BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => K1200S & K1300S => Viat & Huollot => Aiheen aloitti: Motown - 13.06.12 - klo:15:02

Otsikko: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: Motown - 13.06.12 - klo:15:02
Nonnih!!!
Olen koko kevään tapellut ässäni (K12S -05) absien kanssa, käyttänyt huollossakin (EMC) pari kertaa, mutta ilmeisesti edessä on koko boxin, siis ABS:n ohjausyksikön vaihto.
Vika on testerin mukaan takapiirin paineanturissa, joka lakkaa toimimasta jo lyhyen ajon jälkeen (lämmetessään?), jolloin absit eikä tehostepumppu toimi takajarrupiirissä - onneksi kuitenkin edessä toimii.
Sain uudesta tarjouksen, joka töineen kustantaisi em. liikkeessä about 1700€, josta boxin osuus n. 1500€.

Netin kautta löysin Saksasta käytetyn, 600€, mutta sen tänne hommaaminen, paikalleen laitto, pumpun ilmaus, yms. metkut mietityttävät eli tuskin itse löytäisin edes koko boxia pyörästäni.

Eikä tässä vielä kaikki!!!
Tänään Kajaanista ajellessani tänne rannikolle (Oulu), sanoi matka- ja nopeusmittarit sopimuksen irti ihan laakista eivätkä sen jälkeen inahtaneetkaan, vaikka välillä käytin virtojakin pois päältä - vttu!!!

Onko nää sakujen ihmeet nyt vain tämmöisiä, vai onko minulle sattunut isojaossa jokin maanantaikappale!?!
Noh, mainittakoon, että olen pyörälläni saanut kelattua jo reippaat 81 tuhatta eli ei ihan käyttämätön kampe...

Niin - vinkkejä, ehdotuksia, selkeätä vinoilua, jne... Kaikkea rakentavaa toivotaan!

PS. Joo - olen se sama jätkä, jolta viime kesänä levisi kytkin - hmmm...
Otsikko: Vs: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: 1234 - 13.06.12 - klo:17:15
MOi. Ensiksi puhdistaisin takaanta apsin anturin, jos anturi olisi puhdas, vaihtaisin sen.
Otsikko: Vs: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: Motown - 13.06.12 - klo:20:01
MOi. Ensiksi puhdistaisin takaanta apsin anturin, jos anturi olisi puhdas, vaihtaisin sen.

Jaahas...
Tutkinpa sitten tuon, että mikäköhän lienee anturin tilanne - kannattaako tarjota samaa lääkettä nopeusanturillekin...
Otsikko: Vs: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: mp71 - 13.06.12 - klo:22:05
Se mittari varmaankin toimii, joko etu- tai taka- ABS-anturillla (ellei jostain syystä ota laatikosta).

Onhan akku varmasti hyvässä hapessa? Ainakin CAN-väyläautoissa huono akku voi saada aikaan ihan mitä tahansa vikakoodia.
Otsikko: Vs: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: Motown - 14.06.12 - klo:08:32
...

Onhan akku varmasti hyvässä hapessa? Ainakin CAN-väyläautoissa huono akku voi saada aikaan ihan mitä tahansa vikakoodia.

Juu - kiitos huomautuksesta...
Tämä minun pyöräni on ottanut tavakseen aterioida yhden akun aina talven aikana paskaksi, jos sen unohtaa pyörään kiinni eli taasen on ihan uusi palikka syötillä.
Btw - ei minun pyörässäni ole tietääkseni mitään CAN-väylää, eikös ne tulleet vasta K13S:iin.

EDIT:
Tuota noin - olisiko kellään varmaa tietoa siitä, miten ja "kummasta päästä" K12S ottaa nopeuden ja matkan eli missä nopeusanturi mahtaa olla ja missä takapään ABS-anturi tarkkaan ottaen fyysisesti sijaitsee?
Otsikko: Vs: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: hidas57 - 14.06.12 - klo:10:30
Kylläpä noissa K12-pyörissäkin on tietääkseni CAN-väylä.

Takana ABS-anturi on perämurikan sisällä ja sieltä nopeustieto tulee.
Otsikko: Vs: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: mi16 - 14.06.12 - klo:10:35
Btw - ei minun pyörässäni ole tietääkseni mitään CAN-väylää, eikös ne tulleet vasta K13S:iin.

EDIT:
Tuota noin - olisiko kellään varmaa tietoa siitä, miten ja "kummasta päästä" K12S ottaa nopeuden ja matkan eli missä nopeusanturi mahtaa olla ja missä takapään ABS-anturi tarkkaan ottaen fyysisesti sijaitsee?

On K12S Can väylä.
Otsikko: Vs: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: JTK - 14.06.12 - klo:12:10
MOi. Ensiksi puhdistaisin takaanta apsin anturin, jos anturi olisi puhdas, vaihtaisin sen.
+1
Ja samalla kannattaa tsekata abs-anturin liittimen kunto (=> kaapelin toisessa päässä).

Anturin sijainti on perämurikan "takapyörän sivulla". Se ainut nappula perässä josta lähtee kaapeli. 
Otsikko: Vs: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: Motown - 14.06.12 - klo:12:55

Joo - kiitosta vaan!
Löysinhän minä tuon taka-anturin, helpostikin näillä ohjeilla, eli periaatteella: seuraa johtoa. Nyt se on puhdistettu, mutta vielä on hakusessa JTK:n mainitsema liitin polun toisessa päässä - jatkan harjoituksia toiveikkaana.
Otsikko: Vs: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: Motown - 15.06.12 - klo:12:12
Kyllä tässä nyt alkaa olla kotikonstit vähissä, kun eilen illalla pureskelin pyörääni pala palalta alastomammaksi ja lopulta irrottelin, puhdistelin ja ihmettelin ABS-boxin liittimiä - ei tunnu auttavan.
Kuitenkin - satunnaiset black outit nopeus- ja matkamittarissa kertonevat jostain muustakin kuin vain apsien takapiirin paineanturin viasta...
Vai ??? ???

Niin, semmoista vielä, että ovatko muut olleet vastaavanlaisissa vaikeuksissa omien pyöriensä kanssa? Kartoitan tätä siksi, että saisin kuvan BMW:n apsien ohjausyksikön ja muun rekvisiitan luotettavuudesta.
Otsikko: Vs: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: 1234 - 15.06.12 - klo:20:32
MOi. 13.06 kirjoitin että puhdista anturi, jos anturi puhdas vaihda uuteen tai kaverilta lainattuun anturiin . Jos anturi reilusti töhnänen tarkasta perän väljyys / kunto. terv.
Otsikko: Vs: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: Jami-75 - 16.06.12 - klo:18:59
Mulla samaa oireilua nopeusmittarin kanssa. Just reissulta tulin ja alkoi loppuvaiheessa nopeusmittarin neula jumitella ja näyttää ihan mitä sattuu. Kerran aikaisemminkin teki tätä ja silloin putsasin tuon ko. anturin, silloin auttoi, kunnes nyt taas....
Otsikko: Vs: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: Repa - 19.06.12 - klo:14:28
Ei tunnu paljon vastauksia tulevan. Bemari on noita abseja rakentanut aika pitkään ja kokemusta on kertynyt aika paljon. Eli ei pitäisi paljon olla murheita. Itselle ei ole osunut ongelmia kohdalle.
Otsikko: Vs: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: Jami-75 - 21.06.12 - klo:17:23
Putsattu taas anturi ja jotain pientä pehmeetä hössöä siinä oli, mutta en usko sen vaikuttavan jumitteluun. Viime kerralla paljon enempi eikä oireilu näin pahaa. Noo, katellaan taas...innocent
Heinoltakin voisivat asiasta jotain tietää.
Otsikko: Vs: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: 1234 - 21.06.12 - klo:20:46
MOi. Jami-75 voitko kertoa auttoiko puhdistus, vai teitkö jotakin muuta että sait mittarin näyttämää.
Otsikko: Vs: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: Jami-75 - 23.06.12 - klo:00:37
MOi. Jami-75 voitko kertoa auttoiko puhdistus, vai teitkö jotakin muuta että sait mittarin näyttämää.
Kyllä se taas pelas normaalisti putsauksen jälkeen. Tosin aina kun mittari alkaa jumitella, niin olen ajanut sillä kerralla jo jonkin aikaa(>100km). Eli jos vika on perässä voisko perän/anturin lämpeneminen vaikuttaa asiaan jotenkin? Koskaan en vielä ole huomannut että mittari jumittelisi kun ajan esim. vain 20km matkan. Pitänee kysellä uuden anturin hintaa, jos vaikka selviäis sillä.
Otsikko: Vs: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: 1234 - 23.06.12 - klo:22:29
MOi. Empä usko että peräsi lämpenisi liian paljon. Anturi on todennäköisesti Hall tyyppinen, silloin sen käyttölämpötila saa vaihdella -40 - +150C. Uskoisin että anturi on kunnossa. 
Otsikko: Vs: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: mi16 - 24.06.12 - klo:11:06
MOi. Jami-75 voitko kertoa auttoiko puhdistus, vai teitkö jotakin muuta että sait mittarin näyttämää.
Kyllä se taas pelas normaalisti putsauksen jälkeen. Tosin aina kun mittari alkaa jumitella, niin olen ajanut sillä kerralla jo jonkin aikaa(>100km). Eli jos vika on perässä voisko perän/anturin lämpeneminen vaikuttaa asiaan jotenkin? Koskaan en vielä ole huomannut että mittari jumittelisi kun ajan esim. vain 20km matkan. Pitänee kysellä uuden anturin hintaa, jos vaikka selviäis sillä.

Tuolla http://www.purkuosat.net/ näkyy olevan K13S anturi 30€, sopiikohan se sulle.... Mikä sen anturin likaa? Saako sitä säädetyä lähemmäksi?
Otsikko: Vs: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: mp71 - 24.06.12 - klo:16:05
Onko perä ehyt? Pienikin klappi siellä vois saada aikaan etäisyyden vaeltelun anturiin nähden ja siten sen ettei toimi oikein.

Toisaalta kyllä Hall-antureitakin voi rikkoontua ihan ittekseen. Ducatissa oli Boschin valmistama sytyksen pick-up anturi ja niitä on menny aika monista - ne pätki aikansa satunnaiseti kunnes pimeni lopulta kokonaan.
Otsikko: Vs: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: Jami-75 - 24.06.12 - klo:17:33
Uskoisin että perä on ok. Jos siellä olisi väljää/klappia mittari kai vikailisi heti lähtiessä ja kaiken aikaa.
Tota anturin vaihtoa vois koittaa, ei se kovin paha hinta vianhausta 30€ ole. Poissulkee sen anturivian ainakin.
Otsikko: Vs: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: mp71 - 24.06.12 - klo:20:48
Tuli vielä päristellessä mieleen semmonen, että jotkut käyttää perässä noita paljon punaista pallomolybdeeniä sisältäviä RedLinen öljyjä. Itekkin Guzzissa tuli käytettyä. Ainakin siinä Shockproofissa on niin paljon sitä pallomolybdeenia, että se voi sakkaantua joissain olosuhteissa. Onko sulla käytetty perässä mitään tuommosta erikoisöljyä?

Ainakin periaatteessa sakkaantunut molybdeenikin vois vaikuttaa anturin toimintaan.
Otsikko: Vs: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: perttip - 25.06.12 - klo:08:39
Servojarrullisessa mallissa on eri ABS-anturi, mitä uudemmassa mallissa.
Minulta löytyisi servollisen mallin ehjä anturi.
Otsikko: Vs: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: Jami-75 - 25.06.12 - klo:10:27
Tuli vielä päristellessä mieleen semmonen, että jotkut käyttää perässä noita paljon punaista pallomolybdeeniä sisältäviä RedLinen öljyjä. Itekkin Guzzissa tuli käytettyä. Ainakin siinä Shockproofissa on niin paljon sitä pallomolybdeenia, että se voi sakkaantua joissain olosuhteissa. Onko sulla käytetty perässä mitään tuommosta erikoisöljyä?

Ainakin periaatteessa sakkaantunut molybdeenikin vois vaikuttaa anturin toimintaan.
Castrolin Syntrax 75W-90 on öljy, vaihdoin öljyt talvella. Ajettu n.4500km.
Otsikko: Vs: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: tahvo - 18.07.12 - klo:10:45
Terve,

pitkästä aikaa.

Alko kuullostamaan niin tutulta tuo, notta kerrotaas hiukan omista murheista.


Itselläni rupesi -06 mallinen GSA bemu myös nopeutta näytteleen, miten sattuu samalla ilmestyi myös mystisiä abs hälyjä. No tuohan on ihan normaalia koska kyseinen anturi hoitaa apseille pyörimis tiedon ja  samalla tuo tieto välitetään myös mittariin, itse putsailin myös useita kertoja tuota anturia ilman tulosta. uusin tuon (90€ rm-heino tampere)  Ja kaikki rupesi pelaamaan.

Syyksi ilmeisemmin selvisi, että anturin liittimellä oli kosteutta jonkin verran ja sitämyöten anturi rikki.  

Itselläni on myös servojarrullinen tuo peli  millä vilkunnalla tuo abs vika  ilmottaa itsestään ( minä en niitä nyt kaikkia muista) mutta omani antoi mystisiä vikoja  Heinon mittareissa ja välillä oli viaton. syyksi löytyi pienenpieni mikrokytkin/anturi jarrukahvassa, joka ei pelkästään ollutkaan jarruvalojen kytkin vaan mittasi myös jarrun painamisen voimaa (aika jännä) Tämän kytkimen etäisyys vaikutti paljon tuohon apsien vikavaloon. normaalilla kevyellä jarrulla ei mitään ongelmaa vähänkin reippaampi jarrutus ja vika päälle. Tuo kuullostaa vaan niin samanlaiselta "100km pystyy ajaan ja sit vika päälle"  Olisko tullut hieman ponnekaampi jarrutus?  

No mikään asiantuntija en ole, mutta omia kokemuksia vaan hieman jaoin.
Otsikko: Vs: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: tahvo - 18.07.12 - klo:12:28
Jotain muistinnäämmä väärinkin,mutta laitan vielä linkin toisaalle, josko löytyis ongelmaan jotain ratkaisua.

http://www.matkaendurot.net/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=20176
Otsikko: Vs: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: Jami-75 - 19.07.12 - klo:22:00
Kokeilin toista anturia perään, samat oli oireet. Mulla ABS-valo ei kyllä vilku ollenkaan, nopeusmittarin neula vaan välillä nykii. No, soittelin Heinolle ja Kymäläisellekin asiasta, molemmille uusi tuttavuus tällainen vika.

Heinolta ohjasivat seuraavaksi ottamaan yhteyttä Mittarikorjaamo Palantoon. Soittelin sinne ja kaveri tuumas että vika on mittariyksikössä. Ota irti ja lähetä heille, laittavat kuntoon. Se on mun seuraava siirtoni. Katsellaan....  innocent
Otsikko: Vs: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: gozamite - 26.07.13 - klo:22:59
Jaahas... Mä ilmeisesti painin nyt tän saman ongelman kanssa (tosin nopeusmittari ei ole oikutellut lainkaan!!), aloitan siis tarkastukset taka anturista ja sitten abs-yksikön tutkimisen kautta pyörän vihreeksi maalaamisen kautta se työnnetään mereen tms.
Otsikko: Vs: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: Entelodontti - 01.08.13 - klo:20:08
Mulla kettuili aikanaan absit just tolla tavalla. Ongelma ratkesi kun Heinolla säädettiin kahvan mikrokytkin paikalleen ja samalla päivitettiin ohjelmat.
Mittariston kanssa ei onneksi ole ollut vielä ongelmia  :-\

Nyt ABS-poksi popsii virtaa niin että akku tyhjenee kolmessa-neljässä päivässä jos mopo ei ole ylläpitolaturissa.
Täytyy laittaa talvella korjattavaksi. Joltain ulkolaiselta foorumilta lukasin että esim. ecutesting.com (http://www.ecutesting.com/)
voi korjata purkin kolmella sadalla.
Täytyy syksymmällä kirjoitella tonne ja varmistaa josko onnistuisi.

BMW varaosahinta ABS boksille ei oo kuin about 2800 €  hesse_blink
Otsikko: Vs: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: Speed King - 04.08.13 - klo:00:09
Omassa k1200r '06 pyörässä ABS aloitti temppuilemisen tänä kesänä. Servo jumitti päälle (huusi koko ajan, vaikka jarrukytkintä ei painaisikaan) ja samanaikaisesti nopeusmittari lopetti toimintansa. Etujarru vaikutti toimivan normaalisti, mutta takajarrussa ei ollut ollenkaan tuntoa... ja servo siis huusi koko ajan. ABS -valo vilkutti kiihkeästi lyhyellä pulssilla. Kotiin päästyäni irrotin etu- ja takajarrun mikrokytkimet ja putsailin takapään anturin: ei vaikutusta. Purin abs -yksikön näkyviin, ja puhdistin yläpään liittimet: ei vaikutusta. Sitten ei auttanut muu kuin laittaa pyörä kärryyn ja roudata se Turkuun huoltoon. Huollossa vikakoodi näytti - kuinka ollakaan - ABS -yksikön muistivikaa. Onneksi Biketeamin huoltomies keksi kokeilla ohjelmiston uudelleenasennusta, ja katso! Vika poistui. Huoltomies arveli, että vika johtui muistin kirjoitusvirheestä, mikä puolestaan saattoi johtua heikosta akkujännitteestä. Jotain häikkää järjestelmässä silti vielä on, sillä ABS ja nopeusmittaus menee heti sekaisin, jos mäestä lähdettäessä antaa vähänkin kaasua samaan aikaan kun jalka on takajarrulla (abs valo vilkkuu ja nopeusmittari lopettaa toiminnan). No, tuollaista kaasu+jarru -liikettä ei tarvitse kyllä juuri koskaan tehdä. Pelkäänpä, että edessä on lähitulevaisuudessa ABS yksikön vaihto. Harmi, että järjestelmää ei saa päivitettyä kakkosversioon (taisi tulla vuoden 2007 malleihin). Ei kesää ilman huolia. Tähän mennessä on vaihdettu kytkin, vaihteisto ja kardaanin laakerit. Kilometrejä on hieman yli 30.000.
Otsikko: Vs: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: hidas57 - 05.08.13 - klo:10:29
Saksasta voisi löytyä kaadettujen pyörien osista tuollainen boxi.

Hakuna jotain tyyliin 'k1200r abs steuergerät gebraucht', tai 'k1200r abs modulator'

Samainen laite (osanumero sama) voi olla kiinni ilmeisesti useammassakin pyörämallissa, kuten tämä sivusto näyttää, joten hakuja voinee kohdistaa useampaan pyörämalliin:

Maxbmwmotorcycles (http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/PartsSearch.aspx?parts=34517698296)

Otsikko: Vs: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: bemari-ari - 04.11.15 - klo:14:43
Mulla on K 1200 S -07 mallinen pyörä,aj.34000 km.Kesän mittaan muutaman kerran ABS-valo syttyi kesken ajon palamaan,sitten sammui pitkäksikin aikaa.Asia toistui usein kesän mittaan.Käytin huollossa ja tietokone kehotti ABS-yksikön vaihtoon.Huollossa vihjattiin yleisesti esiintyvään ABS-yksikön sähkömoottorin ongelmaan,joka johtuu liian pehmeästä moottorien hiilien materiaalista.Kai sitten kuluvat nopsaan ja jumittaa mahdollisesti pidikkeeseen.Tutkin ongelmaa ulkomaisilta nettisivuilta ja löytyihän sieltä kohtalotovereita,jostain sieltä löysin yrityksen www.rhelectronics.de,jonne ajokauden päätyttyä lähetin yksikön korjattavaksi.
Uusi yksikkö on sen verran kallis että laittoi meikän etsimään muita korjausvaihtoehtoja.ABS-yksikkö on "suljettua" mallia ja moottorin kyllä saisi purettua itsekin (youtubesta löytyy purkuvideo,www.youtube.com/watch?v=6m2H-nC0CqE),mutta katsoin parhaaksi lähettää korjaukseen.Pyörän jarrut ovat uudempaa versiota,ei servojarrut.
Nyt palautui,asensin korjatun yksikön,vikakoodit päivitettiin huollossa ja toimii hienosti.Katselin työnjälkeä ja tosi siististi on yksikön sisällä käyty mitään jälkiä jättämättä.Luulenpa että Saksassa on yrityksen toiminta tiukkojen lupien takana joka takaa osaltaan työn laadun (takuu 24 kk).Korjailevat myös autojen ym.ohjainboxeja.
Kustannuksiltaan koko operaatio oli postikuluineen n.kolmasosa uuden yksikön hinnasta,koko reissu kesti 2 viikkoa normipostissa itse korjaus hoitui päivässä.
Kokemus oli niin positiivinen että laitan levitykseen palstalle,vieläpä kun näyttää BMW:llä olevan ABS-ongelmia
läpi koko malliston.
Otsikko: Vs: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: hidas57 - 05.11.15 - klo:10:43
Hyvä vinkki, kiitoksia! Oma ABS ei ole näyttänyt valomerkkejä, vielä.
Otsikko: Vs: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: Speed King - 09.04.16 - klo:20:09
Mulla on K 1200 S -07 mallinen pyörä,aj.34000 km.Kesän mittaan muutaman kerran ABS-valo syttyi kesken ajon palamaan,sitten sammui pitkäksikin aikaa.Asia toistui usein kesän mittaan.Käytin huollossa ja tietokone kehotti ABS-yksikön vaihtoon.Huollossa vihjattiin yleisesti esiintyvään ABS-yksikön sähkömoottorin ongelmaan,joka johtuu liian pehmeästä moottorien hiilien materiaalista.Kai sitten kuluvat nopsaan ja jumittaa mahdollisesti pidikkeeseen.Tutkin ongelmaa ulkomaisilta nettisivuilta ja löytyihän sieltä kohtalotovereita,jostain sieltä löysin yrityksen www.rhelectronics.de,jonne ajokauden päätyttyä lähetin yksikön korjattavaksi.
Uusi yksikkö on sen verran kallis että laittoi meikän etsimään muita korjausvaihtoehtoja.ABS-yksikkö on "suljettua" mallia ja moottorin kyllä saisi purettua itsekin (youtubesta löytyy purkuvideo,www.youtube.com/watch?v=6m2H-nC0CqE),mutta katsoin parhaaksi lähettää korjaukseen.Pyörän jarrut ovat uudempaa versiota,ei servojarrut.
Nyt palautui,asensin korjatun yksikön,vikakoodit päivitettiin huollossa ja toimii hienosti.Katselin työnjälkeä ja tosi siististi on yksikön sisällä käyty mitään jälkiä jättämättä.Luulenpa että Saksassa on yrityksen toiminta tiukkojen lupien takana joka takaa osaltaan työn laadun (takuu 24 kk).Korjailevat myös autojen ym.ohjainboxeja.
Kustannuksiltaan koko operaatio oli postikuluineen n.kolmasosa uuden yksikön hinnasta,koko reissu kesti 2 viikkoa normipostissa itse korjaus hoitui päivässä.
Kokemus oli niin positiivinen että laitan levitykseen palstalle,vieläpä kun näyttää BMW:llä olevan ABS-ongelmia
läpi koko malliston.

Hyvä vinkki. Minua huolettaa vähän se, että korjaillusta abs -yksiköstä voi tulla ongelma siinä vaiheessa kun pyörä myydään ja uusi omistaja ajaa laitteella kolarin. Vakuutusyhtiö voi ryhtyä rettelöimään korvausten kanssa, koska jarrut eivät ole vakiot. Myönnän, että tämä on saivartelua, enkä osaa sanoa, onko tämä käytännössä mikään ongelma; jarrujen korjaaminen on sallittua. Miten viranomaiset suhtautuvat ei-avattavaksi tarkoitetun jarruyksikön korjailuun? Nimimerkillä: "abs -yksikön vaihtanut".
Otsikko: Vs: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: mara h - 12.04.16 - klo:08:24
No mistä ne viranomaiset sen tietää, jos ei siinä ole päällepäin mitään jälkiä hesse_blink
Otsikko: Vs: ABS-boxi vaihtoon?
Kirjoitti: Jussipolo - 16.01.20 - klo:15:55
Vanha on tämä ABS boxi aihe, mutta nyt se on minullakin ajankohtainen.
Viime kauden lopussa useita kertoja nopeusmittarin näyttö menee ajossa nollaan ja abs valo vilkkuu näytössä.
Pysähdyt, sammutat prätkän ja uudelleen käynnistyksen jälkeen ei mitään vikaa.

Tätä aihekeskustelua lukien vika voisi hyvnkin olla takapään abs anturissa.
Olisi paljon halvempi kuin koko abs boxi. Se on 1700 euroa se.

Vikakoodi luettiin Hidas57:n kanssa 2019 syksyllä ja internal control unit fault 6234 koodia näytti.
No se nollattiin sitten.

Jussipolo