BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => K1200GT & K1300GT/K1200RS & K1100RS => Viat & Huollot => Aiheen aloitti: juhis - 16.04.15 - klo:22:19

Otsikko: Venttiilinsäätöä K 1200 GT -07 ja jakoketjun vaihto
Kirjoitti: juhis - 16.04.15 - klo:22:19
Rupesimpas kevään kunniaksi, hiukan myöhässä tekeen 60 tkm huoltoa. Venttiili välysten tarkastus on menossa ja muutama imuventtiili näyttäs olevan ylärajan yläpuolella (n 0.30). Mitenhän tässä konetyypissä venttiili välykset tyyppillisesti muuttuu? Pienenee vai suurenee? Aikaisemmat kokemukset lähinnä Kawoista on että välykset pieneni ja säätöpaloja vaihdeltiin matalammiksi.

Toinen juttu; Mielestäni jakoketju pitää lämpimänä sen verran ääntä että on ruvennut ärsyttämään. Niimpä aattelin samoilla tulilla vaihtaa sen + rattaat + ohjurit sekä laittaa alapäähän ylihyppäyksen estimen. Uudemman mallinen ketjunkiristin oli yllätyksekseni jossain huollossa jo vaihdettu! Onkos kukaan omatoimisesti ketjua vaihdellut? Ensimmäisenä mielessä on, että mitenhän tuon kampuran rattaan kanssa kannattaa tehdä? Jostain jenkkiläiseltä sivulta lueskelin että kampuran ratasta ei saisi helposti irti eikä sitä siten ruukata vaihtaa. Mitehän oikeesti?
Otsikko: Vs: Venttiilinsäätöä K 1200 GT -07 ja jakoketjun vaihto
Kirjoitti: mi16 - 18.04.15 - klo:20:07
Rupesimpas kevään kunniaksi, hiukan myöhässä tekeen 60 tkm huoltoa. Venttiili välysten tarkastus on menossa ja muutama imuventtiili näyttäs olevan ylärajan yläpuolella (n 0.30). Mitenhän tässä konetyypissä venttiili välykset tyyppillisesti muuttuu? Pienenee vai suurenee? Aikaisemmat kokemukset lähinnä Kawoista on että välykset pieneni ja säätöpaloja vaihdeltiin matalammiksi.

Toinen juttu; Mielestäni jakoketju pitää lämpimänä sen verran ääntä että on ruvennut ärsyttämään. Niimpä aattelin samoilla tulilla vaihtaa sen + rattaat + ohjurit sekä laittaa alapäähän ylihyppäyksen estimen. Uudemman mallinen ketjunkiristin oli yllätyksekseni jossain huollossa jo vaihdettu! Onkos kukaan omatoimisesti ketjua vaihdellut? Ensimmäisenä mielessä on, että mitenhän tuon kampuran rattaan kanssa kannattaa tehdä? Jostain jenkkiläiseltä sivulta lueskelin että kampuran ratasta ei saisi helposti irti eikä sitä siten ruukata vaihtaa. Mitehän oikeesti?

Käsittääkseni uudessa ketjussa on eri jako, joten kaikki rattaat tulee vaihtaa samalla.
Otsikko: Vs: Venttiilinsäätöä K 1200 GT -07 ja jakoketjun vaihto
Kirjoitti: juhis - 11.07.15 - klo:22:13
Nyt kun uudet osat on paikoillaan niin jaampa tietoni. Eli minulle myydyssä ketjuratassarjassa oli täsmälleen samankokoiset hampikkaat ja ketjukin oli samanlainen. Kampuranrattaan jätin vaihtamatta. Mikä oli myös deelerin neuvo. Sarjassa oleva ratas oli pikkaisen erinäköinen sisäosaltaan. Siinä oli mm kiilan (vast) ura, mitä ei paikallaan olevassa ollut. Eikä tästä mallista hampikas ole kuulema helposti irroitettavissa.