppu siis kyllä toimii, jos akulta ottaa suoraan virran.

Ovat tarjoamassa 1.500 € maksavaa johtaosarjaa. Eli piuhasetti uusiksi.

Ehdotin, että ohittavat sen releelle menevän johdon ja syöttävät ohitusjohdolla virran suoraan siihen. Saapa nähdä, toimiiko..
En ymmärrä, mikä v.. tuossa voi olla.

Poissa joukor

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: K 12 rs ei starttaa
« Vastaus #18 : 20.09.14 - klo:10:29 »
johtosarja tilattu ebaystä // 153 € + rahti himaan 14 €. Pyörästä,jolla ajettu 22 tkm. Saapa nähdä, onko tämä hyvä lääke...

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: K 12 rs ei starttaa
« Vastaus #19 : 20.09.14 - klo:22:30 »
No niin, projekti etenee ( jollain tavalla )

Tapahtunut :

Otin katteet pois jne, katselin mittarilla virran tulot, releeltä ei tule virtaa pumpulle.
Tankkia en ruvennut irroittamaan, vaan laitoin pyörän valtuutettuun huoltoon. Se on nyt ollut siellä pari viikkoa, eilen sitten ilmoittivivat, että vika ei ole releessäkään. Jota veikkasin. eikä boxissa, se toimii toisessa pyörässä ok.Ovat kuulemma tehneet kovasti töitä. Maksaakohan " tutkiminen " jotain ?? huoh.

Virtaa vaan ei edelleenkään tule pumpulle, niinkuin pitäisi.
Pumppu siis kyllä toimii, jos akulta ottaa suoraan virran.

Ovat tarjoamassa 1.500 € maksavaa johtaosarjaa. Eli piuhasetti uusiksi.

Ehdotin, että ohittavat sen releelle menevän johdon ja syöttävät ohitusjohdolla virran suoraan siihen. Saapa nähdä, toimiiko..
En ymmärrä, mikä v.. tuossa voi olla.


Ööh.. Siis ihan valtuutettu merkkihuolto, jossa pyörä on saanut valohoitoa jo pari viikkoa? Kuulostaa suorastaan ammattitaidottomalta puuhastelulta. Tuollaisen vian täytyy selvitä merkkihuollossa saman tien, eikä siinä asiakkaan veikkailuja ja ehdotuksia kaivata. Ihan mielenkiinnosta, mikä paja on kyseessä?

Poissa joukor

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: K 12 rs ei starttaa
« Vastaus #20 : 21.09.14 - klo:08:04 »
Joo, niin minustakin.. Asentaja tuumaili kyllä jo alussa, että johtosarja varmaan pitää vaihtaa. Se muuten maksaa yli 1.400 € marmoritiskillä. Pyysin kaveria kuitenkin ensin tsekkaamaan releen ja kokeilemaan ohitusta. Hankalaltahan tuo on vaikuttanut. Asun Ruotsissa, ja pyörä on huollossa Lundgrens Motorissa, Avestassa. http://www.lundgrensmotor.se

Vaan kyllä pelottaa, kun tulee maksun paikka. Mutta minkäs teet. Käsitykseni mukaan, valtuutettu verstaskaan ei kuitenkaan voi laskuttaa muusta kuin tehdystä työstä. On sitten mielenkiintoista kuulla, kuka maksaa sen vian tutkimisen ja etsimisen.

Poissa Bozze

  • HP
  • *
  • Viestejä: 348
    • akerblom.fi
Vs: K 12 rs ei starttaa
« Vastaus #21 : 21.09.14 - klo:16:54 »
Koko johtosarjan vaihtaminen kuullostaa kyllä hieman ylireagoinnilta, jos kyseessä olisi känniväylällä varustettu laite niin tuon voisi ymmärtää mutta noissa kun on ihan "perinteiset" sähköt. Mitä nyt tavailin tuota aiemmin linkittämääni kytkentäkaaviota niin pumpun relelle tulee virrat virtalukon ja sulakkeen kautta, maadoitus ilmeisesti motoronicin kautta ja heräte tappokytkimen ja starttinappulan kautta. Joten luulisi ammattimiehen aika nopeasti ottavan selvää missä kohtaa tuo tarkalleen kusee.

Poissa joukor

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: K 12 rs ei starttaa
« Vastaus #22 : 21.09.14 - klo:17:17 »
Ihan samaa ihmettelin minäkin. Mutta kun ei Bemarilla ole noita valtuutettuja liikkeitä kuin tuo ja seuraavaksi lähin Tukholmassa.
Btw. Olivat kuulemma kokeilleet toisella boxillakin,. joten vika ei ole boxissakaan.

Ei voi olla kovin kummoinen juttu, mutta vaihtakoon nyt sen johtosarjan. josko se sillä sitten pelais.

Poissa joukor

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: K 12 rs ei starttaa
« Vastaus #23 : 11.10.14 - klo:14:49 »
Olin tuossa pari viikkoa reissussa..ja sinä aikan asiat etenivtä suotuisasti. Eli piuhasetti vaihdettu, ja tadaa.. toimii.
Ostin sarjan Ebayn kautta. vm - 2004 ja ihan uutta vastaava. uusi piuhasarja olis maksanut marmorilla 1400 € :-))

Asentaja tuumasi vian olevan jossain johtojen uumenissa, epäili murtumaa.
No, pääasia on, että pelaa.

Tuossa uudessa johtosarjassa muuten on valmiina liitäntä vakionopeus säätimille.
Mielenkiintoista, josko ostais sellaisen, ja kokeilis.. Ei kai sen kytkentä mahdoton juttu ole.

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: K 12 rs ei starttaa
« Vastaus #24 : 11.10.14 - klo:18:41 »
Olin tuossa pari viikkoa reissussa..ja sinä aikan asiat etenivtä suotuisasti. Eli piuhasetti vaihdettu, ja tadaa.. toimii.
Ostin sarjan Ebayn kautta. vm - 2004 ja ihan uutta vastaava. uusi piuhasarja olis maksanut marmorilla 1400 € :-))

Asentaja tuumasi vian olevan jossain johtojen uumenissa, epäili murtumaa.
No, pääasia on, että pelaa.

Tuossa uudessa johtosarjassa muuten on valmiina liitäntä vakionopeus säätimille.
Mielenkiintoista, josko ostais sellaisen, ja kokeilis.. Ei kai sen kytkentä mahdoton juttu ole.

Keskustelin erään Rs:n omistajan kanssa ja kehui kovasti vakionopeus säädintä. Asenna vaan vakionopeus säädin. Kahvan varmaan joutuu vaihtamaan:

http://www.ebay.com/itm/03-BMW-K-1200-RS-LEFT-HANDLE-BAR-SWITCH-CONTROL-HANDLEBAR-TURN-SIGNAL-K1200/261575784581?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D25880%26meid%3Dd8d6bfaafb1b41b5af957678c675c4f0%26pid%3D100005%26prg%3D10819%26rk%3D1%26rkt%3D6%26sd%3D161289883433&rt=nc
« Viimeksi muokattu: 11.10.14 - klo:18:45 kirjoittanut bin laden »
Bin laden

Poissa joukor

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: K 12 rs ei starttaa
« Vastaus #25 : 11.10.14 - klo:19:35 »
Moi

Thx, eipä ole kallis palikka. Mielenkiintoista, jos vakionopussäätimen saa noin näppärästi asennettua. Sähköllähän se tietty toimii, ja varmaan noissa on valmiina boxissa setup cruise controllerille. Ois se kyllä hyvä, kun ajaa pitkää siivua.

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: K 12 rs ei starttaa
« Vastaus #26 : 12.10.14 - klo:12:55 »
Moi

Thx, eipä ole kallis palikka. Mielenkiintoista, jos vakionopussäätimen saa noin näppärästi asennettua. Sähköllähän se tietty toimii, ja varmaan noissa on valmiina boxissa setup cruise controllerille. Ois se kyllä hyvä, kun ajaa pitkää siivua.

löysin netistä:

http://www.carlsalter.com/pdfs/BMW_K1200RS.pdf

mutta äkkiseltään ei löytänyt vakionopeus säätimen asennuksesta.

Bin laden

Poissa joukor

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: K 12 rs ei starttaa
« Vastaus #27 : 12.10.14 - klo:13:21 »
Youtubesta löytyi aika hyvä kuvaus koko setistä.
http://m.youtube.com/watch?v=2ov3-jdII6A

Itsessään tuo katkaisija / kytkin ei vielä riitä. Lisäksi tarvitaan
cruise controll unit, pari mikrokytkintä ja kaapelit ruiskulle. Meno-paluu.
Olishan se ollutkin muuten helppoa !

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: K 12 rs ei starttaa
« Vastaus #28 : 12.10.14 - klo:13:47 »
Youtubesta löytyi aika hyvä kuvaus koko setistä.
http://m.youtube.com/watch?v=2ov3-jdII6A

Itsessään tuo katkaisija / kytkin ei vielä riitä. Lisäksi tarvitaan
cruise controll unit, pari mikrokytkintä ja kaapelit ruiskulle. Meno-paluu.
Olishan se ollutkin muuten helppoa !

No nyt on haastetta ensi talveksi:

http://www.ebay.com/itm/2004-BMW-K1200RS-cruise-control-module-K1200-RS-unit-box-/221511201496?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&fits=Year%3A2004%7CMake%3ABMW%7CModel%3AK1200RS&hash=item339318b2d8&vxp=mtr
Bin laden

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal