BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => K1200S & K1300S => Aiheen aloitti: petehak - 27.06.22 - klo:13:30

Otsikko: K1300S kokemuksia ja korjausopasta
Kirjoitti: petehak - 27.06.22 - klo:13:30
Hei,

Uusi kulkija tällä foorumilla, tuli hommattua vm-09 50tkm mittarissa oleva kulkupeli.
Mitähän tämän kanssa on odotettavissa? Onko jotain erityistä seurattavaa?

Löytyyköhän tähän korjausopasta jostain?



Otsikko: Vs: K1300S kokemuksia ja korjausopasta
Kirjoitti: mp71 - 30.06.22 - klo:12:09
K1200Ssän löysin korjaamomanuaalin Ebaysta. Sieltä etsisin. Pääosin K1200S manuska käy myös K1300seen.

Kohtuu varmatoimisia nuo on minusta olleet. Jollain aikavälillä varmaan voi tulla vastaan jotain pientä. Esim. keulan pallonivelet, joissain ollu sähkökatkaisimissa vikaa jne. Kytkin, jos alkaa kovasti ravistaan tai röklättään voi se tarvia remonttia - Saksan Ebayn kautta löytyy aika hyvin minusta osia.
Otsikko: Vs: K1300S kokemuksia ja korjausopasta
Kirjoitti: Bem-Ari - 30.06.22 - klo:20:18
Tuosta linkin vasemmasta reunasta valitset BMW:n mallin ja sitten scrollaat inforuutua alas,niin sieltä löytyy korjaamokirja ladattavaksi. https://bmwwiki.org/models/bmw-k1200gt.html
Otsikko: Vs: K1300S kokemuksia ja korjausopasta
Kirjoitti: Jussipolo - 02.08.22 - klo:09:14
Minulla on kokemusta K1200S pyörästä. 2005 vuosimalli. Omallani olen itse ajanut sen 138000 km itse 12 vuoden aikana. Uusittu on vaikka mitä, mutta kuluvaa osaa. Se mitä 1300s mallista ei yleensä mene, on polttoainetankin anturi. 1200S mallista ja samanvuotisista gs, gt, rt malleista se nk. filmianturi menee. Mulla mennyt 6 kpl. Viimeisin vaihdettu 2019 ja toimii hyvin edelleen, koska käytän 98E5 bensaa, etanoli sen tappaa. 1300S mallissa on se kohomalli niinkuin autoissakin. Muuten on vaihdettu laakeria, jarrupaloja, perushuoltoa. Kytkin uusittiin kokonaan 120000 km kohdalla. Kytkinkori äänteli, tyyppivika kun jouset helisee, kaikki uusiksi. Ei luistanut mutta samalla uusittiin. Vesipumppu vaihdettiin 150000 km:n kohdalla, halusin, vaikka ei vikaa. Sitä kun ei halua jäädä välille.
Kardaaniin vaihdettiin laakerit ja stefat 120000 km:n kohdalla. Muutoin peräöljyn vaihtoa 20000 km:n välein. Iskarit on orkkikset, samoin jarrulevyt. Matka jatkuu... Kohti 200000 km. R1250RT on jo mielessä... Josko semmonen sitten seuraavana...
Otsikko: Vs: K1300S kokemuksia ja korjausopasta
Kirjoitti: petehak - 12.08.22 - klo:15:29
kiitos vinkeistä ja linkistä, tuoltahan manuaalin saikin ladattua.
hyvin on pelannut tähän saakka.
Pleksi tuntuu vähän matalalta maantienopeuksissa, tuuli iskee melko lailla. Mahtaisiko tuollainen MRA Vario Touring auttaa asiaa...
 
Otsikko: Vs: K1300S kokemuksia ja korjausopasta
Kirjoitti: Jussipolo - 13.08.22 - klo:22:01
Mulla kaksikin vakiopleksiä. Ei ole kokemusta muista plekseistä. Kuljettajan korkeus pleksin jättöviimaan aiheuttaa melun. Itse kun nousen hieman ylemmäs, noin 10 cm niin melu lakkaa. Pyörteet tulee korviin vakiopleksillä. Korvatulppia käytän, joten ei ongelmaa.