Kirjoittaja Aihe: F800S vaihdekaavion kääntö  (Luettu 13633 kertaa)

Poissa Bozze

  • HP
  • *
  • Viestejä: 348
    • akerblom.fi
Vs: F800S vaihdekaavion kääntö
« Vastaus #15 : 09.09.10 - klo:22:53 »
Ajaahan jotkut käsivaihteilla ja jalkakytkimellä.. niin suotakoon myös tämä modaus  hali_peukku

Kuten alla olevasta linkistä näkee niin joku on sen tehnyt kuten JTK tuossa aiemmin kuvaili

* kliketi *

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: F800S vaihdekaavion kääntö
« Vastaus #16 : 10.09.10 - klo:10:19 »
Oon kokeillut käännetyllä kaaviolla varustettua mopoo ja pienen totuttelun jälkeen siinä se menee kun normaalikin.
Väittäisin että omiin kierrosaikoihin ei mitään vaikutusta kumpaan suuntaan se pelaa.

Quickshifterillä on varmasti isompi merkitys.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Nasu

  • Vieras
Vs: F800S vaihdekaavion kääntö
« Vastaus #17 : 10.09.10 - klo:10:40 »
Saako kysyä? Kysyn kuitenkin: Miksi vaihdekaavio pitäisi kääntää?  horisko

Haluaisitko sinä ajaa kahta mopoa eri vaihdekaavioilla? Minä en. Radalla ja muutenkin se käännetty on kätevämpi. hesse_blum

Kuinka paljon sulla kokemusta käännetystä vaihdekaaviosta? Mikä siitä tekee kätevämmän? Mulla on noviisina väliin vaikeuksia normi kaavoin kans. Ennen oli helppoa pappa tunikalla kun kaveri antoi neuvon "ykkönen alas ja loput ylös".

Kyllä olen käännetyllä ajoa kokeillut, varsinkin loppukesästä kun muutamaa pyörää koeajomielessä kokeilin. En minä sillä modauksella mitään aikaa hae. Cebarissa se nyt vaan on jo käännetty niin ajattelin kääntää tuon puimurinkin. Ei olis sit aina sitä turhaa ohjelmaa kun molemmissa olisi samoinpäin vaihteet. Ja kyllä se isommalle vaihto mun mielestä menee mukavammin noin vaan polkemalla.
« Viimeksi muokattu: 10.09.10 - klo:12:18 kirjoittanut Nasu »

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: F800S vaihdekaavion kääntö
« Vastaus #18 : 10.09.10 - klo:12:54 »
Kattelin omankin pyörän mekaniikkaa, ja pienillä modauksilla senkin voisi kääntää. Modaukset johtuvat lähinnä tankojen eteen tulevista turhanpäiväisistä osista. Täytynee joskus kokeilla. idea3

Nuo kuvat tuosta modatusta 800:sta olivat juuri se mitä yritin itsekin selittää. Keskeisenä asiana on juuri akselin päähän kiinnitetyn vivun asento, mikä muutetaan sellaiseksi, että akselin kiertyy vaihdevivun liikkeellä päinvastaiseen suuntaan kuin aiemmin.

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal